Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Mega szybkie pytanie... Wziąłem się za wymienianie podłokietnika w Forku SG FL, i za *** nie mogę sobie z tym poradzić.
Robił to już ktoś? Jak to dziadostwo wyciągnąć?

W zasadzie potrzebuję wymienić to czarne obicie co ma kontakt z łokciem, bo stare jest zgryzione przez psa poprzedniego właściciela, może łatwiej było by tylko tą część podłokietnika wymienić, ale tego też nie mogę ściągnąć:(
POMOCY!34e968f1dcee05716ccbb28b989549ce.jpg790af792716b706c7a91d2f6937cdf61.jpg

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mega szybkie pytanie... Wziąłem się za wymienianie podłokietnika w Forku SG FL, i za *** nie mogę sobie z tym poradzić.
Robił to już ktoś? Jak to dziadostwo wyciągnąć?

W zasadzie potrzebuję wymienić to czarne obicie co ma kontakt z łokciem, bo stare jest zgryzione przez psa poprzedniego właściciela, może łatwiej było by tylko tą część podłokietnika wymienić, ale tego też nie mogę ściągnąćdefault_sad.png
POMOCY!34e968f1dcee05716ccbb28b989549ce.jpg&key=7ceeb2adecd84404b7e223f669e258f2f23a358bfc4388a5f9e39b4d6c01f83a790af792716b706c7a91d2f6937cdf61.jpg&key=dc66cc38b1751a1509a56e40c066d90303fb799483c3482863dadc814df9b104

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka


Od spodu (w tej szarej części) są wkręty (czarny łeb pod śrubokręt krzyzakowy). Mogą Ci się wysypać sprężynki I plastikowe zatrzaski odpowiedzialne za przesuwania podłokietnika (są w tej przesuwnej części) , więc powoli i ostrożnie bo są zbyt delikatne. Generalnie łatwo się rozkręca, tylko musisz zacząć szukać śrubek
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem cztery śrubki z czego dwie wydają mi się nie związane z "poduszką" (te bliżej zawiasu) choć je też już odreciłem.
I próbując wyciągnąć wychodzili mi z tym całym szarym plastikiem...

Ale tak szarpiąc się z tym udało mi się wyjechać z poduszką. Dziękuję

PS.
Ten pies jest wszędzie:p84b437eb3773fe2d6ad0b180ec0b7ec4.jpg

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można pójść w lepszy klocek ale jeżeli to SF przedlift lub przejściówka to z przodu ma małe tarcze 277 mm, dość łatwo jest przejść na tarcze 294 mm, wystarczy zmiana samych jarzm (potem felga min. 16"). U siebie założyłem zwyczajny komplet Zimmermann'a na obie osie, poprawa była znacząca ale tylko dlatego że zestaw był nowy + przejrzane zaciski, bo to co zdjąłem z tyłu nie hamowało prawie w ogóle, dlatego przód się grzał i też w konsekwencji nie hamował jak trzeba. Skoro chcesz zostać przy serii to musi wystarczyć przegląd wszystkiego i nowe nie najtańsze tarcze oraz klocki, jakie? Każdy napisze co innego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.09.2018 o 08:03, klev napisał:

 

Seryjnym wymiarem jest 215/60/16 - ja założyłem zimowe 215/65/16 i jest OK. większe kapcie już bez przeróbek nie wejdą. Mi obcierało w 1 miejscu o nadkole plastikowe przy maksymalnym skręcie ale nagrzałem to miejsce "suszarką" i ręką przyklepałem plastik i nie szoruje :)


Dzięki za info, przegapiłem odpowiedź :)
"Przyklepywać" musiałeś przy 215/65/16? Nie mam możliwości grzebać przy aucie więc chyba zostanie jednak standardowe 215/60/16.

Na tej stronce: https://tiresize.com/comparison/ widać jak duże jest różnica między standardowymi 195/70/15 a tym co chcę założyć - 215/65/16

Na standardach wygląda w miarę po ludzku:
https://photos.app.goo.gl/8kRUqCP1oYVNk3HP7

Na 205/60/16 deko słabo, na dodatek jest twardo:
https://photos.app.goo.gl/tzdnBdzpdDRJAKDZA

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy czy masz forka s-turbo czy n/a.

S-turbo ma seryjnie 215/60/16. (Max co wchodzi bez przerabiania to 215/65/16 - polecam na zime, raczej nie na lato)

N/a ma seryjnie 205/70/15. (Nie wiem jaki tu max wchodzi)

 

Ja pisze na swoim przykladzie s-turbo.

Edytowane przez klev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@klev Aż zajrzałem do instrukcji - faktycznie standardem jest 205/70/15!
Czemu na lato nie polecasz 215/65/16?

Teraz to zgłupiałem - narobiłem sobie zamieszania :)
Na zimę mam 195/70/15. Letnie felgi mam 16" i na nich jakieś 205/60/16 (zdaje się Dębica). Nie miałbym nic przeciwko, żeby coś deko większego założyć. Odpowiadają mi Kormorany Summer SUV 215/65/16 można za 900zł wyrwać. Wiem, że to budżet ale na pewno nie będą gorsze niż to co mam. Kolega jeździł SF N/A na 215/55/17 ale to dalej mniejsze koła niż to co chcę. Muszę mocno temat przemyśleć, żeby kosztów sobie nie narobić


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na większych kołach (215/65/16) auto trochę się buja, tragedii nie ma ale opona mocniej "pracuje". W zimę to nie przeszkadza bo jeździ się wolniej, pomaga to na śniegu, dziurach i terenie (auto ma ponad 1cm większy prześwit), do tego większe krawężniki można brać bez strachu o felgę, ale w lato przy 120km/h w ostrym zakręcie może się za mocno wychylać. hmmmm może to być też spowodowane tym ze większy balon mam zimowy, może letnie kapcie będą sztywniejsze i bardziej stabilne, sam już nie wiem. Ja bym został przy letnich 215/60/16 jak mówi fabryka - to są moje odczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy w forku s turbo 2001r maglownica jest z czujnikiem czy bez? Bo musze oddać do regeneracji i mają tylko z czujnkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do wymiany łożysko z tyłu w piaście. Chcę to sam ogarnąć, czy ktoś z 3 miasta posiada śrubowy ściągacz do łożysk i tulei i był by skłony pożyczyć na jakiś weekend?

Jeszcze jeden szybki temat - koronka ABS piasty z tyłu. Z jednej strony muszę wymienić (pokruszona jest). To co wysypało mi się z bembna ma 5 punktów pod śruby, a wszystko co znajduję w używanych piastach po internetach jest mocowane na 4 śruby tak jak by ta piąta nie maiła nawierconego ostworu w piaście i niebyła mocowana. Nie pamiętam jak było u mnie, wysypało mi się to już dawno...  Od których modeli te koronki są zamienne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Bartolini napisał:

Witam. Jak zaprogramować przycisk otwierania szyberdachu tak aby ten otwierał się po pojedynczym naciśnięciu? Działała ta funkcja i nagle przestała. Forek 2 polift.
Dzięki.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
 

 

Miałem tak raz, przestało mi nagle. Na następny dzień już było w normie. Nigdy więcej się nie przytrafiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester SG 2.0x 2006

 

Pytanie - do którego bezpiecznika w środku można podłączyć kamerę, aby startowała od przekręcenia kluczyka. Czy na którymkolwiek z nich jest prąd cały czas (tryb parkingowy w kamerze)?

Na chwilę obecną podłączyłem do świateł i efekt jest taki, że startuje po ich włączeniu :rolleyes: ale to trochę bez sensu. Podpinałem pod światła Stop, ale kamera nie działa. M

 

Mam jakieś takie dziwne wrażenie, że prąd przez dany bezpiecznik w kabinie płynie tylko kiedy używany przyporządkowanego do niego elementu (czyli światła mają prąd tylko jak włączymy światła, stop na prąd tylko jak naciskam stop, etc.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...