Skocz do zawartości

Subaru Outback MY15


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

 

w US są inne skrzynie CVT. Inne czytaj z innym oprogramowaniem i charakterystyką pracy.

 

Możesz rozwinąć? na czym polegają różnice?

 

 

W spec EU i JDM są dwie wersje CVT. W nowym XT jest tzw. Sport CVT z bardziej żywiołową reakcją na gaz, wyczuwalną zmianą "wirtualnych" manetkami biegów.

W US postawiono przede wszystkim na komfort żeby ograniczyć przypadki oparzeń kawą z McDonalda. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

w US są inne skrzynie CVT. Inne czytaj z innym oprogramowaniem i charakterystyką pracy.

 

Możesz rozwinąć? na czym polegają różnice?

 

 

W spec EU i JDM są dwie wersje CVT. W nowym XT jest tzw. Sport CVT z bardziej żywiołową reakcją na gaz, wyczuwalną zmianą "wirtualnych" manetkami biegów.

W US postawiono przede wszystkim na komfort żeby ograniczyć przypadki oparzeń kawą z McDonalda. :)

 

 

Pewnie legacy po lifcie z silnikiem FB ma tez CVT 2giej generacji. Co z pierwsza generacja, tez byly szybsze w UE? Ciekawy jestem jak wypada europejskie EJ + CVT I gen vs FB + CVT II gen w legacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowym XT jest tzw. Sport CVT z bardziej żywiołową reakcją na gaz, wyczuwalną zmianą "wirtualnych" manetkami biegów.

CVT Sport jest stosowany tylko do 2.0DIT.

 

Nie wiem czemu ale mam dziwne wrażenie, że w nowym XT-eku nie jest CVT Sport tylko zwyczajna, lekko poprawiona wersja (dostosowana do większych obciążeń). CVT Sport występuje z centralnym dyferencjałem w Legacy DIT JDM i teraz w WRX z VTD oraz w Outbacku i Legacy H6.

 

------------------------------

EDIT:

 

Sprawdziłem na stronach Subaru Global i Japan:

Forester XT | Lineartronic + Active Torque Split AWD System [CVT + ATS]

WRX | Sport Lineartonic + Variable Torque Distribiution AWD Sytem [sport CVT + VTD]

H6 | High-torque Lineartronic + ?? nie znalazłem informacji ale chyba Active Torque Split AWD System [High-torque CVT + ATS]

LEGACY DIT | Lineartronic + Variable Torque Distribiution AWD System [CVT + VTD]

LEVORG GT | Sport Lineartronic + Variable Torque Distribiution AWD System [sport CVT + VTD]

LEVORG 1.6 | Lineartronic + Active Torque Split AWD System [CVT + ATS]

 

Na to wyglądą, że są trzy wersje CVT do mocniejszych silników Subaru. Jeśli chodzi o generacje do wolnossących to trzeba by sprawdzić po oznaczeniach. Jak dla mnie H6 powinien otrzymać VTD jako, że jest to sztandarowy model Subaru.

Edytowane przez FilipBB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W nowym XT jest tzw. Sport CVT z bardziej żywiołową reakcją na gaz, wyczuwalną zmianą "wirtualnych" manetkami biegów.

CVT Sport jest stosowany tylko do 2.0DIT.

Nie wiem czemu ale mam dziwne wrażenie, że w nowym XT-eku nie jest CVT Sport tylko zwyczajna, lekko poprawiona wersja (dostosowana do większych obciążeń). CVT Sport występuje z centralnym dyferencjałem w Legacy DIT JDM i teraz w WRX z VTD oraz w Outbacku i Legacy H6.

 

------------------------------

EDIT:

 

Sprawdziłem na stronach Subaru Global i Japan:

Forester XT | Lineartronic + Active Torque Split AWD System [CVT + ATS]

WRX | Sport Lineartonic + Variable Torque Distribiution AWD Sytem [sport CVT + VTD]

H6 | High-torque Lineartronic + ?? nie znalazłem informacji ale chyba Active Torque Split AWD System [High-torque CVT + ATS]

LEGACY DIT | Lineartronic + Variable Torque Distribiution AWD System [CVT + VTD]

LEVORG GT | Sport Lineartronic + Variable Torque Distribiution AWD System [sport CVT + VTD]

LEVORG 1.6 | Lineartronic + Active Torque Split AWD System [CVT + ATS]

 

Na to wyglądą, że są trzy wersje CVT do mocniejszych silników Subaru. Jeśli chodzi o generacje do wolnossących to trzeba by sprawdzić po oznaczeniach. Jak dla mnie H6 powinien otrzymać VTD jako, że jest to sztandarowy model Subaru.

Też tak mi się wydawało z CVT sport, ale nie chciałem się wychylać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to wyglądą, że są trzy wersje CVT do mocniejszych silników Subaru.

 

Sądzę że wątpię. Bogatszych firm nie stać na opracowanie i produkcję kilku podobnych skrzyń. Różnica może być tylko w programie sterującym.

 

PS. może być też różnica w "dupce" i w rozkładzie momentu przód/tył.

Edytowane przez leon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest skrzynia CVT ze sprzęgłem wielopłytkowym do wersji NA, oraz skrzynie High Torque CVT ze sprzęgłem wielopłytkowym (np. Forester XT) lub z centralnym dyferencjałem VTD (np. Legacy 2.0 DIT JDM).

Skrzynie High Torque mają wzmocnioną obudowę i generalnie konstrukcję, żeby wytrzymać wyższy moment obrotowy. 

Inną kwestią jest oprogramowanie sterujące skrzynią, które jest "mniej agresywne" na rynek USA (kawa z McDonalda ;) )  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów i koleżanki,

Śledzę wątek, bo chce zmienić mojego O MR2010 z d na coś mocniejszego i tracę nadzieję. Szukam też profilaktycznie jakiegoś młodego outbacka z małym przebiegiem i z mocnym silnikiem, ale trudno trafić coś sensownego. Z USA nie chcę, bo mam złe wspomnienia z poprzedniego auta.

 

Czyżby trzeba było się przesiąść na A6 z 3l b lub d? :( 

Strasznie żałuję, bo jednak mi subarynki odpowiadają. Zdradziłem nissana dla nich...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wątku H6 są dwa fajne Outbeck'i z H6 i fajnym wyposażeniem. Chyba nówki.

Chyba ostatnie 2-3 dni temu o nich czytałem.

Witam kolegów i koleżanki,Śledzę wątek, bo chce zmienić mojego O MR2010 z d na coś mocniejszego i tracę nadzieję. Szukam też profilaktycznie jakiegoś młodego outbacka z małym przebiegiem i z mocnym silnikiem, ale trudno trafić coś sensownego. Z USA nie chcę, bo mam złe wspomnienia z poprzedniego auta.Czyżby trzeba było się przesiąść na A6 z 3l b lub d? :( Strasznie żałuję, bo jednak mi subarynki odpowiadają. Zdradziłem nissana dla nich...

W wątku H6 są dwa fajne Outbeck'i z H6 i fajnym wyposażeniem. Chyba nówki.

Chyba ostatnie 2-3 dni temu o nich czytałem.

Coś mi telefon zrobił psikusa, przepraszam.

Edytowane przez wilkor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za info. O ile trafiłem na właściwy wątek, to były chyba starsze modele, w tym jeden z USA. Szukam młodszego 2011-2014 z małym przebiegiem, bo chcę mojego O MY2010 diesla 120 tys. km wymienić na coś mocniejszego. Decyzja zapadła. Liczyłem na mocniejszego MY2015, dlatego wątek śledzę w wielką uwagą, ale i niepokojem.

150KM to jednak za mało, benzyna 2l nie załatwia w ogóle tematu. Myślałem awaryjnie o Legacy 2,5 GT, ale się przestraszyłem opinii nt. silnika.

 

Jest widzę popyt na mocniejszego outbacka, ale dyrekcja chyba nie czyta forum... Jak tak dalej pójdzie, to wybiorę niestety A6Q, gdzie za relatywnie nie tak dużo większe pieniądze można kupić (nawet jeśli ma to być używka) wersję C7 z silnikami 3l 245KM (diesel) lub 305KM (benzyna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brutto, czyli dochodzi tylko akcyza i różnica VAT (?):

Outback 3.6R, nowy, Munster, Niemcy

Outback 3.6R, nowy, Andervenne, Niemcy

Sory, chodziło mi o te linki. Już mi się wątki mylą.

Wielkie dzięki za info. O ile trafiłem na właściwy wątek, to były chyba starsze modele, w tym jeden z USA. Szukam młodszego 2011-2014 z małym przebiegiem, bo chcę mojego O MY2010 diesla 120 tys. km wymienić na coś mocniejszego. Decyzja zapadła. Liczyłem na mocniejszego MY2015, dlatego wątek śledzę w wielką uwagą, ale i niepokojem.

150KM to jednak za mało, benzyna 2l nie załatwia w ogóle tematu. Myślałem awaryjnie o Legacy 2,5 GT, ale się przestraszyłem opinii nt. silnika.

 

Jest widzę popyt na mocniejszego outbacka, ale dyrekcja chyba nie czyta forum... Jak tak dalej pójdzie, to wybiorę niestety A6Q, gdzie za relatywnie nie tak dużo większe pieniądze można kupić (nawet jeśli ma to być używka) wersję C7 z silnikami 3l 245KM (diesel) lub 305KM (benzyna).

Powyżej linki Edytowane przez wilkor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Jest widzę popyt na mocniejszego outbacka, ale dyrekcja chyba nie czyta forum

Taka opinia po napisaniu 5 postów jest nieco .... pochopna :P 

Wielokrotnie podkreślałem moja sympatię do OBK 3.6 ( takim własnie wiele lat jeździłem ).

Natomiast nasz wpływ na ofertę europejską jest ... ograniczony.

Także faktyczna sprzedaż OBK 3.6 nie bardzo daje podstawy do reklamowania jego braku.

No i te normy CO2 + emisji spalin ...

 

Faktem jednak jest, że gdyby OBK 3.6 był dalej dostępny, to teraz miałbym spory dylemat - Forester XT, czy OBK 3.6 ? 

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nawet nie chodzi o mocniejszego ale bardziej prestizowego. Zeby mial to cos jak np. H6 pod maska. A czy jest popyt? Za auto o cenie ponad 200 tys zl? Ciezko przebic sie tym autem przez oferty innych marek w UE. Ale jak kogos stac, ma chec i chce takie auto miec... moze sobie sciagnac zza oceanu - jednego albo drugiego :) Pamietam jak jeszcze dwa-trzy lata temu byly dyskusje dlaczego ten OBK H6 taki drogi. Teraz nie ma go w ofercie i obudzila sie tesknota - nawet u nad w domu.

Ja nie mialbym dylematu: dalej Forster XT, poki co ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak Dyrekcja czyta, to bardzo cieszy :) !! Pozdrawiam serdecznie Dyrekcję!

 

Tak, mam tylko 5 postów bo jestem bardziej obserwatorem i nie włączałem się niepotrzebnie w dyskusje. Od 20 lat jeździłem mocnymi i przyzwoitymi autami, ale od 5 lat jestem fanem Subaru i chciałbym dalej nim być. Szczególnie po tym jak kupiłem rok temu dla córki 3 letnia Imprezę 2.0D. Do tego auta ten silnik pasuje i czasem dochodzi do walki z córką, kto nim będzie jeździł, bo zdecydowanie bardziej nim jeździć do pracy niż Outbackiem.

Oczywiście może swoje uwagi na temat popytu nieco na wyrost napisałem, ale jadąc dzisiaj swoim Outbackiem podrzeszowskim krętymi dróżkami jednak pomyślałem, że pewien etap mam za sobą i jak nie będzie czegoś mocniejszego to z wielkim żalem, ale jednak będę musiał się pożegnać z takim fajnym autem jak O.

Co do klasy i prestiżu, to wolę takie mniej rzucające się w oczy auta, ale nie da się ukryć, że ostatnio jadąc z Rzeszowa do Splitu (1200km) kilkuletnim Passatem (2l benzyna z automatem) jednak byłem mniej zmęczony, mimo że to też mulaste auto. Pewnie to kwestia automatu i chyba większego komfortu, bo moi pasażerowie pomni wcześniejszych doświadczeń zdecydowanie odmówili jazdy O. w taką trasę. Imprezą w kilka osób ani tyle nie będę się na taką trasę wybierał.

Zaręczam, że mało kto z klientów tak często wykorzystuje zalety O., bo niemal codziennie jeżdżę nim po bezdrożach i zawieszenie oraz napęd mimo 120kkm radzą sobie bez zarzutu. W sumie w zawieszeniu z 2 x jakieś tulejki w serwisie mi wymienili - groszowe sprawy. Do pełni szczęścia chciałbym w nim jedynie mocniejszego silnika i może lepszego wyciszenia. Może być twardy i tłuc, ja to w sumie lubię i w takim aucie akceptuję.  

 

Silnik wcale nie musi być od razu H6, który jest co prawda kultową, ale już nieco archaiczną konstrukcją. Skoro w Forku i Imprezach da się montować fajne mocne silniki, to pewnie i w O je wcześniej czy później zamontują. Oby jak najszybciej, w 2015 to zrobili...

 

Co do popytu i podaży, to Subaru jako cały czas rozwijająca się marka powinna jednak myśleć nawet o takich jednostkowych niszowych klientach. Przecież od lat Subaru w tym się specjalizuje, nie rozumiem więc uwag o mniejszym popycie na takie auta. Mam nadzieję, że dla Subaru KAŻDY klient to nasz pan?  To się nazywa asortyment i wymiatanie szerszego spektrum klientów. Chyba nie chcemy jak za socjalizmu octu w spożywczych i Poloneza z jedynie słusznym silnikiem 1.5?

Sprowadzanie aut z USA jest jedynie lataniem dziury a nie rozwiązaniem systemowym. Czy takie auto indywidualnie sprowadzone jest bardziej ekologiczne? Co z jego serwisowaniem, czy Dyrekcja gwarantuje pełną dostępność podzespołów, które jednak się różnią? Ja się sparzyłem na takim aucie (nissan maxima) i nie chcę więcej.

Skoro auta są montowane w Japonii, to dla takich nawiedzonych klientów jak ja, może małą partię zmontują z większym motorem :)?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest skrzynia CVT ze sprzęgłem wielopłytkowym do wersji NA, oraz skrzynie High Torque CVT ze sprzęgłem wielopłytkowym (np. Forester XT) lub z centralnym dyferencjałem VTD (np. Legacy 2.0 DIT JDM).

Skrzynie High Torque mają wzmocnioną obudowę i generalnie konstrukcję, żeby wytrzymać wyższy moment obrotowy. 

Inną kwestią jest oprogramowanie sterujące skrzynią, które jest "mniej agresywne" na rynek USA (kawa z McDonalda ;) )  

 

 

Dziękuje. Uprzedziłeś mnie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...