Skocz do zawartości

EyeSight, czyli Wzrok


Urabus

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

I tak w przypadku opisanym przez TJ system rozpoznałby włączenie kierunkowskazu + skręt kierownicy i nie hamowałby. Zgodnie z zasadą "driver in control".

 

i to mi sie podoba ;)

 

 

 

Przy Eyesight i innych tego typu systemach decyzja jest podejmowana przez komputer - no i dla mnie nie jest to dobra rzecz, bo przeciez technologia samochodowa nie jest bezawaryjna i kto gwarantuje ze system nie zadziala wadliwie w czasie normalnej jazdy, lub nie zadziala wogole gdy powinien... 

 

Owszem, nikt nie zagwarantuje. Ale komputer w dalszym ciagu jest lepszy od znakomiej wiekszosci kierowcow. Komputer nigdy nie jest spiacy, nigdy nie jest rozkojarzony czy zamyslony. Komputer nie pisze SMSow w trakcie jazdy (a nawet jesli pisze, to ma na tyle zdolnosci, ze multitasking nie sprawia mu to problemow), nie czesze sobie wlosow i nie dyskutuje z pasazerem na temat najlepszej trasy prowadzacej do celu podrozy.

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przy Eyesight i innych tego typu systemach decyzja jest podejmowana przez komputer - no i dla mnie nie jest to dobra rzecz, bo przeciez technologia samochodowa nie jest bezawaryjna i kto gwarantuje ze system nie zadziala wadliwie w czasie normalnej jazdy, lub nie zadziala wogole gdy powinien... 

 

Owszem, nikt nie zagwarantuje. Ale komputer w dalszym ciagu jest lepszy od znakomiej wiekszosci kierowcow. Komputer nigdy nie jest spiacy, nigdy nie jest rozkojarzony czy zamyslony. Komputer nie pisze SMSow w trakcie jazdy (a nawet jesli pisze, to ma na tyle zdolnosci, ze multitasking nie sprawia mu to problemow), nie czesze sobie wlosow i nie dyskutuje z pasazerem na temat najlepszej trasy prowadzacej do celu podrozy.

 

:)

 

Nie no pewnie... nigdy nie widzialem zeby w komputerze wystapil jakis blad... :rolleyes:  a pozniej... o mialo sie zatrzymac a tu zonk... Chodzi o to ze ktos kto ma te zachowania o ktorych piszesz bedzie tylko bardziej osmielony by kontynuowac swoje zachowanie.  A swoja droga, jesli takie systemy juz wchodza do samochodow, to moze powinny byc automatycznie limitowane predkosci maksymalne na przyklad w terenach zabudowanych, miastach, autostradach - to byloby cos!  Predkosc zawsze legalna bo automatycznie ustalana przez GPS... ciekaw jestem ilu chetnych by bylo na taki system. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie no pewnie... nigdy nie widzialem zeby w komputerze wystapil jakis blad...

 

gadalem kiedys na ten temat z inzynierem - na kazdy "obwod" (tak to sie nazywa fachowo??) odpowiedzialny za poprawne funkcjonowanie systemu, jest 10 odpowiedzialnych za to, zeby wykluczyc jego ... niepoprawne funkcjonowanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie no pewnie... nigdy nie widzialem zeby w komputerze wystapil jakis blad...

tak uściślając to komputer nie popełnia błędów - jeżeli tak się dzieje to jest zepsuty. Natomiast jest jeszcze kwestia oprogramowania - a to jest tworzone często za szybko i byle jak, i to jest źródło błędów. Niemniej system okrojony do dosyć specjalistycznej funkcji jaką jest EyeSight ma szansę być na tyle dobrze przetestowany, że ryzyko wystąpienia błędów jest znacznie mniejsze niż w stacji multimedialnej, która musi obsługiwać wiele protokołów komunikacyjnych, rozbudowany interfejs użytkownika czy łączność z internetem i dodatkowe rozszerzenia jakie można na niej zainstalować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy grozbie wielomilionowych pozwów sadowych i kosztownych akcjach serwisowych, producenci samochodow raczej dbaja aby elektronika w samochodzie byla bardziej odporna niz w tablecie za 300zl z supermarketu. Niemniej jednak zawsze jest ryzyko, nawet jednobitowy wlacznik w stacyjce, ktory ma tylko dwa stany logiczne tez stal sie przyczyna wielu wypadkow smiertelnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przy grozbie wielomilionowych pozwów sadowych i kosztownych akcjach serwisowych, producenci samochodow raczej dbaja aby elektronika w samochodzie byla bardziej odporna niz w tablecie za 300zl z supermarketu.
Wystarczy, że na ekranie pojawia się zdanie: 'sprawdź otoczenie, zanim cofniesz'.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

A co w przypadku nagłego wyminięcia przeszkody raczej nie ma czasu na włączenie kierunków?Jak już była o tym mowa to sorry

Gdy mamy kierunkowskaz + skręt kierownicą samochód ( przy wcześnie założonej prędkości tempomatu ) zacznie przyspieszać.

Gdy system już hamuje przed przeszkodą, lub tylko ostrzega o przeszkodzie i wykonujemy skręt kierownicą ( bez kierunkowskazu ) system rozpoznaje to jako unikanie przeszkody i przestaje hamować ( jeżeli hamował ) oraz uruchamia torque vectoring w celu wspomagania manewru omijania przeszkody. 

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A co w przypadku nagłego wyminięcia przeszkody raczej nie ma czasu na włączenie kierunków?Jak już była o tym mowa to sorry

Gdy mamy kierunkowskaz + skręt kierownicą samochód ( przy wcześnie założonej prędkości tempomatu ) zacznie przyspieszać.

Gdy system już hamuje przed przeszkodą, lub tylko ostrzega o przeszkodzie i wykonujemy skręt kierownicą ( bez kierunkowskazu ) system rozpoznaje to jako unikanie przeszkody i przestaje hamować ( jeżeli hamował ) oraz uruchamia torque vectoring w celu wspomagania manewru omijania przeszkody. 

 

Pozdrowienia

 

 

No i dlatego ten system by się przydał w mojego Forestera.....no dobra poczekam kilka lat! :)

Edytowane przez T1sh0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nawet sprawny "komputer" pracując w nieodpowiednim / nie przetestowanym środowisku również może popełniać "błędy"

Rozdzielmy oprogramowanie od sprzętu - to dwie różne rzeczy. Nie sądzę by komputer przystosowany do pracy w samochodzie miał problemy z pracą w wysokiej wilgotności i szerokim zakresie temperatur jak również przy zakłóceniach elektromagnetycznych - bo tak rozumiem środowisko z perspektywy sprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozdzielmy oprogramowanie od sprzętu

Rozdzieliłem. Moim zdaniem że nie da się stworzyć maszyny bezawaryjnej.

Daleko nie musimy szukać. Czy myślicie, że projektanci boxera diesla specjalnie tak zaprojektowali "shortblock", aby się tak wcześnie psuł ?

Moim zdaniem ktoś popełnił błąd. I to szkolny.

Nie jestem przeciwnikiem tego systemu ale obawiam się, że niektórzy mogą bezgranicznie mu zaufać.

W latach 90 często spotykałem ludzi, którzy majac ABS myśleli, ze ich pojazd szybciej zahamuje i w ogóle nie dojdzie do wypadku.

Ba, nawet szukali naklejek "ABS", żeby ci jadący za nimi wiedzieli, że ich pojazd może niespotykanie szybo zahamować.

Edytowane przez rombu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Moim zdaniem że nie da się stworzyć maszyny bezawaryjnej.

Odnośnie czy komputer jest sprawny czy nie sprawny decyduje prosta kwestia: dla pewnych zadanych wartości wejściowych uzyskujemy odpowiadające im wartości wyjściowe - zawsze takie same dla takich samych zestawów. Jeżeli tak nie jest to znaczy, że urządzenie uległo uszkodzeniu (nie ważne czy na skutek starzenia czy niewłaściwej ochrony przed promieniowaniem). Nie ma tu dopuszczalnej sytuacji błędu.

Wszystko ulega awarii, dlatego w kosmosie decyzję odnośnie lotu podejmuje kilka niezależnych urządzeń (konstruowanych i oprogramowanych przez niezależne zespoły) a wynik jest wybierany zwykłym głosowaniem większości. Ten co się nie zgadza jest odstrzeliwany jako zepsuty. Dlatego wiedząc, że awaria zawsze może się trafić trzeba być przygotowanym na jej nadejście i odpowiednio zareagować np. automatycznie odłączając system i zapalając „dyskotekę” na desce rozdzielczej auta - bo wiadomo, że nikt nie będzie tu pięciu komputerów i systemu głosownia implementował ;)

A o tym jak trudne jest pisanie takiego softu wiedzą konstruktorzy i nabywcy myśliwca F-35 :)

Nie ma nic gorszego niż system działający błędnie i na dodatek nikt o tym nie wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...