Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, Karas napisał:

w XV z 2014 klocki poddały się razem z tarczami ( miały giga ranty po obu stronach ) po około 75 k km , tylnie jeszcze żyją ( 100k km ) więc z tymi oem'ami ( jurid fff) chyba nie jest tak źle.


W OBK MY15 ja i kolejny właściciel zrobiliśmy na fabrycznym komplecie Jurid coś koło 130 kkm. 
W XV II jest już inny układ hamulcowy w porównaniu z Twoim. Postęp jak widać nie wyszedł na dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, AdaSch napisał:
9 godzin temu, Karas napisał:

tylnie jeszcze żyją ( 100k km )

typowe, zupełnie nie hamują

hamują hamują tylko słabiej i tak ma być. Tak było w każdym Japońskim aucie jakie miałem. Wyobrażasz sobie co by się stało jakby hamowały tak jak przednie np w zakręcie podczas deszczu B) 

 

2 godziny temu, spawalniczy napisał:

W XV II jest już inny układ hamulcowy w porównaniu z Twoim. Postęp jak widać nie wyszedł na dobre.

masz rację, zupełnie ( sprawdziłem po nr części ) co innego a szkoda bo te Juridy FFF są na prawdę spoko. Na tyle spoko że wolałem kupić te Oem'y niż hawki hps które w poprzednim aucie sprawdzały mi się wyśmienicie . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, artaa napisał:

Daj linka do tych klocków

W dniu 13.03.2022 o 19:20, Karas napisał:

Juridy FFF są na prawdę spoko

Jurid FF to są OEM'y 

np:

 

https://allegro.pl/oferta/subaru-xv-impreza-12-klocki-hamulcowe-przod-oryg-11350938752

 

 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A ja polecam tarcze i klocki DBA,naprawdę dobre,do codziennej jazdy i częstego deptania z wyższych prędkości-- jeszcze się nie pokrzywiły,a jest to zestaw streetowy,nie jakiś tam wybitnie sportowy,za tarcze przód komplet płaciłem coś 580zł dwa lata temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Ja mam od ponad roku zestaw TEXTAR jest OK, poprzednio BluePrint - FebiB - krótko działały i się skończyły= nie polecam, kilka lat wcześniej TRW były OK (ale obecne np 3 lata temu, się popsuły = nie polecam).

 

Ale już czekają klocki Brembo XTRA

https://allegro.pl/oferta/p-78-013x-brembo-klocki-hamulcowe-xtra-przod-12442212395

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, artaa napisał:

 

Rozmawiałem z gościem ze sklepu który też jeździ Subaru i on poleca tylko zimmermana i podpowiedział jeszcze żeby ewentualnie przed zakupem sprawdzić bicie tarcz czy oby na pewno to one są przyczyną trzepania autem przy hamowaniu z prędkości powyżej 100 km, z niższych już jest ok, tarcza nawiercana bez rantu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Wiadomo nie od dziś, że seryjne hamulce w Subaru to trudny temat, w większości przypadków są tylko "adekwatne".

Właśnie dlatego SIP jakiś czas temu oferował "homologowane" zestawy od Brembo. Dotychczas można trafić na używki, kosztują nie tak wiele, ale jest problem z dostępnością i cenami komponentów do tych zestawów (przede wszystkim tarcz)

 

Popularna konwersja w subarowym świecie to podmiana seryjnych przednich hamulców na zestaw z STI (tzw. złote lub czarne Brembulce). Wymiana jest prosta, bo taki zestaw jest plug'n'play, niewątpliwym plusem jest to, że do niego jest ogromny wybór tarcz i klocków hamulcowych. Ale jest też i kilka problemów: po pierwsze, taki zestaw pasuje tylko pod wybrane felgi 17"; po drugie, to cena... ostatnio widzę, że ludzie wołają po 3,5-4k zł za same używane zaciski, które często potrzebują poważnej regeneracji (subarowe Brembulce są podatne na korozję i zerwanie gwintów).

 

Od jakiegoś czasu nie posiadam Subaru, ale mam nadzieję, że jeszcze wrócę do marki ;)

Tak czy siak, od dawna chodził mi po głowie pomysł, aby znaleźć rozsądną alternatywę dla Brembulców z STI. Zaciski miały być solidne (najlepiej monoblock'i), łatwo dostępne i naprawialne (na OEM komponentach) oraz w miarę tanie. Po poszukiwaniach i porównaniach wybór padł na zaciski 4-tłoczkowe SUMITOMO od Lexusa LS430 (XF30), które seryjnie współpracują z tarczami 315x30. Przypadek czy nie, wiele współczesnych Subaru ma przednie tarcze o wymiarach 316x30 (5x100 albo 5x114,3), czyli w zasadzie to samo, co w LS430.

 

Oto rezultat - zestaw, pasujący do seryjnych subarowych tarcz 316x30 :)

 

Najważniejsze cechy i zalety tego BBK:

- OEM'owe aluminiowe monoblock'owe 4-tłoczkowe zaciski, które są w miarę lekkie i trwałe (używki zazwyczaj nie mają większych śladów korozji)

- zacisk współpracuje z OEM'ową tarczą hamulcową Subaru 316x30 (5x114,3 w przypadku nowszych aut oraz 5x100 w przypadku starszych)

- części do serwisowania/naprawy zacisku są dostępne od ręki w ASO Toyoty/Lexusa

- zacisk posiada tylko jeden pin i tylko jeden odpowietrznik

- zacisk montowany jest w ten sam sposób jak i w Subaru (do tylnej części zwrotnicy), tj. nie zachodzi obrót zacisku

- do zacisku pasuje OEM'y przewód hamulcowy Subaru

- last but not least: da się zamontować 16" felgi :thumbup: na niektórych rynkach LS430 seryjnie miał właśnie 16"

 

20230315_141329.jpg

 

20230315_141353.jpg

 

20230315_141412.jpg

 

 

Edytowane przez eddie_gt4
  • Super! 3
  • Zdrówko! 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ogarniał właśnie nowe zaciski od Megane RS. Z fabryki a wyglądały jak malowane przez dzieciaka sprayem, pomalowane gumki czy odpowietrzniki. To tego Brembo nie wkłada do nich grafitowanych tłoczków jak w STI, tylko anodowane, które nie grzeszą trwałością. I u niego tłoczki były porysowane z fabryki i trzeba było polerować. Niska cena tych zacisków nie bierze się znikąd. W Touaregu jest podobna popelina... 

Edytowane przez skwaro
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, skwaro napisał(a):

Kolega ogarniał właśnie nowe zaciski od Megane RS. Z fabryki a wyglądały jak malowane przez dzieciaka sprayem, pomalowane gumki czy odpowietrzniki. To tego Brembo nie wkłada do nich grafitowanych tłoczków jak w STI, tylko anodowane, które nie grzeszą trwałością. I u niego tłoczki były porysowane z fabryki i trzeba było polerować. Niska cena tych zacisków nie bierze się znikąd. W Touaregu jest podobna popelina... 

 

Te od Reno kosztują ok. 1500 za komplet, jest masa różnych klocków do nich

 

Te Sumitomo od Lexa są jakby z granitu, stop aluminium na oko i dotyk jakby dużo "gęstszy" niż w Brembulcach... nie umiem tego określić słowami, po prostu bierzesz do ręki i czujesz jakość "z dawnych lat"

  • Zdrówko! 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Słuchajcie gdzie można dostać adaptery do zacisków z Megane RS lub tych opisanych przez @eddie_gt4 z Lexa? W Foresterze czterotłoczek wymaga regeneracji, warsztat kręci nosem na wiek zacisków a ogólnie charakterystyka jego pracy na żółtych EBC jest niezadowalająca - hamulec gumiasty pomimo wymiany przewodów na oplot. Ze strony warsztatu padła propozycja wymiany czterotłoczków na nowe zamienniki - nie przekonuje mnie jednag zakup chińczyka.

 

Pomożecie z adapterami? Najbardziej skłaniam się ku opcji nowych z Megane RS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, dr.elich napisał(a):

Słuchajcie gdzie można dostać adaptery do zacisków z Megane RS lub tych opisanych przez @eddie_gt4 z Lexa? W Foresterze czterotłoczek wymaga regeneracji, warsztat kręci nosem na wiek zacisków a ogólnie charakterystyka jego pracy na żółtych EBC jest niezadowalająca - hamulec gumiasty pomimo wymiany przewodów na oplot. Ze strony warsztatu padła propozycja wymiany czterotłoczków na nowe zamienniki - nie przekonuje mnie jednag zakup chińczyka.

 

Pomożecie z adapterami? Najbardziej skłaniam się ku opcji nowych z Megane RS.

Napisz do nich http://wrkbrakes.com/contact-us/

Koszt około 1 tyś zł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, dr.elich napisał(a):

Słuchajcie gdzie można dostać adaptery do zacisków z Megane RS lub tych opisanych przez @eddie_gt4 z Lexa? W Foresterze czterotłoczek wymaga regeneracji, warsztat kręci nosem na wiek zacisków a ogólnie charakterystyka jego pracy na żółtych EBC jest niezadowalająca - hamulec gumiasty pomimo wymiany przewodów na oplot. Ze strony warsztatu padła propozycja wymiany czterotłoczków na nowe zamienniki - nie przekonuje mnie jednag zakup chińczyka.

 

Pomożecie z adapterami? Najbardziej skłaniam się ku opcji nowych z Megane RS.

 

aaa, pewnie zapomniałem napisać o najważniejszym: mam kilka dodatkowych zestawów (i zaciski, i adaptery), jeżeli ktoś zainteresowany powyższym BBK, to proszę o PW

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, eddie_gt4 napisał(a):

 

aaa, pewnie zapomniałem napisać o najważniejszym: mam kilka dodatkowych zestawów (i zaciski, i adaptery), jeżeli ktoś zainteresowany powyższym BBK, to proszę o PW

 

Mnie interesuje BBK, problem w tym że do SVXa - SVX ma bardziej odsadzone punkty mocowania niż "zwykłe" Subaru i np. czterotłoczek założony do SVX wymaga tarczy w okolicach 310-320mm. Podejrzewam że te z Lexa nie podejdą w tej sytuacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.05.2023 o 10:08, BelegUS napisał(a):

 

Mnie interesuje BBK, problem w tym że do SVXa - SVX ma bardziej odsadzone punkty mocowania niż "zwykłe" Subaru i np. czterotłoczek założony do SVX wymaga tarczy w okolicach 310-320mm. Podejrzewam że te z Lexa nie podejdą w tej sytuacji?

 

Trzeba mierzyć "na żywo", nie ma innej opcji...

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...