Kario Opublikowano 10 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2014 z 2.5+CVT ale myślę, ze i w wyprzedzaniu może być lepsze niż MT. zdecydowanie nie. Wystarczy porównać osiągi. Czyli 2.5 MT > 2,5 CVT jeśli chodzi o wyprzedzanie? Generalnie z mojego (może nie za dużego) doświadczenia wynika, że automaty są znacznie lepsze jeśli chodzi o wyprzedzanie. Z CVT mam takie doświadczenie - nowy auris 1.6 CVT i przejażdżka XV 2.0 CVT. CVT w aurisie jest naprawdę fajne. XV nie cisnąłem. Co do flagowego silnika w OBK to można jedynie zgadywać. Ja stawiam na 2.0D + 2.5i. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dpassent Opublikowano 11 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2014 Mam "w rodzinie" OBK'a 2.5i CVT i Forka 2.0XT DIT. Niedlugo szykuje sie na zmiane OBK'a. Po informacji, że nie bedzie silnikow 2.0DIT w Outback'ach na razie moj wybor jest prosty - przesiadam sie na Forestera. Outback jest fajnym samochodem, bardzo wygodnym, jak juz sie rozbuja to jedzie, ale nijak nie jest porownywalny do elastycznosci Forestera. Nie mowie tutaj o szalenstwach przy wyprzedzaniu bo nie jestem jakims "przepisolamaczem". Po prostu w Foresterze czuje sie pewniej wyprzedzajac bo mam bardzo duzy zapas mocy. Spalanie obydwu silnikow jest takie same (ok 10l/100 usredniajac). Dzieci juz podrosly, wozkow nie musze wozic w bagazniku. Idealny bylby Outback 2.0DIT jezeli nie mozemy miec w EU 3.6. No ale juz chyba wiadomo, ze takiego silnika na razie nie bedzie. Szkoda... Czekam tylko kiedy bedzie mozna zamawiac game modelowa Forestera MY15 - mam nadzieje na podparcie ledzwiowe w siedzeniu kierowcy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 11 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2014 Czyli reasumując - jest bardzo nieciekawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 12 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2014 jezeli Fotele w Forku bylyby dla mnie wygodne to rowniez bym celowal 2 DIT XT. Z tego co tu pisano to roznie to moze byc. Najlepiej wziasc auto testowe na weekend i poprobowac. Poczekam jeszcze ze 2 lata. Jeszcze wyjda jakies krzaczki z tym silnikiem (2 DIT) ala SBD. W sumie jestem z Legacy bardzo zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wyrod Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 (edytowane) Obejrzałem japońskie strony subaru i znalazłem takie zestawienia samochodów i silników: Levorg: 1.6DIT + 2.0DIT Legacy Sedan/Touring: 2.5i + 2.0DIT Outback: 2.5i + 3.6i Exiga: 2.5i CVT + 2.0DIT E-5AT* * - mogą być błędy ze względu na moje braki w japońszczyźnie. Wnioski są dość przykre, nie będzie outbacka z 2.0 DIT bo nigdzie go nie ma, a 3.6i będzie zapewne drogi jak nieboskie stworzenie. 150 konny diesel mnie nie bawi. Coś nieciekawie. Edytowane 13 Września 2014 przez wyrod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Odnośnie 2.0D taki fajny silnik....: http://www.auto-swiat.pl/uzywane/test-100-tys-km-subaru-xv-z-dieslem-i-gora-problemow/vqtg1 Ja bym proponował natychmiastowe pozbycie się tego z gamy silników i zastąpienie tego silnika w UE 1.6T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Temat tego testu był już na forum wałkowany, wypowiadała się nawet Dyrekcja w tej sprawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Widać,że niemieckiej konkurencji solą w oku siedzi SBD ,bo to wyjątkowo udane połączenie boxer+diesel,ostatnio testowany przez USArmy http://www.themotorreport.com.au/57965/us-army-tests-subaru-powered-ultra-light-vehicle-prototype-video Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 boxer+diesel,ostatnio testowany przez USArmy co nie oznacza, ze to nie ślepa uliczka "ewolucji" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 boxer+diesel,ostatnio testowany przez USArmy co nie oznacza, ze to nie ślepa uliczka "ewolucji" Jednak coś tam znaczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 Amerykanki test nowego OBK 2.5 CVT: https://www.youtube.com/watch?v=Sf7lbqlhNQ4 Generalnie koleś mówi, ze auto bardzo fajne, ale główna wada silnik 2.5L, który jest za slaby... więc proponuje wsadzić tam 2.0T z WRX... i wywalić 2.5 i 3.6L... odkrywcze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Nie rozumiem polityki japoncow...tzn domyslam sie powodow, ale zeby miec gotowa palete jednostek i nie dac klientowi w danym modelu tego co masowo chce i sie domaga? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 19 Września 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Generalnie koleś mówi, ze auto bardzo fajne, ale główna wada silnik 2.5L, który jest za slaby... więc proponuje wsadzić tam 2.0T z WRX Nie rozumiem polityki japoncow...tzn domyslam sie powodow, ale zeby miec gotowa palete jednostek i nie dac klientowi w danym modelu tego co masowo chce i sie domaga? Na początek - też bym chciał 2.0DiT Ale - nie oceniając zapotrzebowania w USA ( do tego brak mi wiedzy ) - uznanie głosu 1 ( ! ) dziennikarza za masowe oczekiwania klientów ... Pozwolę sobie w tym miejscu przypomnieć, że - z europejskiego punktu widzenia - to własnie w Polsce sprzedaje się najwięcej silników 2.0 DiT. No ale Polska nie jest wyznacznikiem Europy ... a i te ilości Foresterów XT w skali światowej ... to gdzieś tak, ile w samych USA sprzedają aut jednego dnia ( wczesnym przedpołudniem ). Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Po prostu ciężko będzie wymienić poprzednie H6 na jakąś nową wersję Z drugiej strony to ile się H6 3.6 w Polsce sprzedało o ile to nie tajemnica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Jesli chodzi o US, to wiadomo auta sa po to by ludzie mogli sie przemiescic z punktu A do punktu B, sa owszem pasjonaci ale SOA uwaza ze ich potrzeby sa zaspokojone przez WRX i STI. To widac w przypadku Forka XT ktory nie jest oferowany z manualna skrzynia biegow. IMO szanse na 2.0 DIT w OBK na ta chwile sa nikle, bo nawet poprzedni model OBK sprzedawal sie swietnie z silnikiem 2.5i, pewnie dzieki stosunkowo niskiej cenie, ktora musialaby byc podwyzszona w przypadku uturbionej wersji... Osobiscie, bardzo chetnie widzialbym wersje OBK z silnikiem 2.0 DIT, albo nawet 2.5 DIT (jesli Subaru kiedys cos takiego wyprodukuje)... I wydaje mi sie ze byloby sporo chetnych na takie auto, poniewaz ci ktorzy kupowali wczesniej WRX i STI, maja teraz rodziny, a napewna sa nadal przywiazani do marki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Durbos Opublikowano 20 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 I co ja przedstawię/wybiorę rodzicom w miejsce Outbacka 3.0 R z 2007 roku? Outback 2.5 ? - Misiu, to wogóle nie jedzie. Forester 2.0 XT - Misiu, co to za środek? Błagam SIP o kilka sztuk Outbacka 3.6, błagam, albo moja legenda wybierającego idealne auto umrze :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 20 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 (edytowane) Szanowna Dyrekcjo - to nie jest glos jednego dziennikarza, wystarczy poczytac chocby...to forum. Oczywiscie, ze rynek w USA jest dla Subaru milion razy wazniejszy jednak z drugiej strony obecne podejscie do potrzeb europejczykow jest niezrozumiale o tyle, ze my tu nie mówimy o tworzeniu silnikow pod nas a jedynie umozliwienie WYBORU z posrod juz posiadanych podzespolow. Jest roznica? Sam nie stalem sie posiadaczem Forestera XT poniewaz nie dajecie mi wyboru manualnej skrzyni, ktora zreszta stala obok, w nowej Imprezie. Nie daliscie mi wyboru sportowych foteli, bo te w XT bardziej nadaja sie do Skody Fabii. Tak skrojona oferta jest de facto tylko dla pasjonatow marki, a przeciez podobno szukacie klientow z poza tej grupy...na takie podejscie zadna firma nie powinna sobie w dzisiejszych realiach pozwolic i z pewnoscia odbije Wam sie to czkawka. Zeby blagac o silnik...szok A propos silnika - patrze teraz na ofertę Nissana X Trail (jakas tam konkurencja dla Forka) - do wyboru mam JEDEN silnik 1.6 diesel, czyli nie mam wyboru. Odwracam sie plecami i ide do Bawarczykow...tak to dziala. Dziekuje za uwage. Edytowane 20 Września 2014 przez Nowicjusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B-52 Opublikowano 20 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 Ale ta mizeria z wyborem zatacza chyba w "Japonii" coraz szersze kręgi. Przed infiniti miałem mazdę 6 i chciałem kupić kolejną. Niestety gama silników jest żenująca w swej wąskości. Trochę nie rozumiem - opel może, skoda może, inni mogą, a tu masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 20 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 So True.A przeciez to ta różnorodność i "inność" przyciagla wielu do japonskiej motoryzacji(boxery,malolitrazowe V6 i turbo ,wysokoobrotowe ""wiertarki"",na drugim biegunie"męskie"pojemności itp)każdy znalazł cos dla siebie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 22 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 Szanowna Dyrekcjo - to nie jest glos jednego dziennikarza, wystarczy poczytac chocby...to forum. tak. Już widzę kolejki forumowiczów po OBK za 220k pln...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 22 Września 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 jedynie umozliwienie WYBORU z posrod juz posiadanych podzespolow Niestety połączenie określonych podzespołów to nie jest po prostu mechaniczne ich zamontowanie do innej karoserii. Wymaga to całego procesu rozwojowego dotyczącego także innych podzespołów - gdyż w tym przypadku mamy do czynienia z jednostką o zdecydowanie wyższej mocy ( czyli trzeba od nowa zaprojektować układ hamulcowy, wypracować nowe nastawy zawieszenia itp itp.). To wszystko wymaga też innej specyfikacji, niż w USA . A następnie musi być w całości homologowane. To nie klocki Lego ... Tak jak już pisałem - sam taki silnik 2.0 DiT bardzo bym chciał bym u nas widzieć w OBK. Ale zdaję sobie sprawę, że ekonomia też ma swoje prawa. Sam nie stalem sie posiadaczem Forestera XT poniewaz nie dajecie mi wyboru manualnej skrzyni cóż, każdy ma swoje przyzwyczajenia. Choć : wystarczy poczytac chocby...to forum aby skonstatować, że praktycznie wszyscy użytkownicy F XT są z oferowanego automatu zadowoleni Niestety nie jesteśmy w stanie zaspokoić wszystkich oczekiwań. Czasem nawet tych, których sam byłbym emocjonalne orędownikiem. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 22 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 Tu nawet nie chodzi o wybór a o 2 rzeczy: 1. Niewpadanie w akcyzę a to umożliwia 1.6T i 2.0T. 2.5 i 3.6 to bandycka akcyza. 2. Dać przynajmniej >>> JEDEN <<< dobry silnik. Wybór lepszy od jednego. Ale jeden dobry lepszy niż jeden bez sensu. Chyba lepiej przygotować 1.6T na UE niż 2.5i ?? Tyle samo homologacji i innych przygotowań a oferta atrakcyjniejsza, niższe spalanie, niższa cena, niższe ubezpieczenie i lepsze osiągi. Więcej klientów. 1.6T w foresterze: http://youwheel.com/2014/06/24/2016-subaru-forester-will-come-with-1-6t-engine/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo11 Opublikowano 22 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 Tu nawet nie chodzi o wybór a o 2 rzeczy: 1. Niewpadanie w akcyzę a to umożliwia 1.6T i 2.0T. 2.5 i 3.6 to bandycka akcyza. 2. Dać przynajmniej >>> JEDEN <<< dobry silnik. Wybór lepszy od jednego. Ale jeden dobry lepszy niż jeden bez sensu. Chyba lepiej przygotować 1.6T na UE niż 2.5i ?? Tyle samo homologacji i innych przygotowań a oferta atrakcyjniejsza, niższe spalanie, niższa cena, niższe ubezpieczenie i lepsze osiągi. Więcej klientów. 1.6T w foresterze: http://youwheel.com/2014/06/24/2016-subaru-forester-will-come-with-1-6t-engine/ Tak,tylko taką bandycką akcyzę to tylko w Polsce mamy.Pozostałe kraje EU wypadają ''odrobinę'' lepiej na tym tyle,np.Niemcy jak nie tak dawno mnie poinformowano na tym forum. Jak nie kijem to pałą i do normalności jeszcze daleko w kwestiach podatkowych dotyczących motoryzacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 22 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 Dyrekcjo - dzieki za odpowiedz. Piszesz co mozesz i doskonale to rozumiem, nawet lepiej niz myslisz Rownie dobrze wiem, ze inaczej by rozmowa przebiegla przy nieoficjalnej whisky pozdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 23 Września 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 Rownie dobrze wiem, ze inaczej by rozmowa przebiegla przy nieoficjalnej whisky Hmm, raczej nie. Fakty są faktami a i moje osobiste poglądy pow whisky raczej się nie zmienią Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się