Skocz do zawartości

EyeSight, czyli Wzrok


Urabus

Rekomendowane odpowiedzi

  • Ojciec Założyciel

 

 

Nie kwestionuję działania systemu w ogóle, kwestionuję działanie w jednym konkretnym egzemplarzu.

 

 

mam szczerą nadzieję że "testy" były przeze mnie sfuszerowane i w piątek auto się posłusznie zatrzyma

Ponieważ piątek już minął, czas podsumować ten wątek.

Tak, samochód "posłusznie" się zatrzymał, system jest sprawny, czyli - zgodnie z przypuszczeniem - wątpliwości powstały na skutek niewłaściwie przeprowadzanych "testów". 

Jeden raz jednak się nie zatrzymał, zgodnie z tym, o czym wcześniej pisałem : 

 

 

Kierowca zawsze może zachować kontrolę. Innymi słowy można energicznie dodać gazu "przebijając" system
gdy dalej dodajemy gazu system auta nie zatrzyma ...

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kierowca zawsze może zachować kontrolę. Innymi słowy można energicznie dodać gazu "przebijając" system
gdy dalej dodajemy gazu system auta nie zatrzyma ...

 

 

Czy w takiej sytuacji ES wyłączy się (tzn. na wyświetlaczu widoczny będzie przekreślony napis EyeSight)? I czy włączy się automatycznie po kilkunastu sekundach? Miałem taki przypadek (słowo honoru nie robiłem testów) na drodze z dość ostrymi zakrętami i zaroślami tuż przy jezdni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kierowca zawsze może zachować kontrolę. Innymi słowy można energicznie dodać gazu "przebijając" system
gdy dalej dodajemy gazu system auta nie zatrzyma ...

 

 

Czy w takiej sytuacji ES wyłączy się (tzn. na wyświetlaczu widoczny będzie przekreślony napis EyeSight)? I czy włączy się automatycznie po kilkunastu sekundach? Miałem taki przypadek (słowo honoru nie robiłem testów) na drodze z dość ostrymi zakrętami i zaroślami tuż przy jezdni.

 

 

Nie. Przekreślony znaczek EyeSight czyli chwilowa przerwa w działaniu EyeSight (wraz z kontrolkami wyłączenia: przedkolizyjnego hamowania i asystenta pasa ruchu) będzie widniał w kilku przypadkach:

 

1. Zbyt mocno nagrzane lub zbyt wychłodzone wnętrze samochodu (ekstremalne temp)

2. Brak widoku z kamer - obu lub jednej

2a. np. brudna/zatłuszczona szyba, coś naklejone na szybę, etc.

2b. pęknięcie centralnie w polu widzenia kamery, 

2c. bardzo ciemna noc, brak świateł = brak widoku z kamer. 

3. Oślepiające światło słoneczne lub sztuczne skierowane prosto w obiektyw kamer(y).

4. Trzykrotne zadziałanie systemu PCB (Pre Collision Breaking, przedkolizyjnego hamowania)

5. Pewne rodzaje usterek samochodu (np. zepsuta świeca zapłonowa może wywołać taki efekt).

 

W przypadkach 1, 2a, 2c, 3 - system samoczynnie wznowi pracę, jeśli przyczyna przerwy zostanie usunięta (np. wyczyścimy szybę, albo wnętrze ochłodzi się ze zbyt wysokiej temperatury).

 

W przypadku 4 - należy wyłączyć silnik i uruchomić nową "sesję" ;)

 

W przypadkach 2b i 5 - konieczna wizyta w ASO, bo należy usunąć usterkę - czyli albo wymienić szybę, albo naprawić "podsystem". 

Edytowane przez RobertEm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w moim przypadku był to zapewne przypadek nr 3 - silne światło reflektorów odbite od mokrych zarośli + ewentualnie zachlapana szyba. Kontrolki zgasły samoczynnie po kilkunastu sekundach, gdy już się zacząłem martwić, że to jakaś awaria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w moim przypadku był to zapewne przypadek nr 3 - silne światło reflektorów odbite od mokrych zarośli + ewentualnie zachlapana szyba. Kontrolki zgasły samoczynnie po kilkunastu sekundach, gdy już się zacząłem martwić, że to jakaś awaria.

W przypadku 2 i 3 pojawi się również na wyświetlaczu EyeSight informacja "No Camera View" (niestety nie pamiętam jak zostało to spolszczone).

W przypadku 1 - komunikat "Temp Range". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Choć nie dam głowy uciąć - na krętej drodze słabo analizuje się treści na wyświetlaczu

Mnie przy bardzo silnej ulewie też raz system się wyłączył. kontrolkę zauważyłem, ale co było napisane - nie studiowałem ( przy 150 na autostradzie w ulewnym deszczu raczej koncentrowałem się na prowadzeniu :) ).

Gdy tylko intensywność opadów trochę się zmniejszyła, system wrócił do pracy.

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie kwestionuję działania systemu w ogóle, kwestionuję działanie w jednym konkretnym egzemplarzu.

 

mam szczerą nadzieję że "testy" były przeze mnie sfuszerowane i w piątek auto się posłusznie zatrzyma

 

Ponieważ piątek już minął, czas podsumować ten wątek.

Tak, samochód "posłusznie" się zatrzymał, system jest sprawny, czyli - zgodnie z przypuszczeniem - wątpliwości powstały na skutek niewłaściwie przeprowadzanych "testów". 

Jeden raz jednak się nie zatrzymał, zgodnie z tym, o czym wcześniej pisałem : 

Kierowca zawsze może zachować kontrolę. Innymi słowy można energicznie dodać gazu "przebijając" system

 

gdy dalej dodajemy gazu system auta nie zatrzyma ...

 

Pozdrowienia

a mogę pokazać tą homologowanà przeszkodę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
jak samochód jadący przed nie ma takich żółtych kółek

mogą być też białe

 

 

kolor nadwozia moze byc tylko brazowo-szary

dopuszczalny jest też niebieski :mrgreen:

 

 

Pozdrowienia 

 

IMG 2072

Edytowane przez Dyrekcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie :

czemu Dyrekcja tak zapiernicza jak jest ulewa?
 Odpowiedź :
Bo jechał Subaru

 

:)

 

No nie wiem... czy odpowiedź nie powinna zawierać gwiazdki (*)  ;)

 

(*) nie dotyczy BRZ  :mrgreen:

jak samochód jadący przed nie ma takich żółtych kółek

mogą być też białe

kolor nadwozia moze byc tylko brazowo-szary

dopuszczalny jest też niebieski  :mrgreen:

 

Testowałem... i potwierdzam  :)

 

A co by sie stało bez tych kołek ?

 

Ciężko byłoby trafić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dopuszczalny jest też niebieski :mrgreen:

 

gallery_6_605_110078.jpg

Pozdrowienia 

 

 

Z taką precyzją Eyesight'a to "machnąłbym" sobie takiego niebieskiego Outbacka na ścianie w garażu, co by się codziennie nie gimnastykować z parkowaniem. Procedura parkowania: wyśrodkowanie i "dzida" do garażu :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj miałem okazję sprawdzić ES w dość ciężkim terenie (słowo honoru nie robiłem testów, tak jakoś wyszło). W związku z remontem drogi i jej czasowym zamknięciem postanowiłem pojechać na skróty przez las. Na początku była leśna droga potem trochę gorzej. ES szalał (zanim go wyłączyłem) ostrzegając o przeszkodach pomimo, że krzaki, gałęzie i liście nie miały żółtych kółeczek i kolor też niehomologowany. Gdy koła zaczęły grzęznąć w piachu włączyłem X-mode i OBK poszedł jak czołg. Tylko raz wyszedłem sprawdzić łączkę przez którą musiałem przejechać, czy nie ma bagna (bo wyglądało podejrzanie). Autko sprawdziło się rewelacyjnie! Jedyne co nie dawało spokoju to brak koła zapasowego i zasięgu w telefonie. No i gałęzie ocierające się o bok - na szczęście lakier twardy i po umyciu brak rys!

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W warunkach pogodowych jakie ostatnio panują (czyli dużo ostrego słońca i wysokie temperatury) odnoszę wrażenie (być może subiektywne), że ES jest bardziej czuły (czyli reaguje sygnalizując przeszkodę trochę wcześniej). Czy to możliwe? Nie robiłem jeszcze upgrade'u ES w ramach akcji serwisowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W warunkach pogodowych jakie ostatnio panują (czyli dużo ostrego słońca i wysokie temperatury) odnoszę wrażenie (być może subiektywne), że ES jest bardziej czuły (czyli reaguje sygnalizując przeszkodę trochę wcześniej). Czy to możliwe? Nie robiłem jeszcze upgrade'u ES w ramach akcji serwisowej.

Raczej nie. Przynajmniej mi nic o tym nie wiadomo. Być może to efekt placebo albo delikatnie innego stylu jazdy kierowcy w związku ze zmianami pogodowymi. 

PS. szybkość reakcji systemu (ostrzeżenie) zależna jest od bardzo dużej ilości czynników - między innymi od szybkości pojazdu z ES i szybkości pojazdu poprzedzającego. 

Ergo, jeśli mocniej wciśniesz gaz (zwiększając prędkość swojego samochodu), to wg wszelkich znaków na niebie i ziemi EyeSight zareaguje WCZEŚNIEJ (bo "osiągnięcie" przeszkody nastąpi szybciej). To tak w wielkim skrócie. 

Edytowane przez RobertEm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...