Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

przemekka,

 

kurcze co mam powiedziec te mantre raz jeszcze: a zatem, chce SFIV bo dlaczego miałbym nie chciec. Chce jezdzic na LPG bo nie zarabiam tyle by jezdzic na benzynie. Ale czy staje sie przez to gorszym uzytkownikiem marki subaru?

Czy powinienem byc przeklety ;-)

 

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że Ci podpadłem :(

 

Nikt z nad nie chce Cię broń Boże wyklinać, nikt nie uważa, że jesteś gorszy itp.

Zadajesz pytanie, więc oprócz odpowiedzi, której udzielił Ci Grzegorz otrzymałeś też opinie (nie tylko ode mnie) odnośnie montażu gazu w tego typu silniku.

Sam montaż instalacji to spory wydatek, poza tym musiałby to zrobić ktoś kto zna ten silnik, a jest to dość nowa konstrukcja.

 

Jeśli Cie w jakikolwiek sposób uraziłem to przepraszam, nie miałem takiej intencji.

 

BTW auto mam na kredyt, który będę jeszcze długo spłacać. Sam chciałbym kiedyś kupić sobie Porsche lub Maserati.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem mimo wszystko arkitekt'a. Przez tych bandytów z Wiejskiej (akcyza, VAT) ludzie muszą kombinować i iść na kompromisy dotyczące paliwa. Odcinając ideologię, to jak wielu się już przekonało, zasilanie gazem, dobrze zestrojone oraz mądrze użytkowane & serwisowane, ma sens.

 

Tylko...

 

Na dzień dzisiejszy 2.0DIT, to jednostka nowa. Jeszcze dobrze nie poznano jej potencjalnych chorób wieku dziecięcego, więc tym bardziej odporności na zasilanie gazem. Z technicznego pkt. widzenia gazowanie bezpośredniego wtrysku w turbo jest skomplikowane, o ile nie niemożliwe. A jeśli już możliwe to rachunek ekonomiczny wyjdzie in minus i ewentualne oszczędności może szlag trafić. Jeżeli arkitekt masz ograniczony budżet, a chcesz jeździć nowym/nowoczesnym samochodem, to musisz iść na kompromis. Koncepcja zakupu 2.5i, którą przedstawiłeś wcześniej ma większy sens i nie wpuścisz się najpewniej na minę (o ile trafisz na niebity egzemplarz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@arkitekt

 

OK, rozumiem. W takim razie (o ile tego jeszcze nie zrobiłeś), musisz klapnąć z ołówkiem bądź excelem i wszystko sobie przeliczyć, przy założeniu różnych scenariuszy z potencjalnymi wydatkami na strojenie i częstszy serwis. W sieci także jest kilka dobrych kalkulatorów. Niestety żadna kalkulacja nie odpowie precyzyjnie na pytanie ile ewent. stracisz na takim kombinowaniu z zasilaniem. Ja założyłbym współczynnik od 5-20% wartości samochodu. Ale myślę, że jak uderzysz do JAKO, to możesz celować zdecydowanie w niższą z wartości :) .

 

Na gazeo i AutoCentrum masz fajne kalkulatory.

Edytowane przez Cervellos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A czy te nowe 2,5i nie mają tez wtrysku bezpośredniego lub mieszanego jak BRZ, bo to by powodowało takie same utrudnienia jak przy gazowaniu DIT ?
Nie mają wtrysku bezpośredniego. Silnik 2,5n/a należy do rodziny silników FB (FB25), w Polsce w nowym Forku i XV występuje FB20, jest tez FB16 (XV i Impreza 1,6 n/a).

Można już jednak trafić w internecie na informacje (np. wg 'Car and driver'), że planowane jest wkrótce wyposażenie silników FB we wtrysk bezpośredni.


Odnośnie zasilania gazem silników z wtryskiem bezpośrednim - czytałem ostatnio w prasie (dodatek do AŚ), że możliwe już jest założenie instalacji LPG do silników z wtryskiem bezpośrednim, acz kolwiek jeszcze nie wszystkich. Koszt instalacji jest jednak wysoki - ponad 8000PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjasnijmy zatem sobie:

 

SFIV 2,5i ma silnik DOHC 170KM (od 2010 na lancuchu)- napewno gazowalny

SFIV 2,0XT ma silnik DOHC 240KM (na lancuchu)- ???

 

Obydwa to FB, obydwa nie maja wtrysku bezposredniego???

 

Tomasz

.

.

.

. skoro nie maja bezposredniego, to jaki maja???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za stroną Subaru if America   2.5-liter DOHC engine
2.5-liter DOHC aluminum-alloy 16-valve horizontally opposed 4-cylinder SUBARU BOXER® engine with Dual Active Valve Control System

Also Standard on: 2.5i Premium2.5i Limited2.5i Touring

 
 
Power: 170 hp @ 5,800 rpm

Also Standard on: 2.5i Premium2.5i Limited2.5i Touring

 
 
Torque: 174 lb-ft @ 4,100 rpm

Also Standard on: 2.5i Premium2.5i Limited2.5i Touring

 
 
2.0-liter DOHC turbocharged engine
2.0-liter DOHC direct-injected, intercooled, turbocharged aluminum-alloy 16-valve 4-cylinder horizontally opposed SUBARU BOXER® engine with Dual Active Valve Control System

Standard on: 2.0XT Premium2.0XT Touring

 
 
Power: 250 hp @ 5,600 rpm

Standard on: 2.0XT Premium2.0XT Touring

 
 
Torque: 258 lb-ft @ 2,000 - 4,800 rpm

Standard on: 2.0XT Premium2.0XT Touring

 
 

 

 

Jeśli 2,5 NA miałby wtrysk bezpośredni ,myślę, że napisali by to. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Nie mają wtrysku bezpośredniego. Silnik 2,5n/a należy do rodziny silników FB (FB25), w Polsce w nowym Forku i XV występuje FB20, jest tez FB16 (XV i Impreza 1,6 n/a).

Zgadza się.

Silnik w XT jest FA , nie FB. 

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjasnijmy zatem sobie:

 

SFIV 2,5i ma silnik DOHC 170KM (od 2010 na lancuchu)- napewno gazowalny

SFIV 2,0XT ma silnik DOHC 240KM (na lancuchu)- ???

 

Obydwa to FB, obydwa nie maja wtrysku bezposredniego???

 

Tomasz

.

.

.

. skoro nie maja bezposredniego, to jaki maja???

W XT jest silnik o oznaczeniu FA, z wtryskiem tylko bezpośrednim .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie mają wtrysku bezpośredniego. Silnik 2,5n/a należy do rodziny silników FB (FB25), w Polsce w nowym Forku i XV występuje FB20, jest tez FB16 (XV i Impreza 1,6 n/a).

Zgadza się.

Silnik w XT jest FA , nie FB. 

 

Dziękuję za zwrócenie uwagi na tą kwestię. Rzeczywiście w karcie katalogowej Forestera MY14 dla wersji 2.0i jest napisane "wielopunktowy wtrysk paliwa" na co wcześniej nie zwróciłem uwagi. Jest to dla mnie jedna z ważniejszych informacji w tym wątku sprawiająca, że coraz przychylniejszym okiem spoglądam na Forestera z silnikiem FB20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie !

 

Zainteresowanych tematem siatek do bagażnika odsyłam to tematu, który wrzuciłem do technicznego:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/70771-my13-siatka-bagaĹĽnika/

 

Wszelkie uwagi, pomysły, nowe koncepcje i sprawdzone namiary - mile widziane ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sądzicie o takiej wersji nowego Forka?? Przymierzam się do zakupu. 

 

2.5i Sport

DIMENSIONS: L x W x H: 4,595 x 1,795 x 1,735 mm
ENGINE: Horizontally-opposed, 4-cylinder, DOHC 16-valve petrol
CAPACITY: 2,498 cc
MAX OUTPUT: 126 kW (171 PS) / 5,800 rpm
MAX TORQUE: 235 Nm (24.0kgfm) / 4,100 rpm
TRANSMISSION: Lineartronic, AWD

 

e372876_img.jpg

 

Edytowane przez sapa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sądzicie o takiej wersji nowego Forka?? Przymierzam się do zakupu.

Ośmielam się stwierdzić, że to najlepszy wybór  :ph34r:   :P  

Kompromis osiągów i kosztów eksploatacji. Do tego jestem zwolennikiem jednostek wolnossacych, których atutami są wysoka trwałość, niezawodność i niższe koszty eksploatacji / serwisu.

Gdy jednak cena zakupu miałaby się zbliżyć do XT - nie zdecydowałbym się na 2,5i mimo sentymentu i zalet n/a.

@@sapa, Mógłbyś uchylić rabka tajemnicy i  zdradzić skąd pochodzi auto które Cię interesuje?

Wiem, że wersje ForkaMY13 z silnikiem FB25 są oferowane w Ameryce, Australii, a na rynku europejskim na Ukrainie i w Rosji. Wersje australijskie z kierownicą po dziwnej stronie :) raczej nie wchodzą w rachubę.

Sprowadzasz go sam?

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

No własnie przebywam na jeszcze innym rynku niż wymieniłeś i na razie będę go używał po pustyniach w Emiratach Arabskich i Omanie. 

Wersja całkiem interesująca bo ma specyfikację europejską a silnik 2,5i. 

Edytowane przez sapa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...