Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

witam!

 

To ja moze z innej beczki, czekam na swe XT ale juz widze iz ile modow wydechu tyle padak.

Czy jest szansa uslyszec bulgot subaru w nowym XT. No po to kupilem turbo by choc troszeczke

bulgotalo, no bo nie powiecie mi Panowie ze to:

 

 

 

 

 

...mozna nazwac bulgotem ???

owszem wyszukalem lepsze brzmienie ale z modem juz pipe oraz mapy, czy zatem samym box-em poprawimy brzmienie jak w moim starszym SFXT MY07 ???

 

Tomasz

Edytowane przez arkitekt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak to, zachwycacie sie wszyscy i pochylacie nad wlasciwosciami jezdnymi nowego XT,

a nikt lzy nie uroni i nie zgani fuji industries za brak gangu boksera ???

 

to jak wycisnac bulgot? roznoodleglosciowy custom + srodkowy przelot+ VORTEX nie da upragnionego BULGOTU ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No jak to, zachwycacie sie wszyscy i pochylacie nad wlasciwosciami jezdnymi nowego XT, a nikt lzy nie uroni i nie zgani fuji industries za brak gangu boksera ???

A wiesz jakie byśmy ronili łzy, gdyby, tfu tfu tfu, coś się wydarzyło i SIP nie uznał naprawy w ramach gwarancji? ;)

Większość z nas ma auta na gwarancji SIP, więc w tym kontekście ryzyko przeprowadzenia modyfikacji jest spore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety chyba nikt z nas nie zna japońskiego. ;)

 

A tak poważnie, Fotek to Suv i mnie osobiście nie brakuje bulgotu, zwłaszcza że pokonuje nim dłuższe trasy i mogłoby to być na dłuższą metę męczące. A jak się go wkręci na obroty to fajnie brzmi.

 

Gdzieś na forum amerykańskim czytałem, że silnik DIT ma tak zoptymalizowany układ kolektor - turbo, że nieprędko powstaną jakieś mody w tej kwestii.

 

Zresztą stąd też jest różnica w brzmieniu nowego WRX a i nowego STI w którym siedzi "stary" EJ257.

 

Ale ja laikiem jestem. Może ktoś mądrzejszy się wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym "forumowym" WRX-ie jest ten sam silnik co w XT-eku +zmieniony wydech na STi.

Czyli jak kupię to: (oryginalny wydech z STi, czyli nie powinno być problemów z gwarancją jeśli ma "E") Sports Muffler to teoretycznie powinien brzmieć tak samo jak na filmie czy pozostanie coś jeszcze między silnikiem a tłumikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taa ...ale jak dla mnie to nadal nie gang boksera. No co mam kryc to kolejne rozczarowanie nowym Forkiem. Ale tak sie zastanawiam czy skoro kolegom na forum udalo sie ozywic i nauczyc bulgotania starsze modele non turbo poprzez zmiane kolektorow oraz uwolnienie wydechu i poprawienie brzmienia dobrym box-em to czy w przypadku Forka XT ten manewr nie wypali ???

Pomijam w tym momencie aspekty gwarancji.

 

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym "forumowym" WRX-ie jest ten sam silnik co w XT-eku +zmieniony wydech na STi.

Czyli jak kupię to: (oryginalny wydech z STi, czyli nie powinno być problemów z gwarancją jeśli ma "E") Sports Muffler to teoretycznie powinien brzmieć tak samo jak na filmie czy pozostanie coś jeszcze między silnikiem a tłumikiem?

Nie za bardzo łapie wywód ale powiem tak, że oryginlany wydech ze STI nie jest oryginalnym wydechem dla Forka XT stąd gwarancja może nie być uznana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@arkitekt, myślę, że powinieneś zwrócić się z tym pytaniem do jakiegoś speca od tunningu. Myślę, że wtedy uzyskasz odpowiedź. Wg mnie nie uzyskasz takiego efektu jak przy wersjach do 2007, ponieważ zaraz za turbiną masz katalizator, który dość mocno ogranicza rezonans. Dlatego należałoby wyrżnąć cały układ wydechowy aby auto gadało po staremu. Ale po co, nie lepiej podnieść sobie moc do 270 KM? I to za mniejsze pieniądze? Jak już mam być utracona gwarancja...? :P:biglol:;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remap za male pieniadze, to cos nowego. Moze rzad wielkosci 5-7tys.pln???

Kto wie, może za tyle. Myślę, że w tym roku może będzie wiadomo jakie będą koszty remapu w USA - pewnie dzięki pojawieniu się WRX z tym samym silnikiem. Ja sobie poczekam ze zmianami do pierwszej dużej padaki silnika. Na razie to co jest, jest więcej niż wystarczające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcecie poczytać o tuningu nowego Forka to wejdźcie na forum SubaruForester.org tam koledzy z USA dużo o tym piszą. Konkluzja jest taka ze za tuning mechaniczny (turbo, wydech) nie prędko się wezmą bo nie wiele da się zmienić bez robienia rewolucji.

 

Dla leniwych http://www.subaruforester.org/vbulletin/f207/how-make-14-xt-faster-190497/

 

(jest też m.in. o kolektorach)

Edytowane przez przemekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcecie poczytać o tuningu nowego Forka to wejdźcie na forum SubaruForester.org tam koledzy z USA dużo o tym piszą. Konkluzja jest taka ze za tuning mechaniczny (turbo, wydech) nie prędko się wezmą bo nie wiele da się zmienić bez robienia rewolucji.

 

Dla leniwych http://www.subaruforester.org/vbulletin/f207/how-make-14-xt-faster-190497/

 

(jest też m.in. o kolektorach)

 

wiec moze to i lepiej, ze nowy WRX STI ma "stary dobry 2.5T", a nie 2.0DiT jak w XT czy WRX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... I jeszcze jedno pytanie. Inwestowaliście w jakieś welurowe dywaniki, czy maty do bagażników Leśników? Zastanawiam się w które inwestować, a trochę ich jest:

http://sklep.subaru.pl/pl/p/Dywaniki-welurowe/502

http://sklep.subaru.pl/pl/p/Dywaniki-welurowe/503

http://allegro.pl/luxus-dywaniki-welurowe-subaru-forester-iv-od-2013-i4156943502.html

 

 

Ja osobiście testowałem welurowe przez tydzień - dostałem oryginalne od dealera. Ale nie polecam tego typu dywaników bo nijak sprawdzają się na co dzień. Zatem zakupiłem gumowe z wysokim rantem i wszystko zamiatam jednym ruchem a nie 15 minut odkurzaczem... Warto się nad tym zastanowić...

Poza tym XT to nie limuzyna -  jeździmy tym po terenie i tutaj to już w ogóle jest porażka - zatem tylko gumiaki :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś testował może w światłach dziennych DRL  - takie rowiązanie jak wymiana standardowej żarówki P13W halogenowej na wersję z LED np. jak taka:  http://jafra.com.pl/zarowka-led-p13w-smd-50w-osram-high-power.html

 

Cały czas mnie bolą te zwykłe światła - oryginalnych Ledów brak więc może to było by rowiązaniem...

 

Jakiś czas temu przerabiałem zakup z Aliexpress dedykowanych Ledów do XT - niestety po ich montażu okazały się wadliwe;

na szczęście po miesięcznych zmaganiach i sporach udał mi się odzyskać kasę... więc mam je na co wydać i dalej szukam rozwiązania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu przerabiałem zakup z Aliexpress dedykowanych Ledów do XT - niestety po ich montażu okazały się wadliwe;

na szczęście po miesięcznych zmaganiach i sporach udał mi się odzyskać kasę... więc mam je na co wydać i dalej szukam rozwiązania

Ja cały czas się waham, ale z tego co widzę na subaruforester.org to oni nie mają z tymi światłami problemów. Obawiam się, że twoje mogły ulec przepaleniu przez niewłaściwe podłączenie. Spójrz jak zrobili to na tamtym forum (szczególnie na ten zielony kabelek "uziemiający") http://www.subaruforester.org/vbulletin/f85/my-drl-accent-led-wiring-setup-307369/

 

 

.... I jeszcze jedno pytanie. Inwestowaliście w jakieś welurowe dywaniki, czy maty do bagażników Leśników? Zastanawiam się w które inwestować, a trochę ich jest:

http://sklep.subaru.pl/pl/p/Dywaniki-welurowe/502

http://sklep.subaru.pl/pl/p/Dywaniki-welurowe/503

http://allegro.pl/luxus-dywaniki-welurowe-subaru-forester-iv-od-2013-i4156943502.html

Ja osobiście testowałem welurowe przez tydzień - dostałem oryginalne od dealera. Ale nie polecam tego typu dywaników bo nijak sprawdzają się na co dzień. Zatem zakupiłem gumowe z wysokim rantem i wszystko zamiatam jednym ruchem a nie 15 minut odkurzaczem... Warto się nad tym zastanowić...

Poza tym XT to nie limuzyna -  jeździmy tym po terenie i tutaj to już w ogóle jest porażka - zatem tylko gumiaki :-) 

Ja nie wyobrażam sobie jazdy bez welurowych dywaników. W poprzednim aucie (Outlander IIgen.) gumiaki zakładałem tylko przy okazji pojawienia się śniegu i ściągałem je jak najszybciej mogłem. Wnętrze wygląda dużo lepiej,a i nogę przyjemniej odstawić na stabilną tkaninę niż na ruszającą się gumę. Ale każdy ma inny gust, moim zdaniem - niezbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...