przemekka Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Odpowiedź masz w poście powyżej. Swojego też bym nie zagazował. Poza tym nie wiem czy gazownicy już go ogarniają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 przemekka, kurcze co mam powiedziec te mantre raz jeszcze: a zatem, chce SFIV bo dlaczego miałbym nie chciec. Chce jezdzic na LPG bo nie zarabiam tyle by jezdzic na benzynie. Ale czy staje sie przez to gorszym uzytkownikiem marki subaru? Czy powinienem byc przeklety ;-) Tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Silnik DIT jest "niegazowalny" Można oczywiście zagazować, można też przerobić go na ogniwo wodorowe, albo silnik elektryczny. Tylko za ile i po co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Zadam zatem inaczej pytanie czy SFIV XT ma wtrysk tylko bezposredni ??? Tomasz Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Widzę, że Ci podpadłem Nikt z nad nie chce Cię broń Boże wyklinać, nikt nie uważa, że jesteś gorszy itp. Zadajesz pytanie, więc oprócz odpowiedzi, której udzielił Ci Grzegorz otrzymałeś też opinie (nie tylko ode mnie) odnośnie montażu gazu w tego typu silniku. Sam montaż instalacji to spory wydatek, poza tym musiałby to zrobić ktoś kto zna ten silnik, a jest to dość nowa konstrukcja. Jeśli Cie w jakikolwiek sposób uraziłem to przepraszam, nie miałem takiej intencji. BTW auto mam na kredyt, który będę jeszcze długo spłacać. Sam chciałbym kiedyś kupić sobie Porsche lub Maserati. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechoo Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Ja rozumiem mimo wszystko arkitekt'a. Przez tych bandytów z Wiejskiej (akcyza, VAT) ludzie muszą kombinować i iść na kompromisy dotyczące paliwa. Odcinając ideologię, to jak wielu się już przekonało, zasilanie gazem, dobrze zestrojone oraz mądrze użytkowane & serwisowane, ma sens. Tylko... Na dzień dzisiejszy 2.0DIT, to jednostka nowa. Jeszcze dobrze nie poznano jej potencjalnych chorób wieku dziecięcego, więc tym bardziej odporności na zasilanie gazem. Z technicznego pkt. widzenia gazowanie bezpośredniego wtrysku w turbo jest skomplikowane, o ile nie niemożliwe. A jeśli już możliwe to rachunek ekonomiczny wyjdzie in minus i ewentualne oszczędności może szlag trafić. Jeżeli arkitekt masz ograniczony budżet, a chcesz jeździć nowym/nowoczesnym samochodem, to musisz iść na kompromis. Koncepcja zakupu 2.5i, którą przedstawiłeś wcześniej ma większy sens i nie wpuścisz się najpewniej na minę (o ile trafisz na niebity egzemplarz). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 A czy te nowe 2,5i nie mają tez wtrysku bezpośredniego lub mieszanego jak BRZ, bo to by powodowało takie same utrudnienia jak przy gazowaniu DIT ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 lukass, JAKO, twierdzi ze to dobry do gazowania silnik chociaz bledow jeszcze nikt nie zna, bo co mozna powiedziec o silnikach powered LPG po 20 tys. przelotu bezawaryjnego ??? Wielka tajemnica... Tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechoo Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 @lukass Z tego co się orientuję to mają DI. Ale jeśli dobrze zrozumiałem kolega arkitekt rozważał 2.5 ("oryginał") vs. zagazowany XT (??) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Cervellos, obie wersje chialbym zagazowac by nie zalowac sobie przyjemnosci z jazdy pod byle pretekstem. Czy silnik 2,5i ma nie 4, a wiecej wtryskow??? Tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 A czy te nowe 2,5i Czy coś mnie ominęło ? Jest jakiś nowy 2.5 N/A na rynku US? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Ja tam jeszcze sie nie znam, ale po 2010 roku weszly silniki na lancuchu z plastikowym kolektorem. Czy ten 2014 jest inny to nie mam pojecia, sadze jednak iz duza ilosc osob tylko domniema roznic. A moze ich nie ma??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechoo Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 (edytowane) @arkitekt OK, rozumiem. W takim razie (o ile tego jeszcze nie zrobiłeś), musisz klapnąć z ołówkiem bądź excelem i wszystko sobie przeliczyć, przy założeniu różnych scenariuszy z potencjalnymi wydatkami na strojenie i częstszy serwis. W sieci także jest kilka dobrych kalkulatorów. Niestety żadna kalkulacja nie odpowie precyzyjnie na pytanie ile ewent. stracisz na takim kombinowaniu z zasilaniem. Ja założyłbym współczynnik od 5-20% wartości samochodu. Ale myślę, że jak uderzysz do JAKO, to możesz celować zdecydowanie w niższą z wartości . Na gazeo i AutoCentrum masz fajne kalkulatory. Edytowane 7 Kwietnia 2014 przez Cervellos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 A czy te nowe 2,5i nie mają tez wtrysku bezpośredniego lub mieszanego jak BRZ, bo to by powodowało takie same utrudnienia jak przy gazowaniu DIT ? Nie mają wtrysku bezpośredniego. Silnik 2,5n/a należy do rodziny silników FB (FB25), w Polsce w nowym Forku i XV występuje FB20, jest tez FB16 (XV i Impreza 1,6 n/a).Można już jednak trafić w internecie na informacje (np. wg 'Car and driver'), że planowane jest wkrótce wyposażenie silników FB we wtrysk bezpośredni. Odnośnie zasilania gazem silników z wtryskiem bezpośrednim - czytałem ostatnio w prasie (dodatek do AŚ), że możliwe już jest założenie instalacji LPG do silników z wtryskiem bezpośrednim, acz kolwiek jeszcze nie wszystkich. Koszt instalacji jest jednak wysoki - ponad 8000PLN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Wyjasnijmy zatem sobie: SFIV 2,5i ma silnik DOHC 170KM (od 2010 na lancuchu)- napewno gazowalny SFIV 2,0XT ma silnik DOHC 240KM (na lancuchu)- ??? Obydwa to FB, obydwa nie maja wtrysku bezposredniego??? Tomasz . . . . skoro nie maja bezposredniego, to jaki maja??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechoo Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 (edytowane) Nie no, 2.0 w XT 2014, tak jak już zostało napisane, ma wtrysk bezpośredni. Silnik 2.0 to DIT, czyli Direct Injection Turbocharged. Edytowane 7 Kwietnia 2014 przez Cervellos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Za stroną Subaru if America 2.5-liter DOHC engine2.5-liter DOHC aluminum-alloy 16-valve horizontally opposed 4-cylinder SUBARU BOXER® engine with Dual Active Valve Control System Also Standard on: 2.5i Premium, 2.5i Limited, 2.5i Touring Power: 170 hp @ 5,800 rpmAlso Standard on: 2.5i Premium, 2.5i Limited, 2.5i Touring Torque: 174 lb-ft @ 4,100 rpmAlso Standard on: 2.5i Premium, 2.5i Limited, 2.5i Touring 2.0-liter DOHC turbocharged engine2.0-liter DOHC direct-injected, intercooled, turbocharged aluminum-alloy 16-valve 4-cylinder horizontally opposed SUBARU BOXER® engine with Dual Active Valve Control System Standard on: 2.0XT Premium, 2.0XT Touring Power: 250 hp @ 5,600 rpmStandard on: 2.0XT Premium, 2.0XT Touring Torque: 258 lb-ft @ 2,000 - 4,800 rpmStandard on: 2.0XT Premium, 2.0XT Touring Jeśli 2,5 NA miałby wtrysk bezpośredni ,myślę, że napisali by to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Nie mają wtrysku bezpośredniego. Silnik 2,5n/a należy do rodziny silników FB (FB25), w Polsce w nowym Forku i XV występuje FB20, jest tez FB16 (XV i Impreza 1,6 n/a). Zgadza się. Silnik w XT jest FA , nie FB. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Wyjasnijmy zatem sobie: SFIV 2,5i ma silnik DOHC 170KM (od 2010 na lancuchu)- napewno gazowalny SFIV 2,0XT ma silnik DOHC 240KM (na lancuchu)- ??? Obydwa to FB, obydwa nie maja wtrysku bezposredniego??? Tomasz . . . . skoro nie maja bezposredniego, to jaki maja??? W XT jest silnik o oznaczeniu FA, z wtryskiem tylko bezpośrednim . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SANEK Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Nie mają wtrysku bezpośredniego. Silnik 2,5n/a należy do rodziny silników FB (FB25), w Polsce w nowym Forku i XV występuje FB20, jest tez FB16 (XV i Impreza 1,6 n/a). Zgadza się. Silnik w XT jest FA , nie FB. Dziękuję za zwrócenie uwagi na tą kwestię. Rzeczywiście w karcie katalogowej Forestera MY14 dla wersji 2.0i jest napisane "wielopunktowy wtrysk paliwa" na co wcześniej nie zwróciłem uwagi. Jest to dla mnie jedna z ważniejszych informacji w tym wątku sprawiająca, że coraz przychylniejszym okiem spoglądam na Forestera z silnikiem FB20. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Witajcie ! Zainteresowanych tematem siatek do bagażnika odsyłam to tematu, który wrzuciłem do technicznego: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/70771-my13-siatka-bagaĹĽnika/ Wszelkie uwagi, pomysły, nowe koncepcje i sprawdzone namiary - mile widziane ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sapa Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 (edytowane) Co sądzicie o takiej wersji nowego Forka?? Przymierzam się do zakupu. 2.5i Sport DIMENSIONS: L x W x H: 4,595 x 1,795 x 1,735 mmENGINE: Horizontally-opposed, 4-cylinder, DOHC 16-valve petrolCAPACITY: 2,498 ccMAX OUTPUT: 126 kW (171 PS) / 5,800 rpmMAX TORQUE: 235 Nm (24.0kgfm) / 4,100 rpmTRANSMISSION: Lineartronic, AWD Edytowane 8 Kwietnia 2014 przez sapa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 (edytowane) Co sądzicie o takiej wersji nowego Forka?? Przymierzam się do zakupu. Ośmielam się stwierdzić, że to najlepszy wybór Kompromis osiągów i kosztów eksploatacji. Do tego jestem zwolennikiem jednostek wolnossacych, których atutami są wysoka trwałość, niezawodność i niższe koszty eksploatacji / serwisu. Gdy jednak cena zakupu miałaby się zbliżyć do XT - nie zdecydowałbym się na 2,5i mimo sentymentu i zalet n/a. @@sapa, Mógłbyś uchylić rabka tajemnicy i zdradzić skąd pochodzi auto które Cię interesuje? Wiem, że wersje ForkaMY13 z silnikiem FB25 są oferowane w Ameryce, Australii, a na rynku europejskim na Ukrainie i w Rosji. Wersje australijskie z kierownicą po dziwnej stronie raczej nie wchodzą w rachubę. Sprowadzasz go sam? Edytowane 8 Kwietnia 2014 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 dy jednak cena zakupu miałaby się zbliżyć do XT - nie zdecydowałbym się na 2,5i mimo sentymentu i zalet n/a. 15% cła zrobi swoje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sapa Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 (edytowane) Witam, No własnie przebywam na jeszcze innym rynku niż wymieniłeś i na razie będę go używał po pustyniach w Emiratach Arabskich i Omanie. Wersja całkiem interesująca bo ma specyfikację europejską a silnik 2,5i. Edytowane 8 Kwietnia 2014 przez sapa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się