Skocz do zawartości

Fałszywe spalania stukowe w 2.0 NA - wadliwe ECU


pompik

Rekomendowane odpowiedzi

  • Ojciec Założyciel

 

 

Otrzymałem odpowiedź że w/w procedura dotyczy tylko aut z roczników 2000-2008

Nie było ograniczenia do w/w roczników.

 

 

Tak jak piszę na razie jest wszystko w porządku, nic tylko się cieszyć

I tak trzymać :)

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

Do mojego Subaru Legacy, jak twierdzi ASO, nie można wgrać nowszego softu.

 

widocznie jest już jest wgrany , trzeba szukać innych przyczyn.... 

 

Dziękuję za tę światłą sugestię.

Proszę w takim razie jeszcze o wskazanie gdzie mam szukać tych przyczyn ?

Szczególnie w sytuacji kiedy ASO, co zresztą nadmieniłem, rozkłada ręce.

 

Edytowane przez SlawS
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forum jest z pytaniami do dyrekcji, więc ograniczyłem kwestie techniczne do minimum i narzekam, że zaproponowana akcja serwisowa nie działa.

Co do czujnika to ASO do którego jeżdżę nie proponowało mi takiej wymiany. Dziękuję za sugestię spróbuję im to zlecić.

 

SlawS

Edytowane przez SlawS
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

narzekam, że zaproponowana akcja serwisowa nie działa.

 

MY 04 nie były brane pod uwagę w tej "akcji".... 

 

Odniosłem wrażenie, że Dyrekcja jasno mówiła, że ta "akcja serwisowa" dotyczy wszystkich EJ20 dotkniętych tym problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Odniosłem wrażenie, że Dyrekcja jasno mówiła, że ta "akcja serwisowa" dotyczy wszystkich EJ20 dotkniętych tym problemem?

 

nie wiem czy jasno ale do Legacy 2.0 my04 z silnikiem SOHC 137 KM nowego softu wgrać sie nie da .  

 

Tyle że auto to DOHC i ma 165 KM (121 kW)

 

P.S. Teraz widzę, że częściowo sam wprowadziłem zamieszanie - MY06 nie 04 (jak to piszą - oczywista pomyłka pisarska)

Edytowane przez SlawS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
monsieurboxeur, o 11 Dec 2015 - 08:51, powiedział: PZeby nie było OT, sam poszukuję dla siebie forka SG po lifcie, i jestem ciekaw czy "muł" jest subiektywny czy mocno odczuwalny? Miałem w swojej karierze dwa turbo Subaru - czy można to porównać do objawów padniętej przepływki?   nie wiem jaki jest objaw padnietej przeplywki ale kiedys chcialem kupic jednego Hawka (odpadl takze z innych powodow) i efekt byl taki: - spokojnie ruszam, jest ok - dochodzi do jakis 2000 czy 2500 i nagle niemoc jakby tira podpial z tylu na hak, dodaje gazu i w zasadzie brak reakcji. Stopniowo wciskam w deske, niewiele to zmienia. Pooowooooliiii nabiera obrotow - dochodzi do 3500 i nagle zaczyna jechac normalnie. mysle ze byl to wlasnie "ksiazkowy" przyklad slawnego mulenia.   Moj egz. tego akurat nie ma, od 2500 przyspiesza bardzo ladnie.

 

TAK

TAK

TAK

dokładnie w taki sposób może objawiać się padanie przepływomierza

zwykle mam doczynienia  z sinikami innych marek i w wersji turbo ale klasyczny brak wysterowania ilości masy powietrza do ilości podanego paliwa tak się może objawiać:

spokojne ciągnie z dołu

straszne ubytki mocy w środkowym zakresie 

i szarpnięcie po przełamaniu

 

ale zaufajcie przy poprawnym wysterowaniu owe szarpnięcie w wersji muła mało ma wspólnego z poprawnym ciągiem dobrze wyważonej proporcji powietrze-paliwo 

pamiętajcie pomiar masy powietrza jest wartością startową dla ecu do wyliczenia ile i jak ma podać paliwa i ewentualnie kiedy odpalić zapłon

 

liczne czujniki sprawdzają poprawność warunków pracy silnika i osprzętu co ma uwzględniać ecu

 

ciekawi mnie owa przypadłość czy się przekłada na silniki 2,5 n/a bez turbo np. wersja usa???

oraz

dlaczego 2,0 n/a się stresuje a 2,0_T śmiga ?

= inna głowica = ??? czy jedynie inny soft ???

 

 

co do dyrekcji;

o problemie w skali świata wiecie chyba tyle, co same aso o bezpłatności usługi dla posiadaczy 2,0 2005-2008

producent tyle powie ile uzna za stosowne

aso zrobi tyle ile umie lub uzna za stosowne...

 

...a klient wówczas często przestaje być klientem.

 

pompik jesteś Q+WIELKI, że potrafiłeś tak drążyć temat aby zapalić do niego POLAKÓW którzy potrafią wnikać w szczegóły i wspólnymi siłami "poprawić fabrykę"

 

 

p.s.

konkurencja już dogania technologię plejad, może jedynie nie zawsze za taki sam budżet, ale dla zdesperowanych może być to drugoplanowe... 

Edytowane przez 4444
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam jakby światełko.... B)

podobną akcję, z tym, że do włączenia chek'a miałem w 2,0 , ale uwaga w Rav4(2.0VVI 150KM)

he he

 

po licznych perturbacjach , cwańszy Pan Jerzy przedmuchał przepływomierz powietrza i EUREKA...

A chek raz miał błąd za bogatej :angry:  , raz za ubogiej mieszanki :o jeśli pamiętam...

 

To pewnie nie rozwiąże problemu mulenia mojego Forka 2.0X SG... 

Działa doraźnie 10s, lub ostatecznie 10 min odłączenia klemy :biglol: tak średnio co 2Kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Każde hamowanie to podbicie obrotów na 2000rpm. Uspokaja się dopiero po chwili od zatrzymania.

Hm,  u mnie czasem też tak jest, że póki auto się toczy to podwyższone obroty. Po zatrzymaniu wracają na nominalne wartości. Jak byś dał cynk co to to daj znać. Z tym, że u mnie nie występuje "zamulanie".

Problem na tyle mały, że nie drążę tematu, ale jak byś doszedł co i jak to daj cynk na PW ;)

 

Pytałem  o ten efekt w serwisie w Józefowie ( w okolicach Warszawy znany ;-) i usłyszałem że tak powinno być... Fakt- jak zamula to i podtrzymanie wolnych obrotów przy wciśniętym sprzęgle idzie sobie na wczasy do czasu resetu....

Edytowane przez Herbert
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

A, wystarczylo przeczytac sam tytul, no i moze pierwszy post tego tematu. Dla ulatwienia, zebys znowy czasu nie marnowal na jego czytanie - ten watek, kompletnie nie dotyczy Twojego pojazdu :-) W starych N/A z motorem 1.6 mozesz najwyzej wymien sobie czujnik spalania stukowego, albo jakos go oglupic/ogluszyc, o ile szwankuje. Gdzies na forum bylo kilka patentow na ta okolicznosc:

- uklad elektroniczny zlozony z jakiegos opornika i cos tam jeszcze... nie pamietam dokladnie,

- ewentualnie przykrecenie czujnika za pomoca elementu gumowo/metalowego,

- wymiana czujnika na nowy i przykrecenie go z odpowiednim momentem Nm - (najmniej ryzykowne rozwiazanie).

 

Pod spodem masz link do tematu(jest tez w piewrszym poscie), gdzie dosyc obszernie opisany jest problem zarowno w starszych jak i mlodszych autach. 

 

 

Edytowane przez skrzypekQ4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czy Forester SG 2.0 125KM 2004r kwalifikuje się na updete softu ECU?

 

Ile trzeba za taką usług zapłacić?

 

Gdzie najlepiej wykonać tą usługę na Śląsku?

 

Mój Forester mam "muła" do 2000 obr.

Czasami strach ruszać że skrzyżowania.

Objawy występują na Pb jak i na LPG. 

Czyszona była przepustnica, wymieniony filtr powietrza, paliwa itp, itd. Tzw. "mulenie" najbardziej odczuwalne jest w ciepłe dni gdy temp. otoczenia przekracza 20stopni. Dzieje się to nieregularnie, raz ruszy ze skrzyżowania normalnie a raz złapie takiego muła, że wydaje się że zaraz stanie na skrzyżowaniu żeby potem po przekroczeniu tych 2tyś obr jechać jak burza.

Edytowane przez yaroz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witajcie, odgrzewam kotleta ;) Mam problem z muleniem samochodu w zakresie do 2k 2,2k obrotów, z tego, co zdążyłem ustalić, problem jest w błędnej interpretacji szmerów silnika przez czujnik spalania stukowego. Chciałbym poeksperymentować z założeniem Filtra Skutiego i pytanie, czy ktoś ma to jakoś dokładnie rozpisane na schemacie. jak to podłączyć, jakie dokładnie kondensatory i oporniki kupić? Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, kurczepiecozne napisał(a):

Mam problem z muleniem samochodu w zakresie do 2k 2,2k obrotów,

W Volvo V70?

W Subaru 2.0 DOHC (i nie tylko) szukajka podaje: 

Różne "patenty" są tam omawiane.

Pozdrawiam,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kurczepiecozne napisał(a):

Witajcie, odgrzewam kotleta ;) Mam problem z muleniem samochodu w zakresie do 2k 2,2k obrotów, z tego, co zdążyłem ustalić, problem jest w błędnej interpretacji szmerów silnika przez czujnik spalania stukowego. Chciałbym poeksperymentować z założeniem Filtra Skutiego i pytanie, czy ktoś ma to jakoś dokładnie rozpisane na schemacie. jak to podłączyć, jakie dokładnie kondensatory i oporniki kupić? Z góry dzięki za pomoc.

 Odkręć stukowca od skrzyni, owiń go czymś, pociągnij od niego kabelek i dokręć do masy i podwieś. Ja kabelek dokręciłem do śrubki puszki filtra powietrza. Mulenie znikło na wieki wieków amen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, yaroz napisał(a):

 Odkręć stukowca od skrzyni, owiń go czymś, pociągnij od niego kabelek i dokręć do masy i podwieś. Ja kabelek dokręciłem do śrubki puszki filtra powietrza. Mulenie znikło na wieki wieków amen.

Wolałbym zachować mimo wszystko jego działanie w jakimkolwiek zakresie. Jak podwieszę go gdziekolwiek, to nie będzie wykrywał spalania stukowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...