Skocz do zawartości

przemyslawn

Użytkownik
  • Postów

    335
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana przemyslawn w dniu 23 Października 2018

Użytkownicy przyznają przemyslawn punkty reputacji!

2 obserwujących

O przemyslawn

  • Urodziny 27.10.1979

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Lublin
  • Auto
    Subaru Legacy B4 RSK LHD

Ostatnie wizyty

1501 wyświetleń profilu

Osiągnięcia przemyslawn

..:: Profi ::..

..:: Profi ::.. (4/13)

224

Reputacja

  1. przemyslawn

    Swap diesel

    Tu jest link do mojego tematu o swapie https://forum.subaru.pl/topic/103116-legacy-boxer-diesel-swap-na-jdm-20-gt/
  2. przemyslawn

    Swap diesel

    Można zrobić taką przekładkę, ale wiąże się z tym ogrom pracy i koszty będą bardzo wysokie. Z ekonomicznego punktu widzenia będzie to nieopłacalne. Ja wraz z moim bratem zrobiłem swapa Legacy 2.0 turbo JDM do nadwozia diesla. Robiliśmy sami, wszystko wyszło bardzo dobrze, ale trwało to kilka lat.
  3. Kolego, ja powyżej wyraziłem opinię na temat regeneracji standardowej hydraulicznej maglownicy. Wcześniej pisałem, że za regenerację swojego magla zapłaciłeś moim zdaniem drogo, ale myślałem, że masz przekładnię hydrauliczną. Jeśli chodzi o regenerację przekładni elektrycznej to się nie wypowiadam bo takiej nigdy nie regenerowałem. Kilka miesięcy temu regenerowałem maglownicę od Legacy IV 3.0 w Kraczkowej, koło Rzeszowa i tak jak pisałem zapłaciłem coś około 750-800 zł. Za ustawienie zbieżności zapłaciłem 150 zł ( jest to bdb cena bo zazwyczaj kosztuje to w przedziale 200-300 zł). Regenerowałem też przekładnie w kilku innych samochodach i wiem ile to kosztuje. Rozumiem, że nastały ciężkie czasy dla przedsiębiorcòw, ale niektòrym się najwyraźniej poprzewracało w głowach. 3.000zł za regenerację maglownicy hydraulicznej to moim zdaniem rozbòj w biały dzień. Nie zdziwiłbym się, gdyby tyle kosztowała nowa.
  4. Dowiadywałeś się ile kosztuje nowa maglownica ? Nie zdziwił bym się gdyby za takie pieniądze udało się kupić nowy magiel. Cena 3000 zł za regenerację hydraulicznego magla to moim zdaniem kosmos. Taka usługa, biorąc pod uwagę demontaż, montaż i wymianę płynu nie powinna kosztować więcej niż 1500 zł.
  5. Me too ! JDMy mają w sobie to coś. Fajne auto, szkoda że kierownica nie po naszej stronie. Stare zdjęcia mojego B4 RSK, zaraz po sprowadzeniu, jeszcze z kierownicą po prawej stronie.
  6. Ja za regenerację maglownicy ( Legacy IV ) zapłaciłem chyba coś ok. 750 - 800 zł ( dokładnie nie pamiętam. To koszt samej regeneracji bo montowaliśmy sami. Za ustawienie zbieżności zapłaciłem 150 zł. 3.000 zł to bardzo wysoka cena. Nawet gdyby była konieczność wymiany listwy to mimo wszystko wydaje mi się, że powinno to kosztować sporo mniej.
  7. Mam taką turbosprężarkę. Przejechała kilka tysięcy kilometròw od jej regeneracji i padł silnik. Jeszcze powinienem chyba mieć gdzieś papiery z jej regeneracji. Jak jesteś zainteresowany to odezwij się na priv.
  8. Ja 2 lata temu byłem zmuszony się bronić. Nieuczciwe biuro nieruchomości wystawiło mi rachunek za to, że kupiłem mieszkanie wystawione przez nich na sprzedaż. Od sprzedającego wzięli prowizję 10.000 zł co jest oczywiste bo mieli z nim umowę na pośrednictwo w sprzedaży tego mieszkania, ale najwyraźniej było im mało i postanowili mnie wystawić rachunek na 5.000 zł. Powiedziałem, że nic nie zapłacę bo nie było mowy o żadnej prowizji od kupna. Skierowali sprawę do sądu i byłem zmuszony skorzystać z adwokata. Zapłaciłem 2.500 zł i praktycznie każdy wołał taką stawkę. Na szczęście sprawa została przezemnie wygrana. Zwrot kosztów za adwokata jaki otrzymałem to było coś około 800 zł. Na pocieszenie oni też zdecydowali się wynająć adwokata, więc zapewne zapłacili podobne pieniądze. Po wygraniu sprawy zgłosiłem do prokuratury zawiadomienie o możliwości popełnienia przez agentkę i właścicieli biura nieruchomości przestępstwa tj. Zamiaru oszustwa. Na złożenie zeznań przyszli również z adwokatem, więc musieli ponieść kolejny koszt. Mam nadzieję, że czegoś ich to nauczyło.
  9. Z tym wbiciem na pal to lekka przesada, ale skopać takiemu mo..dę jak najbardziej by wypadało.
  10. Niestety adwokaci na dzień dobry wołają 2.500 - 3.000 za jakąkolwiek drobną sprawę. Do tego dojdą koszty rzeczoznawców i zrobi się spora kwota. Oczywiście nie ma 100% pewności, że sprawę wygrasz. Teoretycznie jeśli wygrasz sprawę, przegrany powinien zwrócić ci koszty adwokata, ale ustawowa stawka za adwokata wynosi coś około 800zł ( przynajmniej 2 lata temu tyle wynosiła ) i na taki zwrot możesz liczyć. Sądu nie interesuje, że za adwokata zapłaciłeś więcej. Tak to niestety wygląda. Z ekonomicznego punktu widzenia raczej się nie opłaca, ale nie zawsze chodzi tylko o pieniądze. Jeśli chcesz dać oszustowi nauczkę to koszt ekonomiczny schodzi na drugi plan. Podając go do sądu można się spodziewać, że też skorzysta z usług adwokata i też poniesie koszt 2.500-3.000 zł i już samo to będzie dla niego dobrą lekcją.
  11. Co prawda nie mój, tylko mojego brata, ale on jeszcze nie dołączył do forum, więc wrzucam za niego. Legacy Spec B Blitzen LHD
  12. Pod Rzeszowem, dokładnie w Kraczkowej. Regenerowałem maglownice w dwóch Subaru i wszystko było ok. Nie każdy warsztat regenerujący maglownice podejmuje się regeneracji jeśli chodzi o Subaru. Pytałem w renomowanym warsztacie w Lublinie to powiedzieli, że Subaru nie robią bo mieli dużo reklamacji.
  13. Kolego miałem napisać dokładnie to samo. Dodam jeszcze od siebie kilka zdań. Pompę hamulcową powinno się wymienić, jeśli zmienia się pojemność układu ( czyli zmienia się średnica tłoka/tłoków ). W przypadku Subaru przy hamulcach 277 mm czy 316 mm średnica tłoków się nie zmienia ( jeśli się mylę to proszę mnie poprawić ), tam inne są chyba jarzma ? i pompy hamulcowe mają identyczną średnicę. Jeśli wymienisz zaciski na większe wòwczas zmieni ci się skok pedału hamulca ( zwiększy się ) oraz pedał stanie się "gumiasty", wtedy potrzeba wymienić pompę hamulcową na większą. Jeśli chodzi o kodowanie pompy ABS to wydaje mi się nieprawdopodobne, że wymiana hamulcòw na inne może mieć jakikolwiek wpływ nacdziałanie systemòw ABS czy ESP. Działanie tych systemòw opiera się na czujnikach przy kołach. W przypadku utraty przyczepności ktòregoś z kòł usktywnia się ESP i zmiana hamulcòw nie będzie miała na działanie tego systemu wpływu. Jeśli chodzi o rzeczoznawcòw to oni czasem wypisują takie bzdury, że ręce opadają. Pamiętaj, że zawsze masz prawo podważyć opinię biegłego i wnosić o powołanie kolejnego biegłego. Masz też prawo odo wnioskowania o przeprowadzenie eksperymentu procesowego. Możesz wnosić o to, żeby na drodze pròb drogowych ( pomiary drogi hamowania itd. ) dokładnie przetwstowano układ hamulcowy potem możesz zamontować ten fabryczny i niech sobie poròwnują, czy jest ròżnica na plus czy na minus. Tak jak wspomniał kolega BelgUS, to nie ty musisz im udowodnić, że przeróbki w twoim samochodzie nie miały wpływu na zaistniałe zdarzenie drogowe, tylko to oni muszą ci udowodnić, że przeróbki wpłynęły negatywnie na bezpieczeństwo. Nawet jeśli opinia biegłego zawiera wzmianki, że samochód przeszedł jakieś modyfikacje ( najczęściej taka wzmianka ma charakter informacyjny ) to sąd najpierw musiałby udowodnić, że te modyfikacje mogły mieć wpływ na zaistniałe zdarzenie. Tak jest nawet, jeśli dokonane przeróbki nie są zgodne z warunkami technicznymi jakie muszą spełniać pojazdy. Ps. Nie strasz kolegi tym Lexusem ze Stanów bo nie będzie spał po nocach. Dla uspokojenia dodam, że rozmawiałem kiedyś z rzeczoznawcą samochodowym i mówił, że samochody które są przedmiotem prywatnego importu nie muszą mieć homologacji EU, choć oczywiście muszą spełniać warunki techniczne przewidziane naszym prawem. Różnice będą najczęściej w oświetleniu i oświetlenie takiego samochodu musi zostać wymienione ( lub zmodyfikowane tak, żeby spełniało obowiązujące u nas warunki techniczne wbprzypadku braku europejskich odpowiedników ). Po raz kolejny proszę o nie sianie paniki i niepodawanie nieprawdziwych informacji. Na tym proponuję zakończyć dyskusję.
  14. Nie chciał bym zaśmiecać tematu, ale ciężko mi uwierzyć w to, że ktoś beknął przed sądem za zamamontowanie hamulcòw z tego samego modelu tylko większych. Mógłbyś rozwinąć temat ? Kiedy i gdzie taka sytuacja miała miejsce ? Fakt, że biegły stwierdził, że wymiana hamulców na większe może mieć wpływ na zachowanie auta przy hamowaniu awaryjnym ( oczywiści wpływ na plus ) mnie nie dziwi, ale ten fakt ( chodzi o upgrade hamulców na lepsze o ile pochodzą z tego samego modelu ) nie może być okolicznością obciążającą przy wydawaniu wyroku ). Jeśli chodzi o wypadek na ul. Sokratesa w Warszawie to sprawcy nie dołożyli do wyroku z tytułu przekładki anglika ( z jakiego paragrafu niby mieli mu dołożyć, skoro żadne przepisy nie zabraniają przebudowy układu kierowniczego ?). Z tego co mi wiadomo to samochód sprawcy wypadku poddany został ekspertyzie ( to jest chyba standardowe działanie przy wypadku śmiertelnym ) i biegły podniósł fakt, że samochód miał przebudowany układ kierowniczy, ale to niczego nie wnosi do sprawy. Taka wzmnianka w opinii biegłego ma jedynie charakter informacyjny. Z tego co mi wiadomo to w samochodzie uczestniczącym w tym wypadku był usunięty układ ABS a to już mogło mieć wpływ na całą sytuację i dla sądu jak najbardziej może to być okolicznością obciążającą i może wpłynąć na wyrok. Czy tak się stało w tym przypadku ? Tego nie wiem bo nie śledziłem tej sprawy. Wracając do kwestii wymiany silnika na inny to jest to jak najbardziej dozwolone i zgodne z prawem. Zmiany trzeba jedynie wpisać do dowodu rejestracyjnego co jest formalnością. W razie nie daj Boże wypadku nie będziesz musiał przed sądem niczego udowadniać. Bardzo proszę o nie sianie zamętu i o niepodawanie nieprawdziwych informacji.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...