Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

W najnowszym magazynie AUTO moto jest porównanie SUVów mniejszy kontra większy

i jest min. Forester i XV z silnikami SBD

 

http://www.magazynau...013,nId,1039382

 

co mnie zaciekawiło to to, że były podane dane fabryczne i pomiary testowe przyśpieszenia

I z testów wyszło im XV z SBD przyśpiesza 0-100km/h poniżej 9s ( 8,7s chyba) a Forester 9,0s

Czy to możliwe, żeby były takie różnice w danych ? wg producenta Forek z SBD ma od 0-100km/h - 10,2s

a im wyszło o 1,2s lepiej - Wooow

 

SBD tak już ma,kiedyś już to wklejałem w innym wątku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A coś wiadomo w temacie Forek SBD i CVT ? bo ja wyznaję filozofię, że Tico w gazie, ale koniecznie automat ;-)

 

W subaru wszystkiego dowiadujesz się w ostatniej chwili,nikt nic nie wie ;)

Nie jeździłem OTB D z CVT,ale chłopaki w salonie mówią ,że w porównaniu z manualem to jednak trochę zamula i pali jakiś 1l więcej-to z ich obserwacji ,bo na papierze spalają tyle samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opinia jest taka: Forek z SBD+CVT+X-Mode może być lepszym autem w terenie niż XT ale nie spodziewałbym się lepszych parametrów na asfalcie: prawdopodobnie zostawiam w nim samopoziomujące zawieszenie więc tak bardzo kleić się do drogi nie będzie jak XT. Ale i tak wydaje mi się, że będzie to bardziej chodliwy Forek niż XT chociażby ze względu na jeszcze fajnie działający cały napęd i duże niższe spalanie. Jechałem Outbackiem z CVT i całkiem miło sobie działa, na tyle miło, że na wyższych biegach subiektywne odczucia były bardzo podobne jak w XT. Mocy brakuje żeby dobrze bujnąć kastą od zera do setki ale co zrobić, nie można mieć wszystkie. Oby tylko nie przesadzili z ceną: Outback kosztował coś około 140 tys zł i był to Comfort. Forek powinien być tańszy ale z X-Mode nie byłbym tego taki pewien. No ale póki co to gdybania bo jeszcze nic nie wiadomo - nawet tego czy w ogóle będzie.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W top gear bardzo pochlebna opinia o forkuD,piszą że to najlepszy wybór.

Dajcie spokój,xmode to sciema ;-) jak ma się zakopać to się zakopie,tyle że ładny zderzakB-)

 

można wziąć SBD w wersji SPORT i też jest ładny zderzak B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest kwestia softu. Przeciez nowy Forek nie ma zadnych mechanicznych szper. Ja w legacy tez nie mam i jestem bardzo zadowolony. Jakos sie nigdzie nie zakopalem ale tez wszedzie na pale nie wjezdzam :)

Zreszta nowy OBK tez nie ma szper. W starym OBK 2,5 MT mialem szpere na tyl ale jakos byl bardziej niestabilny od Legacy no ale za to ladniejszy :biglol:

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opinia jest taka: Forek z SBD+CVT+X-Mode może być lepszym autem w terenie niż XT ale nie spodziewałbym się lepszych parametrów na asfalcie: prawdopodobnie zostawiam w nim samopoziomujące zawieszenie więc tak bardzo kleić się do drogi nie będzie jak XT. Ale i tak wydaje mi się, że będzie to bardziej chodliwy Forek niż XT chociażby ze względu na jeszcze fajnie działający cały napęd i duże niższe spalanie. Jechałem Outbackiem z CVT i całkiem miło sobie działa, na tyle miło, że na wyższych biegach subiektywne odczucia były bardzo podobne jak w XT. Mocy brakuje żeby dobrze bujnąć kastą od zera do setki ale co zrobić, nie można mieć wszystkie. Oby tylko nie przesadzili z ceną: Outback kosztował coś około 140 tys zł i był to Comfort. Forek powinien być tańszy ale z X-Mode nie byłbym tego taki pewien. No ale póki co to gdybania bo jeszcze nic nie wiadomo - nawet tego czy w ogóle będzie.

 

Patrząc w cennik na wersję 2.0 D Sport, bo chce się mieć ładny zderzak (39k EUR) i dodając do tego cenę za Lineartronic to wychodzi cena co najmniej taka jak za XT Platinum (41k EUR). Zważywszy na to że robi się rocznie 15 tys km to oszczędność z SBD może być niewielka. Zakładając, że XT pali średnio 10.5l/100km, a SBD z Lineartronic 7,5l/100km to przy 15tys km rocznie dopłaca się do XT jakieś 2500 zł - chiba warto dopłacać B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kwestia softu to "tylko" to proszę jechać bez softu. Wtedy kolega stach111 będzie mieć naprawdę ubaw ;)

 

X-Mode to ściema jak się go nie ma :biglol:;)

 

No nie wierzę że łyknales tą pr-ową zagrywkę:-D

Czyli cała era subaru nie mająca przez wieki x-sciemka-mode była do niczego?;-)

A załóżmy się że Forek pb z manualem i centr. dyfrem dojedzie krok dalej niż elektronika+xmode :-)

 

 

 

Cena forka D sport to szaleństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z całym szacunkiem ale żeby zapłacić 170k pln za Forestera z 2 litrowym dieslem to naprawdę trzeba być "pasjonatem".......

a kiedy to samo probowal doniesc do wiadomosci ogolu madox, to zostal po prostu wysmiany i "zjedzony"... :rolleyes:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z całym szacunkiem ale żeby zapłacić 170k pln za Forestera z 2 litrowym dieslem to naprawdę trzeba być "pasjonatem".......

a kiedy to samo probowal doniesc do wiadomosci ogolu madox, to zostal po prostu wysmiany i "zjedzony"... :rolleyes:

 

Z tego co pamiętam, on raczej starał się wszystkich przekonać, jakie to super hiper oferty można znaleźć u konkurencji (a wszystko oczywiście połowę taniej niż w cennikach) i że w tym kontekście cena subaru jest zawyżona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co innego jak ktos krytykuje Subaru bo je zna i pare razy sie wypowiedzial obiektywnie na forum a co innego jek ktos wpada przez okno do domu i krzyczy, ze Volvo jast zajefajne i daja prawie darmo. Ja tez uwazam ze Turing 535 D Xdrive jest fajniejszy ob Legacy 2 Di z upustami dostaje z mostu za 35 t€ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie osobiście Diesel pod maską nie ma sensu, zwłaszcza, gdy ceny ON są takie same lub wyższe od Pb. Ponadto kupno samochodu jakiejkolwiek marki z dieslem oznacza cenę wyższą o kilkanaście procent w stosunku do wersji benzynowej. Biorąc jeszcze pod uwagę koszty eksploatacji takiego silnika - 'dwumas', wtryski, DPF - nie widzę ekonomicznego sensu kupna wersji z silnikiem na ON.

Cena Forek diesel jak dla mnie bardzo wysoka, jest nawet wersja Active by cena zaczynała się kwotowo podobie jak 2.0i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc jeszcze pod uwagę koszty eksploatacji takiego silnika - 'dwumas', wtryski, DPF - nie widzę ekonomicznego sensu kupna wersji z silnikiem na ON.

 

przez pierwsze 100.000 km te sprawy "prawie" Cię nie interesują. No może poza profilaktycznym sprawdzeniem i ewentualnym czyszczeniem wtrysków za 250pln.

 

Dla mnie osobiście Diesel pod maską nie ma sensu, zwłaszcza, gdy ceny ON są takie same lub wyższe od Pb.

Osiągi 2.0i N/a a 2.0 SBD to dwa inne światy......

 

 

Kwestia w tym, że obecne ceny nowych SBD są lekko mówiąc zaporowe.

 

Turing 535 D Xdrive jest fajniejszy ob Legacy 2 Di z upustami dostaje z mostu za 35 t€

 

 

ale dobrze macie......

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mechanik - jazda dieslem i benzyna bez turbo to dwie rożne bajki. Może z ekonomicznego punktu widzenia kupno diesla się nie opłaca, ale nie wszyscy kupują go dla oszczędności.

 

Poza tym, wydaje mi się ze poważnych awarii w dieslach ma może z 5% użytkowników. Porostu nikt nie zakłada tematów typu jak to diesel sobie jeździ bez usterki. Jakas ankieta by się przydała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie osobiście Diesel pod maską nie ma sensu, zwłaszcza, gdy ceny ON są takie same lub wyższe od Pb. Ponadto kupno samochodu jakiejkolwiek marki z dieslem oznacza cenę wyższą o kilkanaście procent w stosunku do wersji benzynowej. Biorąc jeszcze pod uwagę koszty eksploatacji takiego silnika - 'dwumas', wtryski, DPF - nie widzę ekonomicznego sensu kupna wersji z silnikiem na ON.

Cena Forek diesel jak dla mnie bardzo wysoka, jest nawet wersja Active by cena zaczynała się kwotowo podobie jak 2.0i.

 

Dlatego diesla kupują głównie firmy, gdzie oczywiście użytkownika nie interesują przyszłe naprawy, za to możliwość tankowania za połowę ceny benzyny - i owszem ;) A po gwarancji idzie na sprzedaż

 

Aktualna cena Forestera diesel jest faktycznie wysoka, konkurencja w segmencie jest ogromna a ceny mają lepsze niższe, no ale nie ma co wchodzić w szczegóły żeby nie "madoksować" :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turing 535 D Xdrive jest fajniejszy ob Legacy 2 Di z upustami dostaje z mostu za 35 t€

 

 

ale dobrze macie......

 

nie zrozumiales ironi :) To odnosilo sie do kolegi Madoxa i jego przykladow cenowych. Touring 535 D X-Drive to moze i za 60 t€ daloby rade :wacko:

ceny BMW sa chore

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...