Skocz do zawartości

Fałszywe spalania stukowe w 2.0 NA - wadliwe ECU


pompik

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Subarowicze

 

 

Dzisiaj byłem w moim ASO, niestety nie wgrali mi nowego programu. Nie wiem czy to problem z ECU czy też z kodami do nowego oprogramowania. W przyszłym tygodniu zapowiedziałem się na kolejną wizytę, a z waszych informacji pojazdy po wgraniu nowego softa nie sprawiają problemów.

Zobaczymy co z tego mądrego się urodzi ...

 

Pozdrawiam diamond ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie po wyjechaniu z ASO zamulało, teraz niby nie muli, za to chla cały czas ok 12,5l vervy, v-powera, zwykłej jeszcze więcej... a na początku w pierwszym miesiącu pomimo braku znajomości silnika ok 10l.

Powtarzam, że Pan w ASO powiedział, żeby odezwać się w połowie stycznia, bo będą mieli nowszy soft, a ten co mi wgrali ( przesłany specjalnie na płytce z SIPu,) to jeszcze nie to. Poza tym powiedział, że ten co miałem, to fabryczny i wcześniej żadnej aktualizacji nie robiono.

Pytanie czy inne ASO wgrywają co mają licząc na autosugestie użytkowników oraz olanie tematu, a w bdg są szczerzy lub stworzono tam  legendę o nowym oprogramowaniu... za miesiąc powiem  coś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie po wyjechaniu z ASO zamulało, teraz niby nie muli, za to chla cały czas ok 12,5l vervy, v-powera, zwykłej jeszcze więcej... a na początku w pierwszym miesiącu pomimo braku znajomości silnika ok 10l.

Powtarzam, że Pan w ASO powiedział, żeby odezwać się w połowie stycznia, bo będą mieli nowszy soft, a ten co mi wgrali ( przesłany specjalnie na płytce z SIPu,) to jeszcze nie to. Poza tym powiedział, że ten co miałem, to fabryczny i wcześniej żadnej aktualizacji nie robiono.

Pytanie czy inne ASO wgrywają co mają licząc na autosugestie użytkowników oraz olanie tematu, a w bdg są szczerzy lub stworzono tam legendę o nowym oprogramowaniu... za miesiąc powiem coś więcej.

podobno mam najnowszy soft, chociaż nigdy aktualizacji nie było. jak dla mnie placebo, z informacji aso firmware dostarczony na szkoleniu ma ten sam numer co poprzednia wersja :)

 

Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje subiektywne wrażenie to tyle, że więcej pali, ale może zima a może korki. U mnie dalej OK, ale KS wciąż stłumiony, więc się nie liczę jako pełnowartościowy tester. Z tym nowym softem to nikt nic nie wie - czeski film :), ale jak widać niektórzy zadowoleni. Ja jeszcze szampana nie otworzyłem i fajnie gdyby SIP się wypowiedział jaki soft kiedy będzie dla jakiego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej MY08 Impreza w 2012 r. była wgrywana aktualizacja softu, o której mowa w poniższym wątku

 

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/29896-akcja-serwisowa-ulepszenie-produkt%C3%B3w/

 

W zeszłą sobotę byłem w ASO Koper i uzyskałem info, że do mojej Imprezy nic nowszego nie ma...  :mellow:

 

Faktycznie dobrze by było mieć wiedzę na temat wersji firmware, a także jakieś ogólne wytyczne dla Nas i ASO, bo co ASO to widzę inny obyczaj. Za niedługo mi się skończy 12 miesięcy od płatnego przeglądu i będzie zonk....

 

... a @Dyrekcja śpi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a @Dyrekcja śpi

 

Przypominam, że kwestia absencji Dyrekcji była już wielokrotnie wyjaśniana... do tego stopnia, że nawet powstał na ten temat stosowny wątek: Tematy pytań, czas odpowiedzi

 

Też mnie to drażni.

 

Łatwiej byłoby odnaleźć Dyrekcji stosowne pytania, gdyby piszący w tym wątku pamiętali, że znajduje się on w dziale Pytania do Dyrekcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a @Dyrekcja śpi

Przypominam, że kwestia absencji Dyrekcji była już wielokrotnie wyjaśniana... do tego stopnia, że nawet powstał na ten temat stosowny wątek: Tematy pytań, czas odpowiedzi

Też mnie to drażni.

Łatwiej byłoby odnaleźć Dyrekcji stosowne pytania, gdyby piszący w tym wątku pamiętali, że znajduje się on w dziale Pytania do Dyrekcji.

...jak dla mnie, można ten wątek przenieść do DT lub w każde inne miejsce, byle zaistniała wreszcie możliwość uzyskania jasnych odpowiedzi na zadane tu pytania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o to, żeby wątek przenosić tylko o to, żeby go nie "zamulać". Dział Pytania do Dyrekcji nie służy do prowadzenia szeroko pojętych dyskusji lecz do tego żeby uzyskać odpowiedź od Dyrekcji na konkretnie postawione pytania. Czasami Dyrekcja jest zajęta lub zwyczajnie potrzebuje czasu na rozpoznanie sprawy... stąd prośba o wyrozumiałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

informacja z aso firmware ma to samo oznaczenie co pół roku wcześniej otrzymane od sip. paradoks miły Pan forka 2007 ma problem od 2008, zostawiamy wielokrotnie do naprawy. w 2009roku aktualizacja softu (zapewne zapłacił za nią). W dniu wczorajszym otrzymałem informację że mojego sterownika nie da się aktualizować. czekałem co będzie u tego wlasciela okazało się że ma taki sterownik jak ja, dział techniczny sip odpowiedział brak możliwości aktualizacji !! Moje pytanie brzmi co zrobili w 2009? standard odłączenie aku

 

Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

prośba o podanie nr wersji firmware

Postaram się w poniedziałek sprawdzić w DT. 

 

 

Po raz kolejny

Cóż, na wątek czasem zaglądam, lecz nie bardzo mam możliwość śledzić całość prowadzonej ( intensywnej ! ) dyskusji.

W związku z powyższym jak najbardziej może się zdarzyć, że zdane pytanie ( przy tej ilości wypowiedzi ) nie zostanie dostrzeżone.

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

prośba o podanie nr wersji firmware

Postaram się w poniedziałek sprawdzić w DT. 

 

 

Po raz kolejny

Cóż, na wątek czasem zaglądam, lecz nie bardzo mam możliwość śledzić całość prowadzonej ( intensywnej ! ) dyskusji.

W związku z powyższym jak najbardziej może się zdarzyć, że zdane pytanie ( przy tej ilości wypowiedzi ) nie zostanie dostrzeżone.

 

Pozdrowienia 

 

Nie chciałem, żeby tak wyszło obcesowo ;)

 

U mnie minęły ze 3 tygodnie i kilometry przybywają i nadal nie ma mulenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Niestety kolega specjalizujący się w tej tematyce jest już na urlopie noworocznym.

To co mogłem ustalić : 

- oprogramowanie jest zróżnicowane w zależności od typu silnika oraz modelu ( nie ma więc jednego oprogramowania dla wszystkich aut ew. dotkniętych przypadłością );

- w każdym serwisie mechanik jest w stanie podłączając tester powinien spróbować wgrać najnowszą wersję ( jeżeli już jest zainstalowana, nie da się wgrać).

 

 

jakie modele/roczniki powinny się zgłaszać do ASO? GC również.

Jeżeli omawiany problem nie występuje, nie ma powodu do zgłaszania się ( no chyba, że jest inny problem ).

O problemach w GC brak mi informacji ( ale być może coś w wątku przeoczyłem ).

Ew. będę mógł udzielić więcej informacji po nowym roku ( gdy wróci odpowiedzialny za ten temat kolega ).

 

 

Nie chciałem, żeby tak wyszło obcesowo

No problem.

 

Pozdrowienia 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze byłoby wiedzieć jakie poprawki zostały wprowadzone do oprogramowania. U mnie w cyklu miejskim coraz gorzej, tzn. trochę mniej mocy, więcej pali i po kilkuset km w mieście nie wyprzedza zapłonu tak jak na początku po resecie. Paramter "Learned Ignition Timing" na początku dochodził do 9, a teraz nie więcej niż 6. Sporadyczne knock'i. Nie ma tragedii ale trend jest. Ciekawy jestem opinii innych.

 

Czy DT mógłby Szanownym Forumowiczom wyjaśnić co zostało poprawione w sofcie dla konkretnych modeli i czy pojawią się jeszcze jakieś poprawki?

 

Będę wdzięczny za załączanie logów innych w celu porównania. To, że jedzie lepiej jest wrażeniem subiektywnym i w czasie może się zmieniać, dlatego najlepiej porównać korekty. Pozdrawiam i Wesołych Świąt!

pompik ecuExplorer 22-12-2015 08h18m35s.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzicie mocno debiutuje w tej marce i na tym forum . Jestem z Olsztyna. Użytkuje Forestera zaledwie od tygodnia , ale niestety wydaje mi się , że posiadam  opisywaną w tym wątku   ( i wielu innych wątkach ) usterką ,  męcząca przypadłość. 

Rozebrałem przepustnicę , przeczyściłem  i jest zdecydowanie lepiej , ale nie idealnie. Czy była brudna , nie wiem , nie mam porównania , zdjęcie poniżej prosze o ocenę. Nie robiłem jeszcze odpięcia klem na aku. Mam autko z pewnym przebiegiem 184kkm z pełną historia przeglądow ,  ale temat dławienia jest mega irytujący.

Dlatego też , proszę o jakieś informacje o dobrym i zaangażowanym w temat mechaniku w  okolicach Olsztyna , który jest w stanie sobie poradzić z tematem poprzez zamontowanie filtra do czyjnika stukowego. 

Czy autoryzowany serwis Max  -usługa Stefanowicz czy może  Solix ?? 

Będę śledził temat . 

post-14767-0-55203800-1451131682_thumb.jpg

Edytowane przez wojtisek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompik: moge wrzucic logi z mojego Hawka 2006 (bez update ale i bez problemu) z tym ze:

- na lpg czy benz?

- EE nie pokazuje mi wszystkich parametrow z twojej listy, wydaje mi sie ze RomRaider pokazywal ich wiecej

Wrzucaj śmiało. Nie ma znaczenia czy lpg czy benzyna. Nie muszą być wszystkie parametry. Learned Ignition i obroty najważniejsze. Będę wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie ma znaczenia czy lpg czy benzyna. Nie muszą być wszystkie parametry. Learned Ignition i obroty najważniejsze

 

Olbrzymie znaczenie ma wiedza, czy silnik pracuje na benzynie czy LPG. Korekty czasu wtrysków czy zapłonu będą różne w zależności od spalanego paliwa.   :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

pompik: moge wrzucic logi z mojego Hawka 2006 (bez update ale i bez problemu) z tym ze:

- na lpg czy benz?

- EE nie pokazuje mi wszystkich parametrow z twojej listy, wydaje mi sie ze RomRaider pokazywal ich wiecej

Wrzucaj śmiało. Nie ma znaczenia czy lpg czy benzyna. Nie muszą być wszystkie parametry. Learned Ignition i obroty najważniejsze. Będę wdzięczny

logi EE Hawkeye 20 160km lpg.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i pięknie Ci wyprzedza zapłon i wyuczony jest porządnie. Ja nigdy u siebie tak wysokich wartości Learned Ignition Timing nie widziałem. Czy udało Ci się zarejestrować jakiegoś loga z "Knock Signal #1 (On/Off)" ? Ciekawy jestem ile masz knocków średnio i jak reagują korekty na ich wystąpienie. U mniepo każdym knock'u konsekwentnie zmniejsza wyprzedzenie kąta zapłonu do totalnego muła, tyle że po update'cie wolniej. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...