togus Opublikowano 6 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2019 A nie lepiej raz na 100 tys km wymienić wtryski? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemyslawn Opublikowano 6 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2019 47 minut temu, togus napisał: A nie lepiej raz na 100 tys km wymienić wtryski? Jeśli chodzi o wtryski keihin to teoretycznie ich przewaga nad wtryskami innych marek ( mam na myśli wtryskiwacze lpg ) ujawnia się w precyzji dawkowania oraz trwałości. Koncern Keihin jest producentem m.in. układów wtryskowych przeznaczonych na pierwszy montaż, ma on ogromne doświadczenie w produkcji wyżej wymienionych układów. Gdzieś czytalem, że żywotność wtryskiwaczy lpg produkowanych przez Keihina wynosi 240.000 km. Oczywiście można zamontować inne wtryski i jak piszesz wymienić co 100.000 km ( możliwe, że wytrzymają 200.000 i więcej) ale wydaje mi się, że najlepszą precyzją dawkowania, zwłaszcza po większym przebiegu będą charakteryzowac się wtryski Keihin. Im większa precyzja dawkowania tym lepiej dla zaworów. Wtryskiwacze Keihina wykorzystywane są w instalacjach Prinsa a jak pokazują testy w przypadku tych instalacji spadek mocy na lpg jest prawie nie zauważalny, wydaje mi się, że spory wpływ na to mają wtryskiwacze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 6 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2019 Keihiny są bardzo chwalone. Prawie tak samo dobre są ori wtryski w zestawach brc. I chyba równie drogie. Z drugiej strony nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zamontować i wymienić jakieś tańsze po około 100.000 na nowe. Te największe Yeti na przykład nie są źle. Podobno. No i niedrogie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 8 godzin temu, przemyslawn napisał: Wtryskiwacze Keihina wykorzystywane są w instalacjach Prinsa a jak pokazują testy w przypadku tych instalacji spadek mocy na lpg jest prawie nie zauważalny, wydaje mi się, że spory wpływ na to mają wtryskiwacze. Spadki mocy to były na instalacjach I/II gen., na sekwencji w NA moc jest taka sama, a w Turbo na lpg można więcej wycisnąć niż na benzynie. Oczywiście jak monter potrafi to zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
togus Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 (edytowane) 5 godzin temu, hugo napisał: Spadki mocy to były na instalacjach I/II gen., na sekwencji w NA moc jest taka sama, a w Turbo na lpg można więcej wycisnąć niż na benzynie. Oczywiście jak monter potrafi to zrobić. Ja mam na to dobry przykład, mam Volvo s80 2.4 t nominalnie 200 hp autoa swoje lata 16. Byłem na hamowni na Pb wyszło 170 hp natomiast na lpg 185... Wiem że zaraz ktoś napisze ze auto niesprawne i będzie miał rację, wymieniłem przepływomierz ale nie byłem na ponownym pomiarze. Powiem więcej autko na lpg jest nadal silniejsze, lpg ma więcej oktanow ponad 100 co przekłada się na stabilność spałania Edytowane 7 Stycznia 2019 przez togus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemyslawn Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 Lpg ma więcej oktanów, ale gdzieś czytałem, że spala się wolniej niż benzyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ibar Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 Norma w Polsce wynosi minimum 98 oktanów przy LPG, ale wartość oktanów nie wpływa na zwiększenie koni w aucie, gdzieś tak czytałem. Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sasha_A80 Opublikowano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2019 (edytowane) On 11/26/2018 at 12:34 AM, Sasha_A80 said: Most often there was EZ36 to EZ30 swap. EZ36 is rather rare to find. For LPG you just need EZ36 head. Mechanics told me that heads are compatible anyway have not check this personnally. And yes, the original ecu maybe used for any combination EZ30\EZ36 short blocks and heads. Exhaust AVCS and AVLS is not a limitation. I am probably incorrect about EZ36 LPG compatibility. There most probably were 2 generation of EZ36. The first one pre MY08 has no advantages against EZ30 for LPG installation. The next generation has completely another cooling system that cools engine heads down first of all and makes cylinders hotter. LPG should runs longer without valve clearance inspections. Oil consumption should rise sooner. Edytowane 9 Stycznia 2019 przez Sasha_A80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Guz Opublikowano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2019 W dniu 7.01.2019 o 18:34, przemyslawn napisał: Lpg ma więcej oktanów, ale gdzieś czytałem, że spala się wolniej niż benzyna. Liczba oktonowa do zdolność do spalania stykowego, im większa tym trudniej odpalić mieszankę. Z mocą nie ma wiele wspólnego. Ot co jak masz więcej oktanów to możesz dać większe ciśnienie na cylinder i nie będzie stuku - stąd bierze się wieksza moc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Górski Opublikowano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2019 A powiedzcie mi może ktoś ma jakiś pomysł jak zresetować wskaźnik paliwa? Podczas jazdy na LPG cały czas mi teoretycznie "ubywa" paliwo, po trasie pow 100km wskaźnik sam się resetował i wracał do realnych wskazań jednak teraz jeżdżę po mieście po kilkanście albo kilkadziesiąt km i wskaźnik nie wraca już do realnych wskazań i zszedł do rezerwy Można go jakoś zresecić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezary Opublikowano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2019 Podobno minimalne dotankowanie pomaga... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 10 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2019 (edytowane) Panowie nie mogę znaleźć a było to gdzieś. Da się jakoś zamocować koło zapasowe na stojąco w bagażniku? Pozbyłbym się rolety bo ona chyba ogranicza miejsce. Wstępnie to przymierzyłem. Mam kratkę między bagażnikiem a pasażerami. Zostaje mi do przyciemnienia jeszcze szyba z tylu (boczne mam). Koło jest pełnowymiarowe 205/70R15. Ma ktoś może tak zamocowane koło? Ok znalazłem już temat Edytowane 10 Stycznia 2019 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 10 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2019 Było, było, nawet ja chwaliłem się własnym patentem iSTARS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezary Opublikowano 10 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2019 A pokierujcie gdzie to znaleźć, proszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Górski Opublikowano 10 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2019 @ewemarkam daj linka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 10 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2019 Godzinę temu, Cezary napisał: A pokierujcie gdzie to znaleźć, proszę mój patent Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 11 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2019 Na 1 albo 2 stronie tematu jest zdjęcie mocowania na klapie. 5 godzin temu, gourmet napisał: mój patent O coś podobnego mi chodziło, ale myślałem bardziej o jakimś stelażu i kole przykręconym do niego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pinto Opublikowano 11 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2019 Jakie macie spalanie LPG w Outbackach 2.5 SOHC ? Szczególnie w mieście mnie interesuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Górski Opublikowano 11 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2019 3 godziny temu, pinto napisał: Jakie macie spalanie LPG w Outbackach 2.5 SOHC ? Szczególnie w mieście mnie interesuje. U mnie ok 13L. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel2.0 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2019 Przyszedł czas na modernizację mojej ,,fabrycznej'' instalacji LPG Koltec Nekam która przejechała juz ponad 300 tyś. km. Trzęsie silnikiem na wolnych obrotach, problem z odpaleniem po chwili postoju. Ostatnio pojawił się dwa razy błąd informujący o wypadającym zapłonie na drugim cylindrze. Na benzynie wszystko ok. Wybór padł na starego znajomego, maniaka motoryzacji który zajmuje się montażem instalacji lpg firmy Stag. W ciągu najbliższych dni wybieram się do niego na oględziny i ustalenie szczegółów. I tu mam kilka pytań. 1. Na ile możliwe jest pozostawienie starych komponentów z mojej holenderskiej instalacji? Zależy mi na pozostawieniu butli którą dopiero co zalegalizowałem a jest duża (77l) co daje wygodę dużych przebiegów na tankowaniu. 2. Jakie elementy z tych pod maską polecacie do takiej instalacji Staga? Jakieś dobre, konkretne wtryskiwacze? Reduktor? Co polecacie do Forestera SG DOHC 158KM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tichy Opublikowano 15 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2019 21 godzin temu, Daniel2.0 napisał: 2. Jakie elementy z tych pod maską polecacie do takiej instalacji Staga? Jakieś dobre, konkretne wtryskiwacze? Reduktor? Co polecacie do Forestera SG DOHC 158KM? Po "przećwiczeniu" 3 kompletów wtrysków Hana, które trzeba było wymieniać co roku, tak padały, założono mi Stag AC W03-4 i jest dużo lepiej. Jak na to, że to auto wybitnie nie lubi gazu (przynajmniej mój egzemplarz), to jest naprawdę dobrze Wtedy to była trochę "nowość", a teraz moi gazownicy mówią, że w większości te montują. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 15 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2019 Jak wygląda procedura legalizacji butli? Czasowo i kosztowo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek Chudzik Opublikowano 15 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2019 W dniu 11.01.2019 o 08:44, pinto napisał: Jakie macie spalanie LPG w Outbackach 2.5 SOHC ? Szczególnie w mieście mnie interesuje. 11-12 po mieście, normalna codzienna jazda bez hardkorowych korków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 15 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2019 Godzinę temu, BiP napisał: Jak wygląda procedura legalizacji butli? Czasowo i kosztowo? Najszybciej wyjdzie zakup nowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 15 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2019 Mam takich magików w pobliżu: http://www.pro-but.pl Jeśli faktycznie da się na aucie, to powinno skrócić procedurę. Dam znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się