Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Nigdy nie mówiłem ,że pali 20 średnio ,tylko 15 .Wyniki 90km/h z górki i bez gazu mnie nie interesują.

Trochę tego nie rozumiem jeżdząc po większości dróg z wyjątkiem autostrad i ekspresówek średnia wynosi znacznie poniżej 90kmh, wtedy spalanie jest połowa tego co podajesz, do regularnej jazdy po autostradach to każdy " plaskaty" będzie lepszym wyborem i na pewno każda Octavia czy Mondeo pojedzie szybciej i taniej niż Forek. Trzeba umieć sobie dobierać samochód do potrzeb i wtedy nie ma problemów. Mi średnio palikoło 10l i prawie każdy na forum co ma FXT to potwierdza. Nie rozumiem po co wałkować wciąż to spalanie i narzekać że jest tak wysokie skoro wcale nie musi być. Jeśli chcesz mieć przede wszystkim dynamiczne auto to kup STi jeśli już musi to być Subaru, jak oszczędne to kup Skodę z TDI a jak się idzie na kompromisy to należy się godzić że nie wszystko będzie idealne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nigdy nie mówiłem ,że pali 20 średnio ,tylko 15 .Wyniki 90km/h z górki i bez gazu mnie nie interesują.
 

 

Forek XT chociaż ma dużo większą moc od Tiguana 2.0 TSI, duuużo wyższy moment i jest duużo bardziej przestronny i przede wszystkim stały napęd pali mniej niż Tiguan - kilka razy to linkowałem. Tak więc jeżeli ktoś chce mieć w miarę uniwersalne auto z mocnym i oszczędnym silnikiem benzynowym, to lepszego dealu jak Forek XT nie znajdzie.

 

Mój ojciec zawsze powtarzał, że kogo stać na samochód, to powinno być stać i na benzynę. Ciebie najwyraźniej nie stać. Polecam więc Fabię 1,2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no,jak jezdziłem tym ,to byłem bardzo zadowolony (nie licząc foteli i przebolewając pewne szczegóły) Naprawdę b.fajnie to chodzi

Jakbym wiedział,że zmieszczę się w 11 ,to biorę .Natomiast spalania 15 nie jest wart

I tak za bardzo nie do końca nie wierzę,że pali mniej niż 2.0tsi Tiguan.

Edytowane przez madox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

I tak za bardzo nie do końca nie wierzę,że pali mniej niż 2.0tsi Tiguan.
 

 

Masz prawo:

 

Forek FXT przejedzie na galonie - "City 23/Hwy 28/Comb 25 MPG"

Tiguan 2.0 TSI przejedzie na galonie - "City 20/Hwy 26/Comb 23 MPG"

 

http://www.kbb.com/compare-cars/overview/2015-subaru-forester-396364-vs-2015-toyota-rav4-402860-vs-2015-honda-cr_v-402381-vs-2015-volkswagen-tiguan-402118/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miesiąc temu wyprzedziłem na autostradzie gdzieś między Dębicą a Tarnowem Forestera XT, z wymianą subarowych uprzejmości, zastanawiałem się jednak, czemu on tak powoli - przecież powinno być odwrotnie. Ale chyba już rozumiem - miał wyświetlacz przełączony na wskazanie zużycia paliwa... ;)

 

Czyli - nie ma to jak SDB! :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nigdy nie mówiłem ,że pali 20 średnio ,tylko 15 .Wyniki 90km/h z górki i bez gazu mnie nie interesują.

 

 

Forek XT chociaż ma dużo większą moc od Tiguana 2.0 TSI, duuużo wyższy moment i jest duużo bardziej przestronny i przede wszystkim stały napęd pali mniej niż Tiguan - kilka razy to linkowałem. Tak więc jeżeli ktoś chce mieć w miarę uniwersalne auto z mocnym i oszczędnym silnikiem benzynowym, to lepszego dealu jak Forek XT nie znajdzie.

 

Mój ojciec zawsze powtarzał, że kogo stać na samochód, to powinno być stać i na benzynę. Ciebie najwyraźniej nie stać. Polecam więc Fabię 1,2

Jeśli ktoś patrzy na motoryzację przez pryzmat ekonomii, to powinien jeździć komunikacją publiczną :D Edytowane przez Izotom
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dzięki :)

A jak się sprawuje ? Raczej nie pójdę w takie rozwiązanie bo za nisko schodzi mocowanie. Lepiej nie ograniczać tak bardzo prześwitu.

 

Na szybko zerknąłem wczoraj na F SBD MY15. Wykończenie lekko się zmieniło. Dodali pseudo aluminiowe obwódki nawiewów. Radio podstawowej wersji jest inne ale jak dla mnie koszmar. Kurna jak ja to zniosę to nie wiem. Jak można wstawić do samochodu kawałek plastikowego "lusterka". :angry: W nocy pewnie będzie to jakoś tako działało ale w słoneczny dzień ? Fotele takie same więc nie ma co komentować.

Rozumiem ze piszesz o oryginale ? Ja go zdemontowalem i dalem inszy

 

 

 

I taka poprawke z przodu dzis wprowadzilem

post-3275-1429891607,7503_thumb.jpg

Edytowane przez zk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miesiąc temu wyprzedziłem na autostradzie gdzieś między Dębicą a Tarnowem Forestera XT, z wymianą subarowych uprzejmości, zastanawiałem się jednak, czemu on tak powoli - przecież powinno być odwrotnie. Ale chyba już rozumiem - miał wyświetlacz przełączony na wskazanie zużycia paliwa... ;)

 

Czyli - nie ma to jak SDB! :P

 

Może był na dotarciu? Chociaż nawet na dotarciu chyba te 110 km/h można jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż ostatnio mało się odzywam mimo, że czytam każdego posta. Ale w końcu jakoś się zebrałem.

 

FXT mam od listopada. Przejechałem 9kkm. Oto kilka moich spostrzeżeń skierowanych głównie dla tych co pytają i nie do końca zdecydowanych.

 

1. Właściwości jezdne i frajda z jazdy. Bezapelacyjnie jest to najlepsza strona auta. Naprawdę gdy trzeba banana z gęby nie schodzi. Prześwit, przneisienie momentu, przyspieszenie, "wgryzanie się w podłoże czy to mokry asfalt czy śniegowe błoto - wzorowe. Naprawdę Ten element auta jest baardzo dobry. 

2. Jakość wykonania. W pierwszy m momencie wydawało się, że forek specjalnie jakością nie różni się od crv czy rav4. Jednak diabeł tkwi w szczegółach. Jest gorzej niż się spodziewałem. Obszycie podłogi plus materiałowe "skrzydełka" tu i ówdzie przy mocowaniach foteli dają naprawdę kiepskie wrażenie. Wygląd kokpitu niby prosty i surowy  i przedpotopowy zarazem niestety. Z dodatków jakie sobie zamówiłem były nakładki na progi za jedyne 450 zł. Może jak na Subaru to nie dużo ale mój próg niechcący wyrwałem przy wysiadaniu po 3 miesiącach użytkowania. Wyobrźcie sobie miny kierowców aut obok - działo sięto na stacji benzynowej w Warszawie. Dopiero porządne odtłuszczenie miejsca montażu plus 2 pasy "żelki" mogącej zawiesić słonia za nogi do sufitu spowodowały, że progi wgryzły sę w samochód.

Oświetlenie bagażnika - tu niestety Madox może dowoli nabijać się z forka i niestety ma rację. Toż to nie jest niedoróbka. To jakieś totalne "ŻENUAAAA" Nie mo co pisać dalej -oświetlenia bagażnika po prostu BRAK!!!!

3. Spalanie. Forek ma bardzo szeroki zakres parametrów spalania paliwa. Wszystko BAAAAARDZO zależy od parametrów jazdy. I nie chodzi tu głównie o ciężką stopę ale o warunki jazdy czyli długość odcinków trasy i prędkość jej pokonywania (korki itp.) Niestety w moich głównych warunkach auto w trybie nie emeryt mode a MASTER EMERYT MODE pali w realu (czyli zmierzone w rzeczywistości nie z wyświetlacza) 13,5 l paliwa. Tryb MASTER EMERYT MODE objawia się jazdą zgodnie z przepisami co do prędkości, zawsze zdejmowanie nogi z gazu jeśli tylko na horyzoncie (w obszarze dosrtrzegalnym przeze mnie) pojawi się prawdopodobieństwo wystąpienia żółtego a potem czerwonego światła. W warunkach mojej dziennej standardowej eksploatacji niestety tak jest :((. w 80 % dziennie przejeżdżam 10 km (5 do pracy i 5 powrót). Resztę spraw ze względów zdrowotnych staram się załatwiać "on feet". W sytuacjach wyjątkowych gdy mam okazję odwiedzin rodziców czy teściów w miejscowości, w której nie ma korków i odległości są większe spalanie magicznie spada do 9,5 l. 

 

 

Sumarycznie wydaje mi się, że LEŚNIK zgodnie z założeniami twórców miał zdobyć nowe rzesze zwolenników poprzez swoje ucywilizowanie. Mnie zdobył bo wybrałem go zamiast uwielbionej i cenionej Hondy. Nie mniej jednak wszystko zależy od tego kto w co celował. Jeśli ktoś kiedyś jeździł autem premium typu OOOO lub BiemDABLJU :) i wybrał forka myśląć " po co przepłacać zawiedzie się srogo. Jesli zaś ktoś chciał zmienić auto na nowe i najlepiej suv za rozsądne pieniądze ale marzył o mocy OOOO lub biemdablju i dorzucił 20-30 tys do zakładanego budżetu otrzymał coś co na pewno zaspokoi jego potrzeby.

 

Nasuwa mi się na myśl Madox z jego postrzeganiem naszego leśnika. No cóź - niestety ma on sporo racji w tym co pisze. Wiemy dobrze, że nie można porównywać skody do subaru ale... no właśnie. Subaru próbowało wkroczyć do świata aut uniwersalnych i "przeciętnych". Zatwardziali zwolennicy i użytkownicy plejad tego nie zrozumieją ale przeciętny Kowalski skuszony ofertą, właściwościami i parametrami po pewnym czasie jak już przywyknie do tego "mechanicznego" aspektu zaczyna poszukiwać tego co się spodziewał w tym aucie za te pieniądze (co by dostał kupując auto innej marki). Oczywiście napiszecie, że to subaru i "widziały gały co brały" ale z drugiej strony to świetny chwyt marketingowy subaru. Zróbmy auto na pozór suvów hondy czy toyoty i wyposażmy w silnik i napęd premium jak OOOO czy biemdabju. Niestety nie da się. Dając taki silnik i napęd w tych samych pieniądzach "kaszmirów i jedwabi" w oryginale nie zamontują. 

 

Reasumując. Madox ma racje i nni też mają rację. Wszystko zależy od tego czego oczekujemy. Przede mną pierwszy dłuższy wyjazd (chorwacja i grecja). Zobaczymy jak auto sprawdzi się w długiej podróźy. Wydaje mi się, że tak jak to miało miejsce w przypadku Hondy, ważniejsze niż silnik, napęd czy wykończenie i detale ma bezawaryjne używanie auta. Jeśli po 5 latach powiem wam tak jak w Hondach - nic nigdy w aucie nie wymieniałem, nie robiłem, nic nigdy się nie zepsuło (sorry raz w hondzie w ciągu 6 lat zepsuła mi się jedna wsteczna tylna żarówka pozycyjna - więc niestety auto nie było bezawaryjne) to powiem szczerze, że warte było zakupu.

 

Pozdrawiam, Promil_one (acctualy one an half :D)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Samochód fabrycznie zalany jest olejem klasy 0W20, przy pierwszej wymianie zostanie zamieniony na 5W30.

Mój Forek fabrycznie zalany był olejem 0W20. Przy pierwszej wymianie wlano 5W30, przy drugiej 0W20.

 

Cześć @@mechanik :) , zostałeś przy 0W20 ? :huh:

 

Cześć @@Woszkowaty, :)

No w sumie zostałem przy 0W20. Jak pisałem w ASO za pierwszym razem zaleli 5W30, za drugim 0W20, co zaproponują teraz zobaczę i dam znać ;) . Już za pierwszym razem w ASO wspominali, że testują swoje auta na 0W20. Ja przejechałem już około 7000km - póki co wszystko OK.

Olej to Lotos Quazar - wybór był większy, jednak nie inwestowałem w jakieś bardziej prestiżowe 'brandy'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Oświetlenie bagażnika - tu niestety Madox może dowoli nabijać się z forka i niestety ma rację. Toż to nie jest niedoróbka. To jakieś totalne "ŻENUAAAA" Nie mo co pisać dalej -oświetlenia bagażnika po prostu BRAK!!!!

 

 

Wydaje mi się, że tak jak to miało miejsce w przypadku Hondy, ważniejsze niż silnik, napęd czy wykończenie i detale ma bezawaryjne używanie auta. Jeśli po 5 latach powiem wam tak jak w Hondach - nic nigdy w aucie nie wymieniałem, nie robiłem, nic nigdy się nie zepsuło (sorry raz w hondzie w ciągu 6 lat zepsuła mi się jedna wsteczna tylna żarówka pozycyjna - więc niestety auto nie było bezawaryjne) to powiem szczerze, że warte było zakupu.

 

Oprócz tego, że Forek XT jest REWELACYJNY w każdym innym przypadku, to z tymi dwoma ww. punktami w pełni się zgadzam i m.in. dlatego mamy FXT i CRV Diesel.

 

p.s. w Hondzie jest o niebo lepszy system sprawdzania ciśnienia w oponach, nie trzeba żadnych czujników, a normy UE są spełnione, ja teraz mam do FXT trzeci komplet kół (lato, zima i A/T) i nawet serwis autoryzowany nie wie co z tym zrobić... :(

Edytowane przez Tiger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oświetlenie bagażnika - tu niestety Madox może dowoli nabijać się z forka i niestety ma rację. Toż to nie jest niedoróbka. To jakieś totalne "ŻENUAAAA" Nie mo co pisać dalej -oświetlenia bagażnika po prostu BRAK!!!!

 

odrobina chęci i to się da poprawić

IMG_20150420_204327.jpg

to akurat XV ale patent można zastosować w każdym Subaru ( i nie tylko )

W warunkach mojej dziennej standardowej eksploatacji niestety tak jest (. w 80 % dziennie przejeżdżam 10 km (5 do pracy i 5 powrót)

 

z drugiej strony przy takich trasach spalanie nie stanowi aż tak istotnego problemu, 10 km dziennie x 25 dni = 2,5 setek km x powiedzmy 3 litry paliwa/100 km = 7,5 litra w miesiącu za komfort jeżdżenia autem z dobrym napędem w trasach

Wiemy dobrze, że nie można porównywać skody do subaru ale... no właśnie.

 

nie rozumiem czemu nie można Subaru porównać z "brandem" koncernu VAG sprzedawanym pod nazwą Skoda ;)

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

promil_one dałem Ci plusa bo bardzo madrze to napisales. - tez zmieniłem Honde na Subaru i jezeli bedzie tak jak u Ciebie ( Hondy nigdy mi sie nie zepsuły . Jedyną rzecza jaka musiałem w nich wymieniac to były przednie żarówki ) to za te 5 lat tez bede mogł powiedzieć czy Subaru było warte zakupu bo tak naprawdę o to głównie chodzi zeby auto było bezawaryjne. Włożenie silnika i napedu premium do auta wykonczonego jak auto klasy sredniej nizszej to naprawdę ciekawe rozwiąznia marketingowe - i widac ze działa bo XT jest najlepiej sprzedajacym sie Subau w PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

promil_one dałem Ci plusa bo bardzo madrze to napisales. - tez zmieniłem Honde na Subaru i jezeli bedzie tak jak u Ciebie ( Hondy nigdy mi sie nie zepsuły . Jedyną rzecza jaka musiałem w nich wymieniac to były przednie żarówki ) to za te 5 lat tez bede mogł powiedzieć czy Subaru było warte zakupu bo tak naprawdę o to głównie chodzi zeby auto było bezawaryjne. Włożenie silnika i napedu premium do auta wykonczonego jak auto klasy sredniej nizszej to naprawdę ciekawe rozwiąznia marketingowe - i widac ze działa bo XT jest najlepiej sprzedajacym sie Subau w PL.

:D My MAN :D

 

Włożenie silnika i napedu premium do auta wykonczonego jak auto klasy sredniej nizszej to naprawdę ciekawe rozwiąznia marketingowe - i widac ze działa bo XT jest najlepiej sprzedajacym sie Subau w PL.
 

 

jak w Skodzie  ;)

 

a ze VW :D

 

promil_one dałem Ci plusa bo bardzo madrze to napisales. - tez zmieniłem Honde na Subaru i jezeli bedzie tak jak u Ciebie ( Hondy nigdy mi sie nie zepsuły . Jedyną rzecza jaka musiałem w nich wymieniac to były przednie żarówki ) to za te 5 lat tez bede mogł powiedzieć czy Subaru było warte zakupu bo tak naprawdę o to głównie chodzi zeby auto było bezawaryjne. Włożenie silnika i napedu premium do auta wykonczonego jak auto klasy sredniej nizszej to naprawdę ciekawe rozwiąznia marketingowe - i widac ze działa bo XT jest najlepiej sprzedajacym sie Subau w PL.

:D My MAN :D

 

Włożenie silnika i napedu premium do auta wykonczonego jak auto klasy sredniej nizszej to naprawdę ciekawe rozwiąznia marketingowe - i widac ze działa bo XT jest najlepiej sprzedajacym sie Subau w PL.
 

 

jak w Skodzie  ;)

 

a ze VW :D

 

tylko tu akurat VW pajsat  nie dorownuje superbowi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oświetlenia - u konkurencji jest podobnie .. jak nie identycznie.

Ja przynajmniej mam odniesienie do Toyoty ... 

Co do całości wypowiedzi promila którego również nie omieszkałem sobie zaaplikować, nie mam takich przemyśleń.

Cieszy oko po "liftingu" grilla i dachu. Nie przeszkadza mi szmatka za fajerą której np w naszej Fiescie nie ma ... Ani nie znalazłem nic czego bym się nie spodziewał a może nie do końca spodziewał a nie był świadomy ... długo czytałem opinie, właścicieli i sam samochód znałem lepiej niż sprzedawca .. 
Za te pieniądze nie ma opcji żebyśmy znaleźli coś lepszego, trzeba dołożyć min 30tyś a to już sporo.

Odnośnie spalania słów kilka: moje spalanie z dystrybutora jest w stopce .. prawie 14l AAAALEEE ! ja wyjeżdżam z garażu i auto się grzeje do ok 45C temp oleju .. po czym zaczynam jazdę na krótkich odcinkach .. natomiast jazda po mieście powyżej 30min... spalanie na poziomie 10.5 i średnia z ostatnich 3 tankowań 12.3 .. raz że cieplej dwa że dotarty, nogi lekkiej nie mam i czasem [przepraszam] ale między pasami przeskoczę .. 
Ja już pisałem kiedyś i ktoś też pisał :) .. spalanie w FXT można osiągnąć 15l na tej samej trasie ze zbliżonymi prędkościami jak i 11l .. trzeba się nauczyć tym posługiwać:) Dodam że z racji przyzwyczajenia z manuala [i tak po prostu mam] że zawsze hamuję biegami .. a Tryb S - pali w mieście mniej niż I ..

Przepraszam że to piszę ale mam wrażenie że część użytkowników czuje się zawiedziona - nie dowartościowana tym co kupiła lub spodziewała się czegoś ciutek więcej .. Ja tak nie mam, cieszę się tym samochodem na co dzień.

Generalnie nie zaskakuje mnie w tym samochodzie nic negatywnie, ani nie ma w nim czegoś czego by mi brakowało.

Słabe oświetlenie w bagażniku ... mam na podjeździe halogen i parkuje tyłem .. ;) 
Odpadł mi próg na stacji - Aso dobrało zły sposób montażu peryferyjnych składników, nic się nie stało że 3 kierowców Skody to widziało na szczęście nie zobaczysz się z nimi w serwisie albo w kolejce po "bańkę" oleju .. 

Po co psuć sobie radość z takiego zakupu ? Trzeba czerpać radość z tych 150tyś zł i 240Km.

 
 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniając temat - czy może ktoś się wybiera w ten weekend do Kielc na SJS dla Forków XT?

Tak ja bylem 16/04 a Pani ktora umawia na szkolenie zapomniala wspomniec ze plyta poslizgowa jest w remoncie (jak i caly tor). ODRADZAM w chwili obecnej, jakkolwiek szkolenie bardzo ciekawe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

zmieniając temat - czy może ktoś się wybiera w ten weekend do Kielc na SJS dla Forków XT?

Tak ja bylem 16/04 a Pani ktora umawia na szkolenie zapomniala wspomniec ze plyta poslizgowa jest w remoncie (jak i caly tor). ODRADZAM w chwili obecnej, jakkolwiek szkolenie bardzo ciekawe

 

 

Jak byłem w zeszłym roku to ćwiczenia z hamowania między pachołkami robiliśmy na asfalcie (fakt, że był mokry) z dużo większą prędkością. Myślę, że bardziej odpowiadał realiom drogowym. Na płycie jedziesz jak na lodowisku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...