Robert Bistuła Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Tomasz 555 zaciekawiło mnie to ze podbija ci obroty odepnij wężyk odpowietrzenia skrzynie korbowodowej i zalep zaworek pcv wtedy spr czy ci falują jeśli to nie będzie to to spr czujnik położenie przepustnicy jeszcze może być tak że masz luźny pasek spr też ładowanie pod obciążeniem po prostu ci nie doładowuje aku i jak odpalasz krokowy puszcza więcej powietrza dlatego też podbija obroty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Przypominam, że jest to wątek przeznaczony na związane z tematem pytania do Dyrekcji. Szeroko pojęte dyskusje na temat dławienia proszę prowadzić w stosownym wątku technicznym: Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urbi Opublikowano 14 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 (edytowane) Panowie, połowa lutego już - czas na jakieś podsumowanie tej "akcji" (świadomie piszę w Pytaniach do Dyrekcji - myślę, że będzie stanowiło to logiczną całość jeśli w tym wątku zamieścimy wyniki "akcji"). U mnie już 2,5 miesiąca bez mulenia (autem jeździ głównie żona po mieście - wcześniej musiałem resetować co tydzień). Jak już wspominałem podczas tej samej wizyty w ASO wgrano nowy soft i wymieniono rozrząd (może poprawa jest po eliminacji jakiegoś hałasu a nie po sofcie). Jaki jest u Was? Czy ktoś miał endoskop? Czy u kogoś wymieniano wtryski? (pytam bo jest cisza w temacie, a na priva dostaję niepokojące informacje) Edytowane 14 Lutego 2016 przez Urbi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 U mnie jak pisałem, wiele nie pomogło. Po prostu mniej gwałtownie zamula, już dwa razy resetowałem. Endoskopu nie zrobili, bo założyli że jest OK?!? (na jakiej podstawie nie wytłumaczyli, może z fusów im wyszło). Generalnie bez sukcesu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 U mnie nie muli, ale dlaczego, opisałem w innym wątku . Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtisek1 Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 U mnie nie muli, ale dlaczego, opisałem w innym wątku . Powodzenia gdzie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Urabus podpial link w którym sie wypowiedziałem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Tak, zrobiłeś swap silnika na inny ok, fajnie, ale to nie jest rozwiązanie problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 Tak, zrobiłeś swap silnika na inny ok, fajnie, ale to nie jest rozwiązanie problemu. Myślę że wymiana silnika to było pewnego rodzaju " KATHARASIS" , ciągłe wizyty w serwisie, wgrywanie i kombinowanie z softem, ściąganiem klemy było bardzo uciążliwe.... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xvc517 Opublikowano 22 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Taki mały update po wgraniu nowego softu w tamym roku - nadal zero problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 23 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 Podaj przebieg, po jakim nie masz jeszcze problemów. U mnie jak nie jeździ to też się nic nie dzieje... ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xvc517 Opublikowano 23 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 Auto jeździ cały czas około 8 kkm przejechane od czasu update. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 23 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 Szczęściarz... ;-) Ale u mnie zanim całkiem się popsuło można było zrobić ponad 10tys między resetowaniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xvc517 Opublikowano 23 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 Różnica jest spora - teraz raz nawet musiałem nalać gorszego paliwa, bo przez jeden zbiornik trochę spadła moc (ale nadal bez mulenia), którą po zatankowaniu paliwa na sprawdzonej stacji Forek odzyskał. Oczywiście bez restetu kompa. Wydaje mi sie, że aktualizacja chyba w końcu pomogła ECU wracać do mniej konserwatywnych ustawień. A z tym był problem. Co więcej ostatnio zaliczyłem wycieczkę z Trójmiasta do Warszawy przez Stryków, gdzie na tempomacie jechałem dobre parę godzin - gdyby rzeczywiście miało wrócić mulenie to właśnie takie warunki by to zweryfikowały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pamyr Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Czy problem o którym jest mowa w tym temacie dotyczy również Foresterów 2015 r 2.0 NA? Pytam bo stoje przed decyzją kupno drugiej Kugi czy Subaru z wyprzedaży rocznika....wolał bym Subaru ale jak mam potem spędzać godziny w aso i na forum zamiast na drodze to lepsza będzie druga Kuga. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Czy problem o którym jest mowa w tym temacie dotyczy również Foresterów 2015 r 2.0 NA? Pytam bo stoje przed decyzją kupno drugiej Kugi czy Subaru z wyprzedaży rocznika....wolał bym Subaru ale jak mam potem spędzać godziny w aso i na forum zamiast na drodze to lepsza będzie druga Kuga. Pozdrawiam.Nie tylko starszych modeli Wysłane z mojego Honor 7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Hmm Ja napiszę inaczej, chyba nie, ale czy to się potwierdzi, to się okaże jak będzie sporo aut z przebiegiem powyżej 200kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xvc517 Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Dla nowych aut na pewno jest szansa, że zgłoszenie podobnej bolączki zostanie szybciej rozwiązane. Ale tak jak to w tym kawale: "...cukiernica się znalazła, ale niesmak pozostał". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Czy problem o którym jest mowa w tym temacie dotyczy również Foresterów 2015 r 2.0 NA? Nie, problem dotyczy części silników z rodziny EJ20. Forester o którego pytasz ma zupełnie inny silnik z serii FB. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtisek1 Opublikowano 26 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 Auto jeździ cały czas około 8 kkm przejechane od czasu update. Mam pytanie na jakich zasadach wgrałeś nowy soft do Forestera?? Mam forka z 2007 roku z dwulitrową benzyną o mocy 156km przywieziony z Danii i czasami coś nie jedzie tak jak trzeba. Czy wystarczy pojechać do serwisu , jakaś akcja serwisowa czy trzeba płacić ( Ile? ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xvc517 Opublikowano 26 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 Skorzystałem z akcji serwisowej, którą głównie z powodu aktywności kol. Pompika się odbyła. U mnie wgrali nowy soft jakoś w grudniu i od tego czasu ani razu nie było mulenia. Zasady takie trochę jasno-niejasne były, bo szanowna Dyrekcja twierdziła co innego, a ASO (wiele różnych, nie tylko jeden przypadek) co innego. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 26 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 Nie, problem dotyczy części silników z rodziny EJ20. Do tej pory nie wiadomo jakich wersji tego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xvc517 Opublikowano 26 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 Moim zdaniem raczje dotyczy złego algorytmu ECU - który zostawia przyciętą mapę i nie wraca po pewnym czasie do właściwej. Silnik może być przyczyną stuków, ale równie dobrze może być 1000 innych rzeczy. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włochaty Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 moim zdaniem - bioracym sie z lektury roznych zagranicznych zrodel - problem moze miec kilka nakladajacych sie na siebie przyczyn: - natury konstrukcyjnej czyli umiejscowienie czujnika stuku, jego taka a nie inna charakterystyka, sposob prowadzenia wiazek i mas w aucie, ew. oszczednosci w ECU (np. brak jakis filtrow) - roznego typu efekty starzeniowe (zabrudzenia elementow, powolna zmiana charakterystyk czujnikow, stopniowe zuzywanie sie poszczegolnych elementow silnika, moze takze starzenie elementow elektronicznych w ECU) - zbyt agresywne mapy zaplonu, AVCS, EGRu etc. agresywne procedury adaptacyjne nieodporne na roznego typu zaklocenia. moim zdaniem calkiem prawdopodobny jest pkt 3 ze konstruktorzy nieco przekombinowali z nastawami - nie rozumiem na przyklad dlaczego walek ssacy musi byc przyspieszany az o 50 stopni przy mocniejszym dodaniu gazu z niskich obrotow - i efektem jest silnik w paroletnim aucie i przebiegu 100-200tys km - nie tak znowu duzym badzmy szczerzy - o parametrach kulejacych a nie lepszych wzgledem nastaw powiedzmy konserwatywnych. Szkoda ze nie jest latwo zremapowac ECU w EJ20, moze juz dawno problem mialby rozwiazanie aftermarketowe, nie trzeba byloby czekac na reakcje producenta ktory uwaza ze problem niemalze nie istnieje. a argument Dyrekcji z jednego z pierwszych postow "kto jezdzi w stylu: mocne dodanie gazu 2000rpm" uwazam za troche smieszny a troche straszny, Wg. moich obserwacji wlasnie tak jezdzi zdecydowana wiekszosc uzytkownikow aut na calym swiecie i ogromna wiekszosc silnikow - przynajmniej wolnossacych ktorym nie grozi np. nadwyrezenie korbowodow gwaltownym przyrostem momentu obrotowego - to doskonale znosi a na pewno sie przy tym nie dusi. EJ20 powinien to takze znosic z filozoficznym spokojem A obecnie w miare dynamiczna jazda wymaga obrotow 2500...4000+, przy czym mowa np. o moim egzemplarzu nie majacym typowego mulenia, wrecz bardzo zdrowym bo majacym parametr IAM = 1, learned ignition czesto +5 ... +9 w newralgicznym zakresie obrotow 2000-3000 pozdrawiam 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziunek Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Pytanie do @Dyrekcja - czy droga postępowania w przypadku "mulenia" 2.0 N/A jest: a. ograniczona co do rocznika auta? b. jednorazowa - tzn. auto raz zdiagnozowane i naprawione, nie może w razie nawrotu objawów przejść "ścieżki" ponownie? Jestem świeżo upieczonym posiadaczem Forestera MY2010 2.0 N/A, kupiony w sieci SIP 2010r, ostatni przegląd w ASO 11.2015, ostatnia wizyta w ASO 2.2016 naprawa blacharska, następnie auto nabył prywatnie pracownik salonu Subaru (sprzedawca) który we własnym zakresie wykonał upgrade softu i czyszczenie przepustnicy (nie w ramach akcji), auto działa ok. Teraz autko kupiłem ja. Natomiast korzystając z tego że byłem na chwilę w serwisie spytałem jednego z pracowników czy w przypadku nawrotu "mulenia" auto jest objęte w/w procedurą serwisową. Otrzymałem odpowiedź że w/w procedura dotyczy tylko aut z roczników 2000-2008, i że ewentualnie moje auto się do niej nie kwalifikuje. Tak jak piszę na razie jest wszystko w porządku, nic tylko się cieszyć. Natomiast kiedyś jeździłem SF 2002 też 2.0 N/A i tam był duży problem z muleniem i wolę wiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się