Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

, bo jeżeli napęd typu haldex lub podobne ma dobrze napisany soft, to jego mozliwości spinania/szperownia przy jeździe w terenie beda zdecydowanie większe niż słabiusieńkiej szpery w centralnym dyfrze.
To i ja w tej długiej dyskusji wtrącę swoje 5 groszy :) .

Jest jeszcze jeden aspekt, o którym pisałem wcześniej, mianowicie rozwiązanie centralny mechanizm różnicowy + manualna skrzynia biegów + ewentualnie reduktor są rozwiazaniami nieskomplikowanymi, przez to trwalszymi i łatwiejszymi do naprawy przez warsztat np. przyjmijmy w Gruzji. Skrzynia CVT + sprzęgło jest rozwiazaniem skomplikowanym w naprawie/kosztownym i mniej trwałym. Dlatego w przeprawowych terenówkach czy wyprawach np. przez Syberię (jest pomysł na którąś Subariadę ;) ) preferowane są napędy w jak najwiekszym stopniu mechaniczne, łatwiejsze w naprawie, bardziej odporne na wode, błoto.

Porównanie WRC nie jest do końca w tej dyskusji odpowiednie, ponieważ co innego wyścig, z zapleczem mechanicznym na skinienie, a co innego wyprawa przez beskresne bezdroża, gdzie uczestnicy zdani są przeważnie na własne siły ewentualnie pomoc mieszkańców z warsztatami z podstawowym wyposażeniem.

To, że Forek to nie przeprawowa terenówka z CMR czy bez niego to fakt, natomiast można wspomnieć, że rozwiazania mniej skomplikowane, nienafaszerowane elektroniką maja również zalety i są doceniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego w przeprawowych terenówkach czy wyprawach np. przez Syberię (jest pomysł na którąś Subariadę ;) ) preferowane są napędy w jak najwiekszym stopniu mechaniczne, łatwiejsze w naprawie, bardziej odporne na wode, błoto.

 

Powiedz to świerzo upieczonym właścicielom XTekó chętnym na subariady ;)

Porównanie WRC nie jest do końca w tej dyskusji odpowiednie, ponieważ co innego wyścig, z zapleczem mechanicznym na skinienie, a co innego wyprawa przez beskresne bezdroża,

 

Dodałbym jeszcze bazując na mojej jednak pobieżnej wiedzy,że WRC mają blokady przedniego i tylnego dyfra a to już daje ogromną przewagę nad rozwiązaniem np. w XT CVT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jet też taka, że napęd w XT ciężko zepsuć bo trudno go przeciążyć. Mam Jimny'iego w automacie i muszę powiedzieć, że jest dziarski chłop z niego i daje sobie świetnie radę w terenie: ustawiam 4x4 (od razu mam blokadę centralnego dyfra .. bo go nie ma) + reduktor, przełączam skrzynię na tryb manual, zapinam L i wio. I tak samo robiliśmy czasami w nowym XT (zwłaszcza jak było szybko i grząsko): #S, manual, jedynka/dwójka i wio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby trochę odejść od tematu wiskoz, szper i dyfrów, a korzystając z pięknych okoliczności przyrody (złota polska jesień w Beskidach), włączyłem dziś tryb S# i tak przejechałem ok. 80km i ....

 

Od razu miałem lepszy humor

 

 

 

A ja za Twoim przykładem wrzuciłem Sharpa dziś w drodze do podolsztyńskiego Biskupca. Do tej pory zabawa głównie na S, I w standardowych sytuacjach. Tak więc wrzucony S# krótkie piiip z deski rozdzielczej i nawet się nie obejrzałem, kiedy się zacząłem spontanicznie uśmiechać. To kolejny raz, gdy to auto dostarcza ogromnego zadowolenia kierownikowi, trochę jak rollercoster, albo gokart może, pojawiły się nawet fajne wbijające w fotel przyśpieszenia, nietypowe dla odczuć ze standardowych trybów tej skrzyni i silnik podążający za hamulcem, gdy trzeba nagle zwolnić. Bajkowo, nie tylko ze względu na żółto czerwone pejzaże :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj: http://www.poboczem....anking,pId,2325 jest ranking na Car of the Year 2014 - drugi w kolejności Forek.

Ja już dałem leśnikowi dychę :)

Klikajcie, bo Kuga depcze Forkowi po piętach ;):)

 

Póki co wyniki głosowania:

http://www.poboczem.pl/rankingi/ranking/wynik,pId,2325

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zupełnie zmieniając temat, to cały czas nie mam odpowiedzi odnośnie szkolenia w SJS dla XT-ków, co znaczy, że nie zebrała się minimalna ilość chętnych.

Czyżbyście czekali na pierwszy śnieg ? :huh::drool:

 

P.S. to napisał przemekka, tylko zapomniał się wylogować z mojego konta :facepalm::biglol:

Edytowane przez Justi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jestem :)

 

Ja bym nie oczekiwał zwycięstwa Forka, choćbyśmy wszyscy głosowali po dziesięć razy.

W końcu to auto dla koneserów i nie każdy (ba mało kto) pozna się na jego pięknie i ukrytych zaletach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to za dziwna RAVka w tym głosowaniu? :huh:

 

elektryczne coś, co się nie nadaje do zjechania z asfaltu - czyli kolejne auto bez sensu. <_<

http://www.toyota.com/rav4ev/#!/Welcome

Edytowane przez Kristofuros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIEMOŻLIWE! Nie odbierajcie Forkowi tego co nadawało mu charakter. Ale na pewno Toyota ma podparcie lędźwiowe, tylko to może jeszcze Forka uratować :biglol:

Spoko spoko ... szmatka go uratuje :mrgreen: a już napewno słoneczniki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jeden aspekt, o którym pisałem wcześniej, mianowicie rozwiązanie centralny mechanizm różnicowy + manualna skrzynia biegów + ewentualnie reduktor są rozwiazaniami nieskomplikowanymi, przez to trwalszymi i łatwiejszymi do naprawy przez warsztat np. przyjmijmy w Gruzji. Skrzynia CVT + sprzęgło jest rozwiazaniem skomplikowanym w naprawie/kosztownym i mniej trwałym.

A dodatkowo:

Płyty pod silnik dla wersji XT nie są dozwolone ze względu ewentualna możliwość przegrzania oleju w CVT.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...