Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 13 Lipca 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Nie kwestionuję działania systemu w ogóle, kwestionuję działanie w jednym konkretnym egzemplarzu. mam szczerą nadzieję że "testy" były przeze mnie sfuszerowane i w piątek auto się posłusznie zatrzyma Ponieważ piątek już minął, czas podsumować ten wątek. Tak, samochód "posłusznie" się zatrzymał, system jest sprawny, czyli - zgodnie z przypuszczeniem - wątpliwości powstały na skutek niewłaściwie przeprowadzanych "testów". Jeden raz jednak się nie zatrzymał, zgodnie z tym, o czym wcześniej pisałem : Kierowca zawsze może zachować kontrolę. Innymi słowy można energicznie dodać gazu "przebijając" system gdy dalej dodajemy gazu system auta nie zatrzyma ... Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jake Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Kierowca zawsze może zachować kontrolę. Innymi słowy można energicznie dodać gazu "przebijając" systemgdy dalej dodajemy gazu system auta nie zatrzyma ... Czy w takiej sytuacji ES wyłączy się (tzn. na wyświetlaczu widoczny będzie przekreślony napis EyeSight)? I czy włączy się automatycznie po kilkunastu sekundach? Miałem taki przypadek (słowo honoru nie robiłem testów) na drodze z dość ostrymi zakrętami i zaroślami tuż przy jezdni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertEm Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 (edytowane) Kierowca zawsze może zachować kontrolę. Innymi słowy można energicznie dodać gazu "przebijając" systemgdy dalej dodajemy gazu system auta nie zatrzyma ... Czy w takiej sytuacji ES wyłączy się (tzn. na wyświetlaczu widoczny będzie przekreślony napis EyeSight)? I czy włączy się automatycznie po kilkunastu sekundach? Miałem taki przypadek (słowo honoru nie robiłem testów) na drodze z dość ostrymi zakrętami i zaroślami tuż przy jezdni. Nie. Przekreślony znaczek EyeSight czyli chwilowa przerwa w działaniu EyeSight (wraz z kontrolkami wyłączenia: przedkolizyjnego hamowania i asystenta pasa ruchu) będzie widniał w kilku przypadkach: 1. Zbyt mocno nagrzane lub zbyt wychłodzone wnętrze samochodu (ekstremalne temp) 2. Brak widoku z kamer - obu lub jednej 2a. np. brudna/zatłuszczona szyba, coś naklejone na szybę, etc. 2b. pęknięcie centralnie w polu widzenia kamery, 2c. bardzo ciemna noc, brak świateł = brak widoku z kamer. 3. Oślepiające światło słoneczne lub sztuczne skierowane prosto w obiektyw kamer(y). 4. Trzykrotne zadziałanie systemu PCB (Pre Collision Breaking, przedkolizyjnego hamowania) 5. Pewne rodzaje usterek samochodu (np. zepsuta świeca zapłonowa może wywołać taki efekt). W przypadkach 1, 2a, 2c, 3 - system samoczynnie wznowi pracę, jeśli przyczyna przerwy zostanie usunięta (np. wyczyścimy szybę, albo wnętrze ochłodzi się ze zbyt wysokiej temperatury). W przypadku 4 - należy wyłączyć silnik i uruchomić nową "sesję" W przypadkach 2b i 5 - konieczna wizyta w ASO, bo należy usunąć usterkę - czyli albo wymienić szybę, albo naprawić "podsystem". Edytowane 13 Lipca 2015 przez RobertEm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jake Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Czyli w moim przypadku był to zapewne przypadek nr 3 - silne światło reflektorów odbite od mokrych zarośli + ewentualnie zachlapana szyba. Kontrolki zgasły samoczynnie po kilkunastu sekundach, gdy już się zacząłem martwić, że to jakaś awaria. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertEm Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Czyli w moim przypadku był to zapewne przypadek nr 3 - silne światło reflektorów odbite od mokrych zarośli + ewentualnie zachlapana szyba. Kontrolki zgasły samoczynnie po kilkunastu sekundach, gdy już się zacząłem martwić, że to jakaś awaria. W przypadku 2 i 3 pojawi się również na wyświetlaczu EyeSight informacja "No Camera View" (niestety nie pamiętam jak zostało to spolszczone). W przypadku 1 - komunikat "Temp Range". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jake Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Hmmm, tego raczej nie było... Choć nie dam głowy uciąć - na krętej drodze słabo analizuje się treści na wyświetlaczu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 13 Lipca 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Choć nie dam głowy uciąć - na krętej drodze słabo analizuje się treści na wyświetlaczu Mnie przy bardzo silnej ulewie też raz system się wyłączył. kontrolkę zauważyłem, ale co było napisane - nie studiowałem ( przy 150 na autostradzie w ulewnym deszczu raczej koncentrowałem się na prowadzeniu ). Gdy tylko intensywność opadów trochę się zmniejszyła, system wrócił do pracy. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 ( przy 150 na autostradzie w ulewnym deszczu raczej koncentrowałem się na prowadzeniu to czemu Dyrekcja tak zapiernicza jak jest ulewa? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jake Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Bo jechał Subaru! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 13 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 czemu Dyrekcja tak zapiernicza Może powód jest ten sam co u Kubicy? "Jechałem szybko bo nie wiedziałem co robić" 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 13 Lipca 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Pytanie : czemu Dyrekcja tak zapiernicza jak jest ulewa? Odpowiedź : Bo jechał Subaru Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jake Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 A tak w ogóle, to żona mówi, że ten samochód płynie - tak więc dużo wody mu nie przeszkadza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krist Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Nie kwestionuję działania systemu w ogóle, kwestionuję działanie w jednym konkretnym egzemplarzu. mam szczerą nadzieję że "testy" były przeze mnie sfuszerowane i w piątek auto się posłusznie zatrzyma Ponieważ piątek już minął, czas podsumować ten wątek.Tak, samochód "posłusznie" się zatrzymał, system jest sprawny, czyli - zgodnie z przypuszczeniem - wątpliwości powstały na skutek niewłaściwie przeprowadzanych "testów". Jeden raz jednak się nie zatrzymał, zgodnie z tym, o czym wcześniej pisałem : Kierowca zawsze może zachować kontrolę. Innymi słowy można energicznie dodać gazu "przebijając" system gdy dalej dodajemy gazu system auta nie zatrzyma ... Pozdrowienia a mogę pokazać tą homologowanà przeszkodę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jake Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 Zawsze to bezpieczniejsze niż kartony, o czym nie mogła się przekonać pewna polska aktorka w pewnym polskim serialu... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 To znaczy, że jak samochód jadący przed nie ma takich żółtych kółek, toES nie zadziała ? 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 @@leon, dokladnie tak! Dodatkowo musi byc wykonany z dmuchanego balona i nad nim musi widniec napis "EyeSight Driver Assist Technology", a kolor nadwozia moze byc tylko brazowo-szary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 14 Lipca 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 (edytowane) jak samochód jadący przed nie ma takich żółtych kółek mogą być też białe kolor nadwozia moze byc tylko brazowo-szary dopuszczalny jest też niebieski Pozdrowienia Edytowane 14 Lipca 2015 przez Dyrekcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piwozniak Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 A co by sie stało bez tych kołek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 14 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 Pytanie : czemu Dyrekcja tak zapiernicza jak jest ulewa? Odpowiedź : Bo jechał Subaru No nie wiem... czy odpowiedź nie powinna zawierać gwiazdki (*) (*) nie dotyczy BRZ jak samochód jadący przed nie ma takich żółtych kółekmogą być też białekolor nadwozia moze byc tylko brazowo-szarydopuszczalny jest też niebieski Testowałem... i potwierdzam A co by sie stało bez tych kołek ? Ciężko byłoby trafić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 dopuszczalny jest też niebieski Pozdrowienia Z taką precyzją Eyesight'a to "machnąłbym" sobie takiego niebieskiego Outbacka na ścianie w garażu, co by się codziennie nie gimnastykować z parkowaniem. Procedura parkowania: wyśrodkowanie i "dzida" do garażu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 15 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2015 Szkoda ze juz nie ma takiego Legacy jak na tej atrapie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jake Opublikowano 15 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2015 Wczoraj miałem okazję sprawdzić ES w dość ciężkim terenie (słowo honoru nie robiłem testów, tak jakoś wyszło). W związku z remontem drogi i jej czasowym zamknięciem postanowiłem pojechać na skróty przez las. Na początku była leśna droga potem trochę gorzej. ES szalał (zanim go wyłączyłem) ostrzegając o przeszkodach pomimo, że krzaki, gałęzie i liście nie miały żółtych kółeczek i kolor też niehomologowany. Gdy koła zaczęły grzęznąć w piachu włączyłem X-mode i OBK poszedł jak czołg. Tylko raz wyszedłem sprawdzić łączkę przez którą musiałem przejechać, czy nie ma bagna (bo wyglądało podejrzanie). Autko sprawdziło się rewelacyjnie! Jedyne co nie dawało spokoju to brak koła zapasowego i zasięgu w telefonie. No i gałęzie ocierające się o bok - na szczęście lakier twardy i po umyciu brak rys! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jake Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 W warunkach pogodowych jakie ostatnio panują (czyli dużo ostrego słońca i wysokie temperatury) odnoszę wrażenie (być może subiektywne), że ES jest bardziej czuły (czyli reaguje sygnalizując przeszkodę trochę wcześniej). Czy to możliwe? Nie robiłem jeszcze upgrade'u ES w ramach akcji serwisowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertEm Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 (edytowane) W warunkach pogodowych jakie ostatnio panują (czyli dużo ostrego słońca i wysokie temperatury) odnoszę wrażenie (być może subiektywne), że ES jest bardziej czuły (czyli reaguje sygnalizując przeszkodę trochę wcześniej). Czy to możliwe? Nie robiłem jeszcze upgrade'u ES w ramach akcji serwisowej. Raczej nie. Przynajmniej mi nic o tym nie wiadomo. Być może to efekt placebo albo delikatnie innego stylu jazdy kierowcy w związku ze zmianami pogodowymi. PS. szybkość reakcji systemu (ostrzeżenie) zależna jest od bardzo dużej ilości czynników - między innymi od szybkości pojazdu z ES i szybkości pojazdu poprzedzającego. Ergo, jeśli mocniej wciśniesz gaz (zwiększając prędkość swojego samochodu), to wg wszelkich znaków na niebie i ziemi EyeSight zareaguje WCZEŚNIEJ (bo "osiągnięcie" przeszkody nastąpi szybciej). To tak w wielkim skrócie. Edytowane 7 Sierpnia 2015 przez RobertEm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się