Fortis Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 @@maciek2000, Miejsc w Hotelu w terminie plejad nie ma już od dawna .. Możesz się załapać jedynie poprzez formularz http://www.zlot.subaru.pl/Wracając do tematu silników i ich ewolucji .. pojawia się tylko jedna myśl. Silniki są modernizowane głównie ze względów eco oraz mam nadzieję ze względu na trwałość .. Proszę pamiętać że księgowi również mają swoje kalkulatory w każdym cm nowego samochodu i może rynkowo nie opłacało się wprowadzać takich silników bo ich koszt produkcji może być wyższy niż np starego dobrego 2,5 - takie moje rozmyślanie... Albo słaby risercz ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lembke Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Od dzisiaj można było się zapisywać na plejady i już po południu nie było miejsc w hotelu. Szok. Był ktoś? Warto? Nie warto. Komplet opon + remont skrzyni - za drogo to wychodzi Dzisiaj o 23.00 miejsca jeszcze są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madox Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 (edytowane) Abo może ja bym se Outbacka na XT wymienił Powiedzta mnie bardzo Was proszę ,ile Wy macie realne spalanie ,ale takie z tysiąca czy dwóch tysięcy kilometrów. Takiej mieszanej jazdy -trochę miasto,trochę trasa,trochę drogi podmiejskie PYTANIE TO NIE DOTYCZY- jeżdżących w zakresie 50-90.Tylko tych którzy czasem wykorzystują potencjał auta i nie bardzo lubią ,jak coś jedzie przed nimi Jak czytam co piszą testujący,to trochę mi się odechciewa ,bo to pokrywa się z tym co ja osiągnąłem i co osiąga znajomy,czyli mniej więcej tak ,jak w auto-motor i sport "By osiągnąć średnie zużycie paliwa poniżej 10 l/100 km, trzeba się naprawdę starać. W mieście łatwo dobić do 15 litrów i wcale nie trzeba przy tym jeździć specjalnie dynamicznie. A to już wynik, który nie każdy potrafi zaakceptować. Nasze 8,8 l/100 km jest rezultatem absolutnie spokojnej jazdy na zatłoczonej drodze w przedświąteczne popołudnie – ecodrivingowej i bez wyprzedzania. Czyli bez przyjemności" albo innym teście "Niestety, za częste korzystanie z pełnej mocy płaci się dużym zużyciem paliwa, wynoszącym nawet ponad 20 l/100 km. Przy spokojnym podróżowaniu w trasie 2.0 XT potrafi być nawet oszczędne, zbliżając się do poziomu około 8 l na 100 km. W mieście ciężko z kolei zejść poniżej 14 l/100 km" Edytowane 3 Kwietnia 2015 przez madox Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lookash Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 (edytowane) Powiedzta mnie bardzo Was proszę ,ile Wy macie realne spalanie ,ale takie z tysiąca czy dwóch tysięcy kilometrów. Takiej mieszanej jazdy -trochę miasto,trochę trasa,trochę drogi podmiejskie Przy przebiegu 18000 km wg komputera średnie spalanie 9,9 czyli realne tak z pół litra więcej, przy spokojnej jeździe czyli tak 70-90kmh wychodzi około 7,5l Niestety, za częste korzystanie z pełnej mocy płaci się dużym zużyciem paliwa, wynoszącym nawet ponad 20 l/100 km a niby jakie spalanie powinno być przy wykorzystaniu 240 KM mocy? przecież moc nie bierze się z powietrza a silniki mają po to turbo lub 4l pojemności żeby mogły więcej spalić Aha żeby było jasno do pracy dojeżdżam obwodnicą gdzie zwykle rozpędzam się do licznikowych 140kmh i raczej unikam krótkich dystansów na zimnym silniku Edytowane 3 Kwietnia 2015 przez Lookash Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Jak czytam co piszą testujący,to trochę mi się odechciewa ,bo to pokrywa się z tym co ja osiągnąłem i co osiąga znajomy,czyli mniej więcej tak ,jak w auto-motor i sport a czego sie spodziewasz po aucie majacy naped awd, aerodynamike cegły i moc 240 koni ? zreszta znajdz auto o podobnych gabarytach , o podobnym przeswicie, o podobnej mocy ktore pali mniej niz xt , np taki freemont z V pod maska - to jest dopiero smok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Abo może ja bym se Outbacka na XT wymienił Powiedzta mnie bardzo Was proszę ,ile Wy macie realne spalanie ,ale takie z tysiąca czy dwóch tysięcy kilometrów. Takiej mieszanej jazdy -trochę miasto,trochę trasa,trochę drogi podmiejskie PYTANIE TO NIE DOTYCZY- jeżdżących w zakresie 50-90.Tylko tych którzy czasem wykorzystują potencjał auta i nie bardzo lubią ,jak coś jedzie przed nimi Jak czytam co piszą testujący,to trochę mi się odechciewa ,bo to pokrywa się z tym co ja osiągnąłem i co osiąga znajomy,czyli mniej więcej tak ,jak w auto-motor i sport "By osiągnąć średnie zużycie paliwa poniżej 10 l/100 km, trzeba się naprawdę starać. W mieście łatwo dobić do 15 litrów i wcale nie trzeba przy tym jeździć specjalnie dynamicznie. A to już wynik, który nie każdy potrafi zaakceptować. Nasze 8,8 l/100 km jest rezultatem absolutnie spokojnej jazdy na zatłoczonej drodze w przedświąteczne popołudnie – ecodrivingowej i bez wyprzedzania. Czyli bez przyjemności" albo innym teście "Niestety, za częste korzystanie z pełnej mocy płaci się dużym zużyciem paliwa, wynoszącym nawet ponad 20 l/100 km. Przy spokojnym podróżowaniu w trasie 2.0 XT potrafi być nawet oszczędne, zbliżając się do poziomu około 8 l na 100 km. W mieście ciężko z kolei zejść poniżej 14 l/100 km" Ja jeżdżę w mieście na krótkich odcinkach, do roboty jak dojeżdżam to mam 60st olej i pali 13-14l. W trasie ~11l. Wir w baku zaczyna si na autostradzie przy 180-200km/h, wynik 17l w takich warunkach to pikuś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 (edytowane) Niestety, za częste korzystanie z pełnej mocy płaci się dużym zużyciem paliwa, wynoszącym nawet ponad 20 l/100 km przecież moc nie bierze się z powietrza a silniki mają po to turbo (..) żeby mogły więcej spalić A wydawało mi się, że jest dokładnie odwrotnie tj. turbosprężarki zostały wprowadzone, aby zwiększyć moc przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa dzięki polepszeniu efektywności spalania mieszanki. No, ale może w XT jest inaczej Edytowane 3 Kwietnia 2015 przez subleo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lookash Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 A wydawało mi się, że jest dokładnie odwrotnie tj. turbosprężarki zostały wprowadzone, aby zwiększyć moc przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa dzięki polepszeniu efektywności spalania mieszanki. No, ale może w XT jest inaczej Ciekawe , ja kiedyś się uczyłem że benzyna spala się z powietrzem w ściśle określonych proporcjach tj w mieszaninie stechiometrycznej czyli jakieś 1 :14,7, w innych przypadkach mieszanka jest albo zbyt uboga albo zbyt bogata, i jedno i drugie jest niekorzystne. Stąd wprowadzono turbo aby można było do cylindra wtłoczyć więcej powietrza i tym samym więcej paliwa wtedy gdy rośnie zapotrzebowanie na moc. Niezbyt rozumiem co to jest polepszenie efektywności spalanie mieszanki no ale może rzeczywiście tylko u mnie spalanie rośnie wraz ze wzrostem wykorzystywanej mocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dpassent Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Mieszanka śmieszanka... Ważne, że smiga... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slw Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 (edytowane) Ostatnio zrobiłem trasę 2500 km, 600 nasze drogi krajowe, 650 nasze ekspresowe i autostrady, reszta niemieckie autostrady. Spalanie średnie 11 l. Prędkości w Polsce na krajowych do 120, czasem 140, na ekspresowych tempomat na 140, autostrady 160 czasem 180. W mieście na krótkich dystansach (8 km) przy zimnym starcie spalanie 14 l. Ciepły start 10 -12 w zależności od nastroju. Nie jest problemem uzyskanie 10 l w mieście. Edytowane 3 Kwietnia 2015 przez slw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zk Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Abo może ja bym se Outbacka na XT wymienił Powiedzta mnie bardzo Was proszę ,ile Wy macie realne spalanie ,ale takie z tysiąca czy dwóch tysięcy kilometrów. Takiej mieszanej jazdy -trochę miasto,trochę trasa,trochę drogi podmiejskie PYTANIE TO NIE DOTYCZY- jeżdżących w zakresie 50-90.Tylko tych którzy czasem wykorzystują potencjał auta i nie bardzo lubią ,jak coś jedzie przed nimi Jak czytam co piszą testujący,to trochę mi się odechciewa ,bo to pokrywa się z tym co ja osiągnąłem i co osiąga znajomy,czyli mniej więcej tak ,jak w auto-motor i sport "By osiągnąć średnie zużycie paliwa poniżej 10 l/100 km, trzeba się naprawdę starać. W mieście łatwo dobić do 15 litrów i wcale nie trzeba przy tym jeździć specjalnie dynamicznie. A to już wynik, który nie każdy potrafi zaakceptować. Nasze 8,8 l/100 km jest rezultatem absolutnie spokojnej jazdy na zatłoczonej drodze w przedświąteczne popołudnie – ecodrivingowej i bez wyprzedzania. Czyli bez przyjemności" albo innym teście "Niestety, za częste korzystanie z pełnej mocy płaci się dużym zużyciem paliwa, wynoszącym nawet ponad 20 l/100 km. Przy spokojnym podróżowaniu w trasie 2.0 XT potrafi być nawet oszczędne, zbliżając się do poziomu około 8 l na 100 km. W mieście ciężko z kolei zejść poniżej 14 l/100 km" 12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 W mojej stopce masz wynikSilnik na dotarciu - auto garażowane ale zawsze po odpaleniu grzane to zniknięcia kontrolki +/- 43C oleju Jazda dynamiczna w 90% po Krakowie. krótkie odcinki. Przy dłuższych odcinkach po mieście 10l przy normalnej jeździe [nie na wariata] ani nie emerycko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 A wydawało mi się, że jest dokładnie odwrotnie tj. turbosprężarki zostały wprowadzone, aby zwiększyć moc przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa Nie jest to prawda. Turbosprezarki wynaleziono po to by osiagnać wiekszą moc z mniejszej pojemności silnika. Spreżarka dostarcza dodatkowe powietrze do komór spalania celem całkowitego i zupełnego spalenia wiekszej ilosci paliwa, a dzieki temu uzyskanie wiekszej mocy z jednostki objetości skokowej. Umozliwia to zastosowanie jednostek mniejszych gabarytowo i o mniejszej ilości cylindrów. @@Lookash, ma rację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Madox przeczytaj wątek, to znajdziesz odpowiedź. U mnie z 7 tys. km 11l,ale mój styl jazdy może nie mieć z twoim wiele wspólnego. Ostatnia trasa Kraków Budapeszt - jazda raczej spokojna i przepisowa 8,8l. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Powiedzta mnie bardzo Was proszę ,ile Wy macie realne spalanie @@madox, ale jesteśwytrwały - drążysz i drążysz. Napiszą, ze mało - kłamia, nie mozliwe, wiesz lepiej, kumpel jeździ i wie lepiej. Jak dużo to be, bez sensu.. Napiszcie, ze pali 28-30ltr - @@madox, ma z tego tyle radości i satysfakcji, a do tego wątek się rozrusza, bedą porównania do XC60 z biksenonem na wypasie tudzież E-klasa AMG... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 No ale co ja poradzę, że jak bardzo się starałem to spalił mi tylko 14,5l. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T1sh0 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 (edytowane) A mine według komputera 9.6l na ostatnich 4000km. Czyli trochę po nad 10l Edytowane 4 Kwietnia 2015 przez T1sh0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Ja przez 10 miesięcy jazdy, w sumie równe 40 tysięcy mam 9.9 litra. 2/3 tych jazd to autostrady po całej Europie. Najwięcej pali w Niemczech, najmniej w Szwajcarii. ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lookash Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 A ja mam wrażenie że @madox to któryś z moderatorów i pełni funkcję takiego animatora forum , gdy jakiś temat przycicha zjawia się @madox i rzuca jakąś bulwersującą wypowiedź co powoduje od razu zamieszanie i efekt kija w mrowisku i od razu posty się mnożą Chyba że czerpie jakąś perwersyjną przyjemność z bycia "czarną owcą " forum i celem powszechnego hejtu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Achitofel Gilonita Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 15500km średnia 8,8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek2000 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Mi jeszcze nie udało się zejść poniżej 10 l na wskaźniku (rzeczywiste spalanie zawsze 0,5-0,6 litra większe). W mieście na krótkie dystanse to rzeczywiste 14 l. Trasa bez dzidowania ok. 11 l ale może dlatego że silnik ma dopiero 3000 przebiegu. Zmienialiście olej tak po 3-5 tys jak to zaleca serwis? Warto? W instrukcji producent nic nie wspomina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Na pewno nie zaszkodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T1sh0 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Wymieniłem po 3000km nie wiem czy pomogło czy nie śle jak przemekka napisał na pewno nie zaszkodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zk Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Panowie kto ma do FXT zestaw opon A/T prosze o wszelkie informacje i wskazówki lub odeslanie jesli moje umiejestnosci wyszukiwania pominely juz posty w tym temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 (edytowane) A wydawało mi się, że jest dokładnie odwrotnie tj. turbosprężarki zostały wprowadzone, aby zwiększyć moc przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa Nie jest to prawda. Turbosprezarki wynaleziono po to by osiagnać wiekszą moc z mniejszej pojemności silnika. Spreżarka dostarcza dodatkowe powietrze do komór spalania celem całkowitego i zupełnego spalenia wiekszej ilosci paliwa, a dzieki temu uzyskanie wiekszej mocy z jednostki objetości skokowej. Umozliwia to zastosowanie jednostek mniejszych gabarytowo i o mniejszej ilości cylindrów. @@Lookash, ma rację. W przybliżeniu, jest tak w przypadku silników benzynowych i tutaj zgoda z uwagą @Lookash'a. Choć gdyby wziąć do porównania H6 oraz DIT, które mają zbliżone osiągi to w realnym użytkowaniu różnicę w spalaniu widać wyraźnie. W przypadku silników Diesla, jest tak jak napisałem. Edytowane 4 Kwietnia 2015 przez subleo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się