Jump to content
Patryk55XL

Hamulce - klocki, tarcze itp.

Recommended Posts

Czy klocki DS 2500 wymagają rozgrzania do optymalnej pracy czy już od pierwszego hamowania dają radę (nie są gorsze niż OEM)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam u siebie z gładkimi tarczami Brembo  i hamują od początku świetnie ale po rozgrzaniu ich skuteczność się jeszcze bardziej poprawia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, faza20 napisał:

Czy klocki DS 2500 wymagają rozgrzania do optymalnej pracy czy już od pierwszego hamowania dają radę (nie są gorsze niż OEM)?

sam skalkuluj odp:)

 

możesz założyć pewną liniowość

a zwykły klocek przy 0stC ma wynik 0,32

ferodograph.jpg

i RC5+

graphique_friction_cl.jpg

 

różnica bezdyskusyjna

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

DS2500 na zimno średnio łapie i można się zdziwić. RC5+ mają szybszy "czas realizacji". 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, ADK90 napisał:

 

Dokładnie, naciśnij hamulec i później sprawdzaj. Taki luz jak pokazujesz to efekt cofnięcia tłoczka w zacisku, np przekręcałeś zwrotnicą za zacisk i mimowolnie wcisnąłeś tłoczek. Druga kwestia jest taka, że musisz mieć miedzy klockami a jarzem hamulca blaszki, które centrują klocki i powodują że się nie przemieszczają. W  pierwszych sekundach nagrania widać że są ale pewny nie jestem.

Po depnięciu dalej jest luz - ok. 1,5mm tak na oko.

Tarcze do wymiany?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Po depnięciu dalej jest luz - ok. 1,5mm tak na oko.
Tarcze do wymiany?
A hamulec działa ?
Może tloczek stoi w zacisku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, dcd84 napisał:
23 godziny temu, ADK90 napisał:

 

Dokładnie, naciśnij hamulec i później sprawdzaj. Taki luz jak pokazujesz to efekt cofnięcia tłoczka w zacisku, np przekręcałeś zwrotnicą za zacisk i mimowolnie wcisnąłeś tłoczek. Druga kwestia jest taka, że musisz mieć miedzy klockami a jarzem hamulca blaszki, które centrują klocki i powodują że się nie przemieszczają. W  pierwszych sekundach nagrania widać że są ale pewny nie jestem.

Po depnięciu dalej jest luz - ok. 1,5mm tak na oko.

Tarcze do wymiany?

 

Pedał hamulca jest twardy podczas wciskania? Robiłeś to na odpalonym czy zgaszonym silniku? Przykręć śruby od koła do tarczy aby nie miała luzu naciśnij hamulec nawet na odpalonym i sprawdź co dalej. Jedynie co mi przychodzi do głowy bez widzenia tego to zapieczone prowadnice od jarzma, które trzymają zacisk.

1 godzinę temu, bartek1989 napisał:

Mam takie szybkie pytanie zestaw klocków zawiera klocki o wymiarach:

2x 1192 mm x 616 mm

2x  1192mm x 701 mm

 i te niższe klocki dawać od wewnątrz czy od zewnątrz?  :D

np zestaw trw ma wszystkie równe klocki a brembo jak wyżej 

 

Dziwne powinny klocki mieć takie same wymiary wszystkie cztery.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie

pozwole sobie podpiac sie do tematu

czy do cywilnej jazdy, na codzien, do imprezy WRX '04 US-spec  założyc na przod (dwutłoczek + tarcza OEM) Hawk HP czy HP+ ?

 

Chciałbym torche poprawic hamowanie, a czytajac wątek wiem juz ze zmiana na 4-ro tłoka niewiele mi da, wiec zaczne od klocków.

 

Z gory dzieki za info

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.01.2018 o 06:43, elmo napisał:

DS2500 na zimno średnio łapie i można się zdziwić. RC5+ mają szybszy "czas realizacji". 

@faza20, mam podobne odczucia z użytkowania poprzednika DS2500 czyli DS2000. Pierwsze 2-3 hamowania po odpaleniu auta, zwłaszcza w zimie - hamulec brał bardzo słabo - dużo gorzej niż klocki TRW. Po tych kilku delikatnych hamowaniach już było ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz to już przekonam się o tym sam :) zamówiłem gładkie Brembo i DS2500.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny klocek, będziesz zadowolony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, mulec napisał:

Witajcie

pozwole sobie podpiac sie do tematu

czy do cywilnej jazdy, na codzien, do imprezy WRX '04 US-spec  założyc na przod (dwutłoczek + tarcza OEM) Hawk HP czy HP+ ?

 

Chciałbym torche poprawic hamowanie, a czytajac wątek wiem juz ze zmiana na 4-ro tłoka niewiele mi da, wiec zaczne od klocków.

 

Z gory dzieki za info

 

 

Nie ma klocków HAWK HP , jest albo Ceramic , HPS , HP+ , Blue  , HT itd . .

Nie wiem co czytasz ale wymiana na 4 tłok to duży mod w porównaniu z tym co masz aktualnie w aucie ....

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, carfit napisał:

Nie ma klocków HAWK HP , jest albo Ceramic , HPS , HP+ , Blue  , HT itd . .

Nie wiem co czytasz ale wymiana na 4 tłok to duży mod w porównaniu z tym co masz aktualnie w aucie ....

 

dobra, bo juz sie pogubilem.... od czego zaczac upgrade przednich hamulców ?  na wstepie dodam ze nie scigam sie, nie upalam, nie katuje, ale heble seryjne sa po prostu słabe i chyba kazdy to wie. Polecono mi zaczac od wymiany klockow, teraz mam jakies D 25....  i tarcze OEM i zacisk seryjny 2-tłokowy, ale szału nie ma a wrecz jest słabo. Poradzono mi najpierw zeby zmienic klocki na Hawk HP+. Juz mialem je kupowac, ale ktos w tym watku wrzucil film z YT jak te klocki piszcza w STi. Potem ktos w komentarzach tego filmu napisal ze lepsze do codziennej jazdy Hawk HP (bez +). Teraz Ty piszesz ze takich nie ma.... normalnie załamka... od czego mam zaczac ?

Pytałem wielu ludzi i czytełam wiele opinii, forów itp itd. i w 70% ludzie mówia/piszą ze wymiana z 2-tłoka na 4-ro tłoka niewiele pomoże. Sugeruja zeby zaczac od dobrych klocków.... to od czego wkoncu mam zaczac ?  Kupic za 1k jakis zestaw 4-ro tłoka z wrx, zregenerowac to za 200-400zł czy kupic gotowe 4-ro tłoki Pagid np.od Ciebie za1,3k (ktore sa ponoc takie same jak seryjne 4-ro tłoki w wrx tyle ze bez napisu subaru) ? Czy tez zaczac od klocków ? Nakieruj mnie prosze jakoś.

 

Edited by mulec

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, mulec napisał:

Potem ktos w komentarzach tego filmu napisal ze lepsze do codziennej jazdy Hawk HP (bez +). Teraz Ty piszesz ze takich nie ma...

Carfit napisał, że nie ma klocków Hawk HP, tylko są Hawk HPS i zapewne o takie klocki do codziennej jazdy Ci chodzi. Ja takie HPS-y od kilku lat używam i jestem bardzo zadowolony, no ale ja nie mam STI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście, że nie mają bo za mocno hamują. Zakres homologacji to Widełki od do dla parametru friction.

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

Wykresów hawk jest pełno, więc łatwo dobrać

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, AdaSch napisał:

Oczywiście, że nie mają bo za mocno hamują. Zakres homologacji to Widełki od do dla parametru friction.

jasne,że tak , ale ciekawe czy tej homologacji by nie dostali,czy sie nie starali.

Balans tył/przód się nie zmienia przy zmianie  jednakowych 4  klocków na inne 4 jednakowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy przód/tył powinny być jednakowe? Bo zasłyszałem opinie, że z przodu powinny być klocki mocniejsze, a z tyłu ciut słabsze, a na pewno trzeba unikać opcji, aby to tył był mocniejszy bo może to zadziałać jak hamulec ręczny. Ktoś z doświadczenia jest w stanie się ustosunkować?

 

@mulec sam stoję przed wyborem Hawk'ów i chyba będę skłaniał się ku wersji ciut łagodniejszej czyli HPS. HP+ to już chyba nie do normalnego traktowania w mieście, poza tym potrafią być dużo głośniejsze, przynajmniej to mi się udało ustalić z neta + opisu samych klocków.

 

-----------------------------------------------

"Klocki hamulcowe Hawk Performance HPS, czyli High Performance Street to najbardziej znany i ceniony produkt w całej gamie przeznaczonej do aut seryjnych. Słyną one z natychmiastowej poprawy skuteczności układu hamulcowego deklasując przy tym klocki seryjne w prawie każdej kategorii. Produkują mniej pyłu hamulcowego, są ciche i komfortowe, a do tego delikatne dla tarcz spowalniając ich zużycie oraz zużycie samych klocków nawet do 50%. Wystarczy wspomnieć, że poprawa w działaniu hamulców szacowana jest na 20 do 40% w stosunku do produktów standardowych. Klocki HPS potrafią również pracować w bardzo wysokich temperaturach nie tracąc przy tym swoich właściwości - koniec z brakiem hamulców w górzystym terenie, czy podczas awaryjnego hamowania na autostradzie. Za cenę często niższą od zwykłych zamienników dostępnych w autoryzowanych serwisach otrzymujesz klocki, które pod każdym względem je przewyższają. Montaż Hawk Performance nie wymaga żadnych modyfikacji - wystarczy zastąpić nimi Twoje stare klocki i cieszyć się wydajniejszymi i bezpieczniejszymi hamulcami. Świetnie się sprawdzają zarówno ze standardowymi, gładkimi tarczami jak i sportowymi nacinanymi lub wierconymi. I co ważne, posiadają wszystkie blaszki, czujniki i inne akcesoria, w które wyposażone są klocki oryginalne."

 

"Klocki hamulcowe Hawk Performance w podtypie HP Plus to dokonały produkt do wypadów na tor i do bardzo mocnych aut używanych na normalnych drogach. Bardzo wysoki współczynnik tarcia i odporność nawet na ekstremalne temperatury czynią z tego produktu klasę samą w sobie. Te klocki dadzą Ci mnóstwo radości na torze, i co ważne, zabiorą Cię bezpiecznie z powrotem do domu bez konieczności wymiany klocków po zjechaniu z toru. HP Plus posiadają unikatowy, nigdzie dotąd niespotykany metaliczno-węglowy materiał cierny, który został opracowany przez Hawk Performance aby sprostać najcięższym zastosowaniom. Jest to idealne rozwiązanie problemów z hamulcami każdego sportowego auta. Należy mieć na uwadze, że ze względu na bardzo wysoki współczynnik tarcia klocki te mogą produkować więcej pyłu oraz być głośniejsze przy delikatnym hamowaniu od typowo ulicznych mieszanek Hawk Performance."

 

Zródło www.brakes.pl

Edited by nysiopysio84

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, nysiopysio84 napisał:

A czy przód/tył powinny być jednakowe?

NIekoniecznie, świadome żonglowanie klockami zmienia balans w sposób zamierzony. Moment hamujący koła zależy głównie od średnicy tłoków i średnicy tarczy,

ale z tyłu tarcze są na tyle mniejsze ,że trudno zrobić tam mocniejsze hamulce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, respect napisał:

NIekoniecznie, świadome żonglowanie klockami zmienia balans w sposób zamierzony. Moment hamujący koła zależy głównie od średnicy tłoków i średnicy tarczy,

ale z tyłu tarcze są na tyle mniejsze ,że trudno zrobić tam mocniejsze hamulce.

 

No fakt, z przodu mam tarcze 316mm, a z tyłu 290mm więc wkładając te same klocki na obie strony balansu raczej nie zaburzę, ma to sens, dzięki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I z przodu masz tłoczki ze 2 razy większą powierzchnią czyli 2 razy większą siłą, KOrektor hamulcowy dodatkowo odetnie siłę hamowania na tylnych, i od pewnego nacisku na pedał robisz siłę hamowania na przodzie  dobrych kilka razy większą niż z tyłu.

pozdr.

Edited by respect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planuję kupić DBA 4000 T3 + Hawk HPS 5.0 do STI MY06.

Autem oprócz typowego wykorzystania ;) jeżdżę także na co dzień.

Dobry pomysł?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...