Skocz do zawartości

EyeSight, czyli Wzrok


Urabus

Rekomendowane odpowiedzi

 

w Polsce EyeSight będzie wyposażeniem standardowym, bez dopłaty.

 

 

???????????????? Śmiem wątpić. Za darmo go raczej nie dadzą.

Może bardziej precyzyjne byłoby stwierdzenie, że system będzie standardowym wyposażeniem. Wiadomo, ze nie darmo, tak jak wszystko inne objęte cena samochodu - tak jak ABS, airbagi czy nawet symmetrical AWD - w standardzie = nie za darmo.

 

I o to mi  chodziło. A prawdę powiedziawszy, może dlatego że siedzę trochę w marketingu ;)   to mam małą alergię na robienie ludziom wody z mózgu i każdy przejaw skuteczności tego działania wzbudza u mnie reakcję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie jak nie chcesz placic to kupujesz wersje bez :)

Nie wiem jak dla kogos jazda w korkach moze byc przyjemnoscia, a w nich taki system to istna bajka.

Chociaz wg mnie system ten powinno sie wlaczac a nie wylaczac, a najlepiej jak by pamietal jak kierowca kliknal

Problem polega na tym ze ja w korkach widuje ludzi ktorzy siedzac za kierownica: czytaja ksiazke lub pisza SMSy, nakladaja tapete, susza wlosy, jedza sniadanie, czytaja tablety.  IMO taki system tylko uczy dalszej nieodpowiedzialnosci... Eyesight jest dodadkowycm kosztem, bo przeciez nikt nic za darmo nie daje (nawet jesli zapewnia ze to za darmo).  Tak czy inaczej zgadzam sie ze to powinien byc system ktory nie jest aktywny automatycznie, tylko trzeba go uruchomic. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Od takich podróży są autokuszetki, w tym najbardziej chyba znana Wiedeń Zachodni - Feldkirch [A] - [FL/CH].

Wybacz, ale jeszcze tego brakuje bym swoje wyjazdy dostosowywał do położenia dworców z autokuszetkami i moje zmęczenie pokrywało się z godziną odjazdu pociągu. Samochód daje mi jakieś poczucie wolności i niezależności i to ja decyduję kiedy i gdzie jadę. A jak się zmęczę to idę spać... a czasem wolałbym nacisnąć przycisk i jechać dalej ;)

 

 

 

Tak czy inaczej zgadzam sie ze to powinien byc system ktory nie jest aktywny automatycznie, tylko trzeba go uruchomic. 

I nie mieć z niego żadnego pożytku jak autem jeżdżą dwie osoby, jedna wyłącza a druga myślała, że jest włączony :)

 

Boje się tu toczą takie jakby drifterom restrykcyjne ESP w serii zafundowano. A tu jest zwykły system ułatwiający życie, który tak można zwyczajnie wyłączyć jak się nie podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Adamie jak nie chcesz placic to kupujesz wersje bez :)

 

problem w tym, że w Subaru nie masz takiej możliwości. Jeżeli chcesz mocny silnik musisz kupić wersję z pseudo-skórą, drogą skrzynią, milionem durnych gadżetów żeby później można były powiedzieć, że cena wysoka ale jakie wyposażenie....  W Audi czy BMW musiałbyś zapłacić jeszcze więcej.  

Od wielu lat brakuje w ofercie auta typu Spec B 6MT i co gorsze nic nie wskazuje, że się ono pojawi. Subaru zaczęło iść drogą podobną do innych marek projektując jeżdżące multimedialne centra rozrywki a nie samochody. 

No może trochę przesadziłem ale tylko trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie mieć z niego żadnego pożytku jak autem jeżdżą dwie osoby, jedna wyłącza a druga myślała, że jest włączony :)

Sokoro byłby automatycznie wyłączony, to obydwie osoby wiedziałyby, że trzeba go włączyć ;) Tak jak tempomat :) Poza tym świeci się ikonka, że system wyłączony :)

Edytowane przez brt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Boje się tu toczą takie jakby drifterom restrykcyjne ESP w serii zafundowano. A tu jest zwykły system ułatwiający życie, który tak można zwyczajnie wyłączyć jak się nie podoba.

 

To troche takie na sile ulatwianie zycia... bo o ile wlaczone automatycznie swiatla dzienne sa ulatwieniem to takie wymuszone systemy jak stop i start, czy Eyesight juz raczej nie.  Ja swoj eye sight mam i do tej pory dawalem rade wiec i w przyszlosci tez dam rade... Ni najezdzam tu na eyesight bo subaru - generalnie te wszystkie pomoce oprocz esp to mnie troche denerwuja - bo to takie uszczesliwianie na sile... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczęśliwiane na siłę? - Pomyśl ile wypadków unikną kierowcy całego świata posiadając takie systemy ?
 W 2013 roku w Polsce wydarzyło się 35385 wypadków drogowych w wyniku których śmierć poniosło 3291 osób a rannych zostało 43471 osób

Niech odsetek dzięki takim systemom spadnie o 1% łatwo policzyć że 33 osoby więcej przeżyje takie wypadki. Zgadza się że są osoby które owy system będą wykorzystywać do czytania książek i "picowania" się ale i tak będą to robić bez względu czy mają system czy nie, a w przypadku posiadania będą stwarzali mniejsze zagrożenie. Cieszę się że takie systemy wchodzą do samochodów bo dzięki temu ktoś kiedyś nie zrobi ze mnie lub z mojego dziecka kaleki lub nie pozbawi życia.

Nie piszcie bzdur panowie że systemy są zbędne i nachalne bo każdy popełnia błędy ! 
Was najlepszych kierowców na świecie jest 5 którzy czują się urażeni. Ciekawe co powiecie jak ktoś z was lub z waszych najbliższych zostanie ranny bo młodziak w samochodzie taty zagapił się na fajną spódniczkę w wiosenny ciepły dzień, i przywali przy 60Km/h w wasz stojący samochód 

Edytowane przez Fortis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie. Czy ktoś ma dane, w jakim paśmie pracują te kamery? Czy pokrywa się dokładnie z ludzkim wzrokiem, czy jest rozszerzone np w kierunku podczerwieni ?

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza generacja to były kamery czarno-białe, kolejne to już kolorowe, + rozpoznawanie świateł(np. wykrywa też po stopie, że samochód przed hamuje). Z info Subaru:

 

EyeSight uses stereo cameras to process stereo images and identify the vehicle in front, obstacles, traffic lanes and other items. Under the right circumstances, it will apply the brakes or decrease the throttle to help reduce the severity of, or help avoid a collision.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczęśliwiane na siłę? - Pomyśl ile wypadków unikną kierowcy całego świata posiadając takie systemy ?

 W 2013 roku w Polsce wydarzyło się 35385 wypadków drogowych w wyniku których śmierć poniosło 3291 osób a rannych zostało 43471 osób

Niech odsetek dzięki takim systemom spadnie o 1% łatwo policzyć że 33 osoby więcej przeżyje takie wypadki. Zgadza się że są osoby które owy system będą wykorzystywać do czytania książek i "picowania" się ale i tak będą to robić bez względu czy mają system czy nie, a w przypadku posiadania będą stwarzali mniejsze zagrożenie. Cieszę się że takie systemy wchodzą do samochodów bo dzięki temu ktoś kiedyś nie zrobi ze mnie lub z mojego dziecka kaleki lub nie pozbawi życia.

Nie piszcie bzdur panowie że systemy są zbędne i nachalne bo każdy popełnia błędy ! 

Was najlepszych kierowców na świecie jest 5 którzy czują się urażeni. Ciekawe co powiecie jak ktoś z was lub z waszych najbliższych zostanie ranny bo młodziak w samochodzie taty zagapił się na fajną spódniczkę w wiosenny ciepły dzień, i przywali przy 60Km/h w wasz stojący samochód 

Widze ze zywisz sie marketingiem... w jaki sposob eyesight uratuje auto ktore wpadlo w poslizg na sliskiej drodze, albo w przypadku czolowej kolizji?  Ile osob zostanie uratowanych w takich wypadkach?  IMO to jest system ktory chroni w przypadkach jazdy powoli, przy wiekszych predkosciach - nie ma mocnych - tyle ze ludzie uwierza marketingowi i beda podejmowac ryzyko jazdy "bo maja eyesight i awd"... zludne poczucie bezpieczenstwa to nie bezpieczenstwo... Jedziesz samochodem to skup sie na jezdzie a nie zeby auto zastepowalo kierowce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Uszczęśliwiane na siłę? - Pomyśl ile wypadków unikną kierowcy całego świata posiadając takie systemy ?

 W 2013 roku w Polsce wydarzyło się 35385 wypadków drogowych w wyniku których śmierć poniosło 3291 osób a rannych zostało 43471 osób

Niech odsetek dzięki takim systemom spadnie o 1% łatwo policzyć że 33 osoby więcej przeżyje takie wypadki. Zgadza się że są osoby które owy system będą wykorzystywać do czytania książek i "picowania" się ale i tak będą to robić bez względu czy mają system czy nie, a w przypadku posiadania będą stwarzali mniejsze zagrożenie. Cieszę się że takie systemy wchodzą do samochodów bo dzięki temu ktoś kiedyś nie zrobi ze mnie lub z mojego dziecka kaleki lub nie pozbawi życia.

Nie piszcie bzdur panowie że systemy są zbędne i nachalne bo każdy popełnia błędy ! 

Was najlepszych kierowców na świecie jest 5 którzy czują się urażeni. Ciekawe co powiecie jak ktoś z was lub z waszych najbliższych zostanie ranny bo młodziak w samochodzie taty zagapił się na fajną spódniczkę w wiosenny ciepły dzień, i przywali przy 60Km/h w wasz stojący samochód 

Widze ze zywisz sie marketingiem... w jaki sposob eyesight uratuje auto ktore wpadlo w poslizg na sliskiej drodze, albo w przypadku czolowej kolizji?  Ile osob zostanie uratowanych w takich wypadkach?  IMO to jest system ktory chroni w przypadkach jazdy powoli, przy wiekszych predkosciach - nie ma mocnych - tyle ze ludzie uwierza marketingowi i beda podejmowac ryzyko jazdy "bo maja eyesight i awd"... zludne poczucie bezpieczenstwa to nie bezpieczenstwo... Jedziesz samochodem to skup sie na jezdzie a nie zeby auto zastepowalo kierowce...

 

Dlatego kolego przyjąłem tylko 1% od całości wypadków ... 

Gdzie w mojej wypowiedzi Marketing lub pożywka z niego ?

Ja nie pisałem o zastępowaniu kierowcy, napisałem że każdy popełnia błędy drogi kolego a ja nie chce być ofiarą jednego z tych błędów, i wiem że ten system zapobiegnie wielu wypadkom, stłuczką, =Problemom.

Sam widzisz co ludzie robią za kierownicą samochodów i podałem idealny przykład na to jak szybko możesz mieć uraz kręgosłupa przy uderzeniu nawet przy 30km/h ale ty sobie z tego nie zdajesz sprawy, i mam wrażenie że chyba nigdy nie brałeś udziału w żadnym zdarzeniu drogowym [stłuczce,wypadku itp..] 

I nie pisałem o tym że ludzie przestaną się koncentrować na jeździe bo mają jakiś system.

To samo możesz powiedzieć o ABS czy Kontroli Trakcji

według twojej teorii też jest nie potrzebny bo przecież Ludzie maja się SKUPIĆ na jeździe i wiedzieć kiedy jest ślisko i wiedzieć kiedy i jak zahamować żeby nie doszło do zdarzenia... jak mają ABS to mają gdzieś czy jest ślisko czy nie przecież mają ABS ... 

Po to są systemy żeby zmniejszyć lub całkowicie ograniczyć skutki ludzkiego błędu ewentualnie zadziałać w sytuacji nie przewidzianej przez kierowce. 

Z całym szacunkiem ale nie po to Volvo, Subaru czy inni producenci wydawali Miliony na system który przecież nic nie wniesie i nikomu nie pomoże, przecież są tacy kierowcy jak ty zawsze skupieni, nigdy nie popełniający błędów ...

Edytowane przez Fortis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fortis, jak z reguły się z Tobą zgadzam, tak tu niestety muszę stanąć w opozycji. Niestety, ale statystyki jasno mówią, że każdy system dający poczucie bezpieczeństwa zwiększa ilość i ciężar gatunkowy (tak się to głupio określa) zdarzeń drogowych. Jak będę w firmie wyciągnę konkretne cyferki (przez 13 lat zajmowałem się BRD) . Żeby to zrównoważyć stosuje się odpowiednie restrykcje prawne. W efekcie okazuje się, że to ostatnie jest skuteczniejsze i ogólna wypadkowość spada. Ale ABS, ESP, a najbardziej air bagi przyczyniły się do większej brawury i tym samym cięższych wypadków

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polska i byłe demoludy mają nieco spaczone statystyki. Po pierwsze przed 89 było oficjalnie dużo bezpieczniej, po drugie przesiedliśmy się na mocne, ale w fatalnym stanie technicznym auta z zachodu. Jeśli chodzi o statystyki europejskie - tak, wprowadzenie każdej tego typu nowinki zawsze początkowo powodowało wzrost wypadkowości pojazdów w to wyposażonych. Konkretne dane podam w poniedziałek (mam to w komputerze w pracy)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

........bimbimbimbim przenosimy sie do przeszłości: trwa dyskusja o nowych autach ze wspomaganiem - jeden dyskutant mówi:

 

idiotyczny pomysł! Ludziom bedzie łatwiej kręcić kierownica i nawet przestaną sie skupiać na jezdzie samochodem.. Ja jestem za tym, żeby nie wprowadzać żadnych tego typu udogodnień

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Uszczęśliwiane na siłę? - Pomyśl ile wypadków unikną kierowcy całego świata posiadając takie systemy ?

 W 2013 roku w Polsce wydarzyło się 35385 wypadków drogowych w wyniku których śmierć poniosło 3291 osób a rannych zostało 43471 osób

Niech odsetek dzięki takim systemom spadnie o 1% łatwo policzyć że 33 osoby więcej przeżyje takie wypadki. Zgadza się że są osoby które owy system będą wykorzystywać do czytania książek i "picowania" się ale i tak będą to robić bez względu czy mają system czy nie, a w przypadku posiadania będą stwarzali mniejsze zagrożenie. Cieszę się że takie systemy wchodzą do samochodów bo dzięki temu ktoś kiedyś nie zrobi ze mnie lub z mojego dziecka kaleki lub nie pozbawi życia.

Nie piszcie bzdur panowie że systemy są zbędne i nachalne bo każdy popełnia błędy ! 

Was najlepszych kierowców na świecie jest 5 którzy czują się urażeni. Ciekawe co powiecie jak ktoś z was lub z waszych najbliższych zostanie ranny bo młodziak w samochodzie taty zagapił się na fajną spódniczkę w wiosenny ciepły dzień, i przywali przy 60Km/h w wasz stojący samochód 

Widze ze zywisz sie marketingiem... w jaki sposob eyesight uratuje auto ktore wpadlo w poslizg na sliskiej drodze, albo w przypadku czolowej kolizji?  Ile osob zostanie uratowanych w takich wypadkach?  IMO to jest system ktory chroni w przypadkach jazdy powoli, przy wiekszych predkosciach - nie ma mocnych - tyle ze ludzie uwierza marketingowi i beda podejmowac ryzyko jazdy "bo maja eyesight i awd"... zludne poczucie bezpieczenstwa to nie bezpieczenstwo... Jedziesz samochodem to skup sie na jezdzie a nie zeby auto zastepowalo kierowce...

 

Dlatego kolego przyjąłem tylko 1% od całości wypadków ... 

Gdzie w mojej wypowiedzi Marketing lub pożywka z niego ?

Ja nie pisałem o zastępowaniu kierowcy, napisałem że każdy popełnia błędy drogi kolego a ja nie chce być ofiarą jednego z tych błędów, i wiem że ten system zapobiegnie wielu wypadkom, stłuczką, =Problemom.

Sam widzisz co ludzie robią za kierownicą samochodów i podałem idealny przykład na to jak szybko możesz mieć uraz kręgosłupa przy uderzeniu nawet przy 30km/h ale ty sobie z tego nie zdajesz sprawy, i mam wrażenie że chyba nigdy nie brałeś udziału w żadnym zdarzeniu drogowym [stłuczce,wypadku itp..] 

I nie pisałem o tym że ludzie przestaną się koncentrować na jeździe bo mają jakiś system.

To samo możesz powiedzieć o ABS czy Kontroli Trakcji

według twojej teorii też jest nie potrzebny bo przecież Ludzie maja się SKUPIĆ na jeździe i wiedzieć kiedy jest ślisko i wiedzieć kiedy i jak zahamować żeby nie doszło do zdarzenia... jak mają ABS to mają gdzieś czy jest ślisko czy nie przecież mają ABS ... 

Po to są systemy żeby zmniejszyć lub całkowicie ograniczyć skutki ludzkiego błędu ewentualnie zadziałać w sytuacji nie przewidzianej przez kierowce. 

Z całym szacunkiem ale nie po to Volvo, Subaru czy inni producenci wydawali Miliony na system który przecież nic nie wniesie i nikomu nie pomoże, przecież są tacy kierowcy jak ty zawsze skupieni, nigdy nie popełniający błędów ...

 

To czy bralem udzial w zdarzeniu drogowym nie ma znaczenia w tej dyskusji.  Jestem natomiast uczestnikiem ruchu drogowego, i poprostu widze jak ludzie jezdza.  Zima jezdza po drogach ludzie w SUVach na letnich oponach i to ich najczesciej widac w rowach po pierwszym sniegu - pokladaja oni wiare w systemy AWD/4x4 bez zrozumienia jak one dzialaja i efekty sa smutne.  Systemy typu ESP i ABS czy nawet wspomaganie kierownicy sa o tyle dobre ze to kierowca je uruchamia przez dodawanie gazu, hamulca lub krecenie kierownica - ale tez trzeba wiedziec jak to uzywac, bo sa warunki w ktorych ABS na przyklad wydluza droge hamowania (nie dotyczy wspomagania kiery).  Przy Eyesight i innych tego typu systemach decyzja jest podejmowana przez komputer - no i dla mnie nie jest to dobra rzecz, bo przeciez technologia samochodowa nie jest bezawaryjna i kto gwarantuje ze system nie zadziala wadliwie w czasie normalnej jazdy, lub nie zadziala wogole gdy powinien...  IMO najlepszym sposobem na ochrone uczestnikow ruchu procz uwazniejszej jazdy sa poprostu mocniejsze konstrukcje, ktore lepiej chronia ludzi znajdujacych sie w pojazdach.  Urzadzenia bezpieczenstwa sa potrzebne, ale nic nigdy nie jest zawodne, a systemy podejmujace decyzje za kierowce sa zbyt nowe by mozna z cala pewnoscia stwierdzic jak dobrze dzialaja, tym bardziej ze nie tak dawno temu Volvo dosc publicznie pokazalo jak ten system moze nie zadzialac.  Tak czy inaczej kazdy ma swoja opinie, i nikogo nie przekonuje a jedynie wypowiadam swoja opinie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Aby ograniczyć ew. Efekt nadmiernego zaufania do systemu każdy samochód z eyesight będzie "wyposażony" w szkolenie w SJS.

Niemniej statystyki wykazują, że dodatkowe systemy sumarycznie zmniejszają częstotliwość zdarzeń drogowych. Oczywiście istnieje jakiś procent kierowców, którzy dodatkowe zabezpieczenia wykorzystują do szybszej, mniej ostrożniej jazdy. Ale to mniejszość.

Większość kierowców to na codzień pasywni użytkownicy dróg, których przyzwyczajenia się ni zmieniają ( niezależnie od systemów ).

 

I jeszcze o "niepotrzebnym hamowaniu" . Otóż system otrzymuje też informacje o działaniach kierowcy. I tak w przypadku opisanym przez TJ system rozpoznałby włączenie kierunkowskazu + skręt kierownicy i nie hamowałby. Zgodnie z zasadą "driver in control".

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Aby ograniczyć ew. Efekt nadmiernego zaufania do systemu każdy samochód z eyesight będzie "wyposażony" w szkolenie w SJS.

Szkolejnie SJS jest zapewne dużo cenniejsze od systemu(niestety jeszcze nie uczestniczyłem w SJS, ale zostałem "uświadomiony" na innym szkoleniu bezpiecznej jazdy) i to jest wielki plus, natomiast samochody sprowadzane ze Stanów, lub, za niedługo, kupowane z drugiej ręki nie będą dawać w pakiecie szkolenia nabywcom, w niedalekiej przyszłości dużo samochodów będzie wyposażonych w niewyszkolonych kierowców i "automatyczny hamulec".

 

 

 

Oczywiście istnieje jakiś procent kierowców, którzy dodatkowe zabezpieczenia wykorzystują do szybszej, mniej ostrożniej jazdy. Ale to mniejszość.

Jak mawiał mój profesor, statystyka to kłamstwo wymyślone dla udowadniania swoich prawd. Gdy system trafi w dużej ilości do kierowców, którzy mają zwyżki na ubezpieczenie(szczególnie ci z grupy wiekowej 18-25 lat) to statystyki mogą się niestety zmienić.

 

 

 

I jeszcze o "niepotrzebnym hamowaniu" . Otóż system otrzymuje też informacje o działaniach kierowcy. I tak w przypadku opisanym przez TJ system rozpoznałby włączenie kierunkowskazu + skręt kierownicy i nie hamowałby. Zgodnie z zasadą "driver in control".

Najbardziej obawiam się tego, że świadomy kierowca w sytuacji awaryjnej zostanie wyhamowany, gdy przy braku systemu mógłby uciec lub uderzyć mniej twardą przeszkodę. Piszę o sytuacji gdzie nie ma czasu na włączenie kierunkowskazu.

 

Nie jestem przeciwnikiem systemów hamujących w nagłych sytuacjach, ale fajnie by było, gdyby system był rzeczywiście inteligentny, bardzo dopracowany, żeby działał w każdych warunkach. W chwili obecnej mówię nie dla testów na ludziach ;)

Ideałem byłoby porozumienie wszystkich producentów w celu stworzenia jednego spójnego systemu dla wszystkich marek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...