Alpin Opublikowano 24 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 Z DS Performance nie jest zawsze taka prosta sprawa. To są pasujące do mojego Outback DS Performance: http://ecat.ferodoracing.com/car-tuning/brake-pads/FDSE1984 Jak widać nie mają R90. W katalogu PDF jest, że numery FDS mają R90 a FDSE nie mają (...Outside EU (No R90)...). W katalogu na stronie jak się kliknie obrazek ze znaczkiem normy (te E w kółku) pojawia się zdawkowe jej wyjaśnienie. Jest tam napisane, że żeby dostać R90 klocek musi mieć wszystkie parametry w granicać plus/minus 15% względem OEM (...brake pads sold in the EU for use in cars in production from 1999 onwards must be within +/-15% of the performance of the original equipment (OE) components which were sold with the vehicle...) Wychodzi na to, że OEM do Outbacka H6 był tak badziewny, że niektóre parametry przekraczają te 15% skoro w większości samochodów jednak się mieszczą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Turbo Opublikowano 24 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 Z tymi przewodami w oplocie - założyłem u siebie i niezbyt czuję różnicę. Oczywiście jak się ma 15 letnie auto, czy nawet starsze, co u nas nie jest niczym wyjątkowym, to warto ot tak profilaktycznie te przewody oryginalne wymienić, bo jednak pracują pod sporym obciążeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 24 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 A ja znam tylko historie, że lubią strzelać i nie warto zmieniaćWysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 24 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 No to pies je drapał te kolorowe przewody Chyba że moje z jakiś powodów trzeba będzie wymienić to może... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 24 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 Owszem , lubią strzelać !!!! Jak mechanik źle zamontuje przelotkę do amort. i przewód ociera i w końcu pęknie ..... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yak Opublikowano 24 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 Cholera... Nie ukrywam, że planuję takie zakupić, ale to co piszecie raczej nie wpływa pozytywnie na decyzję :/ DSy u mnie piszczą jak cholera, ale w sumie nadaje to swoistego uroku Ostatnio zawstydziłem X-tonowego MANa jak hamowaliśmy koło siebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 24 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 10 minut temu, carfit napisał: Owszem , lubią strzelać !!!! Jak mechanik źle zamontuje przelotkę do amort. i przewód ociera i w końcu pęknie ..... Miałem taką sytuację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 25 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2017 (edytowane) Przeanalizowałem trochę ofert producentów i nie jest łatwo. Nie uznaję dwóch różnych producentów na przód i tył - nie sprawdza się to, bo balans, zużycie itp. Zabójczo to odczułem na plus w FXT po dodaniu RC5+ na tył szczególnie kiedy jest załadowany. Wyznacznikiem jest ta sama mieszanka przód i tył Ferodo racing jak zwykle dało dupy i po raz kolejny mi się zdarzyło, że nie ma DS Performance na tył (trzecie auto!) a to chętnie bym wybrał Po analizie wszystko wskazuje że wybiorę BREMBO HP2000 głównie ze względu na homologację Cytat HOMOLOGATION FOR ROAD USE: Brembo Sport pads are ECE-R90 approved, with marking to enable identification. jedyne, ale nie specjalnie są dostępne w sprzedaży w PL więc to jest jakieś utrudnienie wklejam analizę, może komuś się też przyda. co do temperatur i parametrów to znalazłem tylko takie coś Cytat Road Legal ECE R90 approved pads Brembo HP2000 Sport These look to be a good choice for fit and forget pads. Temps up to 600 degrees C, optimal between 200-300 degrees C. Friction coefficient of over 0.5 przy wskaźniku 0,5 wygląda to bardzo zacnie ale nie ma wykresów więc nie wiem jak to działa zimą lub na zimno, Sądzę jednak, że homologacja to reguluje 13 godzin temu, carfit napisał: Owszem , lubią strzelać !!!! Jak mechanik źle zamontuje przelotkę do amort. i przewód ociera i w końcu pęknie ..... ło Panie! I wg mnie z tym jest największy teraz problem, czyli dobrzy i dokładni mechanicy. Ci których znam, kalendarz na mc do przodu maja zajęty... Te przypadki które ja zam (dwa) to pęknięcie przewodu przy samym zacisku czyli tam gdzie rurka łączy się z zaciśniętą końcówką. fajna strona, dzielę się http://www.racetechnologies.com/brake-pad-comparison Edytowane 25 Listopada 2017 przez AdaSch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 26 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2017 @AdaSch Problemem z wrzuceniem np OMP jest dostępność na przód czy tył? Rozważałeś swap zaciskow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 26 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2017 Problemem jest to, że podobno nie są już produkowane (totalny brak na stronie OMP a był nawet konfigurator) a to co jest to pozostałości magazynowe. Z przodem nie ma problemu ale tył to jakiś wynalazek i chyba nic się nie da dopasować. Tył w niektórych subarakach od 2008 ma tarczę 286mm i nawidoczniej inny zacisk niż ten z tarczą 266mm ze starszych modeli a i tak nie mam pewności, że w ofercie był pasujący. Mam już ofertę na klocki brembo HP2000 ale cenowo nie jest miło. Chciałem się zmieścić w około 500-600 pln a ofertę którą mam to 1k pln za przód i tył. Typowo za kpl klocków zwykłych znanych producentów to koszt 300-350 pln ale ze wzgledu na osobiste fatalne doświadczenia z Ferodo Premier po prostu nie kupię kolejnego spowalniacza. Jedyna bólowa opcja to TRW bo miałem w darmowozie i fajnie działały ale tam jest inne wspomagania itd wiec nie wiem jak to się przełoży na Imprezę. No i tu mi brakuje właśnie półki OMP a nie wiem co innego mógłbym wybrać. Generlanie chciałbym coś w ze współczynnikiem 0,4 i nie zależy mi na wysokich temperaturach. Co do swap zacisków, to przez felgi OEM z zimówkami 16" nie mogę założyć 4pot i 2pot pod które jest spory wybór i to mam we wspomnianym forku z RC5+ hamuje jak dzikie. Różnica jest taka, że w forku na tyle mam tarcze z WRX 290mm wentylowane ale nie sądzę, że impreza będzie miała pół problemu z tarczami 286mm. gdyby był dostępny kpl Ferodo DSP pewnie bym już złożył zamówienie bo na tym klocku miałem mega przebieg a imprezą bardzo mało się hamuje więc pewnie by było podobnie. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 26 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2017 (edytowane) Kupowalem OMP 3 mies temu z pewnego sklepu internetowego -bez problemu, cena 175. Rozważałeś zielone EBC? Bardzo przyjemny, przewidywalny klocek do codziennej, spokojnej jazdy. fajnie działa już od zimnego, niezłe czucie. Jak chcesz przetestować służę pomocą - mam na Forku. Takie lepsze TRW. Miałem TRW na Imprezie NA i czterotłoczku - do codziennej jazdy spoko, szybszej zdecydowanie nie - raz zagotowałem płyn. Edytowane 26 Listopada 2017 przez dr.elich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 26 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2017 (edytowane) Nie mogę znaleźć wykresów i danych dla Textar. Cenowo byłoby w budżecie, ale nie wiem na jakim poziomie jest poziom tarcia. No dobrze, Generalnie Kicha z tymi Bremo HP2000 nie ma i cena ok 1k PLN ale rozważam zwykłe Brembo chociaż mam mały mętlik bo każdy mów, że brembo tylko przemolowuje oznaczenia a samo Brembo na filmie propagandowym mówi co innego. tutaj gość mówi, że to szajs z przemalowanymi oznaczeniami a tutaj film propagandowy Brembo, że robią sami Ciekawe jak jest naprawdę. Anty Brembo pad film jest ze stycznia 2017. Ktoś coś wie? Ostatecznie zamówiłem klocki i tarcze Brembo. Udało mi się wynegocjować bdb cenę 133pln za tarczę Brembo 09.A921.11 117 PLN Brembo klocki przód P78013 119 PLN Brembo klocki tył P78020 Stwierdziłem, że skoro teraz nie mogę kupić nic z z półki za 1k to wybiorę coś taniego z kilkoma dobrymi opiniami na forach Cenowo bardzo dobrze wygląda też EBC green bo wynegocjowana cena za komplet to 555 PLN ale trochę mnie przestraszyły przeczytanie informacje o średniej trwałości klocków chociaż nie wiem czy prawdziwe. Pojeżdżę, zdam raport a jak uzbieram kaskę to kupie Hawk HP+ o ile Brembo będą spowalniać a nie hamować. wstawiam grafikę, może się jeszcze komuś przydać Pozdrawiam Edytowane 29 Listopada 2017 przez AdaSch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Turlej Opublikowano 29 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2017 (edytowane) Co do przewodów w oplocie to polecam Goodridge, w Warszawie ktoś dorabia na wymiar. Nie słyszałem żeby komuś strzelił. Może chińszczyzna z Aliexpres.com nie działa. Wiem że ci co się scigają zakładają to do aut i motocykli i nikt nie narzeka. To jest droga rzecz. I jedno co ważne, profesjonalni montażyści mają specjalne elementy które pozwalają nowe przewody tak założyć jak oryginalne, chodzi mi o specjalne gumki, obejmy itp... Co do brembo to może być istotne kupowanie z pewnego źródła, ponoć ilość podrób na rynku poraża. Mi w samochodzie i motocyklach się sprawdzają. Przy czym trzeba umieć dobrać skład klocków do stylu jazdy i modelu auta. Bo czasem ten sam klocek pasuje do kilku modeli samochodów które różnie ważą, mają inny charakter. Co do wypowiedzi Pana w filmu to mu po prostu nie wierze, taki trochę chłopek roztropek. Edytowane 29 Listopada 2017 przez Adam Turlej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 29 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2017 48 minut temu, Adam Turlej napisał: I jedno co ważne, profesjonalni montażyści mają specjalne elementy które pozwalają nowe przewody tak założyć jak oryginalne, chodzi mi o specjalne gumki, obejmy itp... no właśnie a najczęściej tego brakuje i się przecierają.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wac Opublikowano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2017 W dniu 2017-11-24 o 09:21, AdaSch napisał: A ktoś może napisać parę słów o HP+ ? czy faktycznie mocno pylą i piszczą? Mam zestaw DBA + HP+ który spisuje się zdecydowanie lepiej niż OEM. Klocki pylą tylko trochę, piszczały na początku, teraz sporadycznie. Przyznam, że czasem mi tego nawet brakuje Do RC5 i DS2500 niestety nie mam jeszcze porównania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 Krótki raporcik dot klocków Brembo. Hamują lepiej niż seryjne juridy co chyba jest oczywistością Klocki na tył zestawie mają blaszki antywibracyjne Klocki przód nie mają blaszek antywibracyjnych Klocki na przodzie pomimo braku blaszek jak na razie nie piszczą Klocki słychać jak trą/żrą tarcze przynajmniej jak są nowe. Gdyby nie ten brak blaszek na przód byłbym bardzo zadowolony. Moje blaszki były bardzo skorodowane i skleiły się z juridami wiec nadawały się tylko na złom Tarcze tył prawie po 180kkm nadal nie były zużyte, wręcz na cześć pracującej wykazywały pewną korozję - taki jurid jest dramatyczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PR7EMEK Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 To ja wspomnę coś o swoich RC5+ Okazuje się, że przy temperaturach zimowych (w okolicach zera) klocki przestały piszczeć (przynajmniej w czasie normalnej miejskiej jazdy). Teraz zaczynam się zastanawiać co się stało i czy coś nie jest uszkodzone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maver Opublikowano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 (edytowane) W dniu 19.11.2017 o 15:31, skwaro napisał: Te blaszki są już praktycznie niedostępne w ASO, dzwoniłem i nigdzie już nie ma. Ostatni komplet z JP pojawił się u Carfita. Zestaw blaszek dotarł po dwóch tygodniach do ASO , więc z dostępnością nie jest źle. Cena za komplet po rabacie to 300zł. Edytowane 16 Grudnia 2017 przez maver Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 17 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2017 Cena powala 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Turbo Opublikowano 17 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2017 to jest jednak złoty interes - 300pln za pare kawałków blachy, ktore gdyby mieć na wzór, można by sobie za parenaście złotych wyciąć... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 17 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2017 ...a jeśli kupisz klocki TRW to te blaszki masz z klockami Zauważyłem że te "tańsze" klocki posiadają blaszki a te "premium" ich nie mają. Do swojego Robala kupowałem klocki na tył TRW i one miały blaszki a na przód kupowałem Ferodoo DS2500 i one blaszek nie posiadały. Więc z starych klocków przełożyłem i wszystko śmiga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 17 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2017 (edytowane) w TRW da sie je chyba kupić nawet osobno, ale ja też wolałem oryginalny kpl z ASO przy czym ten na fotce @MAVER chyba nie jest kompletem, bo brakuje tej z otworami. O dziwo, po założeniu blaszek, klocek inaczej się ukształtować z czasem i auto jeszcze bardziej agresywnie zaczęło hamować, lub to czysty przypadek. Edytowane 17 Grudnia 2017 przez AdaSch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 18 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 To jest poprawny sposób montażu tych blaszek. Do TRW pod czterotłoczek dodają, ale jak jest z brembo to nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maver Opublikowano 18 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 11 godzin temu, AdaSch napisał: w TRW da sie je chyba kupić nawet osobno, ale ja też wolałem oryginalny kpl z ASO przy czym ten na fotce @MAVER chyba nie jest kompletem, bo brakuje tej z otworami. to jest kompletny zestaw (sprawdzałem z dokumentacją). Po prostu u mnie ta podkładka nie ma otworów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 18 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 no proszę, czyli inny rocznik i inny patent Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się