Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

pewnie bylo nie raz w tym watku ale nie sposob go przejrzeć.

 

Ile realnie pali nowy xt 2,0 240km ? podobnie jak poprzednik czyli smok czy bardziej przyjazne ilosci? mozliwe ze bedziemy chcieli wymienic forka my 10 na my14 i sie zastanawiam czy znow jestesmy skazani na diesla cy moze jednak tym razem xt. 2,0 NA odpada bo imho to nie ma prawa sie sprawnie poruszac 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w trasie od 9 (spokojna jazda) do 12 (prędkości mocno "autostradowe"). W mieście zależy od wielu czynników ale ostatnio mimo, że się starałem to nie przekroczył 17

 

Przy bardzo spokojnej (ale nie żółwiej) jeździe udało mi się osiągnąć 7,5 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie , ale znajomy ma taki samochód Na trasie schodzi do 8-9 l zależnie od jazdy W zakorkowanym mieście 16 l to norma , czasami mniej

 

 

w trasie od 9 (spokojna jazda) do 12 (prędkości mocno "autostradowe"). W mieście zależy od wielu czynników ale ostatnio mimo, że się starałem to nie przekroczył 17

Przy bardzo spokojnej (ale nie żółwiej) jeździe udało mi się osiągnąć 7,5 :)

 

to ja potwierdzam, u mnie podobnie , silnik na dotarciu więc nie testowalem ile na maxa wypije.  W trasie jak  normalnie jadę to 10-11 l,  tryb eko okolo 8 l,  w  mieście zaleźy od miasta w Lublinie trochę w korkach troszkę bez 13-14 l, w mieście 80 tys mieszkańców bez korków 12 l. Wszystkie dane  przy umiarkowanej jeździe do 4 RPM.

 

średnia z 1.3 kkm, 10.2 , wieszkośc trasa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy wpisać w szukaję "spalanie" , wybrać ten temat i otrzymujemy mnóstwo wyników ;) . Na podstawie tego wątku spalanie w trasie to  średnio wychodzi 8,5-11 litrów, a w mieście między 12 a 15. Widziałem też posty, że ludzie mieli po 17 na jazdach testowych, ale ogólnie to pali znacznie więcej niż konkurencja w silnikach o podobnej mocy.

Edytowane przez YushokU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na odcinkach testowych zwykle jeździ się tak by wykorzystać auto maksymalnie. Ja jeździłem przez weekend i wyszło 10.2 ale mi w sumie większość aut pali przyzwoicie.... nie wykorzystuje w pełni ich możliwości :)

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ale ogólnie to pali znacznie więcej niż konkurencja w silnikach o podobnej mocy.

 

jakieś konkretne przykłady ?

Napisałem długą odpowiedź, po czym zdałem sobie sprawę, że porównuję diesla do benzyny, co kompletnie nie  miało sensu, więc go wykasowalem. Przejrzałem raporty turbobenzyn w XC60, Q5 i X3 i faktycznie - nie jest lepiej, także przepraszam za wprowadzanie w błąd w poprzednim poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ile realnie pali nowy xt 2,0 240km ?

W wątku o spalaniu ostatno wrzuciłem - trasa ok 1500 km, urlopowa, ale były to bardzo różne odcinki pokonywane przez tydzień, od dróg leśnych, gruntowych, po górach, przez jazdy miejskie, po autostradę - średnia 8,4. W normalnym użytkowaniu (więcej miasta niż trasy) ok 11. Rekord, jadąc naprawdę ostro ok 50 km krętą drogą na S# - niecałe 16.

Do poprzedniego XT nie mam porównania, ale mam też WRX '06. Pali na pewno więcej niż XT '13 - o dobre 2 litry w porównywalnych warunkach jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krogulec, właśnie znalazłem twój wątek na forum.http://www.forum.sub...estera-xt-my13/ Jak się akumulator spisuje?

 

Akumulator spisuje się bez problemu. Jak było zimno odpalał od strzału. Nie miałem jednak okazji sprawdzić jak długo "trzyma" bo auto cały czas jeździ.

 

 

 

Ile realnie pali nowy xt 2,0 240km ?

 

 

U mnie: Mnie w mieście pali zazwyczaj 12,6-13,4 l, a jak są korki/albo mam danego dnia bardzo ciężką nogę to da się wykręcić nawet 15-16, z drugiej strony przy spokojnej jeździe w weekend nie raz miałem 11l. Na zwykłej trasie 9-10l, mininum jakie miałem przy spokojnej jeździe to 8. Natomiast autostrada to u mnie min. 10l (przy 140 km/h i delikatnej jeździe), zwykle to 11-12l, myślę jednak że bez problemu dałoby się zejść poniżej 10l na długiej trasie jadąc płynnie, zważywszy że Outbackiem 3.6 na trasie do Chorwacji wykręciłem 9,4l. 

Edytowane przez Krogulec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio robiłem przegląd i zapłaciłem 588zl (przegląd pierwszy po 15 tyś) oczywiście rabat na kartę klubowa subaru, i miałem swòj olej i filtr kabinowy. Ze strony serwisu dali filtr powietrza i filtr oleju. Tym razem wziąłem olej Millers xf 5w30 C3 i chyba jest lepiej ze względu, że silnik nagrzewa się szybciej do temp. roboczej niż to było przy AMSoil 5w30 SS. Musze powiedzieć, że silnik nie pali oleju ani grama, bo jak przesłali olej przy wymianie po 3tys i byl ponad max tak do przegladu się utrzymywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrał ktoś z Was forka my14? Czy u Was też nie ma reakcji po kliknięciu przycisku TPMS SET? I mam pytanie do reszty użytkowników Forka XT. Czy u Was po każdorazowym uruchomieniu samochodu wykasowywuje się lista 6 ulubionych stacji FM i dobiera losowe? Jeśli wie ktoś jak temu zapobiec, to proszę o porady.

Programując stacje radiowe - dłużej przytrzymaj palec na ekranie ( na górze zaczynają wyświetlać się napisy RDS-u ). TPMS SET jak dobrze pamiętam jest używany w przypadku różnych ciśnień w oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie bylo nie raz w tym watku ale nie sposob go przejrzeć.

 

Ile realnie pali nowy xt 2,0 240km ? podobnie jak poprzednik czyli smok czy bardziej przyjazne ilosci? mozliwe ze bedziemy chcieli wymienic forka my 10 na my14 i sie zastanawiam czy znow jestesmy skazani na diesla cy moze jednak tym razem xt. 2,0 NA odpada bo imho to nie ma prawa sie sprawnie poruszac 

 

Arek,

 

myślę, że nie masz co nastawiać się na spalanie rzędu 15l tak jak w poprzednich modelach XT.

Jeżdżę tym autem od pół roku i z całych 6 kkm od pierwszego tankowania (80% miasto i 20% autostrada - najdalej odcinek 90 km do Łodzi) komputer pokazuje aktualnie 10,4l czyli na piechotę licząc 11 - 11,3l. Do pracy jadę z Ursusa na Mokotów i muszę pokonać 8 skrzyżowań ze światłami. Jeśli się uda to połowę z nich przejadę na zielonej fali.

Cały odcinek liczy 8,5 km. Zimą nie deptałem pedału gazu jak debil, wręcz przeciwnie...obserwowałem wskaźniki kiedy temp silnika i oleju osiągną odpowiednią temperaturę. Na tak krótkim odcinku dopiero pod domem mogłem wcisnąć mocniej gaz :( Dzisiaj wystarczy połowa tego dystansu. Jeżdżę dynamicznie a nie o kropelce. Uważam, że moc na co dzień wykorzystuję w 70% i to w zupełności w mieście wystarczy przy tej mocy , zapewne przy 100% doszedłbym do 14l.

Autostradę określiłbym na takie wyniki:

120 km/h 8,5 - 9

130 km/h 9 - 9,5

140 km/h 10,0 - 10,5

150 km,h 11,5

Bardzo wiele przy gabarytach Forka zależy od wiatru.

 

Wczoraj wracałem z Łodzi i mocno wiało w plecy, jechałem 140 - 160 i spalanie zakończyłem z wynikiem 9,2 :) a powinno być przynajmniej o 1l więcej.

 

Być może koledzy którzy podają Ci wyniki rzędu 17l podają Ci odczyty z komputera odcinkowego, który przekłamuje na krótkich odcinkach x2

 

Jeśli miałbym się tym sugerować, to jak podjadę 2 km do Almy na zakupy to mam spalanie 22l a jak wracam to już 18l bo silnik jest cieplejszy :) BZDURY

Ja ten komputer w ogóle wyłączyłem bo ma się nijak do rzeczywistego spalania.

 

Do zapalenia się rezerwy spokojnie po mieście zrobi się 440 - 450 km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie bylo nie raz w tym watku ale nie sposob go przejrzeć.

 

Ile realnie pali nowy xt 2,0 240km ? podobnie jak poprzednik czyli smok czy bardziej przyjazne ilosci? mozliwe ze bedziemy chcieli wymienic forka my 10 na my14 i sie zastanawiam czy znow jestesmy skazani na diesla cy moze jednak tym razem xt. 2,0 NA odpada bo imho to nie ma prawa sie sprawnie poruszac 

Jak będziesz liczyć co się bardziej opłaca to do katalogowych wartości dodaj 2 litry i będziesz miał bardzo dobre przybliżenie ile będzie Cię kosztowało paliwo. Jeśli robisz do 30 tys km rocznie to warto wziąć XT. Jeśli robisz więcej jak 50 tys to tylko diesla. Jeśli pomiędzy to ... nie wiem. Ale na pewno nie brałbym już diesla, znając możliwości XT-eka. Dodam ,że nam w terenie spalił 44,6 litra/100 km :D:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi. Mam już myślę całkiem dobry ogląd sytuacji. Liczyłem i to się potwierdziło że nowy xt 2,0 będzie bardziej oszczędny od 2,5. Wiadomo że nie chodzi o walkę o kropelkę ale niestety w dzisiejszych czasach średnie spalanie 14-15 l/100 (forek 2,5xt) przy lekko ponad 200 koniach to ciut za dużo. W IS-F'ie średnie z kilkunastu tysięcy mam 12,6 ale tam są 423 kucyki z 5,0 V8 i wcale drogi nie blokuję, wręcz przeciwnie   ;):lol:

 

Na decyzję o konkretnej wersji przyjdzie jeszcze czas, na razie to jesteśmy dzień po spontanicznej świątecznej akcji "a może by tak wymienić forka na nowszy model" i zobaczymy co z tego wyjdzie. Przy okazji najbliższego przeglądu, czyli pewnie jeszcze w tym tygodniu, Raju ma spojrzeć na auto i zaproponować jakieś super extra hiper warunki rozliczenia zakupu . Wtedy będziemy dumać nad modelem ;)

Edytowane przez beben
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Odebrał ktoś z Was forka my14? Czy u Was też nie ma reakcji po kliknięciu przycisku TPMS SET? I mam pytanie do reszty użytkowników Forka XT. Czy u Was po każdorazowym uruchomieniu samochodu wykasowywuje się lista 6 ulubionych stacji FM i dobiera losowe? Jeśli wie ktoś jak temu zapobiec, to proszę o porady.

Programując stacje radiowe - dłużej przytrzymaj palec na ekranie ( na górze zaczynają wyświetlać się napisy RDS-u ). TPMS SET jak dobrze pamiętam jest używany w przypadku różnych ciśnień w oponach.

 

Już wiem, dlaczego stacje radiowe samoczynnie się zamieniały. Było to spowodowane włączoną funkcją "TA", która wybiera stacje nadające informacje dla kierowców i w wypadku nadawania przez te stacje tychże informacji, automatycznie nas przełącza. Jak się ją wyłączy, wszystko działa jak potrzeba i nic się nie miesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Już wiem, dlaczego stacje radiowe samoczynnie się zamieniały. Było to spowodowane włączoną funkcją "TA", która wybiera stacje nadające informacje dla kierowców i w wypadku nadawania przez te stacje tychże informacji, automatycznie nas przełącza. Jak się ją wyłączy, wszystko działa jak potrzeba i nic się nie miesza.

Ja zauważyłem nieco inny objaw. Jadąc w trasie i słuchając radia, normalną sprawą jest, że częstotliwości nadawania danej stacji się zmieniają. I z tym nie ma problemu, radio wyłapuje te nowe i cały czas mogę słuchac jednej stacji, choćby i przez pół kraju. Gorzej, jak radio wyłączę i wracam już np. na cd albo w ogóle z wyłączonym i tak dotrę do domu. Po ponownym odpaleniu radia okazuje się, że stacje się pogubiły i trzeba je programować na nowo na lokalnych częstotliwościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ramach ciekawostek ponieważ przewijał się tu swego czasu też temat szkolenia w SJS dla XTków. Ja dzisiaj odbyłem kurs II poziomu - mimo tego, że na stronie podają informację, że SUVy nie są odpowiednie dla tego poziomu było naprawdę wesoło. Jedyny minus taki, że mimo wyłączenia ESP nie da się wyłączyć systemów totalnie, więc nie było możliwości zbytniego wyślizgania się. Tak czy inaczej naprawdę polecam - między poziomem I, a II różnica kosmos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...