Skocz do zawartości

Subaru Outback MY15


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

Brawo w końcu jakieś dane. Co do sprzedaży sedanów (auta bez sensu nie dziwie się...) nawet jeśli spada generalnie to startując z tak niskiego poziomu jakie ma legacy nadal można sprzedać więcej. Sedany innych marek nie znikają. Ale w legacy jest potrzebne kombi. Wiem, ze nowe legacy nie jest produkowane z silnikiem 1.6T ani w wersji kombi, ale klocki do tego są.

 

Większe wymiary to zaleta - dlatego właśnie wszystkie auta tego segmentu urosły (mazda 6, avensis, accord, mondeo itp itd)  i właśnie są wielkości legacy. Legacy nie jest za duże:

toyota avensis kombi: 1.81 x 4.78

honda accord kombi: 1.84 x 4.75

opel insignia kombi: 1.856 x 4.908

ford mondeo kombi: 1.886 x 4.837

mazda 6 kombi: 1.84 x 4.805

OBK MY15: 1.83 x 4.815

 

Tak wiec legacy/OBK plasuje się w środku stawki. Argument, ze jest za duże to nieprawda.

 

Co do emisji. Legacy kombi 1.6T miałoby emisje powyżej czy możne poniżej średniej subaru... bo jeśli poniżej to tylko może pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro 

 

 

 

Moce produkcyjne są wykorzystane na 100%
 

 

to wcale się nie dziwię Japończykom, że wolą "duży" rynek amerykański, od małego, pełnego chorych przepisów oraz kosztów homologacyjnych rynku europejskiego. 

 

Aczkolwiek też chętnie widziałbym np. XV 1,6T albo WRX-a w ofercie SIP-u.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Legacy nie jest za duże

Dla Pana - nie. Dal mnie - też nie ;)

Niestety dla większości potencjalnych nabywców Subaru w Europie - tak.

 

 

Argument, ze jest za duże to nieprawda

Argumenty od obierane subiektywnie ( za duże / za małe, ładne / brzydkie itp ) z definicji nie są prawdziwe czy też nieprawdziwe.

Przyczyniają się do podejmowania decyzji, lecz nie można o nich mówić w kategoriach prawda / nieprawda ( chyba że mówimy o konkretnym przypadku gdy auto jest za duże i nie mieści się do garażu :) ).  

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Legacy nie jest za duże

Dla Pana - nie. Dal mnie - też nie ;)

Niestety dla większości potencjalnych nabywców Subaru w Europie - tak.

 

 

Argument, ze jest za duże to nieprawda

Argumenty od obierane subiektywnie ( za duże / za małe, ładne / brzydkie itp ) z definicji nie są prawdziwe czy też nieprawdziwe.

Przyczyniają się do podejmowania decyzji, lecz nie można o nich mówić w kategoriach prawda / nieprawda ( chyba że mówimy o konkretnym przypadku gdy auto jest za duże i nie mieści się do garażu :) ).  

 

Pozdrowienia

 

To nie subiektywny argument. Obecne legacy jest takich rozmiarów jak auta klasy średniej w UE. Myśli Pan, że rozmiary tych aut wynikły z subiektywnych opinii pojedynczych osób? Bo ja uważam, że są wynikiem badan rynkowych oraz doświadczenia na rynku wielu rożnych producentów. Legacy jest takie duże jak inne samochody i stąd jest logiczna konkluzja, że jest takie duże jak właśnie powinno być na rynek UE.

 

Jednak przez to co Pan mówi przebija się bardzo niepokojący sygnał. Skoro Pan tak twierdzi, to znaczy, że FHI tak twierdzi. Bo nie sądzę, że to jedynie Pana opinia. To powód, który gdzieś tam przebija się w strukturach FHI i tak dotarł tutaj na forum do nas. Dowodem na to jest to, że zamiast legacy planowany jest (być może) Levorg - auto mniejsze. Moja teza jest taka, że FHI (oraz dealerzy w UE) wyciągnęli błędne wnioski z analizy sprzedaży Legacy gen IV vs Legacy gen V w UE. Myślą, że spadek sprzedaży Legacy V generacji pomimo silnika 2.0D miał coś wspólnego z rozmiarem auta a nie z estetyka, jakością wnętrza, nieciekawa oferta silnikowa oraz brakiem jakiejkolwiek kampanii reklamowej (przynajmniej do mnie nie dotarła).

 

Co do ładności i subiektywności. Można wsiąść 10tys osób pokazać im auto i dać ankietę 0-10. Z tego wyciągnąć konkluzje co jest ładne. Na poziomie jednostki to subiektywna kategoria. Ale na poziomie rynku już nie. Jest wiele aut powszechnie uznawanych za ładne (np.: mazda 6) i powszechnie za brzydkie.

 

Tak naprawdę patrząc na historie Subaru to widać dużo błędów w ofercie na przestrzeni lat (np. sportowy zawias w UE ale brak mocnego silnika, albo odwrotnie 2.5GT w USA bez sportowego zawiasu). Tak jak pisałem wcześniej sukces w USA to zasługa SOA. Myślę, że osiągnięcie sukcesu w Europie to też w dużej mierze odpowiedzialność tutejszej struktury sprzedaży, nie tylko Japończyków.

 

Co do mocy produkcyjnych. Porsche się też nie wyrabia z produkcją. Tylko oni wprowadzają model i robią kolejkę. Skoro brakuje mocy produkcyjnych to znaczy, ze auta się sprzedają. Dla mnie to właśnie okazja do rozszerzenia oferty....może podwyżki cen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro brakuje mocy produkcyjnych to znaczy, ze auta się sprzedają. Dla mnie to właśnie okazja do rozszerzenia oferty....może podwyżki cen.

 

 

Czytałem to zdanie kilka razy i dalej nie ogarniam.  :huh:

 

Wg mnie taka sytuacja to znak, że trzeba zainwestować w nową fabrykę. Ale chwile potrwa zanim ją wybudują i uruchomią, aby mogli "rozszerzać ofertę". 

Edytowane przez przemekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że nasze pobożne życzenia na niewiele się tutaj zdadzą. Szkoda, że nie będzie Legacy, szkoda że XV nie ma DIT, ale z drugiej strony FHI notuje rekordową sprzedaż w USA. Po co mają sobie zawracać głowę skomplikowanym i przeregulowanym rynkiem UE, na którym faworyzowani są producenci z UE :)

 

Sami sobie - obywatele UE - zakładamy pętlę na szyję, mam na myśli ekoterrorystów :) A jak ktoś bardzo chce kupić nowe Legacy to kupi je w Stanach i przywiezie - jaki problem? I tak wyszłoby taniej niż kupić w PL :)

Edytowane przez msi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Sami sobie - obywatele UE - zakładamy pętlę na szyję

Raczej chronimy rynek, miejsca pracy itp. Aczkolwiek na pewno tym samym zmniejszamy sobie wybór fajnych aut.

W pewnym sensie tak, choć wiele miejsc pracy "uciekło" do Chin, Indii itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

chyba że mówimy o konkretnym przypadku gdy auto jest za duże i nie mieści się do garażu :) ).

 

 

Słuszna uwaga . Gdybym nie poszerzył swojego od standardowych rozmiarów w projekcie to miałbym sporo problemów z wciśnięciem obecnego OBK. :)

Bardzo przestronne obecne OBK i Legacy jest fajne w trasie przy długich przebiegach. W miejskiej "dżungli" są znacznie mniej "poręczne".

Wielkość poprzedniego Legacy są podobno bardzo zbliżone do Levorga wydają się być w sam raz. Niestety pozostaje jeszcze relacja ceny a w tyn przypadku może być niestety drogo lub nawet bardzo drogo......


 

 

Myślą, że spadek sprzedaży Legacy V generacji pomimo silnika 2.0D miał coś wspólnego z rozmiarem auta a nie z estetyka, jakością wnętrza, nieciekawa oferta silnikowa oraz brakiem jakiejkolwiek kampanii reklamowej (przynajmniej do mnie nie dotarła).

 

Wygląda na to, że zaprzeczasz sam sobie. Legacy V jest jednym z największych aut w swojej klasie i nie mam tu na myśli wymiarów zewnętrznych a ilość miejsca wewnątrz. Jakość wykończenia jest na dobrym, solidnym poziomie w tym segmencie. Oferta silnikowa może nie jest mocną Subaru ale to marka niszowa i idzie słuszną ( moim zdaniem ) drogą mniejszej ilością silników ale sprawdzonych w eksploatacji ( nie dotyczy 2.5 T :) ).

Podsumowując Twoja analiza potwierdza słowa Sz. Dyrekcji, że tak duże sedany jak Legacy V nie przyjęły się na rynku Europejskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

chyba że mówimy o konkretnym przypadku gdy auto jest za duże i nie mieści się do garażu :) ).

 

Słuszna uwaga . Gdybym nie poszerzył swojego od standardowych rozmiarów w projekcie to miałbym sporo problemów z wciśnięciem obecnego OBK. :)

Bardzo przestronne obecne OBK i Legacy jest fajne w trasie przy długich przebiegach. W miejskiej "dżungli" są znacznie mniej "poręczne".

Wielkość poprzedniego Legacy są podobno bardzo zbliżone do Levorga wydają się być w sam raz. Niestety pozostaje jeszcze relacja ceny a w tyn przypadku może być niestety drogo lub nawet bardzo drogo......

Myślą, że spadek sprzedaży Legacy V generacji pomimo silnika 2.0D miał coś wspólnego z rozmiarem auta a nie z estetyka, jakością wnętrza, nieciekawa oferta silnikowa oraz brakiem jakiejkolwiek kampanii reklamowej (przynajmniej do mnie nie dotarła).

Wygląda na to, że zaprzeczasz sam sobie. Legacy V jest jednym z największych aut w swojej klasie i nie mam tu na myśli wymiarów zewnętrznych a ilość miejsca wewnątrz. Jakość wykończenia jest na dobrym, solidnym poziomie w tym segmencie. Oferta silnikowa może nie jest mocną Subaru ale to marka niszowa i idzie słuszną ( moim zdaniem ) drogą mniejszej ilością silników ale sprawdzonych w eksploatacji ( nie dotyczy 2.5 T :) ).

Podsumowując Twoja analiza potwierdza słowa Sz. Dyrekcji, że tak duże sedany jak Legacy V nie przyjęły się na rynku Europejskim.

Coś w tym jest skoro Toyota nie sprzedaje w Europie Camry, a i chodzą słuchy, że Avensisa ma nie być.

 

W Europie, tak duże auto jak nowe Legacy/OBK ma za rywali BMW 3, 5, x3, x4, odmiany GT serii 3,5 a to tylko jedne BMW - gdzie Audi, Mercedes? Podane modele to niekoniecznie ten sam segment ale zbliżony pułap cenowy - ilu Europejczyków kupiłoby świetne, ale niszowe Subaru?

 

Ja tam decyzję FHI rozumiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując Twoja analiza potwierdza słowa Sz. Dyrekcji, że tak duże sedany jak Legacy V nie przyjęły się na rynku Europejskim.

 

Skoda Superb? Też mają silnik 3.6 z 4x4, 2.0 diesla z 4x4 i benzynę z 4x4 ale turbo i jeździ ich sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Zgadza się, jechałem tak, żeby spalić jak najmniej. "Realnie" pali oczywiście więcej.

ale nie chodzi czy jechałeś żeby spalić jak najmniej, tylko jak to jest wynik z jakiegoś fragmentu trasy powiedzmy 2-5 km, to co to ma do tego ile pali samochód, równie dobrze można by określać spalanie na podstawie chwilowego zużycia paliwa.

Jakieś 21km.

 

BTW nie napalałbym się na OBK 3.6 CVT.... Tak jedzie legacy 3.6 CVT:

Niewiele szybciej niż 2.5L...

7.2sek do stówki, jak na bardzo wygodny dupowóz jest OK. Inaczej byłoby niebezpiecznie ze względu na zawieszenie (przynajmniej w poprzedniej wersji ale chyba nie ma rewolucji w nowym modelu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Skoda Superb? Też mają silnik 3.6 z 4x4, 2.0 diesla z 4x4 i benzynę z 4x4 ale turbo i jeździ ich sporo.

 

ciekawe ile Skoda sprzedała wersji 3.6 :)

W skali sprzedaży Skody stać ich na dokładanie do prestiżowych dwóch czy trzech modeli/wersji.......


 

 

Inaczej byłoby niebezpiecznie ze względu na zawieszenie (przynajmniej w poprzedniej wersji ale chyba nie ma rewolucji w nowym modelu)

 

masz na myśli obecnie sprzedawany model czyli MY09 -14 ?

Nie wiem jak tam wersje US ale Eu mają jeden z najlepszych zawiasów w tej klasie z bardzo dużym zapasem. Z Bilsteinem można spokojnie amatorsko polatać po torze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Skoda Superb? Też mają silnik 3.6 z 4x4, 2.0 diesla z 4x4 i benzynę z 4x4 ale turbo i jeździ ich sporo.

ciekawe ile Skoda sprzedała wersji 3.6 :)

W skali sprzedaży Skody stać ich na dokładanie do prestiżowych dwóch czy trzech modeli/wersji.......

Inaczej byłoby niebezpiecznie ze względu na zawieszenie (przynajmniej w poprzedniej wersji ale chyba nie ma rewolucji w nowym modelu)

masz na myśli obecnie sprzedawany model czyli MY09 -14 ?

Nie wiem jak tam wersje US ale Eu mają jeden z najlepszych zawiasów w tej klasie z bardzo dużym zapasem. Z Bilsteinem można spokojnie amatorsko polatać po torze.

OBK z Bilsteinem? OBK na torze?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7.2sek do stówki, jak na bardzo wygodny dupowóz jest OK. Inaczej byłoby niebezpiecznie ze względu na zawieszenie (przynajmniej w poprzedniej wersji ale chyba nie ma rewolucji w nowym modelu)

 

 

7.2 to jest bardzo wolno. Wolniej niż 3.0 5eat i mam wrażenie, że wolniej niż OBK 3.6 5eat. Myślę, ze bez problemu zawias w nowym legacy łyknałby znacznie więcej mocy, skoro w poprzednich modelach jakoś sobie radził.

Dla porównania Infinity G37x:

https://www.youtube.com/watch?v=1H4Vwa70Epc

Outback 3.6 5eat::

https://www.youtube.com/watch?v=9UuKqrMU3NI

Legacy 3.0 5eat:

https://www.youtube.com/watch?v=b9NaQz9R6AA

Accura TLX 3.5L

https://www.youtube.com/watch?v=affI4F_1ZY8

Chrysler 200C 3.6L:

https://www.youtube.com/watch?v=YbqeANu9Szs

 

Nie udało mi się znaleźć wolniejszego auta w klasie od legacy. A legacy jest relatywnie lekkie... 7.2 to porażka.

 

Oczywiście wolałbym 3.6 od 2.5 w legacy i OBK. Ale wolałbym OBK 2.5 EU niż OBK 3.6 ze stanów. Oczywiście wolałbym też legacy kombi od OBK.

Edytowane przez Kario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7.2 to jest bardzo wolno. Wolniej niż 3.0 5eat i mam wrażenie, że wolniej niż OBK 3.6 5eat.

Czy 7.2 s do 100 km/h to wolno to oczywiście w pewnym stopniu względne.

Jednak porównując wynik z modelami z tej samej pólki cenowej i segmentu trzeba przyznać, ze konkurencja z Bawarii, Stuttgartu czy nawet rodzimej exkluzywnej marki udziałowca FHI (Toyota -Lexus) w konkurencji dynamika/osiągi potrafi dużo wiecej.

Poza WRX/WRXsti oraz FXT w Europie pozostałe modele muszą przekonać do siebie klientów innymi atutami niz dynamika i osiągi (np. bezpieczeństwem, uniwersalnością użytkowania, trakcją).

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie do końca względne. Inne podobne auta z podobnymi silnikami są szybsze, lub znacznie szybsze.. Jak coś jest najwolniejsze na rynku to można chyba obiektywnie stwierdzić, że wolne.W każdym razie OBK 3.6 wg mnie (to już subiektywne) nie jest wart sprowadzania, jeśli w europie ma być 2.5. Tym bardziej, że to co nadrobi na prostej straci z nawiązką na zakrętach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No właśnie nie do końca względne.
Zgadzam się. Chodzi o to, że dla kogoś (subiektywnie to dobry rezultat). Natomiast porównanie danych technicznych potwierdza to co @@Kario, piszesz. Już nawet emerytowozy Volvo dostały trochę mocy i wigoru.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie do końca względne. Inne podobne auta z podobnymi silnikami są szybsze, lub znacznie szybsze.. Jak coś jest najwolniejsze na rynku to można chyba obiektywnie stwierdzić, że wolne.W każdym razie OBK 3.6 wg mnie (to już subiektywne) nie jest wart sprowadzania, jeśli w europie ma być 2.5. Tym bardziej, że to co nadrobi na prostej straci z nawiązką na zakrętach :)

Bo te konie w Subaru to benzynę wiadrami piją a nie napędzają auto ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

OBK z Bilsteinem? OBK na torze?...

 

mówiliśmy o Legacy......


 

 

W każdym razie OBK 3.6 wg mnie (to już subiektywne) nie jest wart sprowadzania, jeśli w europie ma być 2.5. Tym bardziej, że to co nadrobi na prostej straci z nawiązką na zakrętach :)

 

2.5N/A zwłaszcza z CVT to ledwo się przemieszcza. :(  Jeździłem 4 lata MT i pamiętam jaka walka była :)

Na zakrętach nie nadrobisz bo nie ten zawias i nie ta buda.


 

 

nne podobne auta z podobnymi silnikami są szybsze, lub znacznie szybsze..

 

proponuję porównać wyniki 60 -140km/h np. z 2.0T z Audi.  Tam dopiero jest ciekawie.... :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

OBK z Bilsteinem? OBK na torze?...

mówiliśmy o Legacy......

czytam na telefonie ten temat (czyli o OBKu), nie doczytałem, że dyskusja skręciła na Legasia.

Podtrzymuję jednak opinię, że 7.2 do 100 i - co ważniejsze - przyspieszenia w ruchu/do wyprzedzania są w pełni satysfakcjonujące :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...