Jump to content
Haze

Forester - SZYBKIE PYTANIE

Recommended Posts

4 godziny temu, LosioDriver napisał:

Walczę z głośną i mało wydajną pracą pompy wspomagania. Najpierw zrobiona płukanka i wymiana oringu, potem wymiana płynu, teraz regeneracja pompy wspomagania.

Po regeneracji pompy trochę przejechałem ale pompa dalej wyje, a kierownica ciężko chodzi. Sama regeneracja pompy była jak najbardziej dobrym zabiegiem bo było co regenerować.

 

Sprawdzałem działanie wspomagania w dwóch Forkach (ten sam silnik EJ20F, roczniki "07 i "06).

W moim po wszystkich zabiegach wyje, a kierownica kręci się z odczuwalnym oporem. W drugim kierownica kręci się bardzo delikatnie, a  z pompy słychać tylko lekkie szumienie.

Sama pompa wydaje cały czas dźwięk lekkiego "grzechotania" i dodatkowo wycie pojawia się czasem jak np. stoję na światłach i nie dotykam kierownicy.

 

Gdzie jeszcze może leżeć problem?

 Niestety znane są częste przypadki nieudanej,  nieumiejętnej regeneracji pompy. Tego Ci nie życzę, ale lepiej to sprawdzić, np. podmienić pompę na inną używaną, a tą co masz - reklamować. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 Niestety znane są częste przypadki nieudanej,  nieumiejętnej regeneracji pompy. Tego Ci nie życzę, ale lepiej to sprawdzić, np. podmienić pompę na inną używaną, a tą co masz - reklamować. 

Mam 2 lata gwarancji. Robione w pewnym miejscu dlatego raczej zakładam, że problem tkwi jeszcze gdzieś poza pompą. Wąż, płyn, zbiorniczek albo maglownica?

 

Dodam jeszcze, że na maglu z prawej strony mam stwierdzony lekki luz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej. Jakie są wymiary nakrętek do felg. Forester sf sturbo 2002

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, daymanek napisał:

Hej. Jakie są wymiary nakrętek do felg. Forester sf sturbo 2002

Klucz nr 19

Share this post


Link to post
Share on other sites

To akurat wiem, znalazłem dokładne wymiary czyli 12x1,5 lecz do ori felg chciałem jeszcze głębokość nakrętki i nigdzie nie mogę znaleźć. Moje obecne mają lekko gwint zjechane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam alufelgi i felgi blaszane na ta sama nakretke. Gwint wcodzi gleboooko. Ale wymiarow to nie umiem podac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bierzcie koledzy po uwagę kształt przylgni! Alu mają często stożek, stalówki z reguly płaską! To jest różnica i to duża.
A rozmiar klucza to tylko nakladka- osobiście mam do ori felg gackowych (alu) na 19 z płaską a do 18-ek letnich na 21 ze stozkiem (akurat takie mam te duże alu) a szpilek przecież nie zmieniam!

melduje ze nic nie musze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybkie pytania. Forester SF '97 2.0 N/A. Będzie jeździł jak wyjmę wał napędowy? Skrzynia manualna.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie będzie, tzn. pewnie leniwie ruszy bo w centralnym dyfrze jest wiskoza ale przy takich próbach szybko ją uszkodzisz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, jeździć będzie ale może w promieniu 10 metrów. Później na złom, więc mi nie zależy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chcę zainstalować czujnik ciśnienia i czujnik temperatury oleju. Jedno miejsce jest od góry w bloku i potrzeba adaptera jak z linku poniżej. Drugie jest w głowicy. (nie chce się podpinać pod seryjny czujnik ciśnienia, niech zostanie na czarną godzinę)

 

1 - Czy w głowicy też jest taki "duży" otwór i muszę kupić dwa adaptery ?

2 - który czujnik lepiej zamontować w bloku a który w głowicy ?

 

https://www.subarak.pl/silnik/1049-adapter-do-montazu-czujnika-oleju-subaru.html

 

jak by ktoś miał na zbyciu takie redukcje/adaptery to chętnie odkupie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, klev napisał:

Chcę zainstalować czujnik ciśnienia i czujnik temperatury oleju. Jedno miejsce jest od góry w bloku i potrzeba adaptera jak z linku poniżej. Drugie jest w głowicy. (nie chce się podpinać pod seryjny czujnik ciśnienia, niech zostanie na czarną godzinę)

 

1 - Czy w głowicy też jest taki "duży" otwór i muszę kupić dwa adaptery ?

2 - który czujnik lepiej zamontować w bloku a który w głowicy ?

 

https://www.subarak.pl/silnik/1049-adapter-do-montazu-czujnika-oleju-subaru.html

 

jak by ktoś miał na zbyciu takie redukcje/adaptery to chętnie odkupie :)

 

Podepnę się :-)

Czy przy tej okazji ktoś może mi fotograficznie wskazać miejsce do wkręcenia czujnika temp. oleju ? :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy podgrzewane fotele w forku SG z 2003 mają dwa osobne obwody do grzania mocnego i słabego? Nie działa mi mocne i nie wiem czy to właśnie jeden z drutów oporowych padł czy też jakoś inaczej to jest realizowane...

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, olej napisał:

czy podgrzewane fotele w forku SG z 2003 mają dwa osobne obwody do grzania mocnego i słabego? Nie działa mi mocne i nie wiem czy to właśnie jeden z drutów oporowych padł czy też jakoś inaczej to jest realizowane...

 

1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.10.2018 o 08:20, klev napisał:

Chcę zainstalować czujnik ciśnienia i czujnik temperatury oleju. Jedno miejsce jest od góry w bloku i potrzeba adaptera jak z linku poniżej. Drugie jest w głowicy. (nie chce się podpinać pod seryjny czujnik ciśnienia, niech zostanie na czarną godzinę)

 

1 - Czy w głowicy też jest taki "duży" otwór i muszę kupić dwa adaptery ?

2 - który czujnik lepiej zamontować w bloku a który w głowicy ?

 

https://www.subarak.pl/silnik/1049-adapter-do-montazu-czujnika-oleju-subaru.html

 

jak by ktoś miał na zbyciu takie redukcje/adaptery to chętnie odkupie :)

 

nikt nie wie czy do głowicy też trzeba ten reduktor ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W głowicy nie potrzebujesz adaptera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś zna nazwe, numer tej rury pod intercoolerem? Forester sf sturbo4901c68e6740e827780f9c2e6748c9c6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym dostać nówkę, w używki nie chce się bawić. Ale numeru nie mogę nigdzie ogarnąć. Ciężko z wymianą tego? Trzeba zrzucić tylko ic, czy cos jeszcze po drodze trzeba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko IC. za pierwszym razem walczyłem z 15 min. teraz robię to w 4 min :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ma ktoś założone felgi r15 z A3 w Forku?  Wiadomo, że ma inny otwór centrujący.  Zastanawiam się nie będzie efektu źle wyważonych kół przy większych prędkościach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, miki_mi2 napisał:

Czy ma ktoś założone felgi r15 z A3 w Forku?  Wiadomo, że ma inny otwór centrujący.  Zastanawiam się nie będzie efektu źle wyważonych kół przy większych prędkościach. 

 

Jak założysz pierścienie centrujące (groszowa sprawa np na znanym portalu aukcyjnym) to wszystko będzie cacy ;-)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, miki_mi2 napisał:

Czy ma ktoś założone felgi r15 z A3 w Forku?  Wiadomo, że ma inny otwór centrujący.  Zastanawiam się nie będzie efektu źle wyważonych kół przy większych prędkościach. 

 

str 13

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, klev napisał:

 

str 13

 

DZIĘKI 

 

32 minuty temu, michałMAK napisał:

 

Jak założysz pierścienie centrujące (groszowa sprawa np na znanym portalu aukcyjnym) to wszystko będzie cacy ;-)

 

DZIĘKI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kojarzy ktoś czy do Forestera SJ 2016 XT dostępne są gdzieś rozpórki do kielichów? Przód tył?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...