Skocz do zawartości

Subaru Outback MY15


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

z 2.5+CVT ale myślę, ze i w wyprzedzaniu może być lepsze niż MT.

 

zdecydowanie nie. Wystarczy porównać osiągi.

 

 

Czyli 2.5 MT > 2,5 CVT jeśli chodzi o wyprzedzanie? Generalnie z mojego (może nie za dużego) doświadczenia wynika, że automaty są znacznie lepsze jeśli chodzi o wyprzedzanie. Z CVT mam takie doświadczenie - nowy auris 1.6 CVT i przejażdżka XV 2.0 CVT. CVT w aurisie jest naprawdę fajne. XV nie cisnąłem.

 

Co do flagowego silnika w OBK to można jedynie zgadywać. Ja stawiam na 2.0D + 2.5i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam "w rodzinie" OBK'a 2.5i CVT i Forka 2.0XT DIT. Niedlugo szykuje sie na zmiane OBK'a. Po informacji, że nie bedzie silnikow 2.0DIT w Outback'ach na razie moj wybor jest prosty - przesiadam sie na Forestera. Outback jest fajnym samochodem, bardzo wygodnym, jak juz sie rozbuja to jedzie, ale nijak nie jest porownywalny do elastycznosci Forestera. Nie mowie tutaj o szalenstwach przy wyprzedzaniu bo nie jestem jakims "przepisolamaczem". Po prostu w Foresterze czuje sie pewniej wyprzedzajac bo mam bardzo duzy zapas mocy. Spalanie obydwu silnikow jest takie same (ok 10l/100 usredniajac). Dzieci juz podrosly, wozkow nie musze wozic w bagazniku. Idealny bylby Outback 2.0DIT jezeli nie mozemy miec w EU 3.6. No ale juz chyba wiadomo, ze takiego silnika na razie nie bedzie. Szkoda... Czekam tylko kiedy bedzie mozna zamawiac game modelowa Forestera MY15 - mam nadzieje na podparcie ledzwiowe w siedzeniu kierowcy... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli Fotele w Forku bylyby dla mnie wygodne to rowniez bym celowal 2 DIT XT. Z tego co tu pisano to roznie to moze byc. Najlepiej wziasc auto testowe na weekend i poprobowac.

Poczekam jeszcze ze 2 lata. Jeszcze wyjda jakies krzaczki z tym silnikiem (2 DIT) ala SBD. W sumie jestem z Legacy bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem japońskie strony subaru i znalazłem takie zestawienia samochodów i silników:

Levorg: 1.6DIT + 2.0DIT
Legacy Sedan/Touring: 2.5i + 2.0DIT
Outback: 2.5i + 3.6i
Exiga: 2.5i CVT + 2.0DIT E-5AT*
* - mogą być błędy ze względu na moje braki w japońszczyźnie.
 
Wnioski są dość przykre, nie będzie outbacka z 2.0 DIT bo nigdzie go nie ma, a 3.6i będzie zapewne drogi jak nieboskie stworzenie.
150 konny diesel mnie nie bawi.
Coś nieciekawie.
Edytowane przez wyrod
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Generalnie koleś mówi, ze auto bardzo fajne, ale główna wada silnik 2.5L, który jest za slaby... więc proponuje wsadzić tam 2.0T z WRX

 

 

Nie rozumiem polityki japoncow...tzn domyslam sie powodow, ale zeby miec gotowa palete jednostek i nie dac klientowi w danym modelu tego co masowo chce i sie domaga?

Na początek - też bym chciał 2.0DiT :)  

Ale - nie oceniając zapotrzebowania w USA ( do tego brak mi wiedzy ) - uznanie głosu 1 ( ! ) dziennikarza za masowe oczekiwania klientów  ...

Pozwolę sobie w tym miejscu przypomnieć, że - z europejskiego punktu widzenia - to własnie w Polsce sprzedaje się najwięcej silników 2.0 DiT.  No ale Polska nie jest wyznacznikiem Europy ... a i te ilości Foresterów XT w skali światowej ... to gdzieś tak, ile w samych USA sprzedają aut jednego dnia ( wczesnym przedpołudniem :) ).   

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o US, to wiadomo auta sa po to by ludzie mogli sie przemiescic z punktu A do punktu B, sa owszem pasjonaci ale SOA uwaza ze ich potrzeby sa zaspokojone przez WRX i STI.  To widac w przypadku Forka XT ktory nie jest oferowany z manualna skrzynia biegow.  IMO szanse na 2.0 DIT w OBK na ta chwile sa nikle, bo nawet poprzedni model OBK sprzedawal sie swietnie z silnikiem 2.5i, pewnie dzieki stosunkowo niskiej cenie, ktora musialaby byc podwyzszona w przypadku uturbionej wersji... 

 

Osobiscie, bardzo chetnie widzialbym wersje OBK z silnikiem 2.0 DIT, albo nawet 2.5 DIT (jesli Subaru kiedys cos takiego wyprodukuje)...  I wydaje mi sie ze byloby sporo chetnych na takie auto, poniewaz ci ktorzy kupowali wczesniej WRX i STI, maja teraz rodziny, a napewna sa nadal przywiazani do marki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co ja przedstawię/wybiorę rodzicom w miejsce Outbacka 3.0 R z 2007 roku? Outback 2.5 ? - Misiu, to wogóle nie jedzie. Forester 2.0 XT - Misiu, co to za środek? Błagam SIP o kilka sztuk Outbacka 3.6, błagam, albo moja legenda wybierającego idealne auto umrze :-( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowna Dyrekcjo - to nie jest glos jednego dziennikarza, wystarczy poczytac chocby...to forum. Oczywiscie, ze rynek w USA jest dla Subaru milion razy wazniejszy jednak z drugiej strony obecne podejscie do potrzeb europejczykow jest niezrozumiale o tyle, ze my tu nie mówimy o tworzeniu silnikow pod nas a jedynie umozliwienie WYBORU z posrod juz posiadanych podzespolow. Jest roznica?

 

Sam nie stalem sie posiadaczem Forestera XT poniewaz nie dajecie mi wyboru manualnej skrzyni, ktora zreszta stala obok, w nowej Imprezie. Nie daliscie mi wyboru sportowych foteli, bo te w XT bardziej nadaja sie do Skody Fabii.

 

Tak skrojona oferta jest de facto tylko dla pasjonatow marki, a przeciez podobno szukacie klientow z poza tej grupy...na takie podejscie zadna firma nie powinna sobie w dzisiejszych realiach pozwolic i z pewnoscia odbije Wam sie to czkawka.

 

Zeby blagac o silnik...szok :D

 

A propos silnika - patrze teraz na ofertę Nissana X Trail (jakas tam konkurencja dla Forka) - do wyboru mam JEDEN silnik 1.6 diesel, czyli nie mam wyboru. Odwracam sie plecami i ide do Bawarczykow...tak to dziala. Dziekuje za uwage.

Edytowane przez Nowicjusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ta mizeria z wyborem zatacza chyba w "Japonii" coraz szersze kręgi. Przed infiniti miałem mazdę 6 i chciałem kupić kolejną. Niestety gama silników jest żenująca w swej wąskości. Trochę nie rozumiem - opel może, skoda może, inni mogą, a tu masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

So True.A przeciez to ta różnorodność i "inność" przyciagla wielu do japonskiej motoryzacji(boxery,malolitrazowe V6 i turbo ,wysokoobrotowe ""wiertarki"",na drugim biegunie"męskie"pojemności itp)każdy znalazł cos dla siebie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

jedynie umozliwienie WYBORU z posrod juz posiadanych podzespolow

Niestety połączenie określonych podzespołów to nie jest po prostu mechaniczne ich zamontowanie do innej karoserii.

Wymaga to całego procesu rozwojowego dotyczącego także innych podzespołów - gdyż w tym przypadku mamy do czynienia z jednostką o zdecydowanie wyższej mocy ( czyli trzeba od nowa zaprojektować układ hamulcowy, wypracować nowe nastawy zawieszenia itp itp.). To wszystko wymaga też innej specyfikacji, niż w USA . A następnie musi być w całości homologowane.

To nie klocki Lego ...

Tak jak już pisałem - sam taki silnik 2.0 DiT bardzo bym chciał bym u nas widzieć w OBK.

Ale zdaję sobie sprawę, że ekonomia też ma swoje prawa.

 

 

Sam nie stalem sie posiadaczem Forestera XT poniewaz nie dajecie mi wyboru manualnej skrzyni

cóż, każdy ma swoje przyzwyczajenia. Choć :

 

 

wystarczy poczytac chocby...to forum

aby skonstatować, że praktycznie wszyscy użytkownicy F XT są z oferowanego automatu zadowoleni ;)

 

Niestety nie jesteśmy w stanie zaspokoić wszystkich oczekiwań.

Czasem nawet tych, których sam byłbym emocjonalne orędownikiem.

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nawet nie chodzi o wybór a o 2 rzeczy:

1. Niewpadanie w akcyzę a to umożliwia 1.6T i 2.0T. 2.5 i 3.6 to bandycka akcyza.

2. Dać przynajmniej >>> JEDEN <<< dobry silnik. Wybór lepszy od jednego. Ale jeden dobry lepszy niż jeden bez sensu. Chyba lepiej przygotować 1.6T na UE niż 2.5i ?? Tyle samo homologacji i innych przygotowań a oferta atrakcyjniejsza, niższe spalanie, niższa cena, niższe ubezpieczenie i lepsze osiągi. Więcej klientów.

 

1.6T w foresterze: http://youwheel.com/2014/06/24/2016-subaru-forester-will-come-with-1-6t-engine/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nawet nie chodzi o wybór a o 2 rzeczy:

1. Niewpadanie w akcyzę a to umożliwia 1.6T i 2.0T. 2.5 i 3.6 to bandycka akcyza.

2. Dać przynajmniej >>> JEDEN <<< dobry silnik. Wybór lepszy od jednego. Ale jeden dobry lepszy niż jeden bez sensu. Chyba lepiej przygotować 1.6T na UE niż 2.5i ?? Tyle samo homologacji i innych przygotowań a oferta atrakcyjniejsza, niższe spalanie, niższa cena, niższe ubezpieczenie i lepsze osiągi. Więcej klientów.

 

1.6T w foresterze: http://youwheel.com/2014/06/24/2016-subaru-forester-will-come-with-1-6t-engine/

Tak,tylko taką bandycką akcyzę to tylko w Polsce mamy.Pozostałe kraje EU wypadają ''odrobinę'' lepiej na tym tyle,np.Niemcy jak nie tak dawno mnie poinformowano na tym forum.

Jak nie kijem to pałą :wacko: i do normalności jeszcze daleko w kwestiach podatkowych dotyczących motoryzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Rownie dobrze wiem, ze inaczej by rozmowa przebiegla przy nieoficjalnej whisky
 

Hmm, raczej nie. Fakty są faktami a i moje osobiste poglądy pow whisky raczej się nie zmienią :)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...