Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

To jest MT, przy AT bym to przyjął raczej na pewnika. Motor niby zdrowy, był wyciągany, po regulacji zaworów, bez wycieków. Oprócz spalania podobno kulało przełączanie z benzyny (bardzo późno się przełączał) i jest zrobione przełącznik manualny. Domyślam się więc, że jeśli to by była tylko kwestia nagrzania silnika, to temperaturę przeskoku też można podregulować? Sam obecnie jeżdżę na LPG, ale teraz jest dla mnie totalnie bezobsługowe i trochę się obawiam wizji niepewnej, prawie 20-letniej instalacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Bartosz Coda napisał:

Absolutne minimum to podobno 10l lpg, średnio 15-18l lpg

Eksploatując auto w mieście można liczyć na bardzo duży rozrzut w kwestii spalania. Wartości podane przez właściciela Outback'a są jak najbardziej realne. Pamietaj że zużycie LPG powinno być około 30% wyższe niż benzyny. Jeśli bedzię to tylko o litr większe, to na bank wystepuje praca na zbyt ubogiej mieszance a co za tym idzie zbyt wysoka temperatura spalania i co za tym idzie problemy z zaworami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi tu kłamiesz. Mam dobrze wystrojona instalację. I spalanie wzrosło o ok litr. Czasy wtrysków benzyny nie zmieniają się czy to jadę na PB czy LPG. Strojone było na ekspresówce Żywiec- Cieszyn. Dużo zależy też montaż wtryskiwaczy LPG jeśli są daleko od zaworów głowicy lub mają długie wężyki (między wtryskiwaczem na króćcem w kolektorze) to wtedy też może spalane być wyższe. Miałem zdemontowany kolektor, wtryski są zaraz obok benzynowych. I mam w tym wypadku ok 10-15% różnicy. Też 30 to już przegięcie, może wtryskiwacze już nie domykają się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2019 o 21:35, Daniel2.0 napisał:

Przyszedł czas na modernizację mojej ,,fabrycznej'' instalacji LPG Koltec Nekam która przejechała juz ponad 300 tyś. km. Trzęsie silnikiem na wolnych obrotach, problem z odpaleniem po chwili postoju. Ostatnio pojawił się dwa razy błąd informujący o wypadającym zapłonie na drugim cylindrze. Na benzynie wszystko ok. Wybór padł na starego znajomego, maniaka motoryzacji który zajmuje się montażem instalacji lpg firmy Stag. W ciągu najbliższych dni wybieram się do niego na oględziny i ustalenie szczegółów. I tu mam kilka pytań.
1. Na ile możliwe jest pozostawienie starych komponentów z mojej holenderskiej instalacji? Zależy mi na pozostawieniu butli którą dopiero co zalegalizowałem a jest duża (77l) co daje wygodę dużych przebiegów na tankowaniu.
2. Jakie elementy z tych pod maską polecacie do takiej instalacji Staga? Jakieś dobre, konkretne wtryskiwacze? Reduktor? Co polecacie do Forestera SG DOHC 158KM?

No i stało się. Wleciał nowy cały przód instalacji. Szczegóły w temacie mojego Forka:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak koledzy wcześniej napisali. ,,Fabryczna'' instalacja holenderska montowana w Foresterach (pewnie nie tylko) sprzedawanych w Niemczech. Pewnie jest jeszcze duża butla (77l.) pod podwyższona podłogą bagażnika :)Miałem identyczną i dwa tygodnie temu wymieniłem cały przód na Staga. Instalacja dobra do póki działa jak należy. Natomiast do dzisiaj pewnie żadna nie działa juz poprawnie. Znaleźć do tego części lub serwis graniczy z cudem. U mnie juz trzęsło silnikiem na postoju i był problem z odpaleniem po godzinnym postoju. Mam na sprzedaż części jak coś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.12.2018 o 20:34, Legacy2013User napisał:
41 minut temu, Daniel2.0 napisał:

Jak koledzy wcześniej napisali. ,,Fabryczna'' instalacja holenderska montowana w Foresterach (pewnie nie tylko) sprzedawanych w Niemczech. Pewnie jest jeszcze duża butla (77l.) pod podwyższona podłogą bagażnika :)Miałem identyczną i dwa tygodnie temu wymieniłem cały przód na Staga. Instalacja dobra do póki działa jak należy. Natomiast do dzisiaj pewnie żadna nie działa juz poprawnie. Znaleźć do tego części lub serwis graniczy z cudem. U mnie juz trzęsło silnikiem na postoju i był problem z odpaleniem po godzinnym postoju. Mam na sprzedaż części jak coś :)

Chyba auto gaz Holandia Kraków to ogarnia ale jak mówią koledzy raczej tylko butla po nowej homologacji (duża jest to może warto) się do czeo nada

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sredniaq napisał:

Czy jest w stanie ktoś zidentyfikować instalacje na podstawie tych zdjęć:

Olej to i wymien instalke. Jakies 6 lat temu mialem to w Forku i znalazlem goscia co to ogarnial. Juz wtedy czesci byly trudno dostepne i kosztowaly wiecej niz subarowe nic. Wymiana calej instalacji wyniesie Cie taniej niz czesci do AG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, rosaskc napisał:

Prawda. Ja w ciągu roku wymieniłem wszystkie cztery wtryskiwacze, gdzie każdy kosztował 450 zł. Licząc inne pierdoły, to taniej by mnie wyszedł nowy przód instalacji.

 

Ale Ty nie piszesz czasem o V generacji? Czy do tego wynalazku takie ceny? :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś poleci dobry warsztat w trójmieście, co ogarnia gaz w subarakach? Rozważam zakup Outbacka z taką instalacją i jeżeli kupię, to chciałbym ją po prostu wymienić na Stag'a lub BRC. Skłaniam się do BRC ze względu na serwis w niedalekiej odległości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym że STAGa ogarnie Ci każdy gazownik. BRC już nie bardzo. Ba nawet do STAGa kabel kosztuje 30 PLN. Jakbym miał silnik z wiatrakiem to wtedy bym się bardziej zastanawiał. Na LPG Forum jest mapa z polecanymi zakładami coś napewno znajdziesz w okolicy. Poza tym. Instalacje BRC są często po prostu "wrzucone" pod maskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W okolicach trójmiasta mogę Ci polecić Pana Piotra z Bytowa - Scantel. Człowiek ma olbrzymią wiedzę, zajmuje się LPG hobbystycznie, nie boi się wyzwań i jest klasą samą w sobie. Kolega @kriskristoffers może potwierdzić - dał się namówić na montaż u Pana Piotra. 

 

W samym Gdańsku jedyną osobą którą mogę szczerze polecić jest kolega o nicku "ulisses". Ale on ogarnia głównie strojenia , jeśli chodzi o montaż musiałbyś powiercić mu dziurę w brzuchu bo robi to niechętnie (nie jest gazownikiem i nie ma warsztatu).

Dobrze piszą o zakładzie Vanos zdaje się z Gdyni. Ja nie mam doświadczeń.

 

BRC to drogie komponenty o dobrej jakości, jednak cena w moim odczuciu jest tu nieproporcjonalnie wysoka. Myślę, że zestaw oparty na Barracudach, sterowniku typu Stag, LPG-Tech, KME Nevo czy cokolwiek innego popularnego jest lepszą opcją.

 

To co kolega pisze o BRC, tzw. wrzuty, wynikały z podejścia do instalacji warsztatów certyfikowantych do montażu BRC. Komponenty dobrej jakości i mądre sterowniki wiele wybaczały. Sterowniki były też "zamknięte" czyli nie mogłeś sam się podłączyć nie mając licencji. Ci, którzy ją mieli windowali ceny usług.

 

 Jeśli chcesz wiedzieć więcej uderz do mnie na PW.

 

Edytowane przez dr.elich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dr.elich napisał:

W okolicach trójmiasta mogę Ci polecić Pana Piotra z Bytowa - Scantel. Człowiek ma olbrzymią wiedzę, zajmuje się LPG hobbystycznie, nie boi się wyzwań i jest klasą samą w sobie. Kolega @kriskristoffers może potwierdzić - dał się namówić na montaż u Pana Piotra.

Oj tak, dał się namówić i w dalszym ciągu uważam, że to była bardzo mądra decyzja :bowdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie (i Panie) - pacjent nazywa się Outback z 1999 roku z silnikiem 2.5. Przymierzam się do montażu LPG w Krakowie i dostałem ofertę na taką instalację:

 

Elektronika: STAG 4 Qbox Basic

Przełącznik: AC

Reduktor: R01 250

Wtryskiwacze: W03 4 cyl

 

Będzie dobrze? 3100 złotych. Chyba, że jeśli jest tu ktoś z Krakowa, poleci kogoś z lepszą ofertą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Dj Brabus napisał:

Panowie (i Panie) - pacjent nazywa się Outback z 1999 roku z silnikiem 2.5. Przymierzam się do montażu LPG w Krakowie i dostałem ofertę na taką instalację:

 

Elektronika: STAG 4 Qbox Basic

Przełącznik: AC

Reduktor: R01 250

Wtryskiwacze: W03 4 cyl

 

Będzie dobrze? 3100 złotych. Chyba, że jeśli jest tu ktoś z Krakowa, poleci kogoś z lepszą ofertą.

 

Kolektor zdejmują do wiercenia? Cena jak na Kraków chyba nie najgorsza.

Jak chcesz mieć zrobione lux, to do Bolęcina się wybierz. Ew przejrzyj mapkę polecanych serwisów na LPG forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W okolicach trójmiasta mogę Ci polecić Pana Piotra z Bytowa - Scantel. Człowiek ma olbrzymią wiedzę, zajmuje się LPG hobbystycznie, nie boi się wyzwań i jest klasą samą w sobie. Kolega [mention=838]kriskristoffers[/mention] może potwierdzić - dał się namówić na montaż u Pana Piotra. 
 
W samym Gdańsku jedyną osobą którą mogę szczerze polecić jest kolega o nicku "ulisses". Ale on ogarnia głównie strojenia , jeśli chodzi o montaż musiałbyś powiercić mu dziurę w brzuchu bo robi to niechętnie (nie jest gazownikiem i nie ma warsztatu).
Dobrze piszą o zakładzie Vanos zdaje się z Gdyni. Ja nie mam doświadczeń.
 
BRC to drogie komponenty o dobrej jakości, jednak cena w moim odczuciu jest tu nieproporcjonalnie wysoka. Myślę, że zestaw oparty na Barracudach, sterowniku typu Stag, LPG-Tech, KME Nevo czy cokolwiek innego popularnego jest lepszą opcją.
 
To co kolega pisze o BRC, tzw. wrzuty, wynikały z podejścia do instalacji warsztatów certyfikowantych do montażu BRC. Komponenty dobrej jakości i mądre sterowniki wiele wybaczały. Sterowniki były też "zamknięte" czyli nie mogłeś sam się podłączyć nie mając licencji. Ci, którzy ją mieli windowali ceny usług.
 
 Jeśli chcesz wiedzieć więcej uderz do mnie na PW.
 

Dzięki panowie.
Na razie szukam innego auta, bo tamten mimo ze technicznie ok to miał chyba 380kkm :)
Wizja inwestycji w podróż do pl, montaż nowej instalacji plus pewnie coś jeszcze, do tego czas chwilowo powstrzymują mnie od decyzji o zakupie. Gdybym wytargował dobrą cenę to może tam wrócę... na razie spokojnie szukam innego Legacy/Outback’a ale temat nie umarł...
Auto z takim przebiegiem w Norwegii jest dla Norwegów prawie nic nie warte.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...