xvc517 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Subarowicze, myślałem że więcej osób już skorzystało z akcji, i że też więcej tych którzy są po... Mam nadzieję że w tym tygodniu ogarnę zmianę softu . POMPIK a jak u Ciebie sytuacja ? Tym czasem Czuwaj !!! Hej, Sorry za późną odpowiedź. Cieszę się, że są pozytywne odzewy, ale trzeba trochę km przejechać aby stwierdzić ponad wszelką wątpliwość że jest dobrze. Dalej jeżdżę ze zmodyfikowanym ECU hardware'owo i mam wgraną nową (podobno) mapę przez ASO. Wciąż jeździ prawie dobrze, tzn. laik by nic nie zauważył, a mi się tylko wydaje że mógłby płynniej oddawać moc między 2000 - 3000rpm. Żeby sprawdzić, czy nowa mapa coś zmieniła musiałbym zdjąć modyfikacje na PCB ECU, ale jest ryzyko że będę zakładał z powrotem, a to czas. Dziś może pozgrywam jakieś logi przed i po resecie i sprawdzę czy są różnice. U mnie wgrali nowy soft i wyczyścili przepustnicę w ASO. Od akcji minęły 3 tygodnie i jakieś 2-3 tys km - nie muli. W sumie teraz to bardzo przyjemne auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 A nie masz wrażenia, (bo hamowni raczej przed i po nie robiłeś) że moc jest mniejsza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xvc517 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 A nie masz wrażenia, (bo hamowni raczej przed i po nie robiłeś) że moc jest mniejsza? Myślę, że może tak być. Chociaż sprawdziłem czas do 100 km/h i wychodzi tak jak przed zmianą softu. (11 sekund) Mam automat, więc operacja do przeprowadzenia prosta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Ja mam takie wrażenie, ale na razie (1300km) nie muli, zobaczymy jak zrobię parę tysięcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urbi Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Cześć! Z problemem dławienia walczę od lat (sporo opisałem w poniższym wątku): http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/33085-d%C5%82awienie-20-na-2-3-tys-rpm-co%C5%9B-nowego/page-32#entry2213091 Miałem już kilka aktualizacji softu + inne modyfikacje, ale dopiero ostatnia wyraźnie zmieniła parametry auta. Mam już od dawna zwyczaj co jakiś czas przejechać się "testową trasą" z podpiętym FreeSSM. Rzeczywiście pierwsze wrażenie po aktualizacji jest takie, że auto ma odrobinę mniej mocy (dotychczas kąt wyprzedzania zapłonu dochodził nawet do 51 a teraz nigdy nie przekracza 49). Może to być spowodowane bardziej "zachowawczą" mapą bazową. Jednak poza tym myślę, że zmienione zostało coś w logice ECU (może szybciej "resetuje" ujemne korekty? może ma poprawione filtry cyfrowe?). Rezultat jest taki, że po raz pierwszy obserwuję NIE powolne (szybsze lub wolniejsze) "uczenie się" przez ECU ujemnych korekt, a zamiast tego całkiem szybkie "uczenie się" korekt dodatnich (pomimo tego, że autem jeździ żona po mieście - biegi nie zawsze są optymalnie dobrane ). Auto po jednym baku ma w szerokim zakresie Learned Ignition Timing +9. Korekty ujemne do -1,5. Stuki rejestrowane sporadycznie. W ASO Koper poinformowano mnie, że obecna aktualizacja jest dedykowana temu problemowi (oczywiście ASO i SIP nadal twierdzą, że to problem lokalny występujący tylko w naszym kraju ). Wiem, że to za wcześnie żeby oceniać nowy soft, ale wierzcie mi długie godziny spędziłem z podpiętym komputerem do tego ECU i tak dobrze nigdy jeszcze nie było. Oczywiście chwała Dyrekcji, że problem wreszcie został zauważony, ale naiwiększe brawa dla twórcy tego wątku @pompika. Uważam, że to głównie dzięki jego determinacji cała sprawa ruszyła do przodu. Ten facet zainwestował niewiarygodną ilość czasu (i pieniędzy) żeby temat rozgryźć. Uważam, że SIP/FHI powinno mu dać nowego XT-ka za to. Kiedyś podczas rozmowy tel. zapytałem go czy nie myślał żeby auto sprzedać. Odpowiedział coś w stylu: "przecież nie właduję kogoś w taki problem...". Szacun Nie wiem jak Wy ale ja daje @pompikowi POMUKA. 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xvc517 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Cześć! Z problemem dławienia walczę od lat (sporo opisałem w poniższym wątku): http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/33085-d%C5%82awienie-20-na-2-3-tys-rpm-co%C5%9B-nowego/page-32#entry2213091 Miałem już kilka aktualizacji softu + inne modyfikacje, ale dopiero ostatnia wyraźnie zmieniła parametry auta. Mam już od dawna zwyczaj co jakiś czas przejechać się "testową trasą" z podpiętym FreeSSM. Rzeczywiście pierwsze wrażenie po aktualizacji jest takie, że auto ma odrobinę mniej mocy (dotychczas kąt wyprzedzania zapłonu dochodził nawet do 51 a teraz nigdy nie przekracza 49). Może to być spowodowane bardziej "zachowawczą" mapą bazową. Jednak poza tym myślę, że zmienione zostało coś w logice ECU (może szybciej "resetuje" ujemne korekty? może ma poprawione filtry cyfrowe?). Rezultat jest taki, że po raz pierwszy obserwuję NIE powolne (szybsze lub wolniejsze) "uczenie się" przez ECU ujemnych korekt, a zamiast tego całkiem szybkie "uczenie się" korekt dodatnich (pomimo tego, że autem jeździ żona po mieście - biegi nie zawsze są optymalnie dobrane ). Auto po jednym baku ma w szerokim zakresie Learned Ignition Timing +9. Korekty ujemne do -1,5. Stuki rejestrowane sporadycznie. W ASO Koper poinformowano mnie, że obecna aktualizacja jest dedykowana temu problemowi (oczywiście ASO i SIP nadal twierdzą, że to problem lokalny występujący tylko w naszym kraju ). Wiem, że to za wcześnie żeby oceniać nowy soft, ale wierzcie mi długie godziny spędziłem z podpiętym komputerem do tego ECU i tak dobrze nigdy jeszcze nie było. Oczywiście chwała Dyrekcji, że problem wreszcie został zauważony, ale naiwiększe brawa dla twórcy tego wątku @pompika. Uważam, że to głównie dzięki jego determinacji cała sprawa ruszyła do przodu. Ten facet zainwestował niewiarygodną ilość czasu (i pieniędzy) żeby temat rozgryźć. Uważam, że SIP/FHI powinno mu dać nowego XT-ka za to. Kiedyś podczas rozmowy tel. zapytałem go czy nie myślał żeby auto sprzedać. Odpowiedział coś w stylu: "przecież nie właduję kogoś w taki problem...". Szacun Nie wiem jak Wy ale ja daje @pompikowi POMUKA. Też się do tych życzeń dołączam - co prawda nie miałem bezpośrednio z @pompikiem do czynienia, ale odwiedziałem polecanego przez niego elektronika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel208 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 To i ja się podzielę wrażeniami po zmianie sofu Autko jedzie jak nigdy wcześniej, chociaż u mnie ostatnio zamulania nie było, to zupełnie zmieniła się charakterystyka użytecznych obrotów. W chwili obecnej w dolnym zakresie obrotów jedzie podobnie do diesla, ciągnie z samego dołu.....nareszcie jazda wróciła do przyjemności jakie dawało to autko w chwili kupna Dzięki bardzo Pompik za ruszenie tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 To i ja się podzielę wrażeniami po zmianie sofu Autko jedzie jak nigdy wcześniej, chociaż u mnie ostatnio zamulania nie było, to zupełnie zmieniła się charakterystyka użytecznych obrotów. W chwili obecnej w dolnym zakresie obrotów jedzie podobnie do diesla, ciągnie z samego dołu.....nareszcie jazda wróciła do przyjemności jakie dawało to autko w chwili kupna Dzięki bardzo Pompik za ruszenie tematu .... w "Lanosie" ? A mnie powiedzieli, że nic nowszego nie ma ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pompik Opublikowano 13 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 Cieszę się, że pomogło i wiele osób doczekało się poprawki softu bez wydawania kasy na wymianę wszystkiego w aucie z powodu niekompetencji pracowników ASO. Dziękuję również za słowa wsparcia. Szokującym dla mnie był brak zdiagnozowania problemu w ASO, tylko poza nim, ale słowa uznania dla Dyrekcji za relatywnie szybką reakcję. Szkoda tylko, że akcja wdrożona na niejasnych zasadach. Wciąż ubolewam nad podejściem SIP/ASO, kilkuletnim ignorowaniem oraz zbywaniem klientów czyszczeniem przepustnicy, ale wydaje się że wreszcie się udało i z tego się cieszę . Zbiorę się i postaram się również wrócić do oryginalnej konfiguracji ECU aby sprawdzić, już chyba dla potomnych, czy u mnie też problem eliminuje sam software. Aby dyskusja tutaj była bardziej konstruktywna, proszę Was o załączanie logów z Waszych aut. Chętnie porównam wychylenie zapłonu i inny parametry, ponieważ wciąż nie wiem jak to auto powinno normalnie jeździć. Mam wrażenie, że moje charakterystykę ma nierówną, ale bez hamowni się nie sprawdzi, tak więc może porównanie logów coś podpowie. 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 Jakich roczników/silników dotyczy ta akcja ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pompik Opublikowano 13 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 nikt nie wie, bo ta akcja to podobno nie akcja, a grupa docelowa nieokreślona i ASO też nie mówi jaki soft był, a co teraz wgrywają. Czy ktoś wie jak można tutaj załączyć plik? Funkcjonalność chyba wyłączona.... . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włochaty Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 Aby dyskusja tutaj była bardziej konstruktywna, proszę Was o załączanie logów z Waszych aut. Chętnie porównam wychylenie zapłonu i inny parametry, ponieważ wciąż nie wiem jak to auto powinno normalnie jeździć. Mam wrażenie, że moje charakterystykę ma nierówną, ale bez hamowni się nie sprawdzi, tak więc może porównanie logów coś podpowie. sensowna inicjatywa ale zeby mialo to jakas wartosc merytoryczna warto byloby okreslic metodologie logowania np. jakim programem, ktore parametry, jakie warunki jazdy etc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel208 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 To i ja się podzielę wrażeniami po zmianie sofu Autko jedzie jak nigdy wcześniej, chociaż u mnie ostatnio zamulania nie było, to zupełnie zmieniła się charakterystyka użytecznych obrotów. W chwili obecnej w dolnym zakresie obrotów jedzie podobnie do diesla, ciągnie z samego dołu.....nareszcie jazda wróciła do przyjemności jakie dawało to autko w chwili kupna Dzięki bardzo Pompik za ruszenie tematu .... w "Lanosie" ? A mnie powiedzieli, że nic nowszego nie ma ... Baca dokładnie w Lanosiku, nowy soft na pewno do tego autka jest, kiedy byłeś w ASO na sprawdzeniu oprogramowania ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xvc517 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 Cieszę się, że pomogło i wiele osób doczekało się poprawki softu bez wydawania kasy na wymianę wszystkiego w aucie z powodu niekompetencji pracowników ASO. Dziękuję również za słowa wsparcia. Szokującym dla mnie był brak zdiagnozowania problemu w ASO, tylko poza nim, ale słowa uznania dla Dyrekcji za relatywnie szybką reakcję. Szkoda tylko, że akcja wdrożona na niejasnych zasadach. Wciąż ubolewam nad podejściem SIP/ASO, kilkuletnim ignorowaniem oraz zbywaniem klientów czyszczeniem przepustnicy, ale wydaje się że wreszcie się udało i z tego się cieszę . Zbiorę się i postaram się również wrócić do oryginalnej konfiguracji ECU aby sprawdzić, już chyba dla potomnych, czy u mnie też problem eliminuje sam software. Aby dyskusja tutaj była bardziej konstruktywna, proszę Was o załączanie logów z Waszych aut. Chętnie porównam wychylenie zapłonu i inny parametry, ponieważ wciąż nie wiem jak to auto powinno normalnie jeździć. Mam wrażenie, że moje charakterystykę ma nierówną, ale bez hamowni się nie sprawdzi, tak więc może porównanie logów coś podpowie. Mam kabelek do podłączenia. Możesz mi rzucić linka albo opisać co dokładnie zrobić ? Postaram się podzielić logami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 To i ja się podzielę wrażeniami po zmianie sofu Autko jedzie jak nigdy wcześniej, chociaż u mnie ostatnio zamulania nie było, to zupełnie zmieniła się charakterystyka użytecznych obrotów. W chwili obecnej w dolnym zakresie obrotów jedzie podobnie do diesla, ciągnie z samego dołu.....nareszcie jazda wróciła do przyjemności jakie dawało to autko w chwili kupna Dzięki bardzo Pompik za ruszenie tematu .... w "Lanosie" ? A mnie powiedzieli, że nic nowszego nie ma ... Baca dokładnie w Lanosiku, nowy soft na pewno do tego autka jest, kiedy byłeś w ASO na sprawdzeniu oprogramowania ?? ...w zeszłą sobotę byłem w ASO Koper. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel208 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 Baca w zeszłą sobotę zmieniałem oprogramowanie w moim Lanosiku w ASO w Gdańsku więc na pewno jest do niego program, zresztą przecież to ten sam silnik co w Legacy czy Forku więc dlaczego do Lanosa miałoby nie być oprogramowania ? Fakt w Lanosie 150 KM a Legacy 165 KM. Może jest na forum ktoś jeszcze co robił to w Lanosiku ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 Baca w zeszłą sobotę zmieniałem oprogramowanie w moim Lanosiku w ASO w Gdańsku więc na pewno jest do niego program, zresztą przecież to ten sam silnik co w Legacy czy Forku więc dlaczego do Lanosa miałoby nie być oprogramowania ? Fakt w Lanosie 150 KM a Legacy 165 KM. Może jest na forum ktoś jeszcze co robił to w Lanosiku ??? ...w forku 2010 ktoś robił nawet... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel208 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 Pompik ma chyba 2010 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 Pompik ma chyba 2010 ...Ty robiłeś u Zdanowicza? Bo zadzwoniłbym do Nich i dopytał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel208 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 Tak Zdanowicz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włochaty Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Miałem już kilka aktualizacji softu + inne modyfikacje, ale dopiero ostatnia wyraźnie zmieniła parametry auta. Mam już od dawna zwyczaj co jakiś czas przejechać się "testową trasą" z podpiętym FreeSSM. Rzeczywiście pierwsze wrażenie po aktualizacji jest takie, że auto ma odrobinę mniej mocy (dotychczas kąt wyprzedzania zapłonu dochodził nawet do 51 a teraz nigdy nie przekracza 49). Może to być spowodowane bardziej "zachowawczą" mapą bazową. Jednak poza tym myślę, że zmienione zostało coś w logice ECU (może szybciej "resetuje" ujemne korekty? może ma poprawione filtry cyfrowe?). Rezultat jest taki, że po raz pierwszy obserwuję NIE powolne (szybsze lub wolniejsze) "uczenie się" przez ECU ujemnych korekt, a zamiast tego całkiem szybkie "uczenie się" korekt dodatnich (pomimo tego, że autem jeździ żona po mieście - biegi nie zawsze są optymalnie dobrane ). Auto po jednym baku ma w szerokim zakresie Learned Ignition Timing +9. Korekty ujemne do -1,5. Stuki rejestrowane sporadycznie. moze teraz jest inaczej niz dotad: po resecie auto wraca do map bazowych ktore sa gorsze od wyuczonych i uczy sie tych "lepszych" a nie na odwrot jak bylo poprzednio? Stad wrazenie mniejszej mocy ktora stopniowo wraca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pompik Opublikowano 14 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Urbi i ja mamy na pewno 2010, tyle że ja mam dalej zdławiony kondensatorem i odszumiony. Co do logów, to fajnie by było zobaczyć poniższe parametry z innych silników w celu porównania. Fine Learning Knock Correction (degrees), IAM, Accelerator Pedal Angle (%), Engine Speed (RPM),Manifold Absolute Pressure (Bar),Air/Fuel Learning #1 (%),Air/Fuel Correction #1 (%),Coolant Temperature (°C),Engine Load (%),Rear O2 Sensor (V),Throttle Opening Angle (%),Mass Air Flow (g/s),Intake Air Temperature (°C),Total Ignition Timing (°BTDC),Vehicle Speed (KPH),Atmospheric Pressure (Bar),Fuel Injector #1 Pulse Width (ms),Air Flow Sensor Voltage (V), Accelerator Opening Angle (%),Learned Ignition Timing (°BTDC), Intake VVT Advance Angle Left (°),Intake VVT Advance Angle Right (°), Air/Fuel Sensor #1 (Lambda),Air/Fuel Sensor #1 Resistance (Ohms), Knocking Correction (°) Wciąż nie wiem jak załączać pliki na tym forum...Może ktoś mnie oświeci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Wciąż nie wiem jak załączać pliki na tym forum...Może ktoś mnie oświeci? Na dole klikasz "Więcej opcji odpisywania" a potem to już z górki: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pompik Opublikowano 15 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 (edytowane) Dzięki, problemem było rozszerzenie (nie mam uprawnień do załączenia .CSV), ale ZIP przeszedł W poprzedniej adaptacji załączonej powyżej nie wiedzieć czemu Learned Ignition Timing zostawał około zera przy przyspieszaniu. Zrobiłem nową po kolejnym resecie i teraz chyba jest OK, ale mam dalej stłumiony KS. Chętnie porównam z kimś komu wywala knock'i od czasu do czasu na nowej mapie. Wcześniej też jeździłem porównywalnie, bo nie notowałem stuków. Moje subiektywne wrażenia dot. nowej mapy do tej pory to że więcej pali i ma mniej mocy. ale może to zima, a może korki większe w drodze do przedszkola W poprzedniej adaptacji załączonej wcześniej (logi_pompik) nie wiedzieć czemu Learned Ignition Timing zostawał około zera przy przyspieszaniu, a skakał wyżej po odpuszczeniu gazu. Zrobiłem nową po kolejnym resecie i teraz chyba jest OK, ale mam dalej stłumiony KS. Chętnie porównam z kimś komu normalnie wywala knock'i od czasu do czasu i jeździ na nowej mapie (załączam poprawną adaptację ecuExplorer 15-12-2015 09h00m56s adaptacja po resecie.zip). logi_pompik.zip ecuExplorer 15-12-2015 09h00m56s adaptacja po resecie.zip Edytowane 15 Grudnia 2015 przez pompik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 (edytowane) To i ja się podzielę wrażeniami po zmianie sofu Autko jedzie jak nigdy wcześniej, chociaż u mnie ostatnio zamulania nie było, to zupełnie zmieniła się charakterystyka użytecznych obrotów. W chwili obecnej w dolnym zakresie obrotów jedzie podobnie do diesla, ciągnie z samego dołu.....nareszcie jazda wróciła do przyjemności jakie dawało to autko w chwili kupna Dzięki bardzo Pompik za ruszenie tematu .... w "Lanosie" ? A mnie powiedzieli, że nic nowszego nie ma ... Ciekaw jestem, czy do Subaru N/A 2008-2010 nie wgrywali tego... http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/29896-akcja-serwisowa-ulepszenie-produkt%C3%B3w/ Skoro do mojego Lanosa był wgrany ten soft w 2012 roku, a teraz uzyskałem odpowiedź, że nic nowszego nie ma... Edytowane 15 Grudnia 2015 przez baca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się