Skocz do zawartości

EyeSight, czyli Wzrok


Urabus

Rekomendowane odpowiedzi

Była decyzją biznesową bo w USA głównie kupowali 2,5i a w EU sprzedawał się tylko w PL i DE. We Francji w którymś roku podawała Dyrekcja że sprzedaż wyniosła 0 szt.

W Skandynawii czy Austrii też był drogi jak cholera przez podatki i opłaty wiec albo nie był kupowany albo kupowana była konkurencja jak w grę wchodziły spore kwoty.

Polska to eldodaro motoryzacyjne gdzie płacisz 50 EUR i o wiele tańsze niż w innych krajach EU ubezpieczenie i jeździsz. Kiedys Christoph podawał jak to działa w Austrii gdzie najpierw liczysz opłaty ekologiczne a potem wychodzi Ci na jakie auto Cie stać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, GREGG napisał:

W kółko pojawia się nieuzasadniona teza, że XT 'zabiły ekopodatki' itd. a wycofanie tego modelu z USA dowodzi przecież, że była to decyzja głównie biznesowa

A wprowadzenie Outbacka XT w USA za miast Forka dowodzi że Forka kupują tam biedni i wybierają podstawowy silnik. Dla amatorów mocnych silników jest trochę większe auto ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Jaca68 napisał:

A wprowadzenie Outbacka XT w USA za miast Forka dowodzi że Forka kupują tam biedni i wybierają podstawowy silnik. Dla amatorów mocnych silników jest trochę większe auto ;)

 

Może niekoniecznie zaraz biedni, ale ogólnie tak, jest to model niżej pozycjonowany a po wycofaniu XT tym bardziej. Natomiast faktycznie w US mają przynajmniej lepszą bazę czyli 2,5 wolnossaka, coś tam zawsze na plusik wobec tego co u nas jest dostępne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 25.01.2015 o 23:38, Fala napisał:

Z tego co na razie doświadczyłem to ES wraz z tempomatem zatrzymuje samochód przed przeszkodą ale po wyłączeniu tempomatu - tylko ostrzega, dosyć późno nawet przy zadaniu najdalszego pola widzenia (są trzy stopnie/odległości).

Panowie, ten wątek jest już wiekowy i być może dotyczy poprzednich generacji EyeSight ale ja mam podobny problem z wersją OBK 2016 USA

 

zauważyłem, że od pewnego czasu kiedy NIE używam aktywnego tempomatu  - system wykrywa przeszkody i sygnalizuje lecz już nigdy nie uruchamia automatycznego awaryjnego hamowania!

Czy ktoś spotkał się z takim problemem i można to sprawdzić?   Sprawdzałem kilkakrotnie w dzień i w nocy. Zaznaczam, że na tempomacie system działa perfect.

Jeśli  tempomatu nie włączę i nie zareaguję na ostrzeżenie to samochód nie wyhamuje a chyba nie o to chodziło autorom systemu ?

Może ktoś się spotkał. Może możliwy jakiś restart systemu ?  

 

 

Fala pisał:

Tempomat adaptacyjny to jedna sprawa, a Pre-Collision Braking, czyli awaryjne hamowanie, to zupełnie osobna sprawa, która działa niezależnie od ustawień tempomatu. O ile oczywiście user nie zdeaktywował PCB, to system samoczynnie: 1) ostrzeże o zbliżaniu się do przeszkody, 2) zahamuje przed przeszkodą - fakt, hamowanie awaryjne włącza się późno (w stosunku do "normalnego" hamowania ludzkiego) - właśnie po to, aby nie "uzależnić" kierowcy od systemu. "

 

Pytanie Fala jeśli wiesz czy Pre-Collision Braking to Twoim zdaniem osobny system, który mógł się niezależnie zepsuć przy działającym tempomacie ?

Ewentualnie co miałeś na myśli pisząc że "O ile oczywiście user nie zdeaktywował PCB"     - w jaki sposób ?

Jeśli chodzi o wyłączenie klawiszem - to go nie ruszałem i system powinien działałać.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, UciekajZaMiasto.pl napisał:

zauważyłem, że od pewnego czasu kiedy NIE używam aktywnego tempomatu  - system wykrywa przeszkody i sygnalizuje lecz już nigdy nie uruchamia automatycznego awaryjnego hamowania!


Pytanie, jak to sprawdzasz - w sensie czy masz na tyle silne nerwy, żeby w normalnym ruchu drogowym wyczekać na hamowanie awaryjne. To się dzieje naprawdę bardzo późno - sytuacja musi być naprawdę podbramkowa.
Miałem OBK MY15, mam XV MY18. W jednym i drugim zdarzało się, że sygnalizował wykrycie przeszkody (najczęściej na ostrym łuku, na którym na poboczu są ustawione słupki ze strzałkami), jednak nie hamował. System ostrzegał, jednak oceniał, że jeszcze nie czas na reakcję. Mam wrażenie, że w takiej sytuacji wystarczy minimalnie mocniej dokręcić kierownicą, by system przestał sygnalizować. 
W sumie przez ponad 100 000 km tylko raz miałem prawdziwe awaryjne hamowanie. Baaardzo późno i z pełną mocą. Niezapomniane wrażenia - nie spodziewasz się i nie wiedz, co się dzieje. Akcja była w pełni uzasadniona. Samochód poprzedzający mocno hamował i nie miał stopów. Ja się nie zorientowałem.

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, UciekajZaMiasto.pl napisał:

Panowie, ten wątek jest już wiekowy i być może dotyczy poprzednich generacji EyeSight ale ja mam podobny problem z wersją OBK 2016 USA

 

zauważyłem, że od pewnego czasu kiedy NIE używam aktywnego tempomatu  - system wykrywa przeszkody i sygnalizuje lecz już nigdy nie uruchamia automatycznego awaryjnego hamowania!

Czy ktoś spotkał się z takim problemem i można to sprawdzić?   Sprawdzałem kilkakrotnie w dzień i w nocy. Zaznaczam, że na tempomacie system działa perfect.

Jeśli  tempomatu nie włączę i nie zareaguję na ostrzeżenie to samochód nie wyhamuje a chyba nie o to chodziło autorom systemu ?

Może ktoś się spotkał. Może możliwy jakiś restart systemu ?  

 

 

Fala pisał:

Tempomat adaptacyjny to jedna sprawa, a Pre-Collision Braking, czyli awaryjne hamowanie, to zupełnie osobna sprawa, która działa niezależnie od ustawień tempomatu. O ile oczywiście user nie zdeaktywował PCB, to system samoczynnie: 1) ostrzeże o zbliżaniu się do przeszkody, 2) zahamuje przed przeszkodą - fakt, hamowanie awaryjne włącza się późno (w stosunku do "normalnego" hamowania ludzkiego) - właśnie po to, aby nie "uzależnić" kierowcy od systemu. "

 

Pytanie Fala jeśli wiesz czy Pre-Collision Braking to Twoim zdaniem osobny system, który mógł się niezależnie zepsuć przy działającym tempomacie ?

Ewentualnie co miałeś na myśli pisząc że "O ile oczywiście user nie zdeaktywował PCB"     - w jaki sposób ?

Jeśli chodzi o wyłączenie klawiszem - to go nie ruszałem i system powinien działałać.

 

 

 

 

To było tak dawno, że nie pamiętam - a swoje preferencje motoryzacyjne zawęziłem do samochodów z lat 90 i początku 2000, czyli bez eye sight itp. 

Z pozdrowieniami! 

M. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, spawalniczy napisał:

Miałem OBK MY12, mam XV MY18. W jednym i drugim zdarzało się, że sygnalizował wykrycie przeszkody (najczęściej na ostrym łuku, na którym na poboczu są ustawione słupki ze strzałkami), jednak nie hamował.

OBK MY12 to raczej nie wykrywał przeszkód, przynajmniej nie taki w wersji na Europę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

To sprawdźcie proszę jeszcze to:

Antykolizyjne zarządzanie przepustnicą

Jeśli samochód stoi przodem do przeszkody, a w wyniku pomyłki zamiast biegu wstecznego włączony jest „Drive”, oraz kierowca wciska pedał gazu, EyeSight ostrzega kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu a następnie znacznie ogranicza moc silnika. Ta funkcja ma pomóc uniknąć omyłkowego wjechania w przeszkodę.

 

Bo u mnie to nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
31 minut temu, orm napisał:

Suzuki, Isuzu to adapt Subaru’s EyeSight safety tech

Updated Jan 05, 2021 | Same topic: Automotive Industry Updates
 

https://philkotse.com/market-news/suzuki-isuzu-adapt-subaru-eyesight-9572

 

 

Ciekawe, z tego wynika, że Eyesight nie należy w ogóle do Subaru, ale do Hitachi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, wygląda na to, że Hitachi dostarczało kamery i pewnie resztę elektroniki, ale system jest autorstwa Subaru, bo Subaru wraz z nową generacją EyeSight X zmieniło po 20 latach współpracy dostawcę (sugeruję użyć google translator):

https://xtech.nikkei.com/atcl/nxt/column/18/01397/081800004/?n_cid=nbpnxt_mled_dm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Z tego co widzę - Policja zaczęła już karać za niezachowanie odpowiedniego odstępu.

 

Czy jadąc z aktywnym tempomatem Eyesight odstępy są zgodne z prawem?

 

 

https://autokult.pl/41405,przepisy-od-1-czerwca-odpowiedni-odstep-na-drogach-szybkiego-ruchu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, diuk napisał:

Z tego co widzę - Policja zaczęła już karać za niezachowanie odpowiedniego odstępu.

 

Czy jadąc z aktywnym tempomatem Eyesight odstępy są zgodne z prawem?

 

 

https://autokult.pl/41405,przepisy-od-1-czerwca-odpowiedni-odstep-na-drogach-szybkiego-ruchu

 

Gdy ustawisz na maksa to się zmieścisz ;) w przepisach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Kolejna generacja i aktualizacja technologii EyeSight o trzecią kamerę. Notka prasowa ze strony Subaru Japan, przetłumaczona przez Google:

Cytat
-Pierwsze zastosowanie szerokokątnej kamery jednookularowej w celu wzmocnienia wsparcia w celu uniknięcia kolizji z pieszymi i rowerami-

SUBARU wprowadził niedawno szerokokątną kamerę monokularową, która zwiększa zdolność rozpoznawania EyeSight w niektórych wersjach głównego modelu Outback na rynek północnoamerykański.

2022_0413_1_2022-04-12-163107.jpg
Szerokokątny aparat monokularowy

Nowo przyjęta szerokokątna kamera monokularowa działa jako kolejne oko dodane do kamery stereofonicznej EyeSight i charakteryzuje się tym, że jest w stanie rozpoznać szerszy zakres niż kamera stereo. Poprawia to wydajność rozpoznawania pieszych i rowerzystów oraz przetwarza rozpoznane informacje we współpracy z systemem EyeSight, aby uniknąć kolizji z przejeżdżającymi rowerami i pieszymi podczas wjeżdżania na skrzyżowania przy niskich prędkościach.Wspieramy redukcję uszkodzeń w mało prawdopodobnym przypadku kolizji.

Ten szerokokątny monokular zostanie przyjęty wraz z udoskonaleniem Outbacka dla Ameryki Północnej produkowanego w Stanach Zjednoczonych. W celu ulepszenia outbacku w Ameryce Północnej zastosowaliśmy również nową kamerę stereoskopową, która stopniowo zwiększa liczbę zainstalowanych modeli od czasu jej pierwszego zastosowania w Levorg, który został wprowadzony na rynek w Japonii w 2020 roku. Nowa kamera stereofoniczna charakteryzuje się znacznie szerszym kątem widzenia niż typ konwencjonalny, a łącząc ją z ulepszeniami oprogramowania do rozpoznawania obrazu i oprogramowania sterującego, może zapewnić wsparcie w prowadzeniu pojazdu w szerszym zakresie sytuacji. Ponadto zastosowano elektryczny wzmacniacz hamulców, który poprawia reakcję, gdy hamulce są stosowane przez EyeSight, aby poprawić reakcję.

Oprócz funkcji bezpieczeństwa, Outback z ulepszonymi funkcjami informacyjno-rozrywkowymi ma trafić do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych jesienią 2022 roku jako model 2023.

Wprowadzenie tego szerokokątnego monokularu to nowy krok w kierunku celu SUBARU, jakim jest „zero śmiertelnych wypadków drogowych” * 1 , i rozważamy rozszerzenie modeli i rynków, na których będzie on stosowany. SUBARU będzie nadal dążyć do poprawy bezpieczeństwa i robienia jak największej liczby uśmiechów, zapewniając „bezpieczeństwo i przyjemność”.

* 1: Zero wypadków śmiertelnych podczas jazdy SUBARU i wypadków śmiertelnych, takich jak piesi i rowerzyści z powodu kolizji z SUBARU

 

 

SUBARU Wzmocnienie prewencyjnej funkcji bezpieczeństwa Outbacka w Ameryce Północnej

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...