Skocz do zawartości

EyeSight, czyli Wzrok


Urabus

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

pracują nad samochodami jeżdżącymi bez pomocy kierowcy

Czasem w połowie nocnej drogi do domu z jakiegoś dalekiego wyjazdu marzy mi się, by zamiast zawijać na jakiś leśny parking po środku niczego, rozłożyć wygodnie fotel i obudzić się dopiero dojeżdżając do domu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

pracują nad samochodami jeżdżącymi bez pomocy kierowcy

Czasem w połowie nocnej drogi do domu z jakiegoś dalekiego wyjazdu marzy mi się, by zamiast zawijać na jakiś leśny parking po środku niczego, rozłożyć wygodnie fotel i obudzić się dopiero dojeżdżając do domu ;)

 

Tak jest, też uważam to za dobry pomysł o ile nie będę musiał "czuwać" nad systemem i posiadać żadnych uprawnień :) Może to być dobre rozwiązanie zastępujące transport zbiorowy(przynajmniej ten krótkodystansowy).

 

Oby tylko motoryzacja którą znamy teraz była wciąż dostępna ;)

https://www.youtube.com/watch?v=BlJKHVkjHNw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

pracują nad samochodami jeżdżącymi bez pomocy kierowcy

Czasem w połowie nocnej drogi do domu z jakiegoś dalekiego wyjazdu marzy mi się, by zamiast zawijać na jakiś leśny parking po środku niczego, rozłożyć wygodnie fotel i obudzić się dopiero dojeżdżając do domu ;)

 

Ja tu widzę szersze zastosowanie  :D 

Jedziesz na imprezę i wracasz pod wpływem :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

pracują nad samochodami jeżdżącymi bez pomocy kierowcy

 

Czasem w połowie nocnej drogi do domu z jakiegoś dalekiego wyjazdu marzy mi się, by zamiast zawijać na jakiś leśny parking po środku niczego, rozłożyć wygodnie fotel i obudzić się dopiero dojeżdżając do domu ;)
Też czasami mam takie chwile słabości w szczególności gdy leje deszcz, jest duży ruch lub korki i chce mi się spać. Ale wolę to przecierpieć i czuć przyjemność z jazdy Edytowane przez Pucu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Też czasami mam takie chwile słabości w szczególności gdy leje deszcz, jest duży ruch lub korki i chce mi się spać. Ale wolę to przecierpieć i czuć przyjemność z jazdy

Ale dla mnie autopilot w aucie nie wyklucza możliwości samodzielnego prowadzenia :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

pracują nad samochodami jeżdżącymi bez pomocy kierowcy

Czasem w połowie nocnej drogi do domu z jakiegoś dalekiego wyjazdu marzy mi się, by zamiast zawijać na jakiś leśny parking po środku niczego, rozłożyć wygodnie fotel i obudzić się dopiero dojeżdżając do domu ;)
Też czasami mam takie chwile słabości w szczególności gdy leje deszcz, jest duży ruch lub korki i chce mi się spać. Ale wolę to przecierpieć i czuć przyjemność z jazdy

 

no to jestes potencjalnym zagrozeniem ... dla siebie i innych. Tez potrafie i 16 godzin przejechac ale te ostatnie 2 to ciagle poklepywanie w policzek. Wszyskie stystemy, ktore oszczedza mnie od szkod cielesnych i materialnych uwazam ze pozyteczne.

Jezdzilem Mercedesem ktory ciagle pipsal bo za blisko najezdzalem i bylo to irytujace bo zaczynal juz od 50 m przy predkoscich 120 km/h no ale tak mowia przepisy i robil to co musial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem w połowie nocnej drogi do domu z jakiegoś dalekiego wyjazdu marzy mi się, by zamiast zawijać na jakiś leśny parking po środku niczego, rozłożyć wygodnie fotel i obudzić się dopiero dojeżdżając do domu ;)CZ

Do tego są w krajach rozwiniętych pociągi z wagonami sypialnymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

pracują nad samochodami jeżdżącymi bez pomocy kierowcy

Czasem w połowie nocnej drogi do domu z jakiegoś dalekiego wyjazdu marzy mi się, by zamiast zawijać na jakiś leśny parking po środku niczego, rozłożyć wygodnie fotel i obudzić się dopiero dojeżdżając do domu ;)
Też czasami mam takie chwile słabości w szczególności gdy leje deszcz, jest duży ruch lub korki i chce mi się spać. Ale wolę to przecierpieć i czuć przyjemność z jazdy

 

no to jestes potencjalnym zagrozeniem ... dla siebie i innych. Tez potrafie i 16 godzin przejechac ale te ostatnie 2 to ciagle poklepywanie w policzek.

 

 

 

Wiadome, że gdy przychodzi taki kryzys to sie zatrzymuje. Nic na sile

Edytowane przez Pucu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale wolę to przecierpieć i czuć przyjemność z jazdy

 

"przecierpiec" .... to gdzie ta przyjemnosc z jazdy? ;) 

 

Uwielbiam jezdzic autem (stad tez w moim posiadaniu znajduje sie BRZ), ale jak po raz ktorys jade na trase Monachium-Polska i jest duzy ruch i ze wzgledu na ekonomie jade 130, a nie "bawie sie" przy 220 ... to jest to meczace. Na szczescie ostatnio odkrylem, ze sluchanie audiobooka wcale mnie nie dekoncentruje (a tego sie wczesniej obawialem), ale tak miedzy nami mowiac tez bym chetnie wcisnal guzik "autopilot" i sie zdrzemnal albo troche popracowal.

 

Dlatego uwazam, ze haslo przewodnie, pod ktorym BMW promuje tego typu systemy, jest bardzo trafne: aby zachowac przyjemnosc z jazdy nawet w sytuacjach mniej przyjemnych. :)

I jesli faktycznie ta idea bedzie przyswiecala pomyslom inzynierow, to mysle, ze nic nam nie grozi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale wolę to przecierpieć i czuć przyjemność z jazdy

 

 

"przecierpiec" .... to gdzie ta przyjemnosc z jazdy? ;) 

 

Miałem na myśli przecierpieć ten czas kiedy powiedzmy chce nam się spać, czyli postuj itp.

 

Ale fakt, wożenie się 120\130km/h jest nudne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Do tego są w krajach rozwiniętych pociągi z wagonami sypialnymi.

Problem w tym, że nawet w rozwiniętych krajach pociągi z wagonami sypialnymi nie kursują w każde miejsce i o każdej porze. Nie zawsze też pociąg jest najlepszym środkiem transportu dla spontanicznej turystyki czy kempingu. Dlatego o ile w delegacjach nie stronię od samolotów czy pociągów, to do turystycznych czy rodzinnych wypadów preferuję cztery kółka ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sobie nie wyobrażam jeździć pod wpływem pociągiem :P

Na uwagę zasługuje również fakt że samochód masz do dyspozycji cały czas i możesz wsiąść i jechać kiedy i którędy sobie życzysz a pociągiem tylko określone punkty :P 

Dodatkowo podczas "autopilota" możesz poddać się uciechom cielesnym z pasażerką/pasażerem - jak kto woli  :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eyesight to dla mnie zbedne gizmo - kolejny powod by wydac wiecej pieniedzy, a przeciez nie jest to niezbedne do jazdy... na dlugie trasy - zawsze mozna poleciec samolotem... a jesli juz chcemy sobie pojechac zeby bylo przyjemnie to trzeba wybierac interesujace tracy to sie wtedy nie nudzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eyesight to dla mnie zbedne gizmo - kolejny powod by wydac wiecej pieniedzy, a przeciez nie jest to niezbedne do jazdy... na dlugie trasy - zawsze mozna poleciec samolotem... a jesli juz chcemy sobie pojechac zeby bylo przyjemnie to trzeba wybierac interesujace tracy to sie wtedy nie nudzi...

Z drugiej strony świat idzie z postępem. Za parę lat - być może - nie będziemy sobie wyobrażali jazdy bez tych systemów.

Jestem przeciwnikiem faszerowania samochodów zbędnym balastem gadżetów typu 'hot spot' w aucie czy matryca nawigacji umożliwiająca oglądanie różnych obrazów przez kierowcę i pasażera, jednak Eye-sight a zwłaszcza adaptacyjny tempomat chciałbym mieć. Zwłaszcza, że to kolejna generacja systemu, a wiec dopracowana i ciesząca się bardzo dobrymi opiniami.

Cieszy mnie, ze będzie dostępna we wszystkich wersjach i nie będzie wymagała wyboru najbogatszej wersji wyposażeniowej.

Szkoda,że nie ma Eye-sight w Forku.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze jestem oporny na nowe technologie, ale ja nigdy nie uzywam tempomatu mimo ze do pracy dojezdzam 80km w jedna strone... poprostu nudzi mnie taka jazda, i odnosze wrazenie ze czlowiek traci odpowiednia koncentracje... podobnie mysle o jezdzie automatem vs. manual - na manualu czlowiek wiecej zwraca uwagi na otoczenie, wiec jadac Legacy zawsze uzywam opcji manualnej przy zmianach biegow... Dla mnie eyesight to kolejne urzadzenie pozwalajace kierowcom na wystukiwanie smsow w czasie jazdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grunt żeby dało się te wszystkie nowoczesne systemy całkowicie wyłączyć jeżeli kierowcę najdzie taka chęć. Żeby nie było tak jak z ESP w niektórych samochodach , że kaganiec działa nawet wtedy kiedy teoretycznie został odstawiony.

Jeżeli da się takie systemy wyłączyć to wtedy mnie one ni ziębią ni grzeją.

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie jak nie chcesz placic to kupujesz wersje bez :)
Nie wiem jak dla kogos jazda w korkach moze byc przyjemnoscia, a w nich taki system to istna bajka.
Chociaz wg mnie system ten powinno sie wlaczac a nie wylaczac, a najlepiej jak by pamietal jak kierowca kliknal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mie sie ze to ze wzgledow prawnych tak jest. Co innego swiadomie wylaczyc a co innego nie wlaczyc i miec z tego powodu wypadek . Troche to pokrecone ale tak jest. To tak jak z SS mannem. jezeli mozna na stale wylaczyc to nie mozna w folderze podawac sredniego spalania bo ono jest zmierzone z udzialem SS manna. dlatego ten system zawsze sie wlacza podczas ponownego uruchomienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eyesight to dla mnie zbedne gizmo - kolejny powod by wydac wiecej pieniedzy, a przeciez nie jest to niezbedne do jazdy... na dlugie trasy - zawsze mozna poleciec samolotem... a jesli juz chcemy sobie pojechac zeby bylo przyjemnie to trzeba wybierac interesujace tracy to sie wtedy nie nudzi...

Czysto informacyjnie i odnosząc się tylko do tego aspektu: w Polsce EyeSight będzie wyposażeniem standardowym, bez dopłaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

w Polsce EyeSight będzie wyposażeniem standardowym, bez dopłaty.

 

????????????????

 

Śmiem wątpić. Za darmo go raczej nie dadzą.

 

Co nie zmienia faktu, że z wypowiedzią Eryka nie do końca się zgadzam. Jak ktoś dużo jeździ to aktywny tempomat jest wielką wygodą. Ale reszta również jest mi zbędna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Polsce EyeSight będzie wyposażeniem standardowym, bez dopłaty.

 

 

???????????????? Śmiem wątpić. Za darmo go raczej nie dadzą.

Może bardziej precyzyjne byłoby stwierdzenie, że system będzie standardowym wyposażeniem. Wiadomo, że nie darmo, ale tak jak wszystko inne objęte ceną samochodu - tak jak ABS, airbagi czy nawet symmetrical AWD - w standardzie = nie za darmo.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...