Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Przemekka, faktycznie jest obszerny odrębny wątek o zimówkach. W ubiegłym tygodniu rozmawiałem ze znajomym, który zajmuje się oponami i generalnie o Nokianach opinię przedstawił taką, że dobre na warunki nordyckie, czyli śnieg, na mokrą autostradę już gorzej, a przede wszystkim ich trwałość jest poniżej średniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie też chciałem o to zapytać, pod kątem ewentualnego udziału w Subariadzie.

Jak je zniósł nowy Forek, czy masz jakieś szkody lakiernicze, bo ja jeżdżę na razie głównie szosowo a już widzę, że lakier do wytrzymałych nie należy.

I jak kwestia ochrony podwozia i silnika, bo na razie nie ma dedykowanej osłony pod silnik :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak kwestia ochrony podwozia i silnika, bo na razie nie ma dedykowanej osłony pod silnik :(

 

Osłony zdaje się są - zarówno pod silnik (stalowa E515ESG000/E515ESG200, aluminiowa E515ESG100), jak i pod tylny dyfer (stalowa E515ESG500).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ups... Nie wiedziałem, sorry za zamieszanie. Swoją drogą to zastanawiałem się właśnie nad tym czy ich nie zamawiać ;)
Nie ma żadnego zamieszania :)

A osłony na pewno nie są do XT. W opisie na stronie sklepu wyraźnie zaznaczono, że są one do MY'13, za wyjątkiem XT. (np. aluminiowa: http://www.sklep.sub...-aluminiowa/497)

Edytowane przez pegi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te osłony pod silnik niestety nie nadają się do XT. Gdzieś już o tym było na Forum - nie zapewniają odpowiedniego chłodzenia silnika i podobno ma być dopiero dostępna (kiedy - nie wiadomo) osłona dedykowana do XT.

 

czy to możliwe żeby dolna osłona wprowadzała aż takie zmiany w przepływie powietrza ?

Mam katalog osłon do F MY13 i są w nim osłony ale nie ma informacji, że nie nadają się do XT.

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te osłony pod silnik niestety nie nadają się do XT. Gdzieś już o tym było na Forum - nie zapewniają odpowiedniego chłodzenia silnika i podobno ma być dopiero dostępna (kiedy - nie wiadomo) osłona dedykowana do XT.

 

czy to możliwe żeby dolna osłona wprowadzania aż takie zmiany w przepływie powietrza ?

nie zapominaj, gdzie jest umieszczone turbo w XT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A osłony na pewno nie są do XT. W opisie na stronie sklepu wyraźnie zaznaczono, że są one do MY'13, za wyjątkiem XT. (np. aluminiowa: http://www.sklep.sub...-aluminiowa/497)

 

Sugerowałem się katalogiem akcesoriów ze strony SIPu http://subaru.pl/doc...30215 final.pdf, a tam żadnych zastrzeżeń nie było. Teraz spojrzałem jeszcze raz i jednak jeden z tych P/N pasuje do Forka XT - konkretnie E515ESG200 (stalowa). Natomiast faktycznie nie ma osłony aluminiowej dedykowej dla XT.

Edytowane przez Krogulec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie w tym pdf-ie jest osłona dedykowana do wersji XT, czyli jest szansa, że będzie dostępna (najlepiej przed zimą) :)

Czy ktoś zna (chociaż w przybliżeniu) wagę takiej stalowej osłony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te osłony pod silnik niestety nie nadają się do XT. Gdzieś już o tym było na Forum - nie zapewniają odpowiedniego chłodzenia silnika i podobno ma być dopiero dostępna (kiedy - nie wiadomo) osłona dedykowana do XT.

 

czy to możliwe żeby dolna osłona wprowadzania aż takie zmiany w przepływie powietrza ?

nie zapominaj, gdzie jest umieszczone turbo w XT

 

pamiętam ale z reguły osłony fabryczne mają podobny kształt do wzmocnionych. W sumie to zamiast plastiku jest aluminium lub stal. Chyba, że tym przypadku jest inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie też chciałem o to zapytać, pod kątem ewentualnego udziału w Subariadzie.

Jak je zniósł nowy Forek, czy masz jakieś szkody lakiernicze, bo ja jeżdżę na razie głównie szosowo a już widzę, że lakier do wytrzymałych nie należy.

I jak kwestia ochrony podwozia i silnika, bo na razie nie ma dedykowanej osłony pod silnik :(

 

Szkody lakiernicze zależą tylko i wyłącznie od umiejętności kierowcy, chciejstwa pilota do przycinania gałązek i odporności na kpiące uśmiechy reszty uczestników. Rysy są raczej dlatego, że pilot to olał. 200 zł załatwiło sprawę.

Co do płyty pod silnik: auto ma duży prześwit. Trzeba uważać na ostre zjazdy i podjazdy - takie po około 40 stopni. Trzeba wyjść, popatrzeć, pokierować kierowcą. Niestety przód czasami może zabrać nieco błota czy piasku co powoduje zabrudzenie turbiny i ubicie brudu pod silnikiem. Wygląda to niezbyt ciekawie ale jest niegroźne. Należy uważać aby nie dobić płytą w XT-ku do turbiny (prawa strona - są tam wężyki oleju) dlatego zjazdy i podjazdy realizować należy z minimalną prędkością i wybierać tak przejazd aby wykorzystywać tzw. wykrzyż. Nasze autko w przeciągu 5 miesięcy przetrwało bez uszczerbku Plejady, I Subariadę i II Subariadę. Więc jest to kawał solidnego SUV'a. Jakby nie było ma już 23 000 km na liczniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zostaję na seryjnych 18''. Żal mi kasy na drugi komplet felg, który będzie leżeć pół roku na półce - zawsze mogę kupić jak zniszczę te co mam. Do tego kupuję Vredestein'y Wintrac 4 Xtreme 225/55/R18 i po "problemie".

Tez kupiłem te opony i będę je nakładał na seryjne felgi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że w salonach szykują się upusty :)

Na stronie MMcars zapraszają do zakupu Forków MY13, nie czekając na wyprzedaż rocznika... Chyba się zaczną promocje.. ;)

 

Szkody lakiernicze zależą tylko i wyłącznie od umiejętności kierowcy, chciejstwa pilota do przycinania gałązek i odporności na kpiące uśmiechy reszty uczestników.
Ja muszę wytrzymywać kpiące spojrzenia małżonki :P:D (tak naszą Hondą pchamy się w niebylejakie chaszcze :mrgreen: - dlatego padł wybór na Forka B) ).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na mniejszy rozmiar felgi RIAL Milano i wyższy profil, 18" 55 ( lato ) na 16" 65 ( zima ) i oponki Bridgestone Blizzak DM-V1 215/65R16 98 R

 

Zima:

2b47187fd2a5038a.jpg

Lato:

46b76d451a1fc7b2gen.jpg

 

Jest już gdzieś konfigurator z felgami do nowego Forestera ? czy może to Twoja twórczość tylko ? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najnowszym magazynie AUTO moto jest porównanie SUVów mniejszy kontra większy

i jest min. Forester i XV z silnikami SBD

 

http://www.magazynau...013,nId,1039382

 

co mnie zaciekawiło to to, że były podane dane fabryczne i pomiary testowe przyśpieszenia

I z testów wyszło im XV z SBD przyśpiesza 0-100km/h poniżej 9s ( 8,7s chyba) a Forester 9,0s

Czy to możliwe, żeby były takie różnice w danych ? wg producenta Forek z SBD ma od 0-100km/h - 10,2s

a im wyszło o 1,2s lepiej - Wooow

Edytowane przez Kristofuros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwe. Szkoda, że nie podali wartości przyspieszeń na wyższych biegach. Tu dopiero robi się ciekawie i te VW lekko bledną nawet z tymi >180 KM dieslami.

Ech nakręcasz... trzeba by się przejechać tym Forkiem z SBD przed zamówieniem XT tak z czystej ciekawości ;-)

NIe wiecie czasem czy Kocar w Poznaniu ma Forka z SBD ? ( miał swego czasu XT-ka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...