Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za odpowiedzi, butla jest standardowa mieści się w miejscu koła zapasowego.Tak wyglądała podłoga przed montażem.Chodzi mi o te przewody, są tak poprowadzone że przy jakiejś wyprawie poza drogami utwardzonymi można coś urwać.
Przewody paliwowe i hamulcowe chyba są poprowadzone w taki sposób że nie są one na wierzchu?

Pozdrawiam

IMAG1145.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczyłeś że dadzą Ci je w jakieś korytko? Wnęka na koło jest chyba wyżej niż dyfer. U mnie to też tak wygląda. Ale wszystko jest razem łącznie z przewodem od "wlewu". Możesz poprosić o poprowadzenie wzdłuż wneki a nie w poprzek i nic więcej. Tam jest pex razy 2 i dwie wiązki do czujnika poziomu i elektrozawór na wielozaworze. Kupiłem swego czasu Forka na części, tam była gazowania. Poprzedni właściciel był leśnikiem i nic nie było urwane, także śpij spokojnie.

 

Ale tutaj to faktycznie mogli je chociaż razem jakoś poprowadzić. Wiem że jedna wiązka leci na przód a druga do wlewu. Ale mogli to puścić razem przynajmniej w okolicy wnęki. I bliżej podłogi.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mi się nie zdarzyło, że by któryś klient przyjechał z urwanym czy uszkodzonym przewodem w okolicach wnęki koła.

ponadto trzeba pamiętać, że owe wciągniecie" blachy podczas montażu zbiornika, jakkolwiek nie wygląda estetycznie, to jednak powoduję że przewody gazowe są wyżej niż przy oryginalnym profilu wnęki. Zatem wydaje się to bardziej sensowne. Dla mnie wygląda ok, nie czepiałbym się.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, Paulus nie martwię się że urwie się coś przy wnęce. Martwi mnie jak są poprowadzone wzdłuż samochodu. Ojciec ma Forestera z silnikiem ej20f z gazem tam nie ma nic na wierzchu. Jak dam radę to w tygodniu wrzucę zdjęcia  z jednego i drugiego jak to wygląda. 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich. Stałem się szczęśliwym posiadaczem Forestera 2.5 US 2017 CVT. Miałem poprzednio Forka 2011 US 2.5 a gazem założonym przez poprzedniego właściciela. Teraz tez chciałbym założyć instalację do tego nowego. Co prawda ten dzięki skrzyni CVT pali dużo mniej (ok 9.5 l / 100 km) ale i tak gaz się opłaci. Jaka instalację polecacie i u kogo w Krakowie lub okolicy można to zrobić. Z góry dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bmikolaj666 napisał:

Mnie zaproponowali STAG 4 Qbox Plus, Barracuda 130nl, STAG AC-R01 (250)

Oni oglądali silnik, czy wycena przez telefon? w tym roczniku nie masz silnika DIT (wtrysk bezpośredni)? Jeśli tak, to zagazowanie tego silnika nie jest takie kolorowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Poszukuję takiej wtyczki jak na zdjęciu. Instalacja JTG a wtyczka jest przy butli LPG. Może wiecie gdzie szukać . Może ktoś z Was ma ten kawałek wiązki z wtyczką . Resized_20190427_164019_5404.thumb.jpeg.ea4e57c54b04c438f54e7a698324d2b4.jpeg

 

 

 

 

Chyba znalazłem;

 

https://shop.hybridsupply.de/LPG-CNG-Shop/Tanks-Valves/Accessories/ICOM-accessories/ICOM-outer-tank-wiring-harness::3730.html

Edytowane przez jako
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko mam.
Przewody gumowe doprowadzające gaz z listwy wtrysków do kolektora są zrobione że specjalnego materiału do gazu?
czy mogą być np. do paliwa czy płynu chłodniczego ?
Mam je lekko zmurszałe i wolę je wymienić wcześniej na nowe niż potem czuć kuchenkę w aucie. Oczywiście kupię na metry i będę sobie docinać.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Dzixd said:

Pytanko mam.
Przewody gumowe doprowadzające gaz z listwy wtrysków do kolektora są zrobione że specjalnego materiału do gazu?
czy mogą być np. do paliwa czy płynu chłodniczego ?
Mam je lekko zmurszałe i wolę je wymienić wcześniej na nowe niż potem czuć kuchenkę w aucie. Oczywiście kupię na metry i będę sobie docinać.

Wysłane z mojego mądrego telefonu
 

a nielepiej w takim przypadku kupić dedykowane do LPG? cena za metr nie jest duża, a dostępne są w każdym warsztacie gdzie LPG robi. 6/8/10/12 mm 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nielepiej w takim przypadku kupić dedykowane do LPG? cena za metr nie jest duża, a dostępne są w każdym warsztacie gdzie LPG robi. 6/8/10/12 mm 
No o to pytam czy są jakieś dedykowane :mrgreen:

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opłaca się zawsze. Zawsze będziesz taniej jeździć. Dobra instalacja z dotryskiem, wydłuży Ci trochę interwał kontroli i regulacji zaworów. Tylko nie pakuj się w lubryfikacje. Załóż sobie w warsztacie polecanym na LPG forum. Albo jak masz blisko to u Jako.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ewemarkam napisał:

Opłaca się zawsze. Zawsze będziesz taniej jeździć. Dobra instalacja z dotryskiem, wydłuży Ci trochę interwał kontroli i regulacji zaworów. Tylko nie pakuj się w lubryfikacje. Załóż sobie w warsztacie polecanym na LPG forum. Albo jak masz blisko to u Jako.

Czy Energy Gaz Polska z Warszawy jest okej? A kto to jako? Skąd on jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kojarzę ich z YT. Robili parę Subaru z wiatrakiem. Ogladnij sobie. Ponoć nie najlepszej opinie mają. Może się coś zmieniło.

Zobacz na ten temat:

 

https://r.tapatalk.com/shareLink?url=https%3A%2F%2Flpg-forum%2Epl%2Fviewtopic%2Ephp%3Ft%3D17775&share_tid=17775&share_fid=156044&share_type=t

 

Mazowieckie

 

 

Tylko dopilnuj żeby kolektor zdjęli. Bo pewnie masz metalowy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Kordian napisał:

Witajcie chciałbym założyć instalacje do mojego Subaru . Znalazłem na youtu filmik z montażu w takim aucie ktoś miał styczność z taką instalacją jak to chodzi ? 

 

https://www.youtube.com/watch?v=9ZfPDkSauMA

A nie lepiej założyć coś polskiego? Z instalacjami włoskimi jest ten problem, że po gwarancji wszelkie naprawy są drogie, a jakością wcale nie przewyższają polskie układy. Zastanów się.

Poleciłbym np taki zestaw:

1. Sterownik: STAG Qmax,

2. Wtryskiwacze STAG ACW03,

3. Reduktor ACR02 Twin (280 KM)

pamiętaj jednak, że osprzęt instalacji i jego konfiguracja to nie najważniejszy element. Najistotniejszym składnikiem jest osoba, która będzie to montowała. Ona musi wiedzieć co i jak zamontować żeby można było to poprawnie zestroić i nie narobić szkód w silniku.

W dniu 2.05.2019 o 10:35, Dzixd napisał:

Pytanko mam.
Przewody gumowe doprowadzające gaz z listwy wtrysków do kolektora są zrobione że specjalnego materiału do gazu?
czy mogą być np. do paliwa czy płynu chłodniczego ?
Mam je lekko zmurszałe i wolę je wymienić wcześniej na nowe niż potem czuć kuchenkę w aucie. Oczywiście kupię na metry i będę sobie docinać.

Wysłane z mojego mądrego telefonu
 

Do gazu LPG muszą być przewody dedykowane. Zazwyczaj przewody takie mają nr homologacji oraz opis LPG/CNG. Przewody paliwowe lub co gorsza wodne, będą puchły i będą robiły się miękkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...