Skocz do zawartości

Subaru Outback MY15


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

W dużym uproszczeniu to jest tak SIP i reszta z UE mówi chcemy diesla bo bez diesla sprzedaż ani rusz. FHI tempo w to wierzy, dostają diesla sprzedaż nurkuje na łeb na szyje. Legacy wylatuje z rynku kompletnie, kastrują WRX i H6. Pisze to bo może ktoś z SIP to przeczyta i otrzeźwieje, pogada z kumplem z Niemiec czy Francji i pójdą po rozum do głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciężko będzie utrzymać sensowną sprzedaż nie mając "towaru na półce"

 

 

diesla wprowadzili bardzo późno do tego po wejściu na rynek okazało się, że jest to silnik "problematyczny" 

nie dziwię się im, że go chcą widzieć w autach sprzedawanych w EU bo ponieśli koszty projektu - chwała im za to - chyba jedynego boxera diesla na świecie, wprowadzając go na dobre w czasie gdy blask diesli blednie ale każdy producent masowy powinien mieć jakiegoś diesla w ofercie

 

jeśli przez ostatnie lata słyszeli w Japonii, że sprzedaż nie jest tak atrakcyjna bo nie ma diesla to nie mogą się tam nadziwić co teraz, macie diesla a mało kto go chce kupować  ;)

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Bo nie wyobrazam sobie co to za chalas bylby przy 250

mniej więcej taki   :)

 

 

 

To nie ma nic wspólnego z emisja. Gdyby tak było to nie byłoby forestera XT 2.0DIT

Ma. Chodzi o emisję flotową CO2 

 

 

 

Małe (2.0) diesle kupuje się, żeby oszczędzać paliwo. Jak ktoś chce oszczędzać paliwo, to nie kupuje auta 4x4

Błędna opinia. Udział silników wysokoprężnych pośród samochodów z napędem wszystkich kół jest zdecydowanie większy, niż w niższych segmentach rynku.   

 

Wyjątkiem jest ostatnio USA ale to jest zasługa SOA a nie FHI

SOA jest 100% córką FHI. Sprzedaje samochody zaprojektowane i wykonane przez FHI. Odmawianie "zasług" FHI jest w tym kontekście ... niekonsekwencją :)

 

 

Pisze to bo może ktoś z SIP to przeczyta i otrzeźwieje
 

 

Uprzejmie informuję że :

- czytam ( o czym większość p.t. Forumowiczów wie );

- w przypadku pytań/sugestii istotnych istnieje dział "pytania do dyrekcji" ;

- jestem jak najbardziej trzeźwy ... ale nawet na trzeźwo i tak mam ograniczone pole działania, bo nasz udział w całości sprzedaży FHI to ..... ok. 0,2% 

 

Pozdrowienia

Edytowane przez Dyrekcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

- jestem jak najbardziej trzeźwy ... ale nawet na trzeźwo i tak mam ograniczone pole działania, bo nasz udział w całości sprzedaży FHI to ..... ok. 0,2% 
 

 

tzn. SIP - powiedzmy, że to udział Polski ale jednak cała UE to odrobinę większy rynek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma. Chodzi o emisję flotową CO2 

 

Nie chce otwierać nowego wątku w Pytaniach do Dyrekcji dlatego zadam je tutaj:

Czy szanowna Dyrekcja jest w stanie udzielić nam informacji jaka jest granica oraz jaki jest wynik Subaru, ewentualnie ile do granicy brakuje?

Jak rozumiem zwykła Impreza mogłaby być w Polsce sprzedawana skoro jest w Niemczech tylko potencjalnych klientów za mało? To samo tyczy się Forestera 2.5i skoro jest dostępny na Malcie. Oba kraje są w UE.

Ostatnie pytanie, czy rezygnacja z Legacy w EU nie zostawiłaby miejsca na WRX-a? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Czy szanowna Dyrekcja jest w stanie udzielić nam informacji jaka jest granica

Dokładne informacje tu : http://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars/index_en.htm 

 

Dla producentów niszowych ( jak Subaru, LR etc) limity są nieco wyższe.

W ramach tych wyższych limitów aktualnie jesteśmy do właściwej drodze ( niestety po "wyrzuceniu" z programu niektórych silników ).

 

Jak rozumiem zwykła Impreza mogłaby być w Polsce sprzedawana skoro jest w Niemczech tylko potencjalnych klientów za mało?

Impreza jest aktualnie dostępna w EU tylko z silnikiem 1.6. Niestety jest to jednostka nieco ... za "słaba" jak na przyzwyczajenia naszych klientów.

Stąd wnieśliśmy o udostępnienie silnika 2.0.

 

 

Forestera 2.5i skoro jest dostępny na Malcie

Nie. Jest to wersja RHD. 2.5 LHD nie jest oferowany w EU. Ponadto ze względu na akcyzę jego cena wyszła by na poziomie ... 2.0 DiT.

 

Ostatnie pytanie, czy rezygnacja z Legacy w EU nie zostawiłaby miejsca na WRX-a

WRX to "zupełnie inna bajka" . Staramy się o Levorga, który wymiarami mógłby być widziany jako następca Legacy poprzedniej generacji ( tej, która w Unii dobrze się sprzedawała :) ).

 

Pozdrowienia 

Edytowane przez Dyrekcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest dość prosty:

Diesel Subaru powstał bardzo późno na tle innych producentów, nie ma więc co oczekiwać silnego i bezawaryjnego diesla od Subaru bo jest na to jeszcze za wcześnie, dopiero - zdaje się, ogarnięto problem awaryjności, teraz może rozpoczną prace nad jego wydajnością. Subaru nigdy nie produkowało oszczędnych silników benzynowych więc ciężko teraz oczekiwać niskiej emisji CO, porównywalnej z BMW czy Mercedesem. Zatem, silniki zostaną dopasowane do wymogów unijnych dopiero wtedy, gdy takie wymogi postawią przed Subaru, rynki na których FHI zależy: USA lub Japonia.

A póki co .... cóż, Subaru nie jest jedynym producentem samochodów na świecie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To nie ma nic wspólnego z emisja. Gdyby tak było to nie byłoby forestera XT 2.0DIT

Ma. Chodzi o emisję flotową CO2

 

No właśnie jest cala masa innych flot z większymi silnikami. Poza tym jeśli chodzi o flotę, to dlaczego jest Forester 2.0DIT a nie ma imprezy 1.6?? To by obniżało emisje floty, prawda?

 

Małe (2.0) diesle kupuje się, żeby oszczędzać paliwo. Jak ktoś chce oszczędzać paliwo, to nie kupuje auta 4x4

Błędna opinia. Udział silników wysokoprężnych pośród samochodów z napędem wszystkich kół jest zdecydowanie większy, niż w niższych segmentach rynku.

 

Bo jest pełno >DUŻYCH< silników diesla + 4x4 a nie 2.0D. Fakty są takie, ze wraz z wprowadzeniem diesla sprzedaż legacy zaczęła spadać. Logiczna konkluzja jest taka, ze 2.0D nie było dobrym pomysłem a pewnie zabrało miejsce rozwojowi innego lepszego rynkowo silnika na UE. Teraz jest 1.6DIT i to jest odpowiedź. Tyle, ze chyba nikt tego nie rozumie skoro się 1.6DIT nie wprowadza do UE i wycofuje się Legacy. Np. mój sąsiad ma 2x diesla + 4x4, tyle, że V8 i V6 a nie czterocylindrowe 2.0 150PS.

 

Wyjątkiem jest ostatnio USA ale to jest zasługa SOA a nie FHI

SOA jest 100% córką FHI. Sprzedaje samochody zaprojektowane i wykonane przez FHI. Odmawianie "zasług" FHI jest w tym kontekście ... niekonsekwencją :)

 

A co za różnica do kodo co należy. Ważne, że w SOA są ludzie, którzy zrozumieli rynek i błędy FHI. Legacy jest może zaprojektowanie przez FHI ale wg wymagań przedstawionych przez SOA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładne informacje tu : http://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars/index_en.htm 

 

Dla producentów niszowych ( jak Subaru, LR etc) limity są nieco wyższe.

W ramach tych wyższych limitów aktualnie jesteśmy do właściwej drodze ( niestety po "wyrzuceniu" z programu niektórych silników ).

Reducing CO2 emissions from passenger cars

O tą stronę chodziło, bo link nie działa?

 

 

Stąd wnieśliśmy o udostępnienie silnika 2.0.

Czyli jest szansa na powrót zwykłej Imprezy? 1.6 i 2.0 czy może 1.6T i 2.0?

 

WRX to "zupełnie inna bajka" . Staramy się o Levorga, który wymiarami mógłby być widziany jako następca Legacy poprzedniej generacji ( tej, która w Unii dobrze się sprzedawała :) ).

 Jest jakiś racjonalny powód nie oferowania WRX-a w Europie? Nowa buda + ciekawy silnik miał szanse odnieść sukces (jak Forester XT w PL i EU). O staraniach już wiemy od dawna a czy można wiedzieć jakie silniki i o jakich parametrach bo to ważniejsze? 1.6T (to samo co w JP), 2.0D i 2.0DIT (240 KM)?

 

 

No właśnie jest cala masa innych flot z większymi silnikami. Poza tym jeśli chodzi o flotę, to dlaczego jest Forester 2.0DIT a nie ma imprezy 1.6?? To by obniżało emisje floty, prawda?

To jest właśnie przewaga dużych koncernów. Kilka sprzedanych FIAT-ów 500 równoważy jedno Ferrari itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Impreza jest aktualnie dostępna w EU tylko z silnikiem 1.6

 

Poza tym jeśli chodzi o flotę, to dlaczego jest Forester 2.0DIT a nie ma imprezy 1.6??
  :question:  Emisja flotowa jest mierzona dla całej Unii. Obecność ( w cenniku ) Imprezy 1.6 w Polsce nie ma tu znaczenia. 

 

 

Bo jest pełno >DUŻYCH< silników diesla + 4x4 a nie 2.0D

Sorry, ale fakty są inne. Najwięcej sprzedaje się w tej kategorii silników o pojemności 2.0 lub mniejszej.

 

 

A co za różnica do kodo co należy. Ważne, że w SOA są ludzie, którzy zrozumieli rynek i błędy FHI. Legacy jest może zaprojektowanie przez FHI ale wg wymagań przedstawionych przez SOA.

Cóż, jeżeli lepiej ode mnie wie Pan, jak funkcjonuje w FHI planowanie produktu ( czy też ogólnie planowanie produktu u producentów) to chylę czoła. :hi:

 

 

Reducing CO2 emissions from passenger cars O tą stronę chodziło, bo link nie działa?

Tak. U mnie link działa ...

 

 

 

O staraniach już wiemy od dawna a czy można wiedzieć jakie silniki i o jakich parametrach bo to ważniejsze?

Niestety tak konkretnie nie mogę się ( jeszcze ) wypowiadać ...proszę o zrozumienie.

 

 

Jest jakiś racjonalny powód nie oferowania WRX-a w Europie?

Wspomniana emisja CO2 + relatywnie niewielki rynek. Wobec wyboru WRX czy STI jako model "flagowy" wybrano STI.

 

 

To jest właśnie przewaga dużych koncernów. Kilka sprzedanych FIAT-ów 500 równoważy jedno Ferrari itp
 

Zgadza się Dla Mercedesa funkcjonuje Smart, dla BMW - Mini etc. etc.

 

 

Toyota jest udziałowcem Subaru ;-)

To nie ma znaczenia - liczone jest oddzielnie. 

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ketivv powiedział Toyota jest udziałowcem Subaru ;-) To nie ma znaczenia - liczone jest oddzielnie. 

 

 

jeszcze nie, pewnie w przyszłości trzeba się będzie wspomagać, bo taki silnik jak 2.5 NA pewnie nie pomaga w restrykcjach 

 

bo np. skoro dla BMW jest Mini 

 

to kto jest dla Porsche ?

 

ogólnie producenci aut niszowych mają z tym problem, czymś trzeba to średnie spalanie rozwodnić ale czym w przypadku Subaru to zrobić 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak konkretnie nie mogę się (jeszcze ) wypowiadać ...proszę o zrozumienie.

Achh, myślałem, że uda się pociągnąć za język.  :biglol:

 

Wspomniana emisja CO2 + relatywnie niewielki rynek. Wobec wyboru WRX czy STI jako model "flagowy" wybrano STI.

W tej chwili nie ma żadnego sedana w ofercie Subaru. Myślę, że niska-dobra cena wygenerowałaby nowych klientów (rynek) na WRX. Szkoda, może chociaż Subaru Europe zostawiło sobie miejsce w emisji na WRX-a (tak na wszelki wypadek)  :) 

Jeszcze jedno pytanie w kontekście WRX. Czy sprzedaż tego modelu na bliskim wschodzie, Ukraina, Rosja i w niektórych krajach Ameryki Południowej wygeneruje aż tak wysoki popyt (patrząc oczywiście homologacyjnie i według wersji, bo to są koszty w przygotowaniu) aby przewyższyć nawet ten Europejski?

 

to kto jest dla Porsche ?

Skoda

Edytowane przez FilipBB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Czy sprzedaż tego modelu na bliskim wschodzie, Ukraina, Rosja i w niektórych krajach Ameryki Południowej wygeneruje aż tak wysoki popyt (patrząc oczywiście homologacyjnie i według wersji, bo to są koszty w przygotowaniu) aby przewyższyć nawet ten Europejski?

Tego naturalnie nie wiem. Natomiast należy pamiętać, że koszt samego już przygotowania sprzedaży w Unii jest b.wysoki ( skomplikowane, kosztowne procedury homologacyjne, bardzo ostre prawa konsumenckie wpływające na konieczność przygotowania instrukcji obsługi /broszur itp, ale po części także naklejek w lokalnych językach itd. ).

Żeby nie było wątpliwości - sam jak najchętniej widziałbym WRX-a w naszej ofercie. Nie robię żadnej tajemnicy ze swojego ogromnego zadowolenia z Forstera XT, w czym ogromna zasługa także jednostki napędowej. Tak więc jej dostępność w innych modelach, np. w WRX,  tym bardziej byłaby ( w/g mnie ) mile widziana. No ale niestety , przepisy, efekt skali, ekonomia, regulacji emisji  itp. itp .

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem przerażony logika dyrekcji. Jaki efekt skali? Przecież, żeby był efekt skali to trzeba auta SPRZEDAWAĆ a nie wycofywać z oferty. Włosy mi się na głowie jeżą jak czytam takie rzeczy. Trzeba przygotować ATRAKCYJNA ofertę a nie wycofywać modele bo wycofywanie prowadzi do nikd to chyba oczywiste. Wszystkie inne marki zwiększają różnorodność modeli. Co do emisji i małych aut - ZNOWU wycofane zostało małe auto FWD - Justy. Wystarczy dogadać się z Toyota i sprzedawać yarisa ze znaczkiem subaru tak? Jednak osobiście myślę, że emisja to nie problem dlatego właśnie, że olano justy i wprowadzono forestera XT. Myślę, ze chodzi po prostu o spadającą sprzedaż, która jest wynikiem źle przygotowanej oferty na UE. Nowe subaru pala mało, auris 1.6 CVT mojej żony pali podobnie jak legacy 2.5 CVT... Ostatnio OBK 3.6 spaliłem 6.4L/100km (wg komputera) na wcale nie optymalnej trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Jestem przerażony logika dyrekcji. Jaki efekt skali?

Bardzo mi przykro - nie chciałem wywoływać przerażenia :oops: 

 

 

żeby był efekt skali to trzeba auta SPRZEDAWAĆ a nie wycofywać z oferty
 

 

 

Wystarczy dogadać się z Toyota i sprzedawać yarisa ze znaczkiem subaru tak?
  

Czasem dobrze jest zwrócić uwagę na kontekst. Pozwolę sobie przypomnieć, iż o efekcie skali mówiłem odpowiadając na pytanie o WRX.

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

3.6 spaliłem 6.4L/100km

 

Uohohoj! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7.6/100

Tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle pokazał komputer. Fakt chciałem zobaczyć jak bardzo to auto może być oszczędne, ale tego się nie spodzie walem. Jazda tak około 90km/k, parę hamowań. Raz lekko pod gore, raz trochę w dol. Jechałem spokojnie. Odczyt jest z komputera, może zafałszowany.

 

Szkoda, ze dyrekcja nie chce podać konkretnych danych odnośnie subaru i emisji w UE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...