Skocz do zawartości

Michał Guz

Użytkownik
  • Zawartość

    181
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Michał Guz

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Zielonka
  • Auto
    Turbodziad kombi r93

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Michał Guz

    Legacy 1994 BF/BC 2.2 schemat elektryczny silnika

    1. Sprawdź iskrę 2. Sprawdź ciśnienie paliwa 3. Sprawdź czy wtryskiwacze pracują 4. Kompresja 5. Rozrząd 6. Czujniki położenia wału i wałka rozrządu W pierwszej kolejności odsuwasz fotel kierowcy, szukasz dwóch czarnych wtyczek pod kierownicą i je spinasz razem (jeden kabelek), następnie przekręcasz kluczyk w pozycje ON i patrzysz co mryga check engine - długie mignięcia to pierwsza cyfra kodu, krótkie - druga. Potem zapytaj google o "kody błędów subaru" i masz już 90% informacji co się popsuło.
  2. Michał Guz

    Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)

    Subaru zawitało do mnie do pokoju Czy więc mogę napisać tutaj że uprałem fotel? Kto zgadnie z jakiego to modelu? Jeszcze tylko muszę wymienić te kółeczka na działające i nie kolorowe...
  3. Michał Guz

    LPG w Subaru

    To w takiej "kostce" kierowca i pasażerowie by umarli z samego uduszenia się, wybuch nie potrzebny
  4. Michał Guz

    LPG w Subaru

    4x6x8,5m? Mówimy o samochodach czy ciężarówkach?
  5. Michał Guz

    LPG w Subaru

    Raczej że badziewia - bo jaka dobra instalacja wybuchnie podczas jazdy, albo tankowania? Fizyka jest tu nieubłagana. Żeby dochodziło do utleniania musi być tlen. 50l cieczy lpg (propan) to 12,7m^3 gazu przy ciśnieniu atmosferycznym. Mieszanka stechiometryczna gazu z powietrzem to 1:15.3, czyli dla gazu żeby się całkowicie spalił potrzeba 194,31^3 powietrza. To trochę dużo i myślę że w pobliżu auta nie ma tyle
  6. Michał Guz

    LPG w Subaru

    Że się gaz zapali to bardzo możliwe, jednak nie ma szans żeby cała objętość gazu z butli w jednej chwili się zapaliła robiąc wielkie bum. Będzie wybuch mieszaniny która pomieszała się z powietrzem, a potem regularny pożar z powstałego otworu. Filmiki na youtubach generalniej potwierdzają moją koncepcje - nagły nieduży wybuch a potem albo pożar, albo wyciek samego gazu bo wybuch ugasił pożar. Ja przyczepiłem się do powiedzenia że cała objętość wybuchnie - a tu nie ma takiej możliwości. Musi się najpierw pomieszać z tlenem, a o ile nie zderzysz zbiornika lpg z ciekłym tlenem to raczej na pewno wybuchnie tylko jakaś niewielka część gazu zgromadzonego w butli. DO wybuchu potrzeba mieszaniny gazu z powietrzem - sam gaz nie jest palny, tak samo jak płynny lpg. Proste. Nie dostarczysz powietrza to Ci nic nie wybuchnie choćbyś nie wiem jak się starał. Mam tylko doświadczenie z butlą napełnioną mniej więcej do połowy - po odkręceniu zaworu, uleciało dużo gazu po czym uspokoiło się a cały zbiornik się oszronił i widać było jak w środku się gotuje ciecz. Po 10 minutach nie było już gazu w środku.
  7. Michał Guz

    LPG w Subaru

    Nie wybuchnie. Aby gaz był wybuchowy musi pomieszać się z tlenem. W butli tlenu nie ma, a w otoczeniu jeśli wybuchnie pożar tlenu też jest mało. Do tego dochodzi jeszcze ilość energii jaką trzeba dostarczyć do gazu żeby odparował - parownik w samochodzie używa ciepła silnika ale do ogrzewania niewielkiej ilości gazu. Gdybyś otworzył pełna butle lpg to całkowite jej opróżnienie z cieczy trwałoby nawet kilkanaście minut. Butla by się schłodzila do tego stopnia że lpg przestałby parować. Tak jak dezodorant którym długo psikasz to się schładza. Popularny problem przy użyciu butli lpg z dyszami - przy dużym zużyciu lpg trzeba butlę rozgrzewać żeby gaz dalej płynął. Podstawy termodynamiki - gaz jest ściśliwy - ciecz nie. Gdy lpg występuje w postaci cieczy i nie będzie żadnej poduszki powietrza to niewielkie zwiększenie objętości tej cieczy może prowadzić do znacznego zwiększenia ciśnienia. Nie potrzeba do tego pożaru, starczy mocne słońce. Gdy jednak jest poduszka powietrzna w zbiorniku to gaz się ściśnie bez większej zamiany ciśnienia i problemu nie ma. Przy 50l wystarczy 5l przestrzeni czyli te 10%, według przepisów jest dwukrotność tego. Czyli te nasze 80% wypełnienia.
  8. Michał Guz

    Pęknięta sprężyna

    Jeździłem z pękniętą sprężyną 2 tyś km (biedny student) więc się da, ale nie polecam - łączniki do śmieci, do tego wytarta opona bo geometria uciekała - kierownice też ściągało. Ja wymieniłem jedną sprężynę i działało ale lepiej jednak wymienić obie.
  9. Michał Guz

    LPG w Subaru

    Z czasem zwór się zacina - potem się odcina, potem znowu zacina i tak w kółko macieju. Nie przejmuj się tym - Niebezpieczeństwo jest tylko wtedy gdy na dworze upał i słońce, a Ty zatankujesz do pełna i zostawisz auto. Wtedy gaz w butli się rozgrzewa zwiększając swoją objętość przez co trochę może ulecieć przez zawór bezpieczeństwa - jakaś iskra w pobliżu i mamy fajerwerki. Jeśli Twój zawór ma humory (a większość po jakimś czasie ma) to pamiętaj aby w upały tankować trochę mniej i jesteś bezpieczny. W praktyce przy żarłoczności Subaru wystarczy przejechać po tankowaniu 10-20km i mamy wystarczającą poduszkę powietrza w butli.
  10. Michał Guz

    Dziadki i Turbodziadki łączcie się

    Przeróbka jest dość prosta jak się umie trochę elektrykę. Choć nie powiem trzeba się trochę pobawić i to trwa. Największym problem to że cewki next gen nie pasują gniazdem, są kwadratowe gdy oryginalne są okrągłe - choć ponoć są głowice do których pasuje plug and play. Problem można rozwiązać szlifierką - szlifując nadmiarowy metal. Do cewek najlepiej poprowadzić nową masę od akumulatora i wszystko przypiąć do silnika. Lepsza masa pomoże. Jak chcesz żeby ktoś to zrobił to mogę podać namiary na mechanika który moje robił.
  11. Michał Guz

    EJ20 sohc wymiana plynu chłodniczego- jak?

    Rura z wodą będzie dużo szybsza ale przy gorącym silniku można się poparzyć więc sam zdecyduj. Ja spuszczałem u siebie przez rurę bo korek spustowy miał jakąś dziewną nakrętke i nie dało się odkręcić.
  12. Michał Guz

    EJ20 sohc wymiana plynu chłodniczego- jak?

    Można się pokusić też o płukanie przy okazji - płukanka do chłodnicy, godzinkę dwie niech sobie popracuje, potem zlać płyn, zalać wodą destylowana przepłukać i zlać - operację z wodą powtarzać aż zleci czysta i wtedy zalać płynem. A najprościej to tak jak mówią, nagrzać silnik żeby termostat puścił i odkręcić korek spustowy jednocześnie odkręcając korek żeby szybciej zleciało. Na te 20-30 minut zostawić aby ostygł i można zalewać nowym płynem.
  13. Michał Guz

    regulacja dyfra przedniego Forester/Impreza inne - słoneczka !!!

    Odkopie temat bo mam problem tego typu ze skrzynią. Bardzo duży luz na oskach, do tego stopnia że stukają przy ruszaniu/hamowaniu (główny podejrzany bo reszta rzeczy sprawdzona). Zamierzam dokręcić słoneczka tak jak koleś z filmu. Tłumaczył on w filmie jak dokręcić te słoneczka i prosze poprawcie mnie jeśli coś źle zrozumiałem: Zaczynamy od lewej strony dokręcając aż zniknie luz, następnie luzujemy prawą stronę i znowu dokręcamy lewą aż ośka przestanie się kręcić, następnie cofamy o trzy ząbki i przechodzimy do drugiej strony gdzie dokręcam aż poczuję opór i potem dokręcam jeszcze 1 i 3/4 ząbka dalej. Pytanie czy w ten sposób nie zmienię za bardzo powierzchni przyłożenia zębów dyfra? Jak tak myślę to chyba lepiej by było dokręcać po jednym ząbku na przemian bo wtedy nie zmienię położenia dyferencjału a zatem nie powinna zmienić się powierzchnia przyłożenia. No i ostatnie pytanie - ile złotówek kosztuje oddanie skrzyni na przegląd do profesjonalnego warsztatu żeby zrobili to jak trzeba?
  14. Michał Guz

    Dziadki i Turbodziadki łączcie się

    Znalazłem drugą tuleje lewą więc problem zażegnany - teraz tylko się przebrać i pod auto Chłodnica musi poczekać bo nie mam na nią kasy, będę uważać i obserwować - auto postało z 20 minut, chłodnica jeszcze gorąca a rurki już miękkie bez żadnego ciśnienia - czyli ewidentnie jest nieszczelność. Lepsze to jak UPG Ile chłodnica do dziadka by kosztowała?
  15. Michał Guz

    Dziadki i Turbodziadki łączcie się

    Mam razem z mocowaniem - z tego by wynikało że mam zapasową prawą a potrzebuje lewej - chce się ktoś zamienić? Mam coś takiego na chłodnicy błoto które nie schnie i pachnie płynem. Do tego uluatuje mi trochę bąbelków jak się silnik nagrzeje do wyrównawczego, bąbelki są przez kilka minut po osiągnięciu maksymalnej temperatury potem przestaje bomblowac. Chłodnica do wymiany? To błoto wygląda tak jakby kurz się przyczepił do wilgotnej chłodnicy. Czy są jakieś zestawy naprawcze do pompy wspomagania? Cieknie mi i pół silnika mam mokre. Najdziwniejsze jest to, że płynu w zbiorniczku nie ubywa.
×