Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć chłopaki,

 

byłem u lakiernika, żeby pomalować zderzak. Kolor się zgadza tylko ziarno nie bardzo - jest takie jednorodne, a na oryginałach ładnie się mieni różnymi kolorami. Czy to jest jakiś problem ze sztuką czy elementy z tw. sztucznego się tak maluje?

Edytowane przez Koperkovy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, gorion napisał:

Czy w naszych Forkach SG jest jakiś prosty sposób aby dostać się do parownika i szybko przeczyścić klimę wurth'em (serwis był pół roku temu)?
W wersji amerykańskiej jest to bajecznie proste, niestety w swoim nie udało mi się namierzyć tej drain pipe pod maską od góry:
https://www.subaruforester.org/vbulletin/f138/how-clean-your-c-system-get-rid-musty-air-smell-59025/

 

Hmmm.... wydaje mi się, że widziałem u siebie w Forku drain pipe. Właśnie po lewej stronie ale nie pamiętam czy dokładnie w tym samym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.08.2018 o 21:44, gorion napisał:

Czy po odpięciu tego gumowego wężyka (na zielono) będziemy mieli bezpośredni dostęp do nagrzewnicy tam, gdzie on się wcześniej łączył u góry? I bezpiecznie można tam wprowadzać sondę z preparatem?

A nie możesz wymontować wentylatora i dojść kanałem nawiewu. Podejrzewam, że budowa będzie analogiczna jak Legacy/Outbacku:

https://forum.subaru.pl/topic/43479-czyszczenie-parownika-klimy-w-legacy-iv/?do=findComment&comment=2302209

 

Wurth na pierwszy oprysk może być (też stosuję), ale to jest czysty alkohol izopropylowy i efekt nie jest zbyt spektakularny, ani długotrwały. Oprócz Wurtha polecam jakąś pianę zwiększająca objętość, która dokładnie wypełni komorę parownika, ja używałem preparatu z Organiki i bardzo polecam (opisałem na kolejnej stronie podlinkowanego wątku). Warto też opryskać parownik od drugiej strony (wchodząc przez środkowe kanały wentylacyjne, ale bez endoskopu będzie ciężko tam wmanewrować. Ponadto wiem z doświadczenia, że wtłaczanie środków do czyszczenia przez rurkę odpływową z parownika nie ma sensu, bo płyn rozlewa się jedynie na dnie komory nie sięgając w ogóle parownika. Jeśli bardzo jednak chcesz, to rurkę odpływową znajdziesz patrząc pod samochód skąd kapie woda przy włączonej klimie.

 

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.08.2018 o 09:13, miki_mi2 napisał:
W dniu 29.08.2018 o 19:35, respect napisał:

Czy jest lsd czy nie to koła w tych warunkach będą się kręcić w  przeciwnych kierunkach tylko przy lsd  z większym oporem.

 

 

Głupot nie pisz ;) 

Jak koła kręcą się w przeciwnym kierunku to nie masz blokady. Z blokadą ZAWSZE będą się kręciły w tym samym kierunku.

Nie ZAWSZE  . Twój poziom dyskusji jest taki sam jak poziom  pojęcia o  LSD i o kinematyce napędów w najprostszym wydaniu.

Nie mam ambicji ,żebyś to zrozumiał i lepiej nie czytaj moich głupot ,tylko dalej upubliczniaj swoje mądrości.

pozdr.

W dniu 29.08.2018 o 23:15, mirasek napisał:

Właśnie ciągle o tym piszę, bo padło stwierdzenie że do tylnego fabrycznego dyfra trzeba lać olej z dodatkiem, a nie trzeba, koledze się pomyliło ze szperą cierną. Co jest w samej wiskozie to oddzielna sprawa, dobrze o tym wiem i nawet jakiej lepkości tam użyć ;)

OK. wszystko jasne ,(co do lepkości to znalazłbym  doświadczalne eksperymenty, ale jaka jest fabrycznie -nie wiem .W razie czego jesteś Ty:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.09.2018 o 16:29, respect napisał:

Nie ZAWSZE  . Twój poziom dyskusji jest taki sam jak poziom  pojęcia o  LSD i o kinematyce napędów w najprostszym wydaniu.

Nie mam ambicji ,żebyś to zrozumiał i lepiej nie czytaj moich głupot ,tylko dalej upubliczniaj swoje mądrości.

pozdr.

OK. wszystko jasne ,(co do lepkości to znalazłbym  doświadczalne eksperymenty, ale jaka jest fabrycznie -nie wiem .W razie czego jesteś Ty:))

 

O mamy tutaj kolegę co lubi innych poziom oceniać bo sam wszystkie rozumy zjadł :) ale ambicji brak. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.09.2018 o 16:29, respect napisał:

Nie ZAWSZE  . Twój poziom dyskusji jest taki sam jak poziom  pojęcia o  LSD i o kinematyce napędów w najprostszym wydaniu.

 

Ma chłop rację, nie zawsze się będą kręcić w tę samą stronę. Np. jak LSD jest popsute to nie będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu nęka mnie gwizdanie w czasie szybszej jazdy. Wcześniej nic takiego nie miało miejsca. Sprawdziłem już wszystkie uszczelki, a nawet wycieraczki wsadziłem znowu stare (bo w międzyczasie zmieniałem) żeby sprawdzić czy to przypadkiem nie te nowe ze spoilerem. Dźwięk nie ustaje po opuszczeniu szyb - tak mi się wydaje bo wtedy to ciężko coś usłyszeć :D

 

 

 

Co mogę jeszcze sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, LosioDriver napisał:

gwizdanie w czasie szybszej jazdy

Też mi czasem gwizdnie kiedy z przeciwka TIR przejedzie. Jest to bardzo sporadycznie, ale dźwięk ten sam. Obstawiam zawirowanie powietrza prze relingach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, LosioDriver napisał:

Co mogę jeszcze sprawdzić?

 

Spróbuj zlokalizować miejsce powstawania, przynajmniej w przybliżeniu. Dźwięk jest dość donośny, więc nie powinno być problemu. Z kolei ta donośność świadczy, że nie jest to jakiś przyczepiony listek.

Czy to się pojawiło nagle? Jeśli tak, to albo coś się przyczepiło do samochodu i wystaje (lub odpada i też odstaje!), albo pojawiła się jakaś dziura lub inna nieregularność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Spróbuj zlokalizować miejsce powstawania, przynajmniej w przybliżeniu. Dźwięk jest dość donośny, więc nie powinno być problemu. Z kolei ta donośność świadczy, że nie jest to jakiś przyczepiony listek.
Czy to się pojawiło nagle? Jeśli tak, to albo coś się przyczepiło do samochodu i wystaje (lub odpada i też odstaje!), albo pojawiła się jakaś dziura lub inna nieregularność.
Powstało nagle i wydaje mi się, że to jest z okolic przedniej szyby. Trochę ciężko ocenić lokalizację dźwięku.
Sprawdziłem wszystkie uszczelki i plastiki i są na miejscu.

Chyba zacznę obklejać potencjalne miejsca taśmą klejącą aż problem zniknie :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, LosioDriver napisał:

Co mogę jeszcze sprawdzić?

 

Czy przypadkiem przednia szyba nie była wymieniana? Rzuć okiem na uszczelkę przedniej szyby w jej górnych rogach. Jeżeli nie przylega szczelnie do karoserii, to może gwizdać. U siebie miałem właśnie taki gwizd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bednarcm napisał:

Czy przypadkiem przednia szyba nie była wymieniana? Rzuć okiem na uszczelkę przedniej szyby w jej górnych rogach. Jeżeli nie przylega szczelnie do karoserii, to może gwizdać. U siebie miałem właśnie taki gwizd.

 

Nie była wymieniana ale spojrzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Zodiak napisał:

Czeka mnie zakup nowych opon - do SF na standardowy zawias wyjdą 215/65/16? Chcę trochę wyższy profil, teraz mam po poprzednim właścicielu 205/60/16 i "tak se" wygląda i jeździ.

 

Seryjnym wymiarem jest 215/60/16 - ja założyłem zimowe 215/65/16 i jest OK. większe kapcie już bez przeróbek nie wejdą. Mi obcierało w 1 miejscu o nadkole plastikowe przy maksymalnym skręcie ale nagrzałem to miejsce "suszarką" i ręką przyklepałem plastik i nie szoruje :)

musiałem też konkretnie zamocować te nadkola.20171129_083545.thumb.jpg.3bda8b38d3a0bf26fa8fa36825be1b17.jpg20171129_083556.thumb.jpg.60a595cee6d56808e806cb904f809735.jpg

 

a tak wygląda na 215/65/16

 

20171128_133232.thumb.jpg.f339b55b96f58a3c0159bbe432ca6fb1.jpg

 

dupkę już podniosłem dystansami :)

Edytowane przez klev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...