Kario Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 W dużym uproszczeniu to jest tak SIP i reszta z UE mówi chcemy diesla bo bez diesla sprzedaż ani rusz. FHI tempo w to wierzy, dostają diesla sprzedaż nurkuje na łeb na szyje. Legacy wylatuje z rynku kompletnie, kastrują WRX i H6. Pisze to bo może ktoś z SIP to przeczyta i otrzeźwieje, pogada z kumplem z Niemiec czy Francji i pójdą po rozum do głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 (edytowane) ciężko będzie utrzymać sensowną sprzedaż nie mając "towaru na półce" diesla wprowadzili bardzo późno do tego po wejściu na rynek okazało się, że jest to silnik "problematyczny" nie dziwię się im, że go chcą widzieć w autach sprzedawanych w EU bo ponieśli koszty projektu - chwała im za to - chyba jedynego boxera diesla na świecie, wprowadzając go na dobre w czasie gdy blask diesli blednie ale każdy producent masowy powinien mieć jakiegoś diesla w ofercie jeśli przez ostatnie lata słyszeli w Japonii, że sprzedaż nie jest tak atrakcyjna bo nie ma diesla to nie mogą się tam nadziwić co teraz, macie diesla a mało kto go chce kupować Edytowane 3 Września 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 3 Września 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 (edytowane) Bo nie wyobrazam sobie co to za chalas bylby przy 250 mniej więcej taki To nie ma nic wspólnego z emisja. Gdyby tak było to nie byłoby forestera XT 2.0DIT Ma. Chodzi o emisję flotową CO2 Małe (2.0) diesle kupuje się, żeby oszczędzać paliwo. Jak ktoś chce oszczędzać paliwo, to nie kupuje auta 4x4 Błędna opinia. Udział silników wysokoprężnych pośród samochodów z napędem wszystkich kół jest zdecydowanie większy, niż w niższych segmentach rynku. Wyjątkiem jest ostatnio USA ale to jest zasługa SOA a nie FHI SOA jest 100% córką FHI. Sprzedaje samochody zaprojektowane i wykonane przez FHI. Odmawianie "zasług" FHI jest w tym kontekście ... niekonsekwencją Pisze to bo może ktoś z SIP to przeczyta i otrzeźwieje Uprzejmie informuję że : - czytam ( o czym większość p.t. Forumowiczów wie ); - w przypadku pytań/sugestii istotnych istnieje dział "pytania do dyrekcji" ; - jestem jak najbardziej trzeźwy ... ale nawet na trzeźwo i tak mam ograniczone pole działania, bo nasz udział w całości sprzedaży FHI to ..... ok. 0,2% Pozdrowienia Edytowane 3 Września 2014 przez Dyrekcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Jeśli sprzedaż ma rosnąć trzeba wywalić 2.0D i wprowadzić ATRAKCYJNY silnik. Amen! nasz udział w całości sprzedaży FHI to ..... ok. 0,2% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 - jestem jak najbardziej trzeźwy ... ale nawet na trzeźwo i tak mam ograniczone pole działania, bo nasz udział w całości sprzedaży FHI to ..... ok. 0,2% tzn. SIP - powiedzmy, że to udział Polski ale jednak cała UE to odrobinę większy rynek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Ma. Chodzi o emisję flotową CO2 Nie chce otwierać nowego wątku w Pytaniach do Dyrekcji dlatego zadam je tutaj: Czy szanowna Dyrekcja jest w stanie udzielić nam informacji jaka jest granica oraz jaki jest wynik Subaru, ewentualnie ile do granicy brakuje? Jak rozumiem zwykła Impreza mogłaby być w Polsce sprzedawana skoro jest w Niemczech tylko potencjalnych klientów za mało? To samo tyczy się Forestera 2.5i skoro jest dostępny na Malcie. Oba kraje są w UE. Ostatnie pytanie, czy rezygnacja z Legacy w EU nie zostawiłaby miejsca na WRX-a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 3 Września 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 (edytowane) Czy szanowna Dyrekcja jest w stanie udzielić nam informacji jaka jest granica Dokładne informacje tu : http://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars/index_en.htm Dla producentów niszowych ( jak Subaru, LR etc) limity są nieco wyższe. W ramach tych wyższych limitów aktualnie jesteśmy do właściwej drodze ( niestety po "wyrzuceniu" z programu niektórych silników ). Jak rozumiem zwykła Impreza mogłaby być w Polsce sprzedawana skoro jest w Niemczech tylko potencjalnych klientów za mało? Impreza jest aktualnie dostępna w EU tylko z silnikiem 1.6. Niestety jest to jednostka nieco ... za "słaba" jak na przyzwyczajenia naszych klientów. Stąd wnieśliśmy o udostępnienie silnika 2.0. Forestera 2.5i skoro jest dostępny na Malcie Nie. Jest to wersja RHD. 2.5 LHD nie jest oferowany w EU. Ponadto ze względu na akcyzę jego cena wyszła by na poziomie ... 2.0 DiT. Ostatnie pytanie, czy rezygnacja z Legacy w EU nie zostawiłaby miejsca na WRX-a WRX to "zupełnie inna bajka" . Staramy się o Levorga, który wymiarami mógłby być widziany jako następca Legacy poprzedniej generacji ( tej, która w Unii dobrze się sprzedawała ). Pozdrowienia Edytowane 3 Września 2014 przez Dyrekcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wyrod Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Problem jest dość prosty: Diesel Subaru powstał bardzo późno na tle innych producentów, nie ma więc co oczekiwać silnego i bezawaryjnego diesla od Subaru bo jest na to jeszcze za wcześnie, dopiero - zdaje się, ogarnięto problem awaryjności, teraz może rozpoczną prace nad jego wydajnością. Subaru nigdy nie produkowało oszczędnych silników benzynowych więc ciężko teraz oczekiwać niskiej emisji CO, porównywalnej z BMW czy Mercedesem. Zatem, silniki zostaną dopasowane do wymogów unijnych dopiero wtedy, gdy takie wymogi postawią przed Subaru, rynki na których FHI zależy: USA lub Japonia. A póki co .... cóż, Subaru nie jest jedynym producentem samochodów na świecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 To nie ma nic wspólnego z emisja. Gdyby tak było to nie byłoby forestera XT 2.0DITMa. Chodzi o emisję flotową CO2 No właśnie jest cala masa innych flot z większymi silnikami. Poza tym jeśli chodzi o flotę, to dlaczego jest Forester 2.0DIT a nie ma imprezy 1.6?? To by obniżało emisje floty, prawda? Małe (2.0) diesle kupuje się, żeby oszczędzać paliwo. Jak ktoś chce oszczędzać paliwo, to nie kupuje auta 4x4Błędna opinia. Udział silników wysokoprężnych pośród samochodów z napędem wszystkich kół jest zdecydowanie większy, niż w niższych segmentach rynku. Bo jest pełno >DUŻYCH< silników diesla + 4x4 a nie 2.0D. Fakty są takie, ze wraz z wprowadzeniem diesla sprzedaż legacy zaczęła spadać. Logiczna konkluzja jest taka, ze 2.0D nie było dobrym pomysłem a pewnie zabrało miejsce rozwojowi innego lepszego rynkowo silnika na UE. Teraz jest 1.6DIT i to jest odpowiedź. Tyle, ze chyba nikt tego nie rozumie skoro się 1.6DIT nie wprowadza do UE i wycofuje się Legacy. Np. mój sąsiad ma 2x diesla + 4x4, tyle, że V8 i V6 a nie czterocylindrowe 2.0 150PS. Wyjątkiem jest ostatnio USA ale to jest zasługa SOA a nie FHISOA jest 100% córką FHI. Sprzedaje samochody zaprojektowane i wykonane przez FHI. Odmawianie "zasług" FHI jest w tym kontekście ... niekonsekwencją A co za różnica do kodo co należy. Ważne, że w SOA są ludzie, którzy zrozumieli rynek i błędy FHI. Legacy jest może zaprojektowanie przez FHI ale wg wymagań przedstawionych przez SOA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Dokładne informacje tu : http://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars/index_en.htm Dla producentów niszowych ( jak Subaru, LR etc) limity są nieco wyższe. W ramach tych wyższych limitów aktualnie jesteśmy do właściwej drodze ( niestety po "wyrzuceniu" z programu niektórych silników ). Reducing CO2 emissions from passenger cars O tą stronę chodziło, bo link nie działa? Stąd wnieśliśmy o udostępnienie silnika 2.0.Czyli jest szansa na powrót zwykłej Imprezy? 1.6 i 2.0 czy może 1.6T i 2.0? WRX to "zupełnie inna bajka" . Staramy się o Levorga, który wymiarami mógłby być widziany jako następca Legacy poprzedniej generacji ( tej, która w Unii dobrze się sprzedawała ). Jest jakiś racjonalny powód nie oferowania WRX-a w Europie? Nowa buda + ciekawy silnik miał szanse odnieść sukces (jak Forester XT w PL i EU). O staraniach już wiemy od dawna a czy można wiedzieć jakie silniki i o jakich parametrach bo to ważniejsze? 1.6T (to samo co w JP), 2.0D i 2.0DIT (240 KM)? No właśnie jest cala masa innych flot z większymi silnikami. Poza tym jeśli chodzi o flotę, to dlaczego jest Forester 2.0DIT a nie ma imprezy 1.6?? To by obniżało emisje floty, prawda?To jest właśnie przewaga dużych koncernów. Kilka sprzedanych FIAT-ów 500 równoważy jedno Ferrari itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 To jest właśnie przewaga dużych koncernów. Kilka sprzedanych FIAT-ów 500 równoważy jedno Ferrari itp. Toyota jest udziałowcem Subaru ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 chyba jednak nie o to chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Szanowna Dyrekcjo Czyli Legacy MY10 GT jest lepiej wyciszony od Legacy D ?. Ja zauwazylem, ze halas w kabinie zalezy od rodzaju nawierzchni. Silnika praktycznie nie slychac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 3 Września 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Impreza jest aktualnie dostępna w EU tylko z silnikiem 1.6 Poza tym jeśli chodzi o flotę, to dlaczego jest Forester 2.0DIT a nie ma imprezy 1.6?? Emisja flotowa jest mierzona dla całej Unii. Obecność ( w cenniku ) Imprezy 1.6 w Polsce nie ma tu znaczenia. Bo jest pełno >DUŻYCH< silników diesla + 4x4 a nie 2.0D Sorry, ale fakty są inne. Najwięcej sprzedaje się w tej kategorii silników o pojemności 2.0 lub mniejszej. A co za różnica do kodo co należy. Ważne, że w SOA są ludzie, którzy zrozumieli rynek i błędy FHI. Legacy jest może zaprojektowanie przez FHI ale wg wymagań przedstawionych przez SOA. Cóż, jeżeli lepiej ode mnie wie Pan, jak funkcjonuje w FHI planowanie produktu ( czy też ogólnie planowanie produktu u producentów) to chylę czoła. Reducing CO2 emissions from passenger cars O tą stronę chodziło, bo link nie działa? Tak. U mnie link działa ... O staraniach już wiemy od dawna a czy można wiedzieć jakie silniki i o jakich parametrach bo to ważniejsze? Niestety tak konkretnie nie mogę się ( jeszcze ) wypowiadać ...proszę o zrozumienie. Jest jakiś racjonalny powód nie oferowania WRX-a w Europie? Wspomniana emisja CO2 + relatywnie niewielki rynek. Wobec wyboru WRX czy STI jako model "flagowy" wybrano STI. To jest właśnie przewaga dużych koncernów. Kilka sprzedanych FIAT-ów 500 równoważy jedno Ferrari itp Zgadza się Dla Mercedesa funkcjonuje Smart, dla BMW - Mini etc. etc. Toyota jest udziałowcem Subaru ;-) To nie ma znaczenia - liczone jest oddzielnie. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 (edytowane) ketivv powiedział Toyota jest udziałowcem Subaru ;-) To nie ma znaczenia - liczone jest oddzielnie. jeszcze nie, pewnie w przyszłości trzeba się będzie wspomagać, bo taki silnik jak 2.5 NA pewnie nie pomaga w restrykcjach bo np. skoro dla BMW jest Mini to kto jest dla Porsche ? ogólnie producenci aut niszowych mają z tym problem, czymś trzeba to średnie spalanie rozwodnić ale czym w przypadku Subaru to zrobić Edytowane 3 Września 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 (edytowane) Niestety tak konkretnie nie mogę się (jeszcze ) wypowiadać ...proszę o zrozumienie. Achh, myślałem, że uda się pociągnąć za język. Wspomniana emisja CO2 + relatywnie niewielki rynek. Wobec wyboru WRX czy STI jako model "flagowy" wybrano STI. W tej chwili nie ma żadnego sedana w ofercie Subaru. Myślę, że niska-dobra cena wygenerowałaby nowych klientów (rynek) na WRX. Szkoda, może chociaż Subaru Europe zostawiło sobie miejsce w emisji na WRX-a (tak na wszelki wypadek) Jeszcze jedno pytanie w kontekście WRX. Czy sprzedaż tego modelu na bliskim wschodzie, Ukraina, Rosja i w niektórych krajach Ameryki Południowej wygeneruje aż tak wysoki popyt (patrząc oczywiście homologacyjnie i według wersji, bo to są koszty w przygotowaniu) aby przewyższyć nawet ten Europejski? to kto jest dla Porsche ? Skoda Edytowane 3 Września 2014 przez FilipBB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 3 Września 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Czy sprzedaż tego modelu na bliskim wschodzie, Ukraina, Rosja i w niektórych krajach Ameryki Południowej wygeneruje aż tak wysoki popyt (patrząc oczywiście homologacyjnie i według wersji, bo to są koszty w przygotowaniu) aby przewyższyć nawet ten Europejski? Tego naturalnie nie wiem. Natomiast należy pamiętać, że koszt samego już przygotowania sprzedaży w Unii jest b.wysoki ( skomplikowane, kosztowne procedury homologacyjne, bardzo ostre prawa konsumenckie wpływające na konieczność przygotowania instrukcji obsługi /broszur itp, ale po części także naklejek w lokalnych językach itd. ). Żeby nie było wątpliwości - sam jak najchętniej widziałbym WRX-a w naszej ofercie. Nie robię żadnej tajemnicy ze swojego ogromnego zadowolenia z Forstera XT, w czym ogromna zasługa także jednostki napędowej. Tak więc jej dostępność w innych modelach, np. w WRX, tym bardziej byłaby ( w/g mnie ) mile widziana. No ale niestety , przepisy, efekt skali, ekonomia, regulacji emisji itp. itp . Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Jestem przerażony logika dyrekcji. Jaki efekt skali? Przecież, żeby był efekt skali to trzeba auta SPRZEDAWAĆ a nie wycofywać z oferty. Włosy mi się na głowie jeżą jak czytam takie rzeczy. Trzeba przygotować ATRAKCYJNA ofertę a nie wycofywać modele bo wycofywanie prowadzi do nikd to chyba oczywiste. Wszystkie inne marki zwiększają różnorodność modeli. Co do emisji i małych aut - ZNOWU wycofane zostało małe auto FWD - Justy. Wystarczy dogadać się z Toyota i sprzedawać yarisa ze znaczkiem subaru tak? Jednak osobiście myślę, że emisja to nie problem dlatego właśnie, że olano justy i wprowadzono forestera XT. Myślę, ze chodzi po prostu o spadającą sprzedaż, która jest wynikiem źle przygotowanej oferty na UE. Nowe subaru pala mało, auris 1.6 CVT mojej żony pali podobnie jak legacy 2.5 CVT... Ostatnio OBK 3.6 spaliłem 6.4L/100km (wg komputera) na wcale nie optymalnej trasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 4 Września 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Jestem przerażony logika dyrekcji. Jaki efekt skali? Bardzo mi przykro - nie chciałem wywoływać przerażenia żeby był efekt skali to trzeba auta SPRZEDAWAĆ a nie wycofywać z oferty Wystarczy dogadać się z Toyota i sprzedawać yarisa ze znaczkiem subaru tak? Czasem dobrze jest zwrócić uwagę na kontekst. Pozwolę sobie przypomnieć, iż o efekcie skali mówiłem odpowiadając na pytanie o WRX. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 3.6 spaliłem 6.4L/100km Uohohoj! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Jestem przerażony logika dyrekcji. niektórzy mogą być przerażeni uproszczeniami jakie stosujesz. Wszystko o czym rozmawiamy nie jest takie proste jakby się wydawało bez analizy szczegółów..,.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wyrod Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 ... Ostatnio OBK 3.6 spaliłem 6.4L/100km (wg komputera) na wcale nie optymalnej trasie. ale, że jak? Z górki i z wiatrem? To w ogóle możliwe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 7.6/100 na nawet dość sporej trasie i to jeszcze widziałem że możliwe, ale 6.4 to już nie wiem co trzeba robić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 7.6/100 Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Tyle pokazał komputer. Fakt chciałem zobaczyć jak bardzo to auto może być oszczędne, ale tego się nie spodzie walem. Jazda tak około 90km/k, parę hamowań. Raz lekko pod gore, raz trochę w dol. Jechałem spokojnie. Odczyt jest z komputera, może zafałszowany. Szkoda, ze dyrekcja nie chce podać konkretnych danych odnośnie subaru i emisji w UE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się