Jump to content

Subaru Outback [BS] (MY15=>MY20)


atom75

Recommended Posts

Czy ktos wie kiedy mozna spodziewac sie nowego Outbacka i na jakie zmiany beda wprowadzone? Glownie chodzi mi o zmiany techniczne nowe silniki, skrzynie biegów itd? Slyszalem, ze ma to byc na przelomie 2014/15 ale to nie potwierdzone. Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Czy ktos wie kiedy mozna spodziewac sie nowego Outbacka i na jakie zmiany beda wprowadzone? Glownie chodzi mi o zmiany techniczne nowe silniki, skrzynie biegów itd? Slyszalem, ze ma to byc na przelomie 2014/15 ale to nie potwierdzone. Pozdrawiam!

Według informacji z 'Motoru' z 07 stycznia - nowa generacja Legacy jest juz w kamuflażu testowana na drogach Europy. Oficjalna odsłona modelu to końcówka 2014 - początek 2015. Silniki wg nich to 2,5 n/a lub 2.o dit Edited by mechanik
Link to comment
Share on other sites

Nowy Outback jest testowany w Europie już od przynajmniej kilku miesięcy, było o tym w wątku o nowym Legacy:

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/60057-legacy-vi/page__st__75#entry1925247

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/60057-legacy-vi/page__st__100#entry1938093

 

Co do strony technicznej to na razie nic nie wiadomo. Z silników być może pojawi się 2.0 DIT z CVT (na co osobiście bardzo liczę), w ofercie zostanie pewnie SBD (w wersji manualnej i CVT), ogólnie wielkich rewolucji bym się jednak nie spodziewał - na pewno będzie nowocześniej od aktualnej generacji (na fotkach widać nawet system EyeSight, niewykluczone więc że wraz z nową generacją doczekamy się go także w Europie), zapewne będzie trochę bajerów znanych już z nowego Forka (rozbudowany komputer pokładowy, czujnik płynu do spryskiwaczy, może elektryczna tylna klapa), ogólne założenia auta pozostaną jednak bez zmian (i bardzo dobrze), a wszystko to zostanie ubrane w nowocześniejszą stylistykę będącą rozwinięciem modeli XV, Forestera, WRX i Levorga.

 

Nie ukrywam, że bardzo czekam na to auto bo Outbackiem jeździłem już wcześniej i wspominam go z ogromną nostalgią. Byłem napalony na WRXa, ale zapewne nie będzie go w Europie, WRX STI to z kolei trochę za hardcorowa opcja, więc o ile nie pojawi się jakaś mocniejsza odmiana Legacy to niewykluczone, że moim kolejnym autem będzie właśnie nowy Outback ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Według postów na innych portalach Outback będzie prezentowany w Nowym Yorku w kwietniu:

http://blog.caranddriver.com/gorp-hounds-rejoice-next-gen-2015-subaru-outback-to-be-shown-in-april/

Jak dla mnie całkiem fajna ewolucja. Kształty nabrały lepszych proporcji a i wnętrze mam nadzieje zostanie odświeżone. Oby tylko jakość materiałów wnętrza została poprawiona bo twarde plastyki to jest ten rażący minus obecnych modeli.

Link to comment
Share on other sites

Według postów na innych portalach Outback będzie prezentowany w Nowym Yorku w kwietniu:

http://blog.caranddr...shown-in-april/

Jak dla mnie całkiem fajna ewolucja. Kształty nabrały lepszych proporcji a i wnętrze mam nadzieje zostanie odświeżone. Oby tylko jakość materiałów wnętrza została poprawiona bo twarde plastyki to jest ten rażący minus obecnych modeli.

Czekamy na jakiś fajny silnik benzynowy,bo 3.6 już raczej nie zobaczymy,może czas na turbo jak w Forku XT
Link to comment
Share on other sites

2.0T to świetny silnik i oby go montowali rownież w OBK. Mnie tylko trochę martwi że niewiele widać aby chciano wprowadzić jakąs lepsza automatyczną skrzynię niż ten dziwoląg bezstopniowy.... (co mnie osobiście kojarzy się ze skuterami).

Link to comment
Share on other sites

2.0T to świetny silnik i oby go montowali rownież w OBK. Mnie tylko trochę martwi że niewiele widać aby chciano wprowadzić jakąs lepsza automatyczną skrzynię niż ten dziwoląg bezstopniowy.... (co mnie osobiście kojarzy się ze skuterami).

Jeśli miałaby być to CVT taki jak w XT to nie będzie dramatu.Bedąc na wymianie oleju w serwisie wybrałem się na jazdę próbną OBK SBD z CVT i....ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu wrażenia były całkiem pozytywne,nie ma jazdy ''odkurzaczem'' jak np.w Avensis.Samochód sprawnie przyspiesza,może reakcja na gaz/kick down( wciśnięcie pedału a faktyczna reakcja samochodu) powinna byś szybsza,ale to może tylko takie moje subiektywne odczucie osoby która sporadycznie jeździła z AT. Oczywiście klasyczny AT też byłby fajny,ale najlepiej z 6 przełożeniami,takie minimum.Pożyjemy zobaczymy.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Moim zdaniem nowy OBK będzie najładniejszy z całej gamy nowego Legacy. Nowy sedan wygląda jak dla mnie bardzo zachowawczo, wykastrowany z charakteru.

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Edited by matros1
Link to comment
Share on other sites

Subaru ujawniło pierwszą fotkę/render nowego Outback-a. Premiera 18 kwietnia na targach w Nowym Jorku (US-Spec).

 

Subaru_Outback_Nowe_6384789.jpg

PS. Felgi wyglądają na 18" z obecnego Outback-a Sport (JDM)

Link to comment
Share on other sites

Mój błąd, nie sprawdziłem wątku technicznego bo wszystkie nowości modelowe są raczej umieszczane w wątku głównym. Patrząc na Informacje, że Outback będzie bazowany na Legacy to znaczy, że pozycja i wyposażenie jeszcze wzrośnie. Ogrzewanie siedzeń z tyłu etc.

Link to comment
Share on other sites

US Spec, który ma zostać zaprezentowany na salonie w NY (16-27.04), będzie zapewne wyposażony w poprzednio oferowane jednostki 2.5i oraz 3.6. Raczej nie dadzą 2.0DIT, skoro do nowego STI nie dali (!).

W Polsce (czy szerzej - w "EuroSpecu") też pewnie się ten silnik nie pojawi. Oferowanie jedynie 2.5 (akcyza!) oraz SBD moim zdaniem mogłoby mocno ograniczyć, o ile nie wykończyć sprzedaż OBK m.in. w Polsce (bo w Europie Zach i Płn.. są bodajże spore zniżki/dotacje na zakup diesli).

Sam wstrzymuję się z ewentualnym zakupem do prezentacji wersji ostatecznej na polski rynek. Ale jeśli nie będzie 2.0DIT - bo co do 3.6 to nie mam złudeń... - to niestety albo Forek XT, do którego ciągle się nie mogę przekonać, albo import 3.6 US Speca, albo... inna marka :( / :)

Link to comment
Share on other sites

US Spec, który ma zostać zaprezentowany na salonie w NY (16-27.04), będzie zapewne wyposażony w poprzednio oferowane jednostki 2.5i oraz 3.6. Raczej nie dadzą 2.0DIT, skoro do nowego STI nie dali (!).

W Polsce (czy szerzej - w "EuroSpecu") też pewnie się ten silnik nie pojawi. Oferowanie jedynie 2.5 (akcyza!) oraz SBD moim zdaniem mogłoby mocno ograniczyć, o ile nie wykończyć sprzedaż OBK m.in. w Polsce (bo w Europie Zach i Płn.. są bodajże spore zniżki/dotacje na zakup diesli).

Sam wstrzymuję się z ewentualnym zakupem do prezentacji wersji ostatecznej na polski rynek. Ale jeśli nie będzie 2.0DIT - bo co do 3.6 to nie mam złudeń... - to niestety albo Forek XT, do którego ciągle się nie mogę przekonać, albo import 3.6 US Speca, albo... inna marka :( / :)

Nie wiem jak w innych krajach, ale w Norwegii SBD jest tanszy od 2.0 benzyny. Jak na razie jest nizsza akcyza na diesle.

Link to comment
Share on other sites

SBD to generalnie silnik na Europę, ponieważ tylko tutaj promuje się diesle za sprawą ekoterroru i innych unio-kretynizmów... Nie chcę wsadzać kija w mrowisko i ciągnąć tematu SBD. To fajny konstrukcyjnie silnik (na papierze jeszcze lepszy), z imponującym momentem i kulturą pracy jak na 2.0D. Niestety jak cos się sypnie - a sypnąć się lubi - to koszt nowej jednostki/remontu jest astronomiczny/duży odpowiednio. W Norwegii masz jeszcze bonus w postaci jakości paliwa, które nie wykańcza wolniej lub szybciej wtrysków. Poza tym do OBK dla mnie osobiście za słaby. Do Forka z resztą też. Dlatego liczę na turbobenzynę. Co do ceny w PL, to patrząc na Forka XT, byłaby ona dla mnie w przypadku OBK akceptowalna.

Link to comment
Share on other sites

SBD to generalnie silnik na Europę, ponieważ tylko tutaj promuje się diesle za sprawą ekoterroru i innych unio-kretynizmów... Nie chcę wsadzać kija w mrowisko i ciągnąć tematu SBD. To fajny konstrukcyjnie silnik (na papierze jeszcze lepszy), z imponującym momentem i kulturą pracy jak na 2.0D. Niestety jak cos się sypnie - a sypnąć się lubi - to koszt nowej jednostki/remontu jest astronomiczny/duży odpowiednio. W Norwegii masz jeszcze bonus w postaci jakości paliwa, które nie wykańcza wolniej lub szybciej wtrysków. Poza tym do OBK dla mnie osobiście za słaby. Do Forka z resztą też. Dlatego liczę na turbobenzynę. Co do ceny w PL, to patrząc na Forka XT, byłaby ona dla mnie w przypadku OBK akceptowalna.

Jakosc paliwa w Norwegii jest nieporownywalna. Kupuje zwyklego diesla, a w POlsce musze te lepsze paliwo tankowac, a osiagi sa duzo gorsze.

Mnie mocy w dieslu spokojnie wystarcza, a kombinacja z CVT jest calkiem fajna. Testowalem CVT w Foresterze z benzyna i bylo dosc nieprzyjemnie. Wkrecanie sie na obroty, gwizd itp. Z dieslem zupelnie inna bajka.

Link to comment
Share on other sites

Dnia 7.4.2014 o 15:41, przemekka napisał:

Ale chyba testowałeś wersję wolnossącą, bo wrażeń z XT-ka nie nazwałbym nieprzyjemnymi  ;)

Wersji turbo nie ma w ofercie w Norwegii. Jest tylko 2.0 DIT dla Forestera, ale kosztuje prawie 50% drozej od diesla. Testowalem najzwyklejszy silnik benzynowy i w kombinacji z CVT bylo to rozczarowujace doswiadczenie.

Outbacka w benzynie nawet nie mieli do testowania - tylko Forestera. W Norwegii praktycznie benzyna sie nie sprzedaje w zadnym samochodzie. Jedynie samochody z napedem benzynowym oferowane do sprzedazy to hybrydy. Mysle, ze to przyszlosc motoryzacji zamiast brnac w slepy zalulek samchodow elektrycznych. Subaru niestety zaspalo z hybryda. Podobno niedlugo cos ma byc. Zobaczymy.

 

 

 

Edited by Gregorius
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...