Herostrates Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 .... I jeszcze jedno pytanie. Inwestowaliście w jakieś welurowe dywaniki, czy maty do bagażników Leśników? Zastanawiam się w które inwestować, a trochę ich jest:http://sklep.subaru.pl/pl/p/Dywaniki-welurowe/502 http://sklep.subaru.pl/pl/p/Dywaniki-welurowe/503 http://allegro.pl/luxus-dywaniki-welurowe-subaru-forester-iv-od-2013-i4156943502.html Ja osobiście testowałem welurowe przez tydzień - dostałem oryginalne od dealera. Ale nie polecam tego typu dywaników bo nijak sprawdzają się na co dzień. Zatem zakupiłem gumowe z wysokim rantem i wszystko zamiatam jednym ruchem a nie 15 minut odkurzaczem... Warto się nad tym zastanowić... Poza tym XT to nie limuzyna - jeździmy tym po terenie i tutaj to już w ogóle jest porażka - zatem tylko gumiaki :-) Ja nie wyobrażam sobie jazdy bez welurowych dywaników. W poprzednim aucie (Outlander IIgen.) gumiaki zakładałem tylko przy okazji pojawienia się śniegu i ściągałem je jak najszybciej mogłem. Wnętrze wygląda dużo lepiej,a i nogę przyjemniej odstawić na stabilną tkaninę niż na ruszającą się gumę. Ale każdy ma inny gust, moim zdaniem - niezbędne. Ja mam podobnie, jak tylko mogę to welurowe dywaniki wchodzą, przez to, że szybciej na nich brud widać, to bardziej motywuje do utrzymania czystości we wnętrzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Nie za bardzo łapie wywód ale powiem tak, że oryginlany wydech ze STI nie jest oryginalnym wydechem dla Forka XT stąd gwarancja może nie być uznana. Jeśli uznać informację jednego z salonów w Warszawie za wiarygodną to nie ma konieczności zakupu tylnego tłumika wyłącznie z napisem STI i można robić wszystko do katalizatora bez ryzyka utraty gwarancji. Jeden ze znajomych już dawno zmienił tylne tłumiki na baaardzo ryczące no name a samochód kupiony w tymże salonie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Tyle, że kolektor jest przed katalizatorem, a to on głównie odpowiada za bulgot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krogulec Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Ja nie wyobrażam sobie jazdy bez welurowych dywaników. W poprzednim aucie (Outlander IIgen.) gumiaki zakładałem tylko przy okazji pojawienia się śniegu i ściągałem je jak najszybciej mogłem. Wnętrze wygląda dużo lepiej,a i nogę przyjemniej odstawić na stabilną tkaninę niż na ruszającą się gumę. Ale każdy ma inny gust, moim zdaniem - niezbędne. Podpisuję się w całej rozciągłości Przy czym u siebie mam po prostu 2 komplety dywaników welurowych - standardowe (na zimę) i "premium" (na lato). Gumy nie cierpię - nie tylko ze względu na ślizganie się, ale i na zapach... Niestety jeżeli chodzi o dywaniki materiałowe to z przykrością odnotowałem, że o ile te standardowe są zauważalnie wyższej jakości niż np. analogiczne dedykowane do Outbacka, to "premium" z nazwą nie mają zbyt wiele wspólnego - są cienkie jak tektura, szybko się wycierają i generalnie nie sprawiają najlepszego wrażenia, ratuje je tylko fajna kontrastowa lamówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 przemekka, AllRad, ale gdyby tak pominąć fakt gwarancji (moje auto będzie zza wielkiej kałuży i z przelotem ok. 7000km). To zrobienie customa jak koledzy posiadacze N/A robią od lat (lub kolektora z wrxa) reszta jak pisałem powyżej: może nawet pozostawiając wszystkie katalizatory środek a wymieniając dodatkowo boxy na powiedzmy replikę APEXI, mugena,... to czy zaburzy to prace silnika ??? bedzie dlan zle ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Nie za bardzo łapie wywód ale powiem tak, że oryginlany wydech ze STI nie jest oryginalnym wydechem dla Forka XT stąd gwarancja może nie być uznana. Jeśli uznać informację jednego z salonów w Warszawie za wiarygodną to nie ma konieczności zakupu tylnego tłumika wyłącznie z napisem STI i można robić wszystko do katalizatora bez ryzyka utraty gwarancji. Jeden ze znajomych już dawno zmienił tylne tłumiki na baaardzo ryczące no name a samochód kupiony w tymże salonie. To ja poproszę o nr VIN tego auta bo też chcę wymienić ale muszę mieć kontrargument na NIE w ASO. Z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 (edytowane) Teraz nie znajde od reki ale na YT jest zamieszczony filmik z japonii a dokladnie z servisu subaru gdzie krok po kroku pokazuja jak podmieniaja backbox w Forku MY14 na ten STI myslicie ze robia to wbrew gwarancji ??? wątpię. Edytowane 24 Kwietnia 2014 przez arkitekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Jak chciałem wężyki olejowe przy turbinie wymienić na zbrojone to usłyszałem NIE. Poza tym jak się ma Japonia do Polski? Powiem Tobie, że w USA mapuja już silniki i skrzynie i tam też nikt sobie z tego powodu włosów z głowy nie rwie. Ja też znam ludzi, którzy są na tyle bogaci, że mają w poważaniu gwarancję. Dlatego jak kogoś stać to nie ma problemu. Mnie nie stać na taką ekstrawagancję. Jesli oficjalnie nie ma innego układu wydechowego to zakładam, że SIP patrzy spode łba na wszelkie innowacje w tym kierunku i nie tylko w tym kierunku, jak się okazuje w moim przypadku. Zresztą to samo miało w przypadku wlania innego oleju do silnika - NIE. Dlatego jestem zdziwiony, że część z Was ma wlany inny olej i bardzo chciałbym się powołać na jakieś fakty dlatego potrzebuję konkretne dane aut. Może wtedy uda mi się załatwić parę spraw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 (edytowane) Ja przywożę swój olej do ASO w NS i jedyne czego wymagają to żeby spełniał specyfikację producenta czyli Subaru. . Edytowane 24 Kwietnia 2014 przez przemekka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Zresztą to samo miało w przypadku wlania innego oleju do silnika - NIE. Dlatego jestem zdziwiony, że część z Was ma wlany inny olej i bardzo chciałbym się powołać na jakieś fakty dlatego potrzebuję konkretne dane aut. Może wtedy uda mi się załatwić parę spraw. Inną markę, czy inną specyfikację niż zaleca producent? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Oczywiście inną markę i specyfikację. Co mi po zmianie samej marki - półśrodek. Ja przywożę swój olej do ASO w NS i jedyne czego wymagają to żeby spełniał specyfikację producenta czyli Subaru. . Tzn.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Żeby był 5W30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Ja przywożę swój olej do ASO Też chyba tak zrobię, tzn w zależności od tego co zaoferują. Ztcw u mnie leją Lotosa. Ja jestem przywiązany do Castrola, ale zobaczę. Mam jeszcze ok 3000km do przeglądu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Żeby był 5W30 Czyli w zasadzie żadna zmiana. Mi chodziło o zmianę "5" na "10", a zwłaszcza "30" na "50". Pewnie dlatego usłyszałem NIE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Instrukcja dopuszcza okresowo 5W40, wiec na lato można zalać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Motul zaleca do tego auta na Europę Motul Eco-Clean+ 8100 5W30. Więc "trzysetka", wg Motula, nie spełnia specyfikacji producenta. Instrukcja dopuszcza okresowo 5W40, wiec na lato można zalać Zgadza się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Od mojego dostwcy oleju dostalem takie propozycje: właściwe oleje dla nowego Subaru: http://allegro.pl/show_item.php?item=4180495441 http://allegro.pl/valvoline-synpower-fe-5w30-6l-a1-b1-fuel-economy-i4157598615.html ewentualnie: http://allegro.pl/valvoline-synpower-5w40-6l-swiezy-certyfikat-5l-1-i4143153782.html ...co wy na te propozycje co nabyc na warszawskie korki/ stanie pod chmurka/ wysokie temp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jozef1972 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Jakiś czas temu przerabiałem zakup z Aliexpress dedykowanych Ledów do XT - niestety po ich montażu okazały się wadliwe; na szczęście po miesięcznych zmaganiach i sporach udał mi się odzyskać kasę... więc mam je na co wydać i dalej szukam rozwiązania Ja cały czas się waham, ale z tego co widzę na subaruforester.org to oni nie mają z tymi światłami problemów. Obawiam się, że twoje mogły ulec przepaleniu przez niewłaściwe podłączenie. Spójrz jak zrobili to na tamtym forum (szczególnie na ten zielony kabelek "uziemiający") http://www.subaruforester.org/vbulletin/f85/my-drl-accent-led-wiring-setup-307369/ Ja nie wyobrażam sobie jazdy bez welurowych dywaników. W poprzednim aucie (Outlander IIgen.) gumiaki zakładałem tylko przy okazji pojawienia się śniegu i ściągałem je jak najszybciej mogłem. Wnętrze wygląda dużo lepiej,a i nogę przyjemniej odstawić na stabilną tkaninę niż na ruszającą się gumę. Ale każdy ma inny gust, moim zdaniem - niezbędne. Co do tych Ledów - zleciłem ich montaż w ASO - więc albo nie dali sobie z tym rady??? albo faktycznie były od początku uszkodzone.... ale wolałem z tym już dalej nie eksperymentować i odesłałem. Ale były też już na tym forum głosy osób, które je zamontowały zakupił i po krótkim czasie niestety uległy wypaleniu... Zatem jesli ktoś zakupił te z Aliexperss i się długo cieszy już z ich żywotności - nie się pochwali jak to jest - czy dają radę, jak jest z ich wydajnością i widocznością - na pewno jest duże grono osób nadal zaintersowanych tym tematem... Zaś co do samych dywaników - to na pewno rzecz gusty i przyzwyczajenia - ot po prostu... A co do zamiennika żarówki P13W - są już może jakieś doświadczenia użytkowników forum??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Izotom, jesli zatem dobrze rozumiem to nowy Forek XT nie powinien poruszac sie na 5W50 mimo swietnej lepkosci, dlatego ze producent obawiajac sie o normy spalin/system katalityczny (moze i dobro silnika, ale tu watpie) zabrania stosowania. Ale czy rzeczywiscie jest to zly wybór ??? moj mechanik Zbyszek z nie-ASO obecnie M11 uwaza ze powinienem z racji obciazen silnika uzywac fullsyntetyka Valvoline 5W50 VR1. Zatem moze dla swietego spokoju uzyc Valvoline Synpower 5W40, wilk bedzie syty a i owca (silnik bedzie lepiej chroniony) cala ??? Tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 moj mechanik Zbyszek z nie-ASO obecnie M11 uwaza ze powinienem z racji obciazen silnika uzywac fullsyntetyka Valvoline 5W50 VR1. niezależnie od tego, że jest to forum importera, to niezmiennie podziwiam bezkrytyczną wiarę w wiedzę " pana Zbyszka" (czy też innego imienia niezależnego mechanika ) i jego dogłębne badania technologiczne Jeśli producent mówi Ci, że 5W30 daje radę w seryjnym samochodzie o tej mocy i tych parametrach, to czy olej 5W50 spowoduje lepsze samopoczucie? oczywiście możesz zalać - tylko pytanie co robisz z tym Forkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Jeśli producent mówi Ci, że 5W30 daje radę w seryjnym samochodzie o tej mocy i tych parametrach Pumex, nie oszukujmy się, ale wiele rzeczy, także dobór olei jest w tej chwili zrobiony pod kątem spełniania jak najniższych norm emisji spalin. Niestety ekoteroryzm zatacza szerokie kręgi, a nie wszystko co EKO jest idealne z technicznego punktu widzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 @@lukass, zgadza się - ale z drugiej strony takie "przelewanie parametrami" jest to często przerost formy nad treścią i jeszcze częściej jak u lekarza - kto lepsze wakacje za zapisywanie danego leku zasponsoruje Po prostu trzeba zachować pewną dozę zdrowego rozsądku. Jak Forka XT bierzesz do SJS - ok, zalewaj lepszym. Jak jeździsz na trasie na tempomacie, czy po mieście... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 lukass, dzieki Lukaszu o tym własnie mowie, producent z racji EKO kaze lac 5W30 to ASO krzyczy lejemy TYLKO ... kiedy ja juz nie bede musial sluchac aso bo moje auto z racji przeplyniecia wielkiej kaluzy juz nic nie bedzie musiało. Pytam jednak co warto zalac z posrod np: Valvoline 5W40 SynPower czy bardziej lepki ( moim zdaniem/laika) na korki i męki warszawskie Valvoline 5W50 VR1 Racing? z racji zabezpieczenia silnika? Tylko ten aspekt mnie obecnie interesuje... . . . pumex1, skoro jesteś z wwy to wiesz iz to imię nosi jeden ze zdolniejszych mechaników subaru ( z racji regulaminu ograniczyłem się do imienia) nie obrazajmy prosze kolegi bo serwisuję u niego od wielu lat i nie tylko ja :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 (edytowane) Izotom,jesli zatem dobrze rozumiem to nowy Forek XT nie powinien poruszac sie na 5W50 mimo swietnej lepkosci, dlatego ze producent obawiajac sie o normy spalin/system katalityczny (moze i dobro silnika, ale tu watpie) zabrania stosowania. Ale czy rzeczywiscie jest to zly wybór ??? moj mechanik Zbyszek z nie-ASO obecnie M11 uwaza ze powinienem z racji obciazen silnika uzywac fullsyntetyka Valvoline 5W50 VR1.Zatem moze dla swietego spokoju uzyc Valvoline Synpower 5W40, wilk bedzie syty a i owca (silnik bedzie lepiej chroniony) cala ???Tomasz Ja tylko spojrzałem na stronę Motula i sobie poklikalem. Maszyna wypluła co napisałem. W XTeku troszkę niepokoją mnie czasami wskazania temperatury oleju silnikowego, który przy długiej jeździe z prędkościami około 160 km/h sięga, latem, nawet 116 stopni Celsjusza. Czy to nie za wysoko jak na 5W30? Takie zadałem sobie pytanie i stąd moje chęci związane z sięgnięciem po lepszy olej silnikowy. Edytowane 24 Kwietnia 2014 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 pumex1, skoro jesteś z wwy to wiesz iz to imię nosi jeden ze zdolniejszych mechaników subaru ( z racji regulaminu ograniczyłem się do imienia) nie obrazajmy prosze kolegi bo serwisuję u niego od wielu lat i nie tylko ja :-) ależ ja nikogo nie obrażam - dlatego było to w cudzysłowie. Osobiście akurat z Wawy jeżdzę regularnie do ASO do Marasa do Dzierżoniowa. Przy okazji piękne góry i Jodłownik a wracając - ja jedynie odniosłem się do porównania i autorytatywnego tonu w zestawieniu: R&D producenta samochodów i gwarantowanie za zakupiony produkt vs niezależny warsztat i... no i tyle ot nowego Forka zaleje tak jak gwarancja wymaga. Poprzedniego lałem 5w30 w serii, a dopiero wyższym jak zdłubałem. troszkę niepokoją mnie czasami wskazania temperatury oleju silnikowego, który przy długiej jeździe z prędkościami około 160 km/h sięga, latem, nawet 116 stopni Celsjusza. Czy to nie za wysoko jak na 5W30? Takie zadałem sobie pytanie i stąd moje chęci związane z sięgnięciem po lepszy olej silnikowy. Tomek, w Pasku 2,0 TDI 4M miałem temperatury po 120 stopni na autostradzie. Pojechałem do naszego serwisu z niepokojem i usłyszałem, że tak ma być. A olej żaden cud tylko... szuwaks "Long-Life" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się