Skocz do zawartości

Tichy

Użytkownik
  • Zawartość

    762
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Tichy

  • Tytuł
    ..:: Profi ::..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    Forester 2.0 NA '07
  • Zainteresowania
    Komputery (także 8-bitowe), foto, video, audio, gry komputerowe (także "zabytkowe"), wycieczki po Polsce, rower, narty.

Ostatnie wizyty

530 wyświetleń profilu
  1. Tichy

    LPG w Subaru

    Po "przećwiczeniu" 3 kompletów wtrysków Hana, które trzeba było wymieniać co roku, tak padały, założono mi Stag AC W03-4 i jest dużo lepiej. Jak na to, że to auto wybitnie nie lubi gazu (przynajmniej mój egzemplarz), to jest naprawdę dobrze Wtedy to była trochę "nowość", a teraz moi gazownicy mówią, że w większości te montują.
  2. Tichy

    LPG w Subaru

    Robiłem u tych fachowców: https://www.m-gas.pl/ Jestem zadowolony, polecam. Samo Subaru dobrze znają, a w LPG są wg mnie świetni. Jednak gdybym miał więcej kasy, nie gazowałbym takich "wrażliwych" silników jak w Subaru, tylko jeździł na benzynie. No i ta masa "rupieci" pod maską... Ale zarobki maleją, a ceny rosną, więc jestem skazany na LPG - przejście na fach złodziejski wykluczam, nie nadaję się do polityki
  3. Tichy

    Pozdrawiamy sie :)

    Myślisz tak, jak władze chcą, żeby wszyscy myśleli ;-) Należy przepisy zmodyfikować nie tak, żeby karać ludzi (CHĘĆ posiadania mniejszych tablic rej. oraz ich posiadanie nie jest niczym złym, za co więc karać?), ale żeby umożliwić ludowi to, czego oczekuje (zwłaszcza że nie jest to żadne wygórowane, niebezpieczne lub nierealne oczekiwanie). Czyli po prostu wprowadzić ten rozmiar tablic jako kolejny z możliwych do wyboru i już, załatwiony problem. Urzędu nie powinno interesować, dlaczego ludzie takie chcą. Mnie się np. te małe podobają, po prostu zawsze uważałem, że tablice rej. są za duże i szpecą auta, w dodatku pogarszając (z przodu) aerodynamikę. Przy okazji można by przeanalizować, czy jakichś innych formatów też nie dopuścić, żeby za jednym zamachem załatwić sprawę na długie lata.
  4. Tichy

    Pozdrawiamy sie :)

    Ale to są chyba legalne rejestracje, wydane przez odpowiedni urząd, dopuścili (wreszcie) inny format niż dwa "jedynie słuszne", dlaczego mieliby za to ścigać?
  5. Tichy

    Pozdrawiamy sie :)

    Kraków: pozdrawiam Kolegę w klasycznej niebieskiej Imprezie ze świnkami, z którym machaliśmy sobie koło 17 koło banku "Okrąglaka" przy Kapelance, na ul. Twardowskiego
  6. Tichy

    klimatyzacja

    Klima uratowana: sprężarka używana + nowy kondenser + płukanie, koszt poniżej 2400 zł, więc nieco niższy od szacowanego 2500 ;-) Czas naprawy długi, ale powiedziałem fachowcom, że mają praktycznie nieograniczony, byle było solidnie, a poza tym nie stać mnie na przepłacanie za usługi "ekspresowe". I tak przerzucam się na jakiś czas na komunikację zbiorową - trzeba mniej autko eksploatować, bo zaczęło ostatnio pochłaniać za dużo PLN (wiadomo, jest coraz starsze), gaz i benzyna drogie jak cholera, a szans finansowych na zmianę auta żadnych w ciągu kilku lat - zresztą nie chcę, bo to polubiłem jak żadne dotąd.
  7. Tichy

    klimatyzacja

  8. Tichy

    Sprężarka klimy?

    Potwierdzam, u mnie taki sam przypadek, tylko że sprężarka zakończyła żywot Toś mnie nie pocieszył - nastawiłem się na góra 2000 zł... No zobaczymy, na razie stoi drugi tydzień i czeka na używaną sprężarkę i czyszczenie układu z opiłków.
  9. Tichy

    klimatyzacja

    Nie wiem, jaka sprężarka (konstrukcyjnie) jest w nowszych modelach, ale ta operacja robiona 2x przez nie-ASO spowodowała, że właśnie mój Forester stoi w serwisie specjalizującym się w klimatyzacjach i próbują dobrać używaną sprężarkę do klimy, bo stara zatarła się przez... olej zbytnio rozcieńczony barwnikiem Co ciekawe chłodziła bardzo dobrze do końca, tylko nagle zaczęła stukać. Czynnika odzyskali z niej dla odmiany dużo, czyli zachowała do końca szczelność. Przeglądy robione od nowości corocznie. Mechanik powiedział, że to nie pierwszy taki przypadek w starszych Subaru i podobno NIE TAK się w nich sprawdza szczelność. Tych sprężarek nie da się regenerować. Nie wiem, kiedy mu się uda coś znaleźć z używek (nawet na rynek europejski podobno wypuszczane były niby te same modele ze sprężarkami różniącymi się), ale tanio na pewno nie będzie, bo jeszcze trzeba wszystko płukać z opiłków aluminium i barwnikowej mazi...
  10. Tichy

    Pozdrawiamy sie :)

    Kraków, koło 17, okolice Łęgu: pozdrawiam nieoświniaczonego Forka, którego Kierowca najwyraźniej zareagował na machanie :) A kto parkuje białym Subaru w Krakowie na ogrodzonym parkingu koło Kapelanki / Dworskiej? Widziałem świnki :)
  11. Tichy

    Wymiana żarówek podświetlenia wyłączników w SG

    Zwróć proszę uwagę, że ja pisałem o panelu środkowym/zegarku, gdzie podświetlenie jest na diodach SMD - tam nie mam kapturków do ściągnięcia, gdyby tak było, już by ich nie było No i liczniki z "napylonym" zielonym barwnikiem - a tak liczyłem, że może tam też są żarówki z kapturkami...
  12. Tichy

    Wymiana żarówek podświetlenia wyłączników w SG

    Co zapewne nie rozwiąże i tak np. mojego problemu, bo w ASO mają oryginalne, czyli z zielonym podświetleniem, a ja chcę wszystko białe... :)
  13. Tichy

    Wymiana żarówek podświetlenia wyłączników w SG

    Nie twierdziłem, że się nie da, bo ludziska bez problemu lutują SMD, tylko że ja się nie podejmuję - z pewnych względów - ich wymieniać samodzielnie Napisałem to po to, żeby ci, których najdzie chęć na zmianę koloru oświetlenia, wiedzieli, co ich czeka w którym miejscu. To może niektórym oszczędzić fatygi związanej z demontażem tego i owego - ja przykładowo niepotrzebnie straciłem czas na wymontowanie panelu środkowego... Dzięki poradom z tego wątku odpuściłem sobie np. wymianę podświetlenia wyłącznika awaryjnych.
  14. Tichy

    Wymiana żarówek podświetlenia wyłączników w SG

    Dla mnie to zła wiadomość, gdyż nie lubię zielonego podświetlenia. Niestety o tym, że są diody, dowiedziałem się dopiero, gdy go rozmontowałem ;( SMD, więc nie podejmuję się przelutować - zwykłe (przewlekane) od razu bym wymienił
  15. Tichy

    Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 03-08

    Podsumuję moją akcję: mechanik nie chciał "eksperymentować" i założył mi sprężyny KYB + amortyzatory Sachs, bez dokładania podkładek podwyższających. Auto z 38 cm poszło na 43 cm i wreszcie wygląda jak Forester Co do odczuć z jazdy, to w zakrętach tył pochyla się minimalnie bardziej niż na SLS-ach, zwłaszcza przy jednoczesnym hamowaniu (dość dziwne uczucie), wybieranie drobnych nierówności (np. kostka brukowa) jest lepsze, poza tym ciężko zauważyć różnicę do SLS-ów, co mnie zasmuciło. Mam wrażenie, że tył jest wysoko, ale skok kół jakby nieduży: telepie w środku i trzęsie jak dawniej, na śpiących policjantach bez zmian, tj. kiepsko. Na drogach gruntowych, łąkach i krawężnikach odczuwalnie lepiej niż na SLS-ach. Pod względem pracy zawieszenia to nie jest jeszcze moje auto marzeń
×