Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

Proponuję, przy zabawie w terenie albo trudnych podjazdach, używać też trybu #S w manualu z wyłączoną kontrolą trakcji.

 

S# to nie jest najlepszy wybór do jazdy w terenie ponieważ przyblokowuje i dohamowuje koła podczas ewentualnego ich poślizgu.

Osobiście tego doświadczyłem na kilku próbach podczas Plejad a w szczególności podczas podjazdów pod stok narciarski na czas. Silnik dławił się i prawie musiałem się zatrzymać dopóki komputer nie zrozumiał, że to fałszywy alarm i nic się z kołami nie dzieje specjalnego. Kontrola trakcji oczywiście OFF.

 

Zgłosiłem ten problem Dyrekcji zaraz po jednej z prób. Reakcja była taka  :facepalm:  poparta słowami: "zapomniałem powiedzieć na szkoleniu żeby nie używać trybu S# w terenie tylko S"

Mam inne doświadczenia z trybem #S w manualu i wyłączoną trakcji. Przy podjazdach wrzucam 1 i gaz. Na śniegu, piachu czy błocie nie zauważyłem tego co opisujesz. Teoretycznie tryb #S jest najbardziej spuszczony ze smyczy ;) Testowane na zmienię z X-Mode na Subariadach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

T1sh0 ok dzięki za info

No i znowu hamulce stukają z przodu! Jestem umówiony na przysly piątek.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Jest Piątek wieczór, co powiedzieli w serwisie???
To samo czyli coś z klockami i jak na razie jest ok! Na jak długo to nie wiem. Mam nadzieje że nie muszę się umawiać trzeci raz na ten sam problem. Gdyby tak to proszylbym o wymiany klocków albo sam nie wiem.....Jakieś rady???

 

 

 

 

T1sh0 ok dzięki za info

No i znowu hamulce stukają z przodu! Jestem umówiony na przysly piątek.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Jest Piątek wieczór, co powiedzieli w serwisie???
To samo czyli coś z klockami i jak na razie jest ok! Na jak długo to nie wiem. Mam nadzieje że nie muszę się umawiać trzeci raz na ten sam problem. Gdyby tak to proszylbym o wymiany klocków albo sam nie wiem.....Jakieś rady???

 

 

 

 

T1sh0 ok dzięki za info

No i znowu hamulce stukają z przodu! Jestem umówiony na przysly piątek.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Jest Piątek wieczór, co powiedzieli w serwisie???
To samo czyli coś z klockami i jak na razie jest ok! Na jak długo to nie wiem. Mam nadzieje że nie muszę się umawiać trzeci raz na ten sam problem. Gdyby tak to proszylbym o wymiany klocków albo sam nie wiem.....Jakieś rady???

Sorry za potrójne okno ale tablet zamula i za nim odmulil to trzy razy "cytuj" pyknolem :-SS Co co do klocków to następnym razem może faktycznie niech wymienia, choć nie wiem czy tarcze też nie są przyczyną stukania, może są zwichrowane???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co jest nie tak ale nowy samochód nie powiniennem mieć taki problem po przejechaniu 20tyś.km

Zdecydowanie tak, mimo wszystko mam nadzieję że teraz pozostanie przyjemna bezusterkowa eksploatacja :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie ma 2.5 w manualu - tak dla porównania. Ciekawe też, że XT ma tam do 100 7,9sek a nie 7,5 jak w EU - inaczej mierzą?

dokladnie u nich forek 2.0i w manualu ma 9.2s do 100km/h u nas ma powyzej 10 :) Czyzby inne przelozenia w skrzyni???

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak ktoś napisał,osiągi na poziomie 10s do setki ,czy ponad 10 to osiągi sprzed dekady.I w takiej marce z takim rodowodem to zwyczajny OBCIACH.I nie chodzi o żadne wyścigi spod świateł ,chodzi o bezpieczną jazdę , o komfort wyprzedzania załadowanym na rodzinny wyjazd autem,o postrzeganie marki i parę innych.Generalnie to po prostu niedopuszczalne ,żeby taka marka tak jezdziła (np diesel z automatem).To powinna być jedna wersja na samym dole dla mamy po mieście ,żeby zawieżść dzieci do szkoly ,a i tak bym się zastanawiał czy powinna taka być w tej marce

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@madox jak nie umiesz bezpiecznie jeździć autem z takimi osiągami kup Ferrari. Nie wiem czy ktoś już to napisał dobitnie ale uciążliwy jesteś, tych bredni nie da się czytać. Idź reperować swoje ego gdzie indziej.  Niestety nie umiem znaleźć na Forum opcji ignoruj i muszę oglądać te wypociny... 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to ciekawe, że xc60 2.0 turbo ma podobną moc i moment do XT, waży 150kg więcej i obiecuje lepszy czas do 100. Podobnie x3. Wiem, znacznie drożej, ale dlaczego są te różnice - czy to prawdziwość pomiarów czy CVT tak kradnie moc.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

dlaczego są te różnice - czy to prawdziwość pomiarów czy CVT tak kradnie moc.?
Uważam, że tak CVT - jako skrzynia z konwerterem momentu obrotowego w postaci sprzęgła wiskotycznego niestety osłabia dynamikę auta co jest bardzo widoczne w słabszych wersjach silnikowych. W XT nie mamy wersji z manualem, więc nie ma porównania jednak to prawa fizyki i nie ma tu wyjątków. Silniejszy silnik radzi sobie z CVT lepiej jednak prawa fizyki się nie zmieniają...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooops, przepraszam, nie zauważyłem, że 2.0 w XC60 jest FWD, a dopiero 2.5 254 konie to AWD, ale obiecują odpowiednio 7,1 i 7,2 do 100.

 

Co do CVT, to konwerter nie jest sprzęgłem wiskotycznym, lecz hydraulicznym przetwornikiem momentu, zresztą blokowanym na sztywno po ruszeniu. Zaś napęd SAWD przy tym automacie, to nie sprzęgło wiskotyczne, tylko mokre sprzęgło wielopłytkowe. Natomiast ciekaw jestem, ile energii pożerają straty w samej przekładni CVT - tarcie łańcucha o koła stożkowe. Bo to na pewno działa tak, że jest zysk sprawności całego układu na idealnym dopasowaniu obrotów przez CVT kosztem strat na samej przekładni - niewątpliwie mniej sprawnej od zwykłych kół zębatych.

Edytowane przez Alfik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak jak ktoś napisał,osiągi na poziomie 10s do setki ,czy ponad 10 to osiągi sprzed dekady.I w takiej marce z takim rodowodem to zwyczajny OBCIACH.I nie chodzi o żadne wyścigi spod świateł ,chodzi o bezpieczną jazdę , o komfort wyprzedzania załadowanym na rodzinny wyjazd autem,o postrzeganie marki i parę innych.Generalnie to po prostu niedopuszczalne ,żeby taka marka tak jezdziła (np diesel z automatem).To powinna być jedna wersja na samym dole dla mamy po mieście ,żeby zawieżść dzieci do szkoly ,a i tak bym się zastanawiał czy powinna taka być w tej marce

konkurencja w postaci crv , rav4, cx5 z wolnossacymi silnikami 2.0 maj takie same osiagi jak forek. Jezeli szukasz czegos szybszego i tak xt oferuje nalepszy stosunek ceny do mocy/osiagow. To ze marka ma rajdowy rodowod nie znaczy ze musi produkowac auta ktore maja osiagi na poziomie hot hatchy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 To ze marka ma rajdowy rodowod nie znaczy ze musi produkowac auta ktore maja osiagi na poziomie hot hatchy .

 

Subaru ma dwie twarze - Imprezy STI i wolnossących kombi 4x4 wożących rodziny po zaśnieżonych wsiach. I dla mnie ta druga twarz - praktyczności bez zadęcia, ma dużą wartość.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Niestety nie umiem znaleźć na Forum opcji ignoruj i muszę oglądać te wypociny... 

 

Twój profil -> Zarządzaj ignorowanymi -> Dodaj nowego użytkownika do listy 

 

Nie ma za co  :biglol:

 

:bowdown:

 

ps. ale skoro już wróciły strzałki, to może da się ignorować posty z minusami?

tylko strzałek nie widać na wersjach mobilnych...

 

sorry za OT :)

 

@Karas i Alfik - kwintesencja, ale wałkowaliśmy to już w tym temacie tyle razy, że aż dziwię się że się komuś chce palców strzępić. Jak będziemy dalej karmić trolla to sobie nie pójdzie ;)

ps. Ja odkąd mam Forka z wolnym ssakiem zacząłem jeździć przepisowo  :mrgreen:  :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w garażu forki 2 - FXT i wolnegossaka 2.0 . Na codzień jeżdże FXT - ten drugi to żonowóz. Czasem jednak zdarza mi się nim jeździć i nie ukrywam że trudno mi się przestawić wsiadając do wolnego ssaka ale mimo wszystko uważam że do jazdy w mieście jest wystarczająco żwawy, a nawet ciut więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Subaru ma dwie twarze - Imprezy STI i wolnossących kombi 4x4 wożących rodziny po zaśnieżonych wsiach. I dla mnie ta druga twarz - praktyczności bez zadęcia, ma dużą wartość.
 

 

ta druga twarz to typowe Subaru patrząc na wielkość sprzedaży ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

dopiero 2.5 254 konie to AWD, ale obiecują odpowiednio 7,1 i 7,2 do 100

Subaru jest znane z tego, że dla prawie wszystkich wersji podaje wartości przyspieszenia do 100 z pewnym zapasem.

Juz wcześniej w tym wątku były cytowane pomiary dla XT na poziomie 7 sekund. 

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...