mechanik Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 , bo jeżeli napęd typu haldex lub podobne ma dobrze napisany soft, to jego mozliwości spinania/szperownia przy jeździe w terenie beda zdecydowanie większe niż słabiusieńkiej szpery w centralnym dyfrze. To i ja w tej długiej dyskusji wtrącę swoje 5 groszy .Jest jeszcze jeden aspekt, o którym pisałem wcześniej, mianowicie rozwiązanie centralny mechanizm różnicowy + manualna skrzynia biegów + ewentualnie reduktor są rozwiazaniami nieskomplikowanymi, przez to trwalszymi i łatwiejszymi do naprawy przez warsztat np. przyjmijmy w Gruzji. Skrzynia CVT + sprzęgło jest rozwiazaniem skomplikowanym w naprawie/kosztownym i mniej trwałym. Dlatego w przeprawowych terenówkach czy wyprawach np. przez Syberię (jest pomysł na którąś Subariadę ) preferowane są napędy w jak najwiekszym stopniu mechaniczne, łatwiejsze w naprawie, bardziej odporne na wode, błoto. Porównanie WRC nie jest do końca w tej dyskusji odpowiednie, ponieważ co innego wyścig, z zapleczem mechanicznym na skinienie, a co innego wyprawa przez beskresne bezdroża, gdzie uczestnicy zdani są przeważnie na własne siły ewentualnie pomoc mieszkańców z warsztatami z podstawowym wyposażeniem. To, że Forek to nie przeprawowa terenówka z CMR czy bez niego to fakt, natomiast można wspomnieć, że rozwiazania mniej skomplikowane, nienafaszerowane elektroniką maja również zalety i są doceniane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Dlatego w przeprawowych terenówkach czy wyprawach np. przez Syberię (jest pomysł na którąś Subariadę ) preferowane są napędy w jak najwiekszym stopniu mechaniczne, łatwiejsze w naprawie, bardziej odporne na wode, błoto. Powiedz to świerzo upieczonym właścicielom XTekó chętnym na subariady Porównanie WRC nie jest do końca w tej dyskusji odpowiednie, ponieważ co innego wyścig, z zapleczem mechanicznym na skinienie, a co innego wyprawa przez beskresne bezdroża, Dodałbym jeszcze bazując na mojej jednak pobieżnej wiedzy,że WRC mają blokady przedniego i tylnego dyfra a to już daje ogromną przewagę nad rozwiązaniem np. w XT CVT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Prawda jet też taka, że napęd w XT ciężko zepsuć bo trudno go przeciążyć. Mam Jimny'iego w automacie i muszę powiedzieć, że jest dziarski chłop z niego i daje sobie świetnie radę w terenie: ustawiam 4x4 (od razu mam blokadę centralnego dyfra .. bo go nie ma) + reduktor, przełączam skrzynię na tryb manual, zapinam L i wio. I tak samo robiliśmy czasami w nowym XT (zwłaszcza jak było szybko i grząsko): #S, manual, jedynka/dwójka i wio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Jimmy jest genialny w teren, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MUrsus Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Podobne rozwiązanie do xmode Subaru, LR stosuje od 15 lat pod nazwą TC ( traction control ). System świetnie się sprawdza w lekkim terenie, a to domena Forestera. Dla porównania: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Tyle że jimny jest leciutki, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Dlatego wszystko ma malutkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yossarian Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Żeby trochę odejść od tematu wiskoz, szper i dyfrów, a korzystając z pięknych okoliczności przyrody (złota polska jesień w Beskidach), włączyłem dziś tryb S# i tak przejechałem ok. 80km i .... Od razu miałem lepszy humor A ja za Twoim przykładem wrzuciłem Sharpa dziś w drodze do podolsztyńskiego Biskupca. Do tej pory zabawa głównie na S, I w standardowych sytuacjach. Tak więc wrzucony S# krótkie piiip z deski rozdzielczej i nawet się nie obejrzałem, kiedy się zacząłem spontanicznie uśmiechać. To kolejny raz, gdy to auto dostarcza ogromnego zadowolenia kierownikowi, trochę jak rollercoster, albo gokart może, pojawiły się nawet fajne wbijające w fotel przyśpieszenia, nietypowe dla odczuć ze standardowych trybów tej skrzyni i silnik podążający za hamulcem, gdy trzeba nagle zwolnić. Bajkowo, nie tylko ze względu na żółto czerwone pejzaże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 (edytowane) Tutaj: http://www.poboczem....anking,pId,2325 jest ranking na Car of the Year 2014 - drugi w kolejności Forek. Ja już dałem leśnikowi dychę Klikajcie, bo Kuga depcze Forkowi po piętach Póki co wyniki głosowania: http://www.poboczem.pl/rankingi/ranking/wynik,pId,2325 Edytowane 14 Października 2013 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MUrsus Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Forek otrzymał 10 ... i kilka innych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Ciekawe ile razy Madox głosował ... Spróbujcie S lub S# w manualu. Ponoć powala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Justi Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 (edytowane) A zupełnie zmieniając temat, to cały czas nie mam odpowiedzi odnośnie szkolenia w SJS dla XT-ków, co znaczy, że nie zebrała się minimalna ilość chętnych. Czyżbyście czekali na pierwszy śnieg ? P.S. to napisał przemekka, tylko zapomniał się wylogować z mojego konta Edytowane 14 Października 2013 przez Justi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 drugi w kolejności Forek Spadł na 10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Już jestem Ja bym nie oczekiwał zwycięstwa Forka, choćbyśmy wszyscy głosowali po dziesięć razy. W końcu to auto dla koneserów i nie każdy (ba mało kto) pozna się na jego pięknie i ukrytych zaletach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 a co to za dziwna RAVka w tym głosowaniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofuros Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 (edytowane) a co to za dziwna RAVka w tym głosowaniu? elektryczne coś, co się nie nadaje do zjechania z asfaltu - czyli kolejne auto bez sensu. http://www.toyota.com/rav4ev/#!/Welcome Edytowane 14 Października 2013 przez Kristofuros Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Dlaczego bezsensu: założyć pantograf, inne fele i wio na szyny Nieważne że bez sensu, ważne że jest! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Już wszystko jedno że na prąd,tylko że brzydka strasznie,brzydsza od forka nawet ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 (edytowane) NIEMOŻLIWE! Nie odbierajcie Forkowi tego co nadawało mu charakter. Ale na pewno Toyota ma podparcie lędźwiowe, tylko to może jeszcze Forka uratować Edytowane 15 Października 2013 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 O trzeba by to sprawdzić,ale na lepszych rynkach Forek też ma podparcie i jak już zepchną nam te bez to pojawią się te "z",z tym ,że one znowu nie będą miały czegoś co mają te dla lepszych klientów :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 NIEMOŻLIWE! Nie odbierajcie Forkowi tego co nadawało mu charakter. Ale na pewno Toyota ma podparcie lędźwiowe, tylko to może jeszcze Forka uratować Spoko spoko ... szmatka go uratuje a już napewno słoneczniki ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Jest jeszcze jeden aspekt, o którym pisałem wcześniej, mianowicie rozwiązanie centralny mechanizm różnicowy + manualna skrzynia biegów + ewentualnie reduktor są rozwiazaniami nieskomplikowanymi, przez to trwalszymi i łatwiejszymi do naprawy przez warsztat np. przyjmijmy w Gruzji. Skrzynia CVT + sprzęgło jest rozwiazaniem skomplikowanym w naprawie/kosztownym i mniej trwałym. A dodatkowo: Płyty pod silnik dla wersji XT nie są dozwolone ze względu ewentualna możliwość przegrzania oleju w CVT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 I na dodatek aktualna płyta umożliwia przemywanie turbosprężarki i miski olejowej dowolną substancją pochłonięta z podłoża. Co warto dodać jest to dość intensywne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Mam pytanie do innych użytkowników nowych XT-ków. Czy wam też nie świecą te przyciski? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yossarian Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Mam pytanie do innych użytkowników nowych XT-ków. Czy wam też nie świecą te przyciski? Tak, ten typ tak ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się