Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

 

.... I jeszcze jedno pytanie. Inwestowaliście w jakieś welurowe dywaniki, czy maty do bagażników Leśników? Zastanawiam się w które inwestować, a trochę ich jest:

http://sklep.subaru.pl/pl/p/Dywaniki-welurowe/502

http://sklep.subaru.pl/pl/p/Dywaniki-welurowe/503

http://allegro.pl/luxus-dywaniki-welurowe-subaru-forester-iv-od-2013-i4156943502.html

Ja osobiście testowałem welurowe przez tydzień - dostałem oryginalne od dealera. Ale nie polecam tego typu dywaników bo nijak sprawdzają się na co dzień. Zatem zakupiłem gumowe z wysokim rantem i wszystko zamiatam jednym ruchem a nie 15 minut odkurzaczem... Warto się nad tym zastanowić...

Poza tym XT to nie limuzyna -  jeździmy tym po terenie i tutaj to już w ogóle jest porażka - zatem tylko gumiaki :-) 

Ja nie wyobrażam sobie jazdy bez welurowych dywaników. W poprzednim aucie (Outlander IIgen.) gumiaki zakładałem tylko przy okazji pojawienia się śniegu i ściągałem je jak najszybciej mogłem. Wnętrze wygląda dużo lepiej,a i nogę przyjemniej odstawić na stabilną tkaninę niż na ruszającą się gumę. Ale każdy ma inny gust, moim zdaniem - niezbędne.

 

 

 

Ja mam podobnie, jak tylko mogę to welurowe dywaniki wchodzą, przez to, że szybciej na nich brud widać, to bardziej motywuje do utrzymania czystości we wnętrzu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie za bardzo łapie wywód ale powiem tak, że oryginlany wydech ze STI nie jest oryginalnym wydechem dla Forka XT stąd gwarancja może nie być uznana.

 

Jeśli uznać informację jednego z salonów w Warszawie za wiarygodną to nie ma konieczności zakupu tylnego tłumika wyłącznie z napisem STI i można robić wszystko do katalizatora bez ryzyka utraty gwarancji. 

Jeden ze znajomych już dawno zmienił tylne tłumiki na baaardzo ryczące no name a samochód kupiony w tymże salonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja nie wyobrażam sobie jazdy bez welurowych dywaników. W poprzednim aucie (Outlander IIgen.) gumiaki zakładałem tylko przy okazji pojawienia się śniegu i ściągałem je jak najszybciej mogłem. Wnętrze wygląda dużo lepiej,a i nogę przyjemniej odstawić na stabilną tkaninę niż na ruszającą się gumę. Ale każdy ma inny gust, moim zdaniem - niezbędne.

 

Podpisuję się w całej rozciągłości ;) Przy czym u siebie mam po prostu 2 komplety dywaników welurowych - standardowe (na zimę) i "premium" (na lato). Gumy nie cierpię - nie tylko ze względu na ślizganie się, ale i na zapach...

 

Niestety jeżeli chodzi o dywaniki materiałowe to z przykrością odnotowałem, że o ile te standardowe są zauważalnie wyższej jakości niż np. analogiczne dedykowane do Outbacka, to "premium" z nazwą nie mają zbyt wiele wspólnego - są cienkie jak tektura, szybko się wycierają i generalnie nie sprawiają najlepszego wrażenia, ratuje je tylko fajna kontrastowa lamówka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemekka, AllRad,

 

ale gdyby tak pominąć fakt gwarancji (moje auto będzie zza wielkiej kałuży i z przelotem ok. 7000km). To zrobienie customa jak koledzy posiadacze N/A robią od lat (lub kolektora z wrxa) reszta jak pisałem powyżej: może nawet pozostawiając wszystkie katalizatory środek a wymieniając dodatkowo boxy na powiedzmy replikę APEXI, mugena,... to czy zaburzy to prace silnika ??? bedzie dlan zle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie za bardzo łapie wywód ale powiem tak, że oryginlany wydech ze STI nie jest oryginalnym wydechem dla Forka XT stąd gwarancja może nie być uznana.

 

Jeśli uznać informację jednego z salonów w Warszawie za wiarygodną to nie ma konieczności zakupu tylnego tłumika wyłącznie z napisem STI i można robić wszystko do katalizatora bez ryzyka utraty gwarancji. 

Jeden ze znajomych już dawno zmienił tylne tłumiki na baaardzo ryczące no name a samochód kupiony w tymże salonie.

 

To ja poproszę o nr VIN tego auta bo też chcę wymienić ale muszę mieć kontrargument na NIE w ASO. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nie znajde od reki ale na YT jest zamieszczony filmik z japonii a dokladnie z servisu subaru gdzie krok po kroku pokazuja jak podmieniaja backbox w Forku MY14 na ten STI myslicie ze robia to wbrew gwarancji ??? wątpię.

Edytowane przez arkitekt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chciałem wężyki olejowe przy turbinie wymienić na zbrojone to usłyszałem NIE. Poza tym jak się ma Japonia do Polski? Powiem Tobie, że w USA mapuja już silniki i skrzynie i tam też nikt sobie z tego powodu włosów z głowy nie rwie.

Ja też znam ludzi, którzy są  na tyle bogaci, że mają w poważaniu gwarancję. Dlatego jak kogoś stać to nie ma problemu. Mnie nie stać na taką ekstrawagancję. Jesli oficjalnie nie ma innego układu wydechowego to zakładam, że SIP patrzy spode łba na wszelkie innowacje w tym kierunku i nie tylko w tym kierunku, jak się okazuje w moim przypadku. Zresztą to samo miało w przypadku wlania innego oleju do silnika - NIE. Dlatego jestem zdziwiony, że część z Was ma wlany inny olej i bardzo chciałbym się powołać na jakieś fakty dlatego potrzebuję konkretne dane aut. Może wtedy uda mi się załatwić parę spraw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresztą to samo miało w przypadku wlania innego oleju do silnika - NIE. Dlatego jestem zdziwiony, że część z Was ma wlany inny olej i bardzo chciałbym się powołać na jakieś fakty dlatego potrzebuję konkretne dane aut. Może wtedy uda mi się załatwić parę spraw.

Inną markę, czy inną specyfikację niż zaleca producent?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od mojego dostwcy oleju dostalem takie propozycje:

 

właściwe oleje dla nowego Subaru:

http://allegro.pl/show_item.php?item=4180495441

http://allegro.pl/valvoline-synpower-fe-5w30-6l-a1-b1-fuel-economy-i4157598615.html

 

ewentualnie:

http://allegro.pl/valvoline-synpower-5w40-6l-swiezy-certyfikat-5l-1-i4143153782.html

 

...co wy na te propozycje co nabyc na warszawskie korki/ stanie pod chmurka/ wysokie temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jakiś czas temu przerabiałem zakup z Aliexpress dedykowanych Ledów do XT - niestety po ich montażu okazały się wadliwe;

na szczęście po miesięcznych zmaganiach i sporach udał mi się odzyskać kasę... więc mam je na co wydać i dalej szukam rozwiązania

Ja cały czas się waham, ale z tego co widzę na subaruforester.org to oni nie mają z tymi światłami problemów. Obawiam się, że twoje mogły ulec przepaleniu przez niewłaściwe podłączenie. Spójrz jak zrobili to na tamtym forum (szczególnie na ten zielony kabelek "uziemiający") http://www.subaruforester.org/vbulletin/f85/my-drl-accent-led-wiring-setup-307369/

 

Ja nie wyobrażam sobie jazdy bez welurowych dywaników. W poprzednim aucie (Outlander IIgen.) gumiaki zakładałem tylko przy okazji pojawienia się śniegu i ściągałem je jak najszybciej mogłem. Wnętrze wygląda dużo lepiej,a i nogę przyjemniej odstawić na stabilną tkaninę niż na ruszającą się gumę. Ale każdy ma inny gust, moim zdaniem - niezbędne.

 

 

 

Co do tych Ledów - zleciłem ich montaż w ASO - więc albo nie dali sobie z tym rady??? albo faktycznie były od początku uszkodzone.... ale wolałem z tym już dalej nie eksperymentować i odesłałem.

 

Ale były też już na tym forum głosy osób, które je zamontowały zakupił i po krótkim czasie niestety uległy wypaleniu...

 

Zatem jesli ktoś zakupił te z Aliexperss i się długo cieszy już z ich żywotności - nie się pochwali jak to jest - czy dają radę, jak jest z ich wydajnością i widocznością - na pewno jest duże grono osób nadal zaintersowanych tym tematem...

 

Zaś co do samych dywaników - to na pewno rzecz gusty i przyzwyczajenia - ot po prostu...

 

A co do zamiennika żarówki P13W - są już może jakieś doświadczenia użytkowników forum???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izotom,

 

jesli zatem dobrze rozumiem to nowy Forek XT nie powinien poruszac sie na 5W50 mimo swietnej lepkosci, dlatego ze producent obawiajac sie o normy spalin/system katalityczny (moze i dobro silnika, ale tu watpie) zabrania stosowania. Ale czy rzeczywiscie jest to zly wybór ??? moj mechanik Zbyszek z nie-ASO obecnie M11 uwaza ze powinienem z racji obciazen silnika uzywac fullsyntetyka Valvoline 5W50 VR1.

Zatem moze dla swietego spokoju uzyc Valvoline Synpower 5W40, wilk bedzie syty a i owca (silnik bedzie lepiej chroniony) cala ???

 

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

moj mechanik Zbyszek z nie-ASO obecnie M11 uwaza ze powinienem z racji obciazen silnika uzywac fullsyntetyka Valvoline 5W50 VR1.
 

niezależnie od tego, że jest to forum importera, to niezmiennie podziwiam bezkrytyczną wiarę w wiedzę " pana Zbyszka"  (czy też innego imienia niezależnego mechanika ;) ) i jego dogłębne badania technologiczne ;)

Jeśli producent mówi Ci, że 5W30 daje radę w seryjnym samochodzie o tej mocy i tych parametrach, to czy olej 5W50 spowoduje lepsze samopoczucie? ;) oczywiście możesz zalać - tylko pytanie co robisz z tym Forkiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeśli producent mówi Ci, że 5W30 daje radę w seryjnym samochodzie o tej mocy i tych parametrach

Pumex, nie oszukujmy się, ale wiele rzeczy, także dobór olei  jest w tej chwili zrobiony pod kątem spełniania jak najniższych norm emisji spalin. Niestety ekoteroryzm zatacza szerokie kręgi, a nie wszystko co EKO jest idealne z technicznego punktu widzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@lukass, zgadza się - ale z drugiej strony takie "przelewanie parametrami" jest to często przerost formy nad treścią i jeszcze częściej jak u lekarza - kto lepsze wakacje za zapisywanie danego leku zasponsoruje ;)

 

Po prostu trzeba zachować pewną dozę zdrowego rozsądku. Jak Forka XT bierzesz do SJS - ok, zalewaj lepszym. Jak jeździsz na trasie na tempomacie, czy po mieście... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass,

 

dzieki Lukaszu o tym własnie mowie, producent z racji EKO kaze lac 5W30 to ASO krzyczy lejemy TYLKO ...

kiedy ja juz nie bede musial sluchac aso bo moje auto z racji przeplyniecia wielkiej kaluzy juz nic nie bedzie musiało.

Pytam jednak co warto zalac z posrod np: Valvoline 5W40 SynPower czy bardziej lepki ( moim zdaniem/laika) na korki i męki warszawskie Valvoline 5W50 VR1 Racing? z racji zabezpieczenia silnika? Tylko ten aspekt mnie obecnie interesuje...

.

.

.

pumex1,

skoro jesteś z wwy to wiesz iz to imię nosi jeden ze zdolniejszych mechaników subaru ( z racji regulaminu ograniczyłem się do imienia) nie obrazajmy prosze kolegi bo serwisuję u niego od wielu lat i nie tylko ja :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izotom,jesli zatem dobrze rozumiem to nowy Forek XT nie powinien poruszac sie na 5W50 mimo swietnej lepkosci, dlatego ze producent obawiajac sie o normy spalin/system katalityczny (moze i dobro silnika, ale tu watpie) zabrania stosowania. Ale czy rzeczywiscie jest to zly wybór ??? moj mechanik Zbyszek z nie-ASO obecnie M11 uwaza ze powinienem z racji obciazen silnika uzywac fullsyntetyka Valvoline 5W50 VR1.Zatem moze dla swietego spokoju uzyc Valvoline Synpower 5W40, wilk bedzie syty a i owca (silnik bedzie lepiej chroniony) cala ???Tomasz

Ja tylko spojrzałem na stronę Motula i sobie poklikalem. Maszyna wypluła co napisałem. W XTeku troszkę niepokoją mnie czasami wskazania temperatury oleju silnikowego, który przy długiej jeździe z prędkościami około 160 km/h sięga, latem, nawet 116 stopni Celsjusza. Czy to nie za wysoko jak na 5W30? Takie zadałem sobie pytanie i stąd moje chęci związane z sięgnięciem po lepszy olej silnikowy.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

pumex1, skoro jesteś z wwy to wiesz iz to imię nosi jeden ze zdolniejszych mechaników subaru ( z racji regulaminu ograniczyłem się do imienia) nie obrazajmy prosze kolegi bo serwisuję u niego od wielu lat i nie tylko ja :-)

ależ ja nikogo nie obrażam - dlatego było to w cudzysłowie. Osobiście akurat z Wawy jeżdzę regularnie do ASO do Marasa do Dzierżoniowa. Przy okazji piękne góry i Jodłownik ;) 

a wracając - ja  jedynie odniosłem się do porównania i autorytatywnego tonu w zestawieniu: R&D producenta samochodów i gwarantowanie za zakupiony produkt vs niezależny warsztat i... no i tyle :)

ot nowego Forka zaleje tak jak gwarancja wymaga. Poprzedniego lałem 5w30 w serii, a dopiero wyższym jak zdłubałem. 


 

 

troszkę niepokoją mnie czasami wskazania temperatury oleju silnikowego, który przy długiej jeździe z prędkościami około 160 km/h sięga, latem, nawet 116 stopni Celsjusza. Czy to nie za wysoko jak na 5W30? Takie zadałem sobie pytanie i stąd moje chęci związane z sięgnięciem po lepszy olej silnikowy.

Tomek, w Pasku 2,0 TDI 4M miałem temperatury po 120 stopni na autostradzie.  Pojechałem do naszego serwisu z niepokojem i usłyszałem, że tak ma być. A olej żaden cud tylko... szuwaks "Long-Life"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...