Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

1. nie wypowiem się bo w mieście robię krótkie odcinki i komputer pokazuje od 12,5 do ponad 20l.

2. j.w.

3. około 8-8,5l, można zejść niżej (mnie udało się 7,5l nawet z nieco wyższą średnią) ale muszą być warunki na drodze pozwalające na jazdę na tempomacie. Poza tym każde wyprzedzanie, do czego to auto jest stworzone, podnosi spalanie.

4. 9,5-10l

5 10,5-11l

Edytowane przez przemekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki bardzo podobne. Jednak bardzo, ale to bardzo duży wpływ na spalanie ma prawa noga. Ta sama trasa (bez względu na to czy miasto, czy poza), w podobnych warunkach i przejechana praktycznie w tym samym czasie spalaniem może różnić się nawet o 1/3.

Edytowane przez pegi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Jak przeglądnąć ogłoszenia ,to widać masę Subaru diesel z wymienionym silnikiem,bo pękł wał.Może teraz już jest lepiej.Jak psioczyłem na wady Subaru na ich forum ,to dostałem bana i cześć.Najpierw ,przy cenie Subaraka 170tys wkleiłem im ofertę z polskich salonów Eklasy nowej z pełnym pakietem AMG w skórze ,navi,automacie,bixenonie 2.2cdi 177km za 180 tysi na wyprzedaży i dostałem bana(pierwszego) potem napisałem ,że chyba płacą niektórym,za pisanie pierdół ,że xt 240koni benzyna pali 8litrów,bo jezdziłem tym autem i wiem ile pali i dostałem drugiego bana."

 

 

 

Jednak Madox vel Medox wylal swoje zale na autogalerii o forum subaru :biglol: Dobrze, ze nie napisal czy z kropki, czy z kreski ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kogo właśnie (9.30) przyłapałem na rondzie Rataje w Poznaniu w czarnym (chyba) XT MY13 ? Może któryś forumowicz ? :-)

 

"Jak przeglądnąć ogłoszenia ,to widać masę Subaru diesel z wymienionym silnikiem,bo pękł wał.Może teraz już jest lepiej.Jak psioczyłem na wady Subaru na ich forum ,to dostałem bana i cześć.Najpierw ,przy cenie Subaraka 170tys wkleiłem im ofertę z polskich salonów Eklasy nowej z pełnym pakietem AMG w skórze ,navi,automacie,bixenonie 2.2cdi 177km za 180 tysi na wyprzedaży i dostałem bana(pierwszego) potem napisałem ,że chyba płacą niektórym,za pisanie pierdół ,że xt 240koni benzyna pali 8litrów,bo jezdziłem tym autem i wiem ile pali i dostałem drugiego bana."

 

 

 

Jednak Madox vel Medox wylal swoje zale na autogalerii o forum subaru :biglol: Dobrze, ze nie napisal czy z kropki, czy z kreski ;)

 

Się prosi o kolejnego bana na kolejnym forum, ale jakby się komuś chciało i by wszedł z nim w polemikę to zapewne w pewnym momencie by zasłużył na bana nawet i tam, bo ten Typ tak ma ;-)

Edytowane przez Kristofuros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e tam. kolega Madox byl w miare kulturalny (na pewno nie mniej od wiekszosci) i podpuszczal. a wiadomo jak jest jak ktos ma odmienne zdanie w stadzie ;) zostanie zagryziony... ot prawo netu. Pamietam kolege Krzysioma i maglownice ... kolega mial 100 % racji i co sie dzialo. Tez stado sie rzucilo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Najwyższe spalanie w mieście przy normalnej jeździe z korkami : 13,6 litra/100 km

2. Najniższe spalanie w mieście: 10,6 litra/100 km

3. Spalanie w trasie przy 100 km/h: 8,2 litra/100 km

4. Spalanie autostradowe przy 120 km/h: 9,2 litra/100 km

5. Spalanie autostradowe przy 140 km/h: 10,6 litra/100 km

6. Spalanie autostradowe przy 160 km/h: 12,8 litra/100 km

7. Spalanie autostradowe przy 200 km/h: 18,8 litra/100 km

8. Spalanie w jeździe terenowej (błoto, piaski, podjazdy, ze średnią prędkością 14 km/h): 44,6 litra/100 km

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e tam. kolega Madox byl w miare kulturalny (na pewno nie mniej od wiekszosci) i podpuszczal.

@madox miał tylko jedną zasadniczą wadę, strasznie lubił się powtarzać. Czytanie 33 raz o tej samej szmatce w tym samym wątku...przestało być interesujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc liczyłem na to, że nowy Forester XT ze skrzynią CVT przy 140 km/h zamknie się w 9.5l , a tu jednak biorąc pod uwagę Wasze testy uzyskujemy średnią 10,5 - 11l (i to przy wietrze w plecy a nie w twarz Forka).

 

Wychodzi na to, że porównywalny mocą Legacy GT 2.5 265KM pali o wiele mniej i spokojnie można się zamknąć w 9 - 9.5 litrach. Jednak opory powietrza robią swoje...

 

Być może jest też tak, że macie jeszcze świeże niedotarte silniki i przy przebiegach 15kkm spalanie będzie o 1 litr niższe (?).....

Edytowane przez AllRad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc liczyłem na to, że nowy Forester XT ze skrzynią CVT przy 140 km/h zamknie się w 9.5l , a tu jednak biorąc pod uwagę Wasze testy uzyskujemy średnią 10,5 - 11l (i to przy wietrze w plecy a nie w twarz Forka).

 

Wychodzi na to, że porównywalny mocą Legacy GT 2.5 265KM pali o wiele mniej i spokojnie można się zamknąć w 9 - 9.5 litrach. Jednak opory powietrza robią swoje...

 

Być może jest też tak, że macie jeszcze świeże niedotarte silniki i przy przebiegach 15kkm spalanie będzie o 1 litr niższe (?).....

 

Musisz jednak wziąć pod uwagę, że Forester jest odrobinę cięższy i nie tak "opływowy" jak Legacy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę wziąć pod uwagę bardzo różny sposób traktowania pedału gazu. Jednak ten silnik jest bardzo posłuszny temu co robi prawa noga z pedałem gazu. Jak ja prowadzę auto to różnica jest 0,5 do 1 litra na 100 km. Iza ma cięższą nogę i nie potrafi utrzymać stałego tempa jazdy. Zdecydowanie najlepiej używać na autostradzie tempomatu wtedy zużycie jest najniższe. Ja podałem wartości maksymalne jakie uzyskała Iza podczas jazdy. Dzisiaj na mieście spalił mi - po przejchaniu 30 km - 9,2 litra /100 km. Więc można jechać tym autem oszczędnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc można jechać tym autem oszczędnie.
Oczywiście, że można. Na tym aucie doskonale sprawdzają się zasady eco-drivingu i stosowanie się do nich daje wyraźny spadek spalania. Poprzednio, gdy jeździłem SBD, nie było większych różnic. W XT są naprawdę spore.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc można jechać tym autem oszczędnie.
Oczywiście, że można. Na tym aucie doskonale sprawdzają się zasady eco-drivingu i stosowanie się do nich daje wyraźny spadek spalania. Poprzednio, gdy jeździłem SBD, nie było większych różnic. W XT są naprawdę spore.

Widać, że FXT można jeździć oszczędnie, ale fizyki nie da się oszukać i biorąć pod uwagę napęd, areodynamikę oraz charakter pojazdu należy uznać wyniki za przyzwoite.

BTW - A w ramach 'relaksu' i rozeznania co oferuje konkurencja odbyłem jazdę testową mazdą6 2.5 beznzyna AT 192KM :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że FXT można jeździć oszczędnie, ale fizyki nie da się oszukać i biorąć pod uwagę napęd, areodynamikę oraz charakter pojazdu należy uznać wyniki za przyzwoite.

BTW - A w ramach 'relaksu' i rozeznania co oferuje konkurencja odbyłem jazdę testową mazdą6 2.5 beznzyna AT 192KM :P

 

Wyniki na pewno da się osiągnąć dobre, ale myślę, że kupowanie XT dla oszczędnej jazdy to trochę masochizm ;)

A jak wrażenia z Mazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki na pewno da się osiągnąć dobre, ale myślę, że kupowanie XT dla oszczędnej jazdy to trochę masochizm ;)
Nie nie, znów nieporozumienie :) Nie dla oszczędnej, a dla codziennej. A ta cóż, raz po szutrze, innym razem w miejskim korku, a kolejnym na autobahnie. I rzecz w tym, że i tu i tu się auto spisuje na medal. W korkach stosunkowo oszczędne, na autobahnie niesamowita frajda z jazdy, a na szutrach świetnie daje radę :)

A tak w ogóle, to się śmieją z posiadaczy XT, że tyle o spalaniu, a skąd w takim razie tyle wpisów w tym wątku: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/8455-ile-wam-pali/page__hl__%2Bile+%2Bwam+%2Bpali ? :biglol:

Edytowane przez pegi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś, z uwagi na duży ruch pojechałem trasę Nowy Sącz Kraków bocznymi krętymi drogami, w związku z czym postanowiłem przetestować tryb S# :)

Muszę przyznać, że jest rewelacyjny, super szybka reakcja na naciśnięcie gazu, redukcja o dwa biegi przy hamowaniu przed zakrętami, a spalanie pomimo dużej fluktuacji prędkości i przyspieszeń, poniżej 12l.

 

Ma tylko jedną wadę.

 

Po przełączeniu na tryb I auto stało się jakieś takie mułowate :biglol: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na autobahnie niesamowita frajda z jazdy

Nigdy nie rozumiałem co intrygującego tudzież frapującego może być w jeździe autostradą :biglol: ... dzisiaj jechałem, nudy straszne :biglol::excl:

 

Dziś, z uwagi na duży ruch pojechałem trasę Nowy Sącz Kraków bocznymi krętymi drogami, w związku z czym postanowiłem przetestować tryb S# :)

Taką jazdę to rozumiem :thumbup::excl:

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem dzisiaj te "rurociągi" do Forka i mam mieszane odczucia. Z mojego punktu widzenia:

1. Boczne "rurociągi" utrudniają wysiadanie i realnie obniżają prześwit auta o 7 cm co ma znaczenie zwłaszcza przy pokonywaniu poprzecznych garbów. Pomijam dość liche, przegubowe mocowanie więc ochrona jest symboliczna

2. Przednie "rurociągi" nie dość, że powodują optyczne zwiększenie ciężaru przodu auta, to jeszcze realnie zwiększają przedni nawis samochodu, przez co znacznie zmniejszają fajne parametry terenowe tego SUVa. Mocowanie nie jest zabójczo solidne, a przy tym przednia blacha jest na tyle elastyczna, że można ją spokojnie wyginać ręką - przy czym jest na tyle plastyczna, że nie wraca do swojego pierwotnego kształtu.

 

Moja opinia jest taka, że jak ktoś traktuje Forka jako bulwarówkę to idealne gadżety. Może też przydać się w mieście np. jako ochrona przed najechaniem na jakieś słupki albo element chroniący przód auta przed zderzeniami ze zwierzętami. Dla osób spędzających sporo czasu na terenach leśnych albo polach, gdzie nie ma większych podjazdów też może być przydatne ale wtedy proponuję jeździć w wysokich kaloszach żeby nie pobrudzić sobie nogawek spodni. Nawiasem mówiąc, Subaru zadało sobie tyle trudu aby ułatwić wysiadanie z tak wysokiego samochodu robiąc progi w drzwiach, a tu takie "rurociągi"? :huh: Acha, boczne rurki znacznie ułatwiają dostęp do dachu B)

 

W typowy teren to ... nie za bardzo.

 

Co do estetyki nie wypowiadam się bo to kwestia gustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo to są rurki do lansu, a nie do terenu :)

 

Zapomniałeś jeszcze dodać o promocyjnej cenie tych gadżetów :biglol:

 

A zamiast bocznych rurek to mogliby pomyśleć o takich poszerzonych, podwieszanych progach (niekoniecznie obniżających prześwit o 7 cm), bo faktycznie ułatwiło by to korzystanie z dachu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...