Skocz do zawartości

Fałszywe spalania stukowe w 2.0 NA - wadliwe ECU


pompik

Rekomendowane odpowiedzi

 

Subarowicze, myślałem że więcej osób już skorzystało z akcji, i że też więcej tych którzy są po... Mam nadzieję że w tym tygodniu ogarnę zmianę softu . POMPIK  a jak u Ciebie sytuacja ?

 

 

Tym czasem Czuwaj !!!

Hej, Sorry za późną odpowiedź. Cieszę się, że są pozytywne odzewy, ale trzeba trochę km przejechać aby stwierdzić ponad wszelką wątpliwość że jest dobrze. Dalej jeżdżę ze zmodyfikowanym ECU hardware'owo i mam wgraną nową (podobno) mapę przez ASO. Wciąż jeździ prawie dobrze, tzn. laik by nic nie zauważył, a mi się tylko wydaje że mógłby płynniej oddawać moc między 2000 - 3000rpm. Żeby sprawdzić, czy nowa mapa coś zmieniła musiałbym zdjąć modyfikacje na PCB ECU, ale jest ryzyko że będę zakładał z powrotem, a to czas. Dziś może pozgrywam jakieś logi przed i po resecie i sprawdzę czy są różnice. 

 

 

U mnie wgrali nowy soft i wyczyścili przepustnicę w ASO.

Od akcji minęły 3 tygodnie i jakieś 2-3 tys km - nie muli.

W sumie teraz to bardzo przyjemne auto ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz wrażenia, (bo hamowni raczej przed i po nie robiłeś) że moc jest mniejsza?

 

Myślę, że może tak być.

Chociaż sprawdziłem czas do 100 km/h i wychodzi tak jak przed zmianą softu. (11 sekund)

Mam automat, więc operacja do przeprowadzenia prosta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Z problemem dławienia walczę od lat (sporo opisałem w poniższym wątku):

 

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/33085-d%C5%82awienie-20-na-2-3-tys-rpm-co%C5%9B-nowego/page-32#entry2213091

 

Miałem już kilka aktualizacji softu + inne modyfikacje, ale dopiero ostatnia wyraźnie zmieniła parametry auta. Mam już od dawna zwyczaj co jakiś czas przejechać się "testową trasą" z podpiętym FreeSSM. Rzeczywiście pierwsze wrażenie po aktualizacji jest takie, że auto ma odrobinę mniej mocy (dotychczas kąt wyprzedzania zapłonu dochodził nawet do 51 a teraz nigdy nie przekracza 49). Może to być spowodowane bardziej "zachowawczą" mapą bazową. Jednak poza tym myślę, że zmienione zostało coś w logice ECU (może szybciej "resetuje" ujemne korekty? może ma poprawione filtry cyfrowe?). Rezultat jest taki, że po raz pierwszy obserwuję NIE powolne (szybsze lub wolniejsze) "uczenie się" przez ECU ujemnych korekt, a zamiast tego całkiem szybkie "uczenie się" korekt dodatnich (pomimo tego, że autem jeździ żona po mieście - biegi nie zawsze są optymalnie dobrane :) ). Auto po jednym baku ma w szerokim zakresie Learned Ignition Timing +9. Korekty ujemne do -1,5. Stuki rejestrowane sporadycznie. 

W ASO Koper poinformowano mnie, że obecna aktualizacja jest dedykowana temu problemowi (oczywiście ASO i SIP nadal twierdzą, że to problem lokalny występujący tylko w naszym kraju :lol:).

 

Wiem, że to za wcześnie żeby oceniać nowy soft, ale wierzcie mi długie godziny spędziłem z podpiętym komputerem do tego ECU i tak dobrze nigdy jeszcze nie było.

Oczywiście chwała Dyrekcji, że problem wreszcie został zauważony, ale naiwiększe brawa dla twórcy tego wątku @pompika. Uważam, że to głównie dzięki jego determinacji cała sprawa ruszyła do przodu. Ten facet zainwestował niewiarygodną ilość czasu (i pieniędzy) żeby temat rozgryźć. Uważam, że SIP/FHI powinno mu dać nowego XT-ka za to. Kiedyś podczas rozmowy tel. zapytałem go czy nie myślał żeby auto sprzedać. Odpowiedział coś w stylu: "przecież nie właduję kogoś w taki problem...". Szacun :hi:

Nie wiem jak Wy ale ja daje @pompikowi POMUKA.

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Z problemem dławienia walczę od lat (sporo opisałem w poniższym wątku):

 

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/33085-d%C5%82awienie-20-na-2-3-tys-rpm-co%C5%9B-nowego/page-32#entry2213091

 

Miałem już kilka aktualizacji softu + inne modyfikacje, ale dopiero ostatnia wyraźnie zmieniła parametry auta. Mam już od dawna zwyczaj co jakiś czas przejechać się "testową trasą" z podpiętym FreeSSM. Rzeczywiście pierwsze wrażenie po aktualizacji jest takie, że auto ma odrobinę mniej mocy (dotychczas kąt wyprzedzania zapłonu dochodził nawet do 51 a teraz nigdy nie przekracza 49). Może to być spowodowane bardziej "zachowawczą" mapą bazową. Jednak poza tym myślę, że zmienione zostało coś w logice ECU (może szybciej "resetuje" ujemne korekty? może ma poprawione filtry cyfrowe?). Rezultat jest taki, że po raz pierwszy obserwuję NIE powolne (szybsze lub wolniejsze) "uczenie się" przez ECU ujemnych korekt, a zamiast tego całkiem szybkie "uczenie się" korekt dodatnich (pomimo tego, że autem jeździ żona po mieście - biegi nie zawsze są optymalnie dobrane :) ). Auto po jednym baku ma w szerokim zakresie Learned Ignition Timing +9. Korekty ujemne do -1,5. Stuki rejestrowane sporadycznie. 

W ASO Koper poinformowano mnie, że obecna aktualizacja jest dedykowana temu problemowi (oczywiście ASO i SIP nadal twierdzą, że to problem lokalny występujący tylko w naszym kraju :lol:).

 

Wiem, że to za wcześnie żeby oceniać nowy soft, ale wierzcie mi długie godziny spędziłem z podpiętym komputerem do tego ECU i tak dobrze nigdy jeszcze nie było.

Oczywiście chwała Dyrekcji, że problem wreszcie został zauważony, ale naiwiększe brawa dla twórcy tego wątku @pompika. Uważam, że to głównie dzięki jego determinacji cała sprawa ruszyła do przodu. Ten facet zainwestował niewiarygodną ilość czasu (i pieniędzy) żeby temat rozgryźć. Uważam, że SIP/FHI powinno mu dać nowego XT-ka za to. Kiedyś podczas rozmowy tel. zapytałem go czy nie myślał żeby auto sprzedać. Odpowiedział coś w stylu: "przecież nie właduję kogoś w taki problem...". Szacun :hi:

Nie wiem jak Wy ale ja daje @pompikowi POMUKA.

 

Też się do tych życzeń dołączam - co prawda nie miałem bezpośrednio z @pompikiem do czynienia, ale odwiedziałem polecanego przez niego elektronika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się podzielę wrażeniami po zmianie sofu :)

 

Autko jedzie jak nigdy wcześniej, chociaż u mnie ostatnio zamulania nie było, to zupełnie zmieniła się charakterystyka użytecznych obrotów. W chwili obecnej w dolnym zakresie obrotów jedzie podobnie do diesla, ciągnie z samego dołu.....nareszcie jazda wróciła do przyjemności jakie dawało to autko w chwili kupna :)

 

Dzięki bardzo Pompik za ruszenie tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się podzielę wrażeniami po zmianie sofu :)

 

Autko jedzie jak nigdy wcześniej, chociaż u mnie ostatnio zamulania nie było, to zupełnie zmieniła się charakterystyka użytecznych obrotów. W chwili obecnej w dolnym zakresie obrotów jedzie podobnie do diesla, ciągnie z samego dołu.....nareszcie jazda wróciła do przyjemności jakie dawało to autko w chwili kupna :)

 

Dzięki bardzo Pompik za ruszenie tematu

.... w "Lanosie" ? A mnie powiedzieli, że nic nowszego nie ma ...  :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że pomogło i wiele osób doczekało się poprawki softu bez wydawania kasy na wymianę wszystkiego w aucie z powodu niekompetencji pracowników ASO. Dziękuję również za słowa wsparcia. Szokującym dla mnie był brak zdiagnozowania problemu w ASO, tylko poza nim, ale słowa uznania dla Dyrekcji za relatywnie szybką reakcję. Szkoda tylko, że akcja wdrożona na niejasnych zasadach. Wciąż ubolewam nad podejściem SIP/ASO, kilkuletnim ignorowaniem oraz zbywaniem klientów czyszczeniem przepustnicy, ale wydaje się że wreszcie się udało i z tego się cieszę :)

 

Zbiorę się i postaram się również wrócić do oryginalnej konfiguracji ECU aby sprawdzić, już chyba dla potomnych, czy u mnie też problem eliminuje sam software. 

 

Aby dyskusja tutaj była bardziej konstruktywna, proszę Was o załączanie logów z Waszych aut. Chętnie porównam wychylenie zapłonu i inny parametry, ponieważ wciąż nie wiem jak to auto powinno normalnie jeździć. Mam wrażenie, że moje charakterystykę ma nierówną, ale bez hamowni się nie sprawdzi, tak więc może porównanie logów coś podpowie. 

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt nie wie, bo ta akcja to podobno nie akcja, a grupa docelowa nieokreślona i ASO też nie mówi jaki soft był, a co teraz wgrywają. 

 

Czy ktoś wie jak można tutaj załączyć plik? Funkcjonalność chyba wyłączona....

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby dyskusja tutaj była bardziej konstruktywna, proszę Was o załączanie logów z Waszych aut. Chętnie porównam wychylenie zapłonu i inny parametry, ponieważ wciąż nie wiem jak to auto powinno normalnie jeździć. Mam wrażenie, że moje charakterystykę ma nierówną, ale bez hamowni się nie sprawdzi, tak więc może porównanie logów coś podpowie. 

sensowna inicjatywa ale zeby mialo to jakas wartosc merytoryczna warto byloby okreslic metodologie logowania np. jakim programem, ktore parametry, jakie warunki jazdy etc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To i ja się podzielę wrażeniami po zmianie sofu :)

 

Autko jedzie jak nigdy wcześniej, chociaż u mnie ostatnio zamulania nie było, to zupełnie zmieniła się charakterystyka użytecznych obrotów. W chwili obecnej w dolnym zakresie obrotów jedzie podobnie do diesla, ciągnie z samego dołu.....nareszcie jazda wróciła do przyjemności jakie dawało to autko w chwili kupna :)

 

Dzięki bardzo Pompik za ruszenie tematu

.... w "Lanosie" ? A mnie powiedzieli, że nic nowszego nie ma ...  :mellow:

 

 

 

Baca dokładnie w Lanosiku, nowy soft na pewno do tego autka jest, kiedy byłeś w ASO na sprawdzeniu oprogramowania ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że pomogło i wiele osób doczekało się poprawki softu bez wydawania kasy na wymianę wszystkiego w aucie z powodu niekompetencji pracowników ASO. Dziękuję również za słowa wsparcia. Szokującym dla mnie był brak zdiagnozowania problemu w ASO, tylko poza nim, ale słowa uznania dla Dyrekcji za relatywnie szybką reakcję. Szkoda tylko, że akcja wdrożona na niejasnych zasadach. Wciąż ubolewam nad podejściem SIP/ASO, kilkuletnim ignorowaniem oraz zbywaniem klientów czyszczeniem przepustnicy, ale wydaje się że wreszcie się udało i z tego się cieszę :)

 

Zbiorę się i postaram się również wrócić do oryginalnej konfiguracji ECU aby sprawdzić, już chyba dla potomnych, czy u mnie też problem eliminuje sam software. 

 

Aby dyskusja tutaj była bardziej konstruktywna, proszę Was o załączanie logów z Waszych aut. Chętnie porównam wychylenie zapłonu i inny parametry, ponieważ wciąż nie wiem jak to auto powinno normalnie jeździć. Mam wrażenie, że moje charakterystykę ma nierówną, ale bez hamowni się nie sprawdzi, tak więc może porównanie logów coś podpowie. 

Mam kabelek do podłączenia.

Możesz mi rzucić linka albo opisać co dokładnie zrobić ? 

Postaram się podzielić logami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

To i ja się podzielę wrażeniami po zmianie sofu :)

 

Autko jedzie jak nigdy wcześniej, chociaż u mnie ostatnio zamulania nie było, to zupełnie zmieniła się charakterystyka użytecznych obrotów. W chwili obecnej w dolnym zakresie obrotów jedzie podobnie do diesla, ciągnie z samego dołu.....nareszcie jazda wróciła do przyjemności jakie dawało to autko w chwili kupna :)

 

Dzięki bardzo Pompik za ruszenie tematu

.... w "Lanosie" ? A mnie powiedzieli, że nic nowszego nie ma ... :mellow:

 

Baca dokładnie w Lanosiku, nowy soft na pewno do tego autka jest, kiedy byłeś w ASO na sprawdzeniu oprogramowania ??

...w zeszłą sobotę byłem w ASO Koper.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baca w zeszłą sobotę zmieniałem oprogramowanie w moim Lanosiku w ASO w Gdańsku więc na pewno jest do niego program, zresztą przecież to ten sam silnik co w Legacy czy Forku więc dlaczego do Lanosa miałoby nie być oprogramowania ? Fakt w Lanosie 150 KM a Legacy 165 KM.

 

Może jest na forum ktoś jeszcze co robił to w Lanosiku ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baca w zeszłą sobotę zmieniałem oprogramowanie w moim Lanosiku w ASO w Gdańsku więc na pewno jest do niego program, zresztą przecież to ten sam silnik co w Legacy czy Forku więc dlaczego do Lanosa miałoby nie być oprogramowania ? Fakt w Lanosie 150 KM a Legacy 165 KM.

 

Może jest na forum ktoś jeszcze co robił to w Lanosiku ???

...w forku 2010 ktoś robił nawet...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem już kilka aktualizacji softu + inne modyfikacje, ale dopiero ostatnia wyraźnie zmieniła parametry auta. Mam już od dawna zwyczaj co jakiś czas przejechać się "testową trasą" z podpiętym FreeSSM. Rzeczywiście pierwsze wrażenie po aktualizacji jest takie, że auto ma odrobinę mniej mocy (dotychczas kąt wyprzedzania zapłonu dochodził nawet do 51 a teraz nigdy nie przekracza 49). Może to być spowodowane bardziej "zachowawczą" mapą bazową. Jednak poza tym myślę, że zmienione zostało coś w logice ECU (może szybciej "resetuje" ujemne korekty? może ma poprawione filtry cyfrowe?). Rezultat jest taki, że po raz pierwszy obserwuję NIE powolne (szybsze lub wolniejsze) "uczenie się" przez ECU ujemnych korekt, a zamiast tego całkiem szybkie "uczenie się" korekt dodatnich (pomimo tego, że autem jeździ żona po mieście - biegi nie zawsze są optymalnie dobrane :) ). Auto po jednym baku ma w szerokim zakresie Learned Ignition Timing +9. Korekty ujemne do -1,5. Stuki rejestrowane sporadycznie.

moze teraz jest inaczej niz dotad: po resecie auto wraca do map bazowych ktore sa gorsze od wyuczonych i uczy sie tych "lepszych" a nie na odwrot jak bylo poprzednio? Stad wrazenie mniejszej mocy ktora stopniowo wraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urbi i ja mamy na pewno 2010, tyle że ja mam dalej zdławiony kondensatorem i odszumiony.

 

Co do logów, to fajnie by było zobaczyć  poniższe parametry z innych silników w celu porównania.

Fine Learning Knock Correction (degrees), IAM,  Accelerator Pedal Angle (%), Engine Speed (RPM),Manifold Absolute Pressure (Bar),Air/Fuel Learning #1 (%),Air/Fuel Correction #1 (%),Coolant Temperature (°C),Engine Load (%),Rear O2 Sensor (V),Throttle Opening Angle (%),Mass Air Flow (g/s),Intake Air Temperature (°C),Total Ignition Timing (°BTDC),Vehicle Speed (KPH),Atmospheric Pressure (Bar),Fuel Injector #1 Pulse Width (ms),Air Flow Sensor Voltage (V), Accelerator Opening Angle (%),Learned Ignition Timing (°BTDC), Intake VVT Advance Angle Left (°),Intake VVT Advance Angle Right (°), Air/Fuel Sensor #1 (Lambda),Air/Fuel Sensor #1 Resistance (Ohms), Knocking Correction (°)

 

Wciąż nie wiem jak załączać pliki na tym forum...Może ktoś mnie oświeci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, problemem było rozszerzenie (nie mam uprawnień do załączenia .CSV), ale ZIP przeszedł :)


W poprzedniej adaptacji załączonej powyżej nie wiedzieć czemu Learned Ignition Timing zostawał około zera przy przyspieszaniu. Zrobiłem nową po kolejnym resecie i teraz chyba jest OK, ale mam dalej stłumiony KS. Chętnie porównam z kimś komu wywala knock'i od czasu do czasu na nowej mapie. 

Wcześniej też jeździłem porównywalnie, bo nie notowałem stuków. Moje subiektywne  wrażenia dot. nowej mapy do tej pory to że więcej pali i ma mniej mocy. ale może to zima, a może korki większe w drodze do przedszkola :)


W poprzedniej adaptacji załączonej wcześniej (logi_pompik) nie wiedzieć czemu Learned Ignition Timing zostawał około zera przy przyspieszaniu, a skakał wyżej po odpuszczeniu gazu. Zrobiłem nową po kolejnym resecie i teraz chyba jest OK, ale mam dalej stłumiony KS.  Chętnie porównam z kimś komu normalnie wywala knock'i od czasu do czasu i jeździ na nowej mapie (załączam poprawną adaptację ecuExplorer  15-12-2015 09h00m56s adaptacja po resecie.zip). 

logi_pompik.zip

ecuExplorer 15-12-2015 09h00m56s adaptacja po resecie.zip

Edytowane przez pompik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To i ja się podzielę wrażeniami po zmianie sofu :)

 

Autko jedzie jak nigdy wcześniej, chociaż u mnie ostatnio zamulania nie było, to zupełnie zmieniła się charakterystyka użytecznych obrotów. W chwili obecnej w dolnym zakresie obrotów jedzie podobnie do diesla, ciągnie z samego dołu.....nareszcie jazda wróciła do przyjemności jakie dawało to autko w chwili kupna :)

 

Dzięki bardzo Pompik za ruszenie tematu

.... w "Lanosie" ? A mnie powiedzieli, że nic nowszego nie ma ...  :mellow:

 

Ciekaw jestem, czy do Subaru N/A 2008-2010 nie wgrywali tego...

 

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/29896-akcja-serwisowa-ulepszenie-produkt%C3%B3w/

 

Skoro do mojego Lanosa był wgrany ten soft w 2012 roku, a teraz uzyskałem odpowiedź, że nic nowszego nie ma...

 

Edytowane przez baca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...