Jump to content

przemyslawn

Użytkownik
  • Content Count

    106
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About przemyslawn

  • Rank
    ..:: Bywalec :..
  • Birthday 10/27/1979

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Janów Lubelski
  • Auto
    Subaru Legacy B4 RSK LHD

Recent Profile Visitors

188 profile views
  1. Tak chodzi o ten przewód. Jest tylko jeden idacy od serwa do kolektora. Serwo poprzez ten przewód dostaje podciśnienie, które jest niezbedne do jego działania. Spróbuj podmienić przewód. W sklepach motoryzacyjnych czy rolniczych są przewody sprzedawane na metry, za niewiwlkie pieniadze możesz dokupić kawałek. Jeśli wymiana przewodu nie pomoże to najprawdopodobniej jest coś nie tak z serwem.
  2. Jeżeli to diesel to sprawdź vacum pompę, w dieslu to ona wytwarza podciśnienie.
  3. Niezupełnie. Polska bardzo się wzbraniala przed samochodami z kierownicą po prawej stronie. Pod naciskiem EU nasi ustąpili, i wprowadzili możliwość rejestracji aut RHD, ale tylko tych, które były wcześniej zarejestrowane w EU ( EU zarzucała nam, że brak możliwości rejestracji samochodów RHD stoi w sprzeczności z zasadą swobodnego przepływu towarów pomiedzy krajami EU ). Wiem, że jest sporo aut z Japonii, ktore zostały zarejestrowane jako RHD, sam się zastanawiam w jaki sposób ich właścicielom się to udało. Możliwe, że te auta przechodziły odprawę celną w Niemczech lub w UK a może poprostu na początku kiedy wprowadzono możliwość rejestracji aut RHD urzędnicy nie doczytali dokładnie przepisów i udzielali odstepstw na krótki vin dla samochodów sprowadzonych bezpośrednio z Japonii, potem się połapali i przestali udzielać odstepstw dla japończyków. " Mały " podesłal zdjęcia swojego Blitzena Dopiero teraz zauważyłem, że nie ma spoilera.
  4. Na tą chwilę Ministerstwo Transportu nie wydaje odstępstw od warunków technicznych dla samochodów sprowadzonych bezposrednio z JP, jeśli nie zostały one przebudowane na LHD. Gdybyś sprowadził auto z kierownicą po prawej stronie z któregoś kraju będącego członkiem EU, dostałbys odstepstwo, ale z JP już nie. Bez przebudowy na lhd nie zarejestrujesz auta w Polsc . Blitzen należy do mojego brata, nie mam jego zdjęć. Obecnie jestem w UK, jak wrócę to wrzucimy jakieś zdjęcia. Jest to standardowy Blitzen ze spoilerem na tylnej klapie, wersja z manualną skrzynią biegów, kolor czerwony, felgi takie jak u Ciebie, tyle że srebrne.
  5. Mój brat myślał, że jest jedynym posiadaczem Blitzena w Polsce. W garażu naszego ojca czeka Blitzen mojego brata, też czerwony, manual z 2006 roku. Wiosną ruszamy w jego przeróbką na LHD. Przeróbka Legacy to żaden problem. Ps. Bryka robi wrażenie, nie dość że Blitzen to jeszcze z dokładkami zderzaków.
  6. Ze zmianą danych nie powinno być wiekszych problemów, do tego powinna wystarczyć opinia rzeczoznawcy. Jeśli chodzi o wartość pojazdu po swapie to tak jak już pisałem, wszystko zależy od tego co i jak swapujesz. Ja wybrałem 2.0 GT bo uważam, że ze względów ekonomicznych taki swap ma sens. W moim przypadku wymienione będzie wszystko. Z diesla pozostanie tylko nadwozie. Nie obawiam się o późniejszą odsprzedaż auta bo wszystko bedzie zrobione profi a biorąc pod uwagę fakt, że 2.0 GT opuszczał fabrykę tylko z kierownicą po prawej stronie, mój egzemplarz może być atrakcyjny dla fana marki, który chce mieć auto w niespotykanej u nas specyfikacji. Pozatym samochód z 2008 roku z przebiegiem 65.000, zakładając że cena nie jest kosmiczna nie powinien długo czekać na klienta.
  7. Od biedy możesz wrzucić sam silnik, podobno podejdzie pod dieslowska skrzynie, ale z komfortem jazdy w takiej konfiguracji może być różnie. Kiedyś będąc w UK padła mi skrzynia w Peugeocie, pojechałem na szrot i kupiłem skrzynię, która z wyglądu była identyczna, po założeniu okazało się, skrzynia jest od diesla. Jeździło się trochę dziwnie i niezbyt komfortowo. Jeździłem tak z pół roku, po powrocie do Polski wymieniłem skrzynię na taką jak trzeba. Wracając do tematu, przy wymianie silnika i skrzyni potrzeba też wymienić tylny most i najprawdopodobniej półosie. Wiązka kabli też musi zostać wymieniona lub zmodyfikowana do nowego silnika. Przewody paliwowe też trzeba wymienic, trzeba zamontować pompę paliwowa ( nie wiem czy podejdzie do dieslowskoego baku ). Krótko mówiąc najlepiej mieć cały samochód jako dawce. Zlecenie wykonania całego swapa z ekonomicznego punktu widzenia moim zdaniem jest nieopłacalne, ale jeśli wszystkie, lub większość prac wykonasz sam i kupisz dawce w dobrych pieniadzach, ma to sens. Wszystko zależy od tego jaki silnik swapujesz. Wiadomo, że auto z silnikiem H6 cz JDM 2.0 GT ma dużo większą wartość niż zwykłe 2.0 benzyna, dlatego z ekonomicznego punktu widzenia ma sens swap na H6 lub 2.0 GT
  8. Za drugim razem z instalacją jest o wiele łatwiej. Spójrz na zdjęcie instalacji, które wrzuciłem. Jak widzisz wiązki, które wchodzą do kabiny zostały oddzielone od reszty. Teraz wystarczy obrócić instalację. Oczywiście bedzie z nią jeszcze trochę pracy. Potrzeba przedłużyć wiązke skrzyni, dołożyć wiązke poduszek z wersji EU, przerobić wiązki idące po progach ( wtykę z prawego progu dac na lewy a tą z lewego na prawy ). Jak dla mnie praca przy wiązce to sama przyjemność. Za pierwszym razem było trudno bo robiłem wiązke na samochodzie i nie obróciłem jej tylko zawinalem w połowie. Kiedy ukończę wiązke opiszę dokładnie co i jak.
  9. Wszystko zależy od lampy. Żeby podmienić przesłony, musiałbyś je dorobić a to nie zawsze jest łatwe, pozatym wymiana przesłon wiąże się z wyjęciem soczewek bo przesłony są w środku . Czasem przesłony są łukowato wygięte lub zawierają dodatkowe elementy i jest problem z ich dorobieniem. W niektórych lampach dało się odwrócić przesłony, ale w ksenonach i ledach raczej nie da się tego zrobić. Wyjmij żarnik i zobacz jak wygląda przesłona. Jeżeli przesłona jest płaska i nie zawiera dodatkowych zgrzanych do niej elementów, można ją obrócić, tak czy inaczej wiąże się to z wymontowaniem soczewek.
  10. Z zakuciem jest problem bo Subaru przy maglu ma niezbyt standardowe końcówki.
  11. Rozklejasz lampę przy pomocy pistoletu na gorące powietrze lub poprzez włożenie do piekarnika ( po podgrzaniu klej puszcza i większość lamp można bez problemu rozkleic ), montujesz nowe soczewki EU, ponownie sklejasz lampę i to wszystko. Czasem soczewke można wyjąć bez rozklejania lampy, jesli otwór z tyłu lampy jest wystarczająco duży, czasem zamiast rozklejac można wyciąć otwór na dole obudowy lampy i w ten sposób wyjąć soczewke, potem zaspawujesz wszystko i jest ok. Wszystko zależy od lampy, musisz wymontować lampę i ją obejrzeć. Na youtube masz wiele filmików jak przerobić lampy.
  12. Skala trudności z H6 moim zdaniem jest podobna jak z GT. Różnica na korzyść H6 będzie wtedy, jeśli dysponujesz wiązką kabli w wersji LHD wtedy odpada praca przy instalacji. Być może w przypadku wersji z manualną skrzynią biegów nie trzeba będzie przespawywac mocowania łapy skrzyni, ale GTki też występowały z manualną skrzynią biegów, tyle że jest ich niewiele i są sporo droższe.
  13. Wracajac do swapa to tak jak już pisałem, nie ma z tym większych problemów. Po zakończeniu prac napiszę co dokładnie jest potrzebne, podam też całkowity koszt przedsięwzięcia. Na tą chwilę mogę powiedzieć, że samochód wyjdzie w bardzo fajnych pieniądzach.
  14. To czy nowe bloki są wolne od wad okaże się za jakiś czas. Samochody z rocznika 2014 wzwyz nie osiągnęły jeszcze dużych przebiegów, więc nie wiadomo na ile wiarygodne są zapewnienia producenta.
  15. Jeżeli lampy EU nie podejda to nie masz wyjscia, trzeba przerobić. W tak nowym aucie masz pewnie soczewki ledowe. W internecie można kupić 2 nowe soczewki ledowe za jakieś 500 zł. Po zamontowaniu soczewek lampy będą spełniały normy, ale tak jak pisali koledzy nie będą miały homologacji. Homologacja nie trzeba się zbytnio przejmować. Jeździłem do niedawna samochodem, który był produkowany tylko na rynek amerykański, też miał przerobione lampy i na przeglądzie nigdy nie miałem problemów. Nikt nie zwraca uwagi na homologacje. Najważniejsze, żeby lampy świeciły tak jak trzeba.
×
×
  • Create New...