Jump to content
Patryk55XL

Hamulce - klocki, tarcze itp.

Recommended Posts

Ja w forku mam te tarcze, tylko z klockami CL5+, hamują tak zacnie, że częściej się martwię czy mi ktoś w tyłek nie wjedzie niż czy wyhamuję

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w swoim forku mam na przodzie tarcze Howk+klocki HPS a na tyle DBA s4000 T3+klocki HPS. Jak dla mnie super. Zestaw hamuje bardzo dobrze, jest cicho (nic nie piszczy)  i nie ma nadmiernego zużycia tarcz. Do cywilnej, codziennej jazdy jak dla mnie jest bardzo ok. Trudno obecny zestaw nawet porównać z tym co mali Japończycy  założyli w fabryce - hamulce były po prostu kiepskie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, czyli biore HPs, pytanie tylko takie. Czy przy tarczy OEM i dwutłoczkowym zacisku te klocki podejda tez do 4-ro tłoka (gdyby sama zmiana klockow niewiele dała i kupiłbym 4-to tłoka to czy te same klocki beda pasowały) ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, klocki są inne

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, skwaro napisał:

Nie, klocki są inne

no to mnie teraz zmartwiłes :(

 

jak myslicie, do normalnej jazdy wystarcza same klock HPS do 2-tłoka, czy szukac zaciskow  4-ro tłoczkowych i klocki hawk hps ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź na własnej skórze, bo to trochę subiektywne mimo wszystko, każdy inaczej jeździ i czegoś innego oczekuje np od hamulców. Ja właśnie chcę sprawdzić to u siebie i idąc za radą bardziej ogarniętych wrzucę najpierw na OEM tarcze HPSy, gdyby to było mało to następnym krokiem będą HP+, a gdy i to zawiedzie to dopiero wtedy będę myślał co robić dalej z heblem. Napisałeś, że się nie ścigasz, nie upalasz, więc może inwestycja w dobry klocek będzie optymalna?

 

Pozrawiam

Edited by nysiopysio84

Share this post


Link to post
Share on other sites

decyzja podjeta co do klockow, wlatuja HPS 5.0 (pod dwutłoka) , pytanie teraz tylko o tarcze -  gładkie brembo, Zimmermann standard coatz czy  EBC standard ? ewentualnie jeszcze textar, ale do nich trzeba by troche dopłacic i przy mojej jezdzie to juz chyba przerost formy nad trescia ?

Edited by mulec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krótkie i pewnie proste pytanie - tarcze na tył do WRX (zacisk seria), brać TRW czy droższe o stówkę Brembo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To i ja zapytam, gdzieś w temacie było ale mi zginęło. Jaki zestaw tarcze + klocki do dwutłoczka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do dużego dwutłoka wybrałem gładkie Brembo i DS2500. Wielokrotnie polecany zestaw na tym forum i ja również go polecam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tylu mam tarcze ATE i klocki Ferrodo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Qóba napisał:

Krótkie i pewnie proste pytanie - tarcze na tył do WRX (zacisk seria), brać TRW czy droższe o stówkę Brembo?

Brembo przez wielu są sprawdzone. TRW nie wiem, ale nawet jak kupisz i  pokrzywisz to najwyżej wymienisz na Brembo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja znowyuslyszalem od brakeparts ze gladkie brembo sa robione w wiekszosci w chinach i roznie ostatnio z ich jakoscia

 

Edited by mulec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wniosek chyba taki, że na tył nie ma wielkiej różnicy czy to będzie ATE, TRW czy Brembo, szczególnie przy seryjnych hamulcach WRXowych z tyłu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

różnica w tym czy malowane czy nie

aha, i dużo inaczej hałasują brembo vs trw przy RC5+

Przy TRW WoWoWoWoWoWoWoWoWoWoWoWoWoWo jakby odlew był rożny w rożnej części rarczy

przy Brembo jest Wooooooooooooooooooooooooooooo

 

w obu przypadkach zero bicia

 

Jak dla mnie lepiej zachowują się bremo ale to może też być kwesta być możne nowszej mieszanki RC5+ - parę lat stare już jeździły.

 

no i co najważniejsze: -17stC a RC5+ dalej hamują jak opętane :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ujezdzalem jakies tanie tarcze ServiceParts + klocki Textar. Calkiem niezly zestaw, wytrzymal jazde po gorach, Tor Poznan itd nic sie nie pogielo ani nie spalilo. Jedynie trwalosc klockow moglaby byc wyzsza :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby całkiem nie utknąć pośród 140 stron, może ktoś podrzuci na szybko:

 

Szukam zestawu do całkowitej serii L IV 2.0NA kombi :) zestaw zupełnie cywilny ale do dynamicznej jazdy po mieście i w razie czego "zhamowania" z 180- 200kmh podczas tras.

 

Przeglądając temat widzę, głównie opinie do H6 lub innych WRX'ów stąd moje pytanie może mi skrócić poszukiwania.

 

Zestaw P+T, tarcze + klocki. Jakby ktoś w ogóle konkretnymi modelami/numerkami sypnął było by miło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Założyłem tarcze DBA 4000 + klocki Hawk HP+ i ten zestaw okazał się BARDZO głośny. Przejechałem na nich 200km i absolutnie nic się nie zmieniło jak na razie.

Te klocki takie są czy problem leży gdzieś indziej? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.03.2018 o 20:53, KotMorderca napisał:

Założyłem tarcze DBA 4000 + klocki Hawk HP+ i ten zestaw okazał się BARDZO głośny. Przejechałem na nich 200km i absolutnie nic się nie zmieniło jak na razie.

Te klocki takie są czy problem leży gdzieś indziej? 

takie są. Możesz jeszcze sprawdzić czy masz blaszki pomiędzy klockiem a tłoczkiem, ale raczej przyzwyczaj się do pisku. Jak ma dobrze hamować to nie oczekuj komfortu dźwiękowego :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, poczytałem i wątek naprawdę ciekawy, co powiecie na zestaw zimmerman standard +hawk hps 5.0 do obka 3.6? Może polecicie coś innego? Normalna jazda, czasem szybciej na autostradzie

Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, kamin napisał:

Koledzy, poczytałem i wątek naprawdę ciekawy, co powiecie na zestaw zimmerman standard +hawk hps 5.0 do obka 3.6? Może polecicie coś innego? Normalna jazda, czasem szybciej na autostradzie

Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka
 

miałem ten sam dylemat tyleze do WRX i taki zestaw kupilem tyleże z tarczami EBC standard

Edited by mulec
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po przeczytaniu w dużej mierze wątku, stoję przed wyborem. Do gładkiej tarczy brembo jaki klocek?

Mam 2 opcje:

1. Hawk Ceramic

2. OMP Road & Sport

Auto GT z seryjnym 4tłoczkiem.

Zależy mi na tym, żeby lepiej hamowało i nie koniecznie na torze, tylko w normalnym użytkowaniu. Testował ktoś obie opcje może i ma jakieś porównanie? Ja miałem OMP wcześniej i było poprawnie - może lekko tępawo - a wolałbym żeby hamulec był ostrzejszy. Czy Hawk Ceramic spełni takie oczekiwania? Bo OMP to połowa ceny Hawk i pytanie czy odczuję różnicę i warto dopłacić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Które klocki są ciche i dobrze hamują? Mają być przede wszystkim ciche, HP+ wyrzucam z auta bo to się nie nadaje na co dzień.

HPS 5.0 będą okej? DS performance?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz blaszki wyciszające?
Do Forka żony wpadły właśnie CL RC5+. Używki które klient kazał zdemontować krótko po montażu bo hamowało ponoć głośno jak pociąg. Warsztat je zaproponował dla mnie z tego powodu na próbę.
I jestem rozczarowany - nue halasują prawie wcale. Pisku nie ma nic a,nic...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...