Skocz do zawartości

Fałszywe spalania stukowe w 2.0 NA - wadliwe ECU


pompik

Rekomendowane odpowiedzi

Nawala to dobre określenie, jedne ASO nie wiedzą o akcji, inne interpretują zasady jak chcą...

Ciekawe co Dyrekcja napisze, spotkanie chyba się odbyło?

 

 

W najbliższą sobotę mamy spotkanie dealerskie
Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dorzucę swoje trzy grosze tak na szybko. Przejechałem już dokładnie 10 752 km od momentu wymiany wtryskiwaczy, więc jako świnka (Subaru? :biglol:) doświadczalna melduję, że dławienia nie ma.

Jest milion elementów, które mogą wywołać nierówną prace silnika - rozumiem, ale ta wiadomość mam nadzieję trochę was podbuduje na przyszłość tej operacji :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flipper, wyeliminowałem ten milion co wiązało się niemałymi finansami. Wtryski w moim przypadku zdaje się  można teoretycznie wyeliminować, z uwagi na to iż po resecie ECU , Subaryna śmiga przez trzy dnia jak trzeba.


Pompik dzięki za tak obszerne info nie tylko forumowe. Przemo podziel się info gdzie i kiedy  wybierasz  się do ASO, może dalibyśmy radę podjechać razem.  Ja wstępnie rozmawiałem telefonicznie  z ASO Mikołów, mają już wiedzę odnośnie akcji serwisowej związanej z KS.

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zadzwoniłem w zeszły czwartek do Freja w Krakowie coby się umówić na serwis, bo ostatnio odpinanie klemy pomaga na kilkanaście kilometrów. Hasło, że auto jest z polskiej dystrybucji nie bardzo zadziałało. Powiedziano mi że mają to potwierdzić i się odezwać. Ech niezły bałagan, dogadaliby się w końcu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja umawiam spotkanie na ten tydzień, bo już nie mam mocy z odpinaniem klemy, a przy okazji inne sprawy załatwię w ASO. Zastanawiam się czy ASO będzie posiadało jakiś nowy soft, czy ten wgrany ostatnio ok miesiąc  temu  jest tym nowym. Tak jak wspomniałem we wcześniejszych postach, miałem już wszystko zrobione co mogło zamulać a wymiana wtrysków zdaje się mija się z celem i zbędnymi finansami, skoro pojazd po rescie śmiga 3-4 dni jak trzeba. Zostaje jeszcze rozwiązanie POMPIKA które uzdrowiło Suabarynę..

 

Powodzenia

Edytowane przez diamond
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po powrocie z ASO w Rzeszowie (25 XI) póki co - odpukać - na razie jest dobrze, zamułki brak. Zalecenie które usłyszałem po zakończeniu - "przejechać około 2 tys km i obserwować, co się dzieje". Wgrywany był nowy soft (co do wersji, to oczywiście nie wiedzieli) i na razie tylko tyle. Miły pan, który przyjmował mnie do serwisu miał nieco mgliste pojęcie o całej akcji, przydały się więc przygotowane wcześniej przeze mnie wydruki z treścią wypowiedzi Dyrekcji i niektórych postów w tym wątku. Potrzebna była też oczywiście faktura potwierdzająca dokonanie przez ostatnie dwanaście miesięcy czynności serwisowej w ASO, choć w moim przypadku była to faktura z ASO Nowy Sącz, ale nie miało to większego znaczenia. 

A więc - pożyjemy, zobaczymy. Co do samego ASO Rzeszów - czysto, przyjemnie, i przestronnie, miła obsługa, gratisowa kawa, a wszystko trwało nie dłużej niż 1 h. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no więc szanowni Panowie oraz szanowna Dyrekcjo, jestem po pierwszym etapie, a raczej po pierwszej połowie pierwszego etapu...

Dlaczego po pierwszej połowie zapytacie, otóż wgrano mi najnowszą wersję oprogramowania, która dotarła na płytce do ASO ( po tym jak nakreśliłem temat w ubiegłym tygodniu), w momencie odbioru auta,  uprzejmy Pan poinformował, że w styczniu zobaczymy się ponownie, gdyż powinien do tego czasu otrzymać jeszcze nowszą wersję programu... Ta, którą wgrał jest oczywiście o klika wersji świeższa od mojej, ale to jeszcze nie to :).

Po wyjeździe z serwisu auto muli dalej, aha  i jeszcze jedno, przy okazji wymiany softu, nie zrobili "twardego resetu" ( stan kilometrów na liczniku odcinkowym bez zmian, godzina również).

Mój wniosek jest taki, że w związku z naszym  problemem, powstaje nowa wersja softu, która być może faktycznie wyeliminuje problem....Czy szanowna Dyrekcja może się jakoś odnieść do moich dalece idących wniosków :)?

Edytowane przez zamulacz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy jest sens z tą sobotą, skoro oprogramowanie i tak jest "stare" może poczekajmy co DYREKCJA powie odnośnie softu. To co mówi ASO, a to co mówi DYREKCJA okazuje się często rozbieżne... może na razie szkoda czasu ?

Edytowane przez zamulacz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subarowicze, myślałem że więcej osób już skorzystało z akcji, i że też więcej tych którzy są po... Mam nadzieję że w tym tygodniu ogarnę zmianę softu . POMPIK  a jak u Ciebie sytuacja ?

 

 

Tym czasem Czuwaj !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Orientuje się ktoś jak wygląda "akcja" w ASO we Wrocławiu? Planuję zadzwonić i się umówić i nie wiem czy mam się przygotować jakoś lepiej czy nie...

 

Pozdrawiam :)

Siema co prawda ja dzwoniłem do Gdańska i przez telefon usłyszałem że trzeba zapłacić. Udałem się więc osobiście do ASO i tam porozmawialem, wyjaśniłem o co kaman i zrobili to za Free

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczow,

 

niemoge sie zgodzic z informacja Dyrekcji dotyczacej "braku takich problemów w innych państwach". Chociaz rozumiem, ze brak informacji takich moze miec swoje powody. Jestem czechem i nie tylko ja ale wiele uzytkownikow i czlonkow roznych subaru forum ma w swoich autach objawy opisywane wyzej. Wiekszosc wlascicieli poszukuje przyczyne w swiecach, zaworach itp ale poprostu narazie niewpadli na fakt ze problemy sa spowodowane oprogramowaniem ECU i z tego powodu przeczulonym knock sensorem. 

 

Przepraszam za pisownie bo jestem samouczkiem polskiego :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przepraszam za pisownie bo jestem samouczkiem polskiego :)

 

Poszło Ci lepiej, niż niektórym "naszym" :)

 

Żeby nie było OT, sam poszukuję dla siebie forka SG po lifcie, i jestem ciekaw czy "muł" jest subiektywny czy mocno odczuwalny? Miałem w swojej karierze dwa turbo Subaru - czy można to porównać do objawów padniętej przepływki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subarowicze, myślałem że więcej osób już skorzystało z akcji, i że też więcej tych którzy są po... Mam nadzieję że w tym tygodniu ogarnę zmianę softu . POMPIK  a jak u Ciebie sytuacja ?

 

 

Tym czasem Czuwaj !!!

Hej, Sorry za późną odpowiedź. Cieszę się, że są pozytywne odzewy, ale trzeba trochę km przejechać aby stwierdzić ponad wszelką wątpliwość że jest dobrze. Dalej jeżdżę ze zmodyfikowanym ECU hardware'owo i mam wgraną nową (podobno) mapę przez ASO. Wciąż jeździ prawie dobrze, tzn. laik by nic nie zauważył, a mi się tylko wydaje że mógłby płynniej oddawać moc między 2000 - 3000rpm. Żeby sprawdzić, czy nowa mapa coś zmieniła musiałbym zdjąć modyfikacje na PCB ECU, ale jest ryzyko że będę zakładał z powrotem, a to czas. Dziś może pozgrywam jakieś logi przed i po resecie i sprawdzę czy są różnice. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyrekcjo - czy posiadacze starszego 2.0 (wersja 115KM) mają czego szukać w ASO? Jeśli i do nich jest nowy soft to odżałował bym te kilka(set) złotych, byle tylko pozbyć się problemu, ale mając w pamięci, że moje okoliczne ASO stwierdziło, że "z moim komputerem nie da się połączyć, uszkodzona wiązka" (SSM-1 ich przerosło) nie chciał bym głowy serwisantom zawracać, jeśli wiadomo z góry, że nie da się / nie ma sprzętu do upgrade'u starszych ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PZeby nie było OT, sam poszukuję dla siebie forka SG po lifcie, i jestem ciekaw czy "muł" jest subiektywny czy mocno odczuwalny? Miałem w swojej karierze dwa turbo Subaru - czy można to porównać do objawów padniętej przepływki?

 

nie wiem jaki jest objaw padnietej przeplywki ale kiedys chcialem kupic jednego Hawka (odpadl takze z innych powodow) i efekt byl taki:

- spokojnie ruszam, jest ok

- dochodzi do jakis 2000 czy 2500 i nagle niemoc jakby tira podpial z tylu na hak, dodaje gazu i w zasadzie brak reakcji. Stopniowo wciskam w deske, niewiele to zmienia. Pooowooooliiii nabiera obrotow

- dochodzi do 3500 i nagle zaczyna jechac normalnie.

mysle ze byl to wlasnie "ksiazkowy" przyklad slawnego mulenia.

 

Moj egz. tego akurat nie ma, od 2500 przyspiesza bardzo ladnie.

 

 

 

niemoge sie zgodzic z informacja Dyrekcji dotyczacej "braku takich problemów w innych państwach". Chociaz rozumiem, ze brak informacji takich moze miec swoje powody. Jestem czechem i nie tylko ja ale wiele uzytkownikow i czlonkow roznych subaru forum ma w swoich autach objawy opisywane wyzej. Wiekszosc wlascicieli poszukuje przyczyne w swiecach, zaworach itp ale poprostu narazie niewpadli na fakt ze problemy sa spowodowane oprogramowaniem ECU i z tego powodu przeczulonym knock sensorem. 

1. oczywiscie ze problemy wystepuja w innych panstwach, wystarczy wpisac w google "subaru 2.0r hesitation/flatspot"

2. mysle ze wielu wlascicieli juz wpadlo na pomysl ze problem moze byc w ECU - ale niewiele moga z tym zrobic poza udaniem sie do ASO, ktore tez niewiele moglo zrobic do niedawna

3. moje przemyslenia na temat sa takie ze problem moze byc spowodowany nalozeniem sie na siebie kilku czynnikow np. umieszczenia knock sensora w takim miejscu ze jest podatny na zaklocenia od innych mechanizmow, starzenie sie sensora, zbyt agresywne nastawy w ECU np. AVLS czy zaplonu, stopniowo pogarszajacy sie stan techniczny silnika wraz z przejezdzanymi km (glosniejsze wtryskiwacze, zuzycie przylgni zaworowych, halas mechanizmow w glowicy). Ale to powinno byc wylapane i skorygowane jesli nie na etapie projektowania to w czasie zycia auta na rynku. W zasadzie dopiero teraz jest to robione, lepiej pozno niz wcale :)

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...