Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

@@maciek2000, Miejsc w Hotelu w terminie plejad nie ma już od dawna ..:)

Możesz się załapać jedynie poprzez formularz http://www.zlot.subaru.pl/
Wracając do tematu silników i ich ewolucji .. pojawia się tylko jedna myśl.

Silniki są modernizowane głównie ze względów eco oraz mam nadzieję ze względu na trwałość .. 
Proszę pamiętać że księgowi również mają swoje kalkulatory w każdym cm nowego samochodu i może rynkowo nie opłacało się wprowadzać takich silników bo ich koszt produkcji może być wyższy niż np starego dobrego 2,5 - takie moje rozmyślanie...

Albo słaby risercz ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dzisiaj można było się zapisywać na plejady i już po południu nie było miejsc w hotelu. Szok.

Był ktoś? Warto?

Nie warto. Komplet opon + remont skrzyni - za drogo to wychodzi  ;)

Dzisiaj o 23.00 miejsca jeszcze są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abo może ja bym se Outbacka na XT wymienił

Powiedzta mnie bardzo Was proszę ,ile Wy macie realne spalanie ,ale takie z tysiąca czy dwóch tysięcy kilometrów.

Takiej mieszanej jazdy -trochę miasto,trochę trasa,trochę drogi podmiejskie

PYTANIE TO NIE DOTYCZY- jeżdżących w zakresie 50-90.Tylko tych którzy czasem wykorzystują potencjał auta i nie bardzo lubią ,jak coś jedzie przed nimi

Jak czytam co piszą testujący,to trochę mi się odechciewa ,bo to pokrywa się z tym co ja osiągnąłem i co osiąga znajomy,czyli mniej więcej tak ,jak w auto-motor i sport

"By osiągnąć średnie zużycie paliwa poniżej 10 l/100 km, trzeba się naprawdę starać. W mieście łatwo dobić do 15 litrów i wcale nie trzeba przy tym jeździć specjalnie dynamicznie. A to już wynik, który nie każdy potrafi zaakceptować. Nasze 8,8 l/100 km jest rezultatem absolutnie spokojnej jazdy na zatłoczonej drodze w przedświąteczne popołudnie – ecodrivingowej i bez wyprzedzania. Czyli bez przyjemności"

 

albo innym teście

"Niestety, za częste korzystanie z pełnej mocy płaci się dużym zużyciem paliwa, wynoszącym nawet ponad 20 l/100 km. Przy spokojnym podróżowaniu w trasie 2.0 XT potrafi być nawet oszczędne, zbliżając się do poziomu około 8 l na 100 km. W mieście ciężko z kolei zejść poniżej 14 l/100 km"

 
Edytowane przez madox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzta mnie bardzo Was proszę ,ile Wy macie realne spalanie ,ale takie z tysiąca czy dwóch tysięcy kilometrów. Takiej mieszanej jazdy -trochę miasto,trochę trasa,trochę drogi podmiejskie

Przy przebiegu 18000 km wg komputera średnie spalanie 9,9 czyli realne tak z pół litra więcej, przy spokojnej jeździe czyli tak 70-90kmh wychodzi około 7,5l

 

 

Niestety, za częste korzystanie z pełnej mocy płaci się dużym zużyciem paliwa, wynoszącym nawet ponad 20 l/100 km

 

a niby jakie spalanie powinno być przy wykorzystaniu 240 KM mocy? przecież moc nie bierze się z powietrza a silniki mają po to turbo lub 4l pojemności żeby mogły więcej spalić 

Aha żeby było jasno do pracy dojeżdżam obwodnicą gdzie zwykle rozpędzam się do licznikowych 140kmh i raczej unikam krótkich dystansów na zimnym silniku

Edytowane przez Lookash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak czytam co piszą testujący,to trochę mi się odechciewa ,bo to pokrywa się z tym co ja osiągnąłem i co osiąga znajomy,czyli mniej więcej tak ,jak w auto-motor i sport

a czego sie spodziewasz po aucie majacy naped awd, aerodynamike cegły i moc 240 koni ? zreszta znajdz auto o podobnych gabarytach , o podobnym przeswicie, o podobnej mocy ktore pali mniej niz xt , np taki freemont z V pod maska - to jest dopiero smok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Abo może ja bym se Outbacka na XT wymienił

Powiedzta mnie bardzo Was proszę ,ile Wy macie realne spalanie ,ale takie z tysiąca czy dwóch tysięcy kilometrów.

Takiej mieszanej jazdy -trochę miasto,trochę trasa,trochę drogi podmiejskie

PYTANIE TO NIE DOTYCZY- jeżdżących w zakresie 50-90.Tylko tych którzy czasem wykorzystują potencjał auta i nie bardzo lubią ,jak coś jedzie przed nimi

Jak czytam co piszą testujący,to trochę mi się odechciewa ,bo to pokrywa się z tym co ja osiągnąłem i co osiąga znajomy,czyli mniej więcej tak ,jak w auto-motor i sport

"By osiągnąć średnie zużycie paliwa poniżej 10 l/100 km, trzeba się naprawdę starać. W mieście łatwo dobić do 15 litrów i wcale nie trzeba przy tym jeździć specjalnie dynamicznie. A to już wynik, który nie każdy potrafi zaakceptować. Nasze 8,8 l/100 km jest rezultatem absolutnie spokojnej jazdy na zatłoczonej drodze w przedświąteczne popołudnie – ecodrivingowej i bez wyprzedzania. Czyli bez przyjemności"

 

albo innym teście

"Niestety, za częste korzystanie z pełnej mocy płaci się dużym zużyciem paliwa, wynoszącym nawet ponad 20 l/100 km. Przy spokojnym podróżowaniu w trasie 2.0 XT potrafi być nawet oszczędne, zbliżając się do poziomu około 8 l na 100 km. W mieście ciężko z kolei zejść poniżej 14 l/100 km"

 

 

 

Ja jeżdżę w mieście na krótkich odcinkach, do roboty jak dojeżdżam to mam 60st olej i pali 13-14l. W trasie ~11l. Wir w baku zaczyna si na autostradzie przy 180-200km/h, wynik 17l w takich warunkach to pikuś. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, za częste korzystanie z pełnej mocy płaci się dużym zużyciem paliwa, wynoszącym nawet ponad 20 l/100 km

 

przecież moc nie bierze się z powietrza a silniki mają po to turbo (..) żeby mogły więcej spalić 

 

A wydawało mi się, że jest dokładnie odwrotnie tj. turbosprężarki zostały wprowadzone, aby zwiększyć moc przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa dzięki polepszeniu efektywności spalania mieszanki. No, ale może w XT jest inaczej ;)

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A wydawało mi się, że jest dokładnie odwrotnie tj. turbosprężarki zostały wprowadzone, aby zwiększyć moc przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa dzięki polepszeniu efektywności spalania mieszanki. No, ale może w XT jest inaczej

Ciekawe , ja kiedyś się uczyłem że benzyna spala się z powietrzem w ściśle określonych proporcjach tj w mieszaninie stechiometrycznej czyli jakieś 1 :14,7, w innych przypadkach mieszanka jest albo zbyt uboga albo zbyt bogata, i jedno i drugie jest niekorzystne. Stąd wprowadzono turbo aby można było do cylindra wtłoczyć więcej powietrza i tym samym więcej paliwa wtedy gdy rośnie zapotrzebowanie na moc. Niezbyt rozumiem co to jest polepszenie efektywności spalanie mieszanki no ale może rzeczywiście tylko u mnie spalanie rośnie wraz ze wzrostem wykorzystywanej mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zrobiłem trasę 2500 km, 600 nasze drogi krajowe, 650 nasze ekspresowe i autostrady, reszta niemieckie autostrady. Spalanie średnie 11 l. Prędkości w Polsce na krajowych do 120, czasem 140, na ekspresowych tempomat na 140, autostrady 160 czasem 180. W mieście na krótkich dystansach (8 km) przy zimnym starcie spalanie 14 l. Ciepły start 10 -12 w zależności od nastroju. Nie jest problemem uzyskanie 10 l w mieście.

Edytowane przez slw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abo może ja bym se Outbacka na XT wymienił

Powiedzta mnie bardzo Was proszę ,ile Wy macie realne spalanie ,ale takie z tysiąca czy dwóch tysięcy kilometrów.

Takiej mieszanej jazdy -trochę miasto,trochę trasa,trochę drogi podmiejskie

PYTANIE TO NIE DOTYCZY- jeżdżących w zakresie 50-90.Tylko tych którzy czasem wykorzystują potencjał auta i nie bardzo lubią ,jak coś jedzie przed nimi

Jak czytam co piszą testujący,to trochę mi się odechciewa ,bo to pokrywa się z tym co ja osiągnąłem i co osiąga znajomy,czyli mniej więcej tak ,jak w auto-motor i sport

"By osiągnąć średnie zużycie paliwa poniżej 10 l/100 km, trzeba się naprawdę starać. W mieście łatwo dobić do 15 litrów i wcale nie trzeba przy tym jeździć specjalnie dynamicznie. A to już wynik, który nie każdy potrafi zaakceptować. Nasze 8,8 l/100 km jest rezultatem absolutnie spokojnej jazdy na zatłoczonej drodze w przedświąteczne popołudnie – ecodrivingowej i bez wyprzedzania. Czyli bez przyjemności"

 

albo innym teście

"Niestety, za częste korzystanie z pełnej mocy płaci się dużym zużyciem paliwa, wynoszącym nawet ponad 20 l/100 km. Przy spokojnym podróżowaniu w trasie 2.0 XT potrafi być nawet oszczędne, zbliżając się do poziomu około 8 l na 100 km. W mieście ciężko z kolei zejść poniżej 14 l/100 km"

 

 

12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej stopce masz wynik
Silnik na dotarciu - auto garażowane ale zawsze po odpaleniu grzane to zniknięcia kontrolki +/- 43C oleju 

Jazda dynamiczna w 90% po Krakowie. krótkie odcinki.

Przy dłuższych odcinkach po mieście 10l przy normalnej jeździe [nie na wariata] ani nie emerycko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A wydawało mi się, że jest dokładnie odwrotnie tj. turbosprężarki zostały wprowadzone, aby zwiększyć moc przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa
  Nie jest to prawda. Turbosprezarki wynaleziono po to by osiagnać wiekszą moc z mniejszej pojemności silnika. Spreżarka dostarcza dodatkowe powietrze do komór spalania celem całkowitego i zupełnego spalenia wiekszej ilosci paliwa, a dzieki temu uzyskanie wiekszej mocy z jednostki objetości skokowej. Umozliwia to zastosowanie jednostek mniejszych gabarytowo i o mniejszej ilości cylindrów. @@Lookash, ma rację.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Madox przeczytaj wątek, to znajdziesz odpowiedź. U mnie z 7 tys. km 11l,ale mój styl jazdy może nie mieć z twoim wiele wspólnego. Ostatnia trasa Kraków Budapeszt - jazda raczej spokojna i przepisowa 8,8l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Powiedzta mnie bardzo Was proszę ,ile Wy macie realne spalanie
@@madox, ale jesteśwytrwały - drążysz i drążysz. Napiszą, ze mało - kłamia, nie mozliwe, wiesz lepiej, kumpel jeździ i wie lepiej. Jak dużo to be, bez sensu.. Napiszcie, ze pali 28-30ltr - @@madox, ma z tego tyle radości i satysfakcji, a do tego wątek się rozrusza, bedą porównania do XC60 z biksenonem na wypasie tudzież E-klasa AMG... :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam wrażenie że @madox to któryś z moderatorów i pełni funkcję takiego animatora forum ;) , gdy jakiś temat przycicha zjawia się @madox i rzuca jakąś bulwersującą wypowiedź co powoduje od razu zamieszanie i efekt kija w mrowisku i od razu posty się mnożą :) Chyba że czerpie jakąś perwersyjną przyjemność z bycia "czarną owcą " forum i celem powszechnego hejtu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi jeszcze nie udało się zejść poniżej 10 l na wskaźniku (rzeczywiste spalanie zawsze 0,5-0,6 litra większe).

W mieście na krótkie dystanse to rzeczywiste 14 l.

Trasa bez dzidowania ok. 11 l ale może dlatego że silnik ma dopiero 3000 przebiegu.

 

Zmienialiście olej tak po 3-5 tys jak to zaleca serwis? Warto? W instrukcji producent nic nie wspomina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie kto ma do FXT zestaw opon A/T prosze o wszelkie informacje i wskazówki lub odeslanie jesli moje umiejestnosci wyszukiwania pominely juz posty w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wydawało mi się, że jest dokładnie odwrotnie tj. turbosprężarki zostały wprowadzone, aby zwiększyć moc przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa
  Nie jest to prawda. Turbosprezarki wynaleziono po to by osiagnać wiekszą moc z mniejszej pojemności silnika. Spreżarka dostarcza dodatkowe powietrze do komór spalania celem całkowitego i zupełnego spalenia wiekszej ilosci paliwa, a dzieki temu uzyskanie wiekszej mocy z jednostki objetości skokowej. Umozliwia to zastosowanie jednostek mniejszych gabarytowo i o mniejszej ilości cylindrów. @@Lookash, ma rację.

W przybliżeniu, jest tak w przypadku silników benzynowych i tutaj zgoda z uwagą @Lookash'a. Choć gdyby wziąć do porównania H6 oraz DIT, które mają zbliżone osiągi to w realnym użytkowaniu różnicę w spalaniu widać wyraźnie. W przypadku silników Diesla, jest tak jak napisałem.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...