Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

To ja może trochę zmienię temat i opiszę swoje wrażenia nt Forka XT po powrocie z Rumunii.

 

Pojeździliśmy po bezdrożach Transylwanii, po połoninach, leśnych drogach, łąkach, zmierzyliśmy się z rumuńskim błotem i mokrą gliną i muszę przyznać, że Forek dzielnie dawał sobie radę (dokładna relacja będzie pewnie niedługo w wątku o III Subariadzie).

 

Auto było wypakowane po brzegi, z boxem na dachu i czterema osobami w środku (w tym dwoje dzieci w wieku szkolnym), więc prześwit troszkę się zmniejszył (XT nie ma SLS-ów), ale z reguły nie było problemu z jego brakiem.

 

System X-mode używałem praktycznie tylko podczas zjazdów, bez niego auto pokonywało przeszkody bez problemu, a jeśli nie było w stanie tego zrobić (byłī swie takie sytuacje), wtedy pozostawała tylko wyciągarka z LandRovera. Jeden raz zakopałem się w błotnej kałuży, głównie z własnej winy, ponieważ wjechałem w nią ze zbyt małą prędkością. Drugim razem był podjazd pod górę z drogi szutrowej, przez stromy próg pod dużym kątem, i po miękkiej glinie auto nie było w stanie się na niego "wbić".

 

Na aucie miałem opony Geolandar A/T-S, które spisywały się dobrze, z wyjątkiem właśnie mokrej, gliniastej nawierzchni, na której momentalnie się zalepiały i nie dawały żadnej przyczepności. 

 

Teraz odnośnie uszkodzeń. Jedyne co "uszkodziłem" to tylny zderzak, który naciągnął mi się w części środkowej (prawdopodobnie zabrał jakąś gałąź, która go naciągnęła), więc dobrym pomysłem w tego typu zabawach jest montaż haka, który chroni zderzak od spodu. Bez haka zderzak jest jak łyżka od koparki i jeśli braknie prześwitu to zabiera "pod" siebie wszystko. Poza tym dwa razy wyskoczył z bocznych zaczepów po jednej stronie przedni zderzak, ale bez trwałych uszkodzeń.

 

O rysach na lakierze nie wspomnę, gdyż są one wpisane w tego typu zabawy. ;)

 

Jeśli chodzi o spalanie to z całej trasy komputer pokazał 12l. W terenie pokazywał nawet ponad 40l, w drodze do Rumunii pokazywał około 9,5-10l, natomiast w drodze powrotnej jechaliśmy pod silny wiatr (tak silny, że wprawiał w ruch ramki przednich drzwi)  :o i na autostradzie przy 120km/h pokazywał chwilowe spalanie 15l. Więc suma sumarum wyszło całkiem przyzwoicie, i myślę, że gdyby nie ten wiatr to byłoby z litr mniejsze.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niewiem, ja wczoraj sprawdzałem i działa, tylko pokazuje komunikat o tym kluczyku :)

Rozkładając na czynniki pierwsze :) :

 

1. Jeśli wcześniej nie jechałeś, tzn. zbliżasz się do samochodu bez kluczyka - oprócz komunikatu "Nie rozpoznano klucza" - nie możesz nic zrobić, tzn. włączyć radia, stacyjki, etc. Ma to jak najbardziej sens ;

 

2. Jeśli wczesniej jechałeś, tzn, zatrzymujesz się, wysiadasz z samochodu z kluczem i zostawiasz włączony zapłon - posłuchasz radia ( np. wjeżdżasz na parking, wychodzisz do sklepu , w aucie zostają dzieciaki ). Ma to sens, chociaż nie wiem, czy nie jest ograniczone czasowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi coś obiektywnie powiedzieć o stopniu trudności tras, bo dla mnie (jadącego pierwszy raz "off-road") był to, przynajmniej na początku, lekki hardcor, natomiast nasz przewodnik Miłosz twierdził, że cały czas jedziemy "asfaltem". ;)

Niemniej jednak Forek pokonywał bez większego zająknięcia każdą przeszkodę. WIdać też było przewagę XT-ka nad NA oraz poprzednimi generacjami.

 

Jedyne problemy pojawiły się gdy zaczęło padać i drogi zrobiły się mocno podmokłe, a opony Geolandar A/T-S szybko zaklejały się gliniastym błotem. Wtedy trakcji nie było, i zaczynała się zabawa w budowanie dróg, wyciąganie wyciągarką itd.  Ale nie było w tym winy napędu Forka tylko warunków, które momentami nie przystawały SUV-om. :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No niewiem, ja wczoraj sprawdzałem i działa, tylko pokazuje komunikat o tym kluczyku
 

To przecież logiczne. Wyobraź sobie, że w trakcie jazdy wyczerpała się bateria w kluczyku (czyli według samochodu brak klucza) a Ty właśnie wyprzedzasz ;)

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam jeszcze pytanie odnośnie nawigacji. Czy ktoś poradził sobie z problemem wypowiadania przez nawigację komunikatów zbyt późno? Da się jakoś zmienić częstotliwość pikania przy ostrzeżeniu o fotoradarach? Bo wszystko działa super sprawnie, ale niestety żałuję że mam mapy 2012 Q3, bo są drogi, których jeszcze Polska nie zdążyła wybudować, także można się pogubić na autostradach. Swoją drogą jest to dosyć zabawne, że aktualne na 2012 rok mapy zawierają drogi, które powinny być już wybudowane, a tu w połowie 2014 jeszcze ich nie ma :D

 

Aha i do wszystkich, którzy jeszcze wahają się nad zakupem i przeglądają ten wątek. Forek daje taką radość z jazdy, że ostatnio rodzina się ze mnie podśmiewuje, bo nawet po bułki do sklepu 50m od domu chcę jechać samochodem ;) A po kupnie poprzednich samochodów nigdy czegoś takiego nie miałem, to chyba mówi samo za siebie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

żałuję że mam mapy 2012 Q3

Wolałbyś 2011, jak w moim? ;)  Z resztą jest to samo - części istniejących dróg nie ma, za to jest trochę nieistniejących (jeszcze).

Zapytam, może głupio, ale jakoś nie siedziałem przy panelu i nie rozgryzałem wszystkich opcji - nawigacja ma opcję ostrzegania przed fotoradarami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ma możliwość ostrzegania przed fotoradarami. Poradnik napisał nasz forumowy kolega @krogulec http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/69195-nawigacja-nowego-typu-xv-forester-outback-tips-tricks/

 

Znalazłem chyba sposób na wcześniejsze ostrzeganie, ale żeby nie zapeszyć to napiszę o tym jutro albo pojutrze.

 

Swoją drogą, korzysta ktoś może z Yanosik'a ? Jeśli tak, to jak zachowuje się "CB nowej generacji" . Dla zainteresowanych - link http://yanosik.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można je dość. Kolega Krogulec (mam nadzieję że nie przekręciłem nicka) napisał manual jak je wgrać kilkanaście stron temu

Ktoś już mnie ubiegł :)

 

LED-y przetrwały teren,błoto i wodę , więc może będą w ofercie.

Edytowane przez przemekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No apropo głosów to udało mi się co nieco zdziałać. Ja póki co nie mogę wyjechać, za to włączylem sobie symulację trasy i wszystko działa bezbłędnie. Co prawda głos trochę komputerowy, ale jest ok.

Nie mogę w oparciu o czyiś artykuł utworzyć własnego, dlatego wrzucam Wam link do tematu, gdzie jest wszystko opisane.  http://www.my-navia.pl/viewtopic.php?t=26813

Uwagi!

U nas jednak, zamiast folderu "Primo" mamy "navigation"

Obowiązują nas punkty 1,2,3,4,5ad

"voice_tts_settings_20.zip" u nas nie działają, ze względu na brak folderu, jednak nawet po jego utworzeniu, nic nowego się nie pojawia.

 

Kolega @Krogulec w swoim poradniku opisał jak być powiadamanym o fotoradarach. Jednak przy jego wpisach do sys.txt pikanie o fotoradarze bardzo mnie irytowało, dlatego zamieniłem tamten wpis na ten:

[warning]
speedcam_warning=1
warn_distances=50:100,60:150,70:200,80:250,90:300
approach_beep_distances=300
section_beep_distance=100
speedcam_snap_distance=100
speedcam_max_lookahead=400

 

Objaśnienie:
Ustawienie odległości powiadomienia o fotoradarach
1 linijka, ostrzeganie przed radarem: =0 wyłączone;=1 ostrzega przy przekroczeniu;= 2 przy zbliżaniu
2 linijka, komunikatu o ograniczenie odległości (prędkość w km/h/odległość w metrach) o zagrożeniach
3 linijka, sygnał o podejściu do odległości od fotoradaru =300
4 linijka, sygnał dojścia do sekcji =200
5 linia, odległość do strefy działania fotoradaru =100
6 linia, maksymalne wyprzedzenie informacji o fotoradarze =300

 

Jeszcze tego nie przetestowałem, ale w teorii częstotliwość pikania powinna ulec zmniejszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Swoją drogą, korzysta ktoś może z Yanosik'a ? Jeśli tak, to jak zachowuje się "CB nowej generacji" . Dla zainteresowanych - link http://yanosik.pl/
Ja używam, jeszcze mnie nie zawiódł. 

 

 

LED-y przetrwały teren,błoto i wodę , więc może będą w ofercie.
Teraz muszą przetrwać najważniejsze; surowe spojrzenie SamiWiecieKogo ;) 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak przy jego wpisach do sys.txt pikanie o fotoradarze bardzo mnie irytowało, dlatego zamieniłem tamten wpis na ten:

 

Prostszym rozwiązaniem jest po prostu zmniejszenie w menu głośności ostrzeżeń - u mnie "pikanie" jest bardzo delikatne, nie irytuje tylko subtelnie przypomina o fotoradarze. Chciałem to już jakiś czas temu dopisać do poradnika, ale jak na razie nie ma możliwości edycji tak starych postów (ponoć ma się to za jakiś czas zmienić) - wówczas zrobię uzupełnienie. 

 

Jeżeli zaś chodzi o ostrzeganie z tak dużym wyprzedzeniem (200 m przy 50 km/h i nawet 1000 m przy 140 km/h) to było to jak najbardziej celowe - Policja coraz częściej używa mierników laserowych, których maksymalny zasięg to właśnie około kilometra (swoją drogą parametry, które proponuję w poradniku i tak skrócone względem ustawień fabrycznych ;) ). Niemniej jednak, jak pisałem:

 

Parametry są jak najbardziej modyfikowalne – do każdej prędkości można dopasować indywidualny dystans w metrach.

Sam mam zresztą u siebie obecnie jeszcze bardziej skrócone, ale znów - nie byłem w stanie tego zmodyfikować w poradniku.

Edytowane przez Krogulec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednik czyli 2,0XT MY2004 poszedł w ręce pasjonata Plejadowego i pojawi się na pewno w tym roku w Wiśle na zlocie :)

Samochód stał się typowym fun-car'em, z przelotem H&S, 240KM i 380Nm, turbo od 2,5XT, hamulcami od WRX, ale zabrakło mi trzeciego miejsca w garażu ;)

 

post-83-0-92157000-1399754872_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Mam prośbę, czy mógł by ktoś wrzucić zdjęcie świecącego tylnego światła przeciwmgielnego w nowym Foresterze jak również zdjęcie włącznika tegoż światła na tablicy, znaczy gdzie się znajduje.  

Myślę że wersja na Emiraty nie będzie tego miała ale chce się upewnić, w razie jak bym kiedyś musiał instalować w Polsce. 

Dzięki, 

Jeszcze tylko 2 tygodnie i Forek powinien być do odbioru u dilera.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...