Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diesla brak ,bo się wyprzedały :pstryk:

 

A skąd to info? Wnioskując po lekturze forum, mamy same XT-ki i wolnossące benzyny...

 

Są XT-ki po 165k PLN,
Z tego co widzę, to wersja Comfort jest, czyli cena bez żadnego rabatu.

 

Ceny są cennikowe, trzeba iść i pogadać o obniżkach ;) Ale przynajmniej widać od razu, co u nich stoi na placu

 

Ja tam jestem zdecydowany na XT Platinium więc chyba raczej niczego z wyprzedaży się nie spodziewam :(

 

Też tak mi się zdaje, bo przy niewielkiej różnicy w cenie, comfort to słaba opcja i pewnie tylko takie się ostały jeszcze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diesla brak ,bo się wyprzedały :pstryk:

 

A skąd to info? Wnioskując po lekturze forum, mamy same XT-ki i wolnossące benzyny...

 

Bo generalnie SBD to 60-70% sprzedaży subaru z poprzednich lat,więc z nowym forkiem nie może być inaczej.Gdzieś te statystyki były na forum podane.

 

Sądziłeś,że uczestnicy forum to to jedyni właściciele subaru w Polsce? :huh::biglol:;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo generalnie SBD to 60-70% sprzedaży subaru z poprzednich lat,więc z nowym forkiem nie może być inaczej.Gdzieś te statystyki były na forum podane.

 

A ja myślę, że może być inaczej i dane historyczne nie muszą się pokrywać z obecnymi, z kilku powodów: SBD cieszy się nadal złą sławą (nie wnikam czy słusznie, ale tak po prostu jest), jest droższy niż kiedyś - u konkurencji diesle są w lepszych cenach, no i wreszcie XT był w tym roku dostępny w promocji. Także obstawiam, że w 2013 benzyna wróciła do łask ;) Po zakończeniu roku będą statystyki i zobaczymy :)

 

Sądziłeś,że uczestnicy forum to to jedyni właściciele subaru w Polsce? :huh::biglol:;)

 

Jedyni uświadomieni :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@GREGG,nie ma co spekulować, niebawem będą dostępne dane sprzedaży Subaru w Polsce i procentowy udział SBD na rok 2013.Złą sławą cieszyły się SBD z roczników 2008-2009 z początku produkcji.Ludzie mimo DPF,sprzęgieł,dwumasy i tak kupują diesle,a te dolegliwości to domena wszystkich nowoczesnych diesli.Mój znajomy już trzeci raz wymienił dwumasę w Superbie :biglol: przebieg ok 170tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wyleciał z krzaczorów ptaszek ( przepiórka ) i pacnął w zderzak ...

... bo to Angry Birds był

post-550-0-66371500-1382122753_thumb.jpg

MUrsus rozumiem Twoją złośc,mnie każda rysa drażni :(

Problem w tym że zderzak zrobiony jest z bardzo kruchego plastiku, myślę że powinien być bardziej elastyczny ... jest tak cieniutki i łamliwe że strach pomyśleć co będzie w zimowe zaspy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@GREGG,nie ma co spekulować, niebawem będą dostępne dane sprzedaży Subaru w Polsce i procentowy udział SBD na rok 2013.Złą sławą cieszyły się SBD z roczników 2008-2009 z początku produkcji.Ludzie mimo DPF,sprzęgieł,dwumasy i tak kupują diesle,a te dolegliwości to domena wszystkich nowoczesnych diesli.Mój znajomy już trzeci raz wymienił dwumasę w Superbie :biglol: przebieg ok 170tys.

 

Jak poczytasz trochę opinii w internecie, gazetach to zła sława niestety ciągnie się do dzisiaj. A że ogólnie diesle dołują jakościowo, to też jest powodem, że wielu ludzi wraca do benzyny... Sam znam kilka osób, które po przygodach w dieslu dały sobie z tym spokój. Jestem ciekaw statystyk subaru za 2013 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A że ogólnie diesle dołują jakościowo, to też jest powodem, że wielu ludzi wraca do benzyny...
To prawda. Z rozmów z dealerami różnych marek wynika, że benzyna zwiększa swój udział w sprzedaży. W Subaru spodziewałbym się podobnie. Edytowane przez pegi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A że ogólnie diesle dołują jakościowo, to też jest powodem, że wielu ludzi wraca do benzyny...
To prawda. Z rozmów z dealerami różnych marek wynika, że benzyna zwiększa swój udział w sprzedaży. W Subaru spodziewałbym się podobnie.

 

Zgadza sie, moim zdaniem korzysci znowu przechylaja sie na strone benzynowcow.

Jak mamy nowoczesny silnik (turbo, wtrysk bezposredni, zmienne czasy otwarcia i wznios zaworow itp) to pala naprawde malo.

Nowa S3 300 koni, bez uzywania systemu start/stop pali mi w miescie.... 11,5litra.

Na trasie przy 140kmh pali... 8litrow... (Nieosiagalne przy tych parametrach w sti).

Jadac 100kmh mozna zejsc lekko do 6-7litrow. Nie uwierzylbym jakbym sam nie liczyl. A to jest silnik 300konny, realnie do sprawnego poruszania sie starcza 150-180. Jedyna przewaga diesla w dzisiejszych czasach to to, ze nie wysiadasz tak czesto tankowac.

Albo odpowiednik benzynowy w tym samym modelu poprostu jest stary konstrukcyjnie i przy 150km N/A pali 12 litrow.. Wtedy ludzie biora diesle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebastian,czyli jak dobrze zrozumiałem Twoją wypowiedź to benzyny palą już prawie tak jak diesle,jednak te drugie rzadziej odwiedzają dystrybutor :-D

 

A tak poważniej to wszystko zależy od ilości zrobionych kilometrów,w moim przypadku w 5letnim okresie użytkowania oszczędzam ok.20 tys.PLZ na tankowaniu co zrekompensuje naprawe późniejszych ew. awarii,chociaż póki co 70 tys. na karku i nic nie wskazuje na problemy.Natomiast sposób w jaki przemieszczamy się SBD w porównaniu z 2.0i w którymkolwiek z modeli to różnica epoki w motoryzacji,pół roku jeździłem i porownywalem zanim zdecydowałem się na zakup i każdemu z takim dylematem polecam wykonanie w krótkim odstępie czasu taka próbę.

 

To tyle;również ciekawy jestem statystyk sprzedaży nowego Forka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SBD w porównaniu z 2.0i w którymkolwiek z modeli

No ale porównujesz wolnossaka z czymś co ma Turbo. Ja jak wymieniali mi EGR przez 2 tygodnie bujełem się RAV 4 wolnossącym i to był koszmar. Dzisiejsze benzyny mniejsza pojemność+turbo maja takie same spalanie(lub mniejsze) jak diesel, lepsze osiągi więc o czym rozmowa. Diesel może ma sens dla kogoś kto jeździ min 40000km/rok. Ja jak kupowałem Forka byłem zachwycony dieslami i mówiłem że tylko to. Przy moich 12-15tys/rok diesel się nie kalkuluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SBD w porównaniu z 2.0i w którymkolwiek z modeli

Dzisiejsze benzyny mniejsza pojemność+turbo maja takie same spalanie(lub mniejsze) jak diesel, lepsze osiągi więc o czym rozmowa. Diesel może ma sens dla kogoś kto jeździ min 40000km/rok. Ja jak kupowałem Forka byłem zachwycony dieslami i mówiłem że tylko to. Przy moich 12-15tys/rok diesel się nie kalkuluje.

Tia...poproszę o przykłady :P .. jakoś nie mogę znaleźć. W ogóle przeczytajcie swoje wypowiedzi, gdyż jak już @stach1111 zauważył są wewnętrznie sprzeczne.

 

Audi Q5 3.0TDI : 9.51 l/100km

Audi Q5 2.0TFSI : 11.40 l/100km

 

To jest dokładnie 20% więcej, co gorsza to pierwsze auto, ten nielubiany Diesel, ma lepsze osiągi.

 

Reasumując, bogaci (lub Ci dla których racjonalizacja kosztów nie ma znaczenia) kupują co chcą ale najczęściej benzynę turbodoładowaną 2.0+ lub wolnossącą 3.0+. Mniej bogaci (lub Ci którzy racjonalizują koszty) jeżeli jeżdżą dużo, szczególnie w trasie wybiorą Diesla, jeżeli mało, szczególnie w mieście wybiorą benzynę.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi Q5 3.0 TDi : 9.51 l/100km

Papier wszystko przyjmie szczególnie jeśli weźmiesz pod uwagę że to Europejskie auto i mierzą według europejskich standardów. Kumpel śmiga BMW 535D i jakoś nie ma bata aby spalił mniej niż 10l/100km w trasie, a w mieście min. 13l/100km. To jest jednak 3.0 i musi się coś tam wlać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi Q5 3.0 TDi : 9.51 l/100km

Papier wszystko przyjmie szczególnie jeśli weźmiesz pod uwagę że to Europejskie auto i mierzą według europejskich standardów.

Dlatego przytoczyłem w odnośnikach realne dane ze spalania podawane przez użytkowników ... ale trzeba kliknąć, żeby je zobaczyć (a wyrzucając z porównania hybrydy, wynik jest jeszcze bardziej niekorzystny dla 2.0TFSI).

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel może ma sens dla kogoś kto jeździ min 40000km/rok. Ja jak kupowałem Forka byłem zachwycony dieslami i mówiłem że tylko to. Przy moich 12-15tys/rok diesel się nie kalkuluje.

 

No i właśnie tyle rocznie robię :-)

Ale po coś Ty kupił diesla przy takich przebiegach to musisz sam sobie odpowiedzieć ;-)pewnie dobrej turbiny nie było:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...