Jump to content

przemyslawn

Użytkownik
  • Content Count

    123
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About przemyslawn

  • Rank
    ..:: Bywalec :..
  • Birthday 10/27/1979

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Janów Lubelski
  • Auto
    Subaru Legacy B4 RSK LHD

Recent Profile Visitors

218 profile views
  1. przemyslawn

    LPG w Subaru

    Masz rację, przejęzyczyłem się, oczywiście miałem na myśli wtrysk w fazie ciekłej. Dokładnie to samo powiedział mój gazownik, szału nie ma, plusem tego systemu jest brak reduktora. Masz po 2 wtryskiwacze na cylinder ?
  2. przemyslawn

    LPG w Subaru

    Też chodził mi po głowie bezposredni wtrysk lpg, ale mój master od lpg, który montuje między innymi instalacje vialle, stwierdził, że te instalacje szału nie robią i lepiej zamontować standardową instalację.
  3. przemyslawn

    LPG w Subaru

    Instalacji LPG z wtryskiem w fazie ciekłej do STI nie zamontujesz. Nie ma tak wydajnych wtryskiwaczy, chyba że dało by radę dać po dwa wtryskiwacze na cylinder.
  4. Nie rozwijaj z taśmy wiązki z anglika na samochodzie. Najpierw ją wymontuj, potem rozwijaj. Tak będzie o wiele łatwiej.
  5. Po odkręceniu plastikowych nadkoli będzie dostęp do tych wiązek. Na zdjęciach, które wysłałem Ci na priw. te wiązki są oznaczone jako nr. 1 i nr. 2. Wiązka króra wchodzi w prawe nadkole idzie da modółu abs, natomiast prawa, tak jak pisał kol. Waldek Wozny - do puszki bezpieczników. Te wiązki w wersji lhd i rhd wchodzą do tych samych nadkoli, więc przy przeróbce wiązki z anglika nie zamieniaj ich miejscami. Właśnie dlatego, że te wiązki muszą zostać na swoich miejscach trzeba odwinąć z taśmy wiązkę z anglika i oddzielić je od reszty wsiązki. Tak jak pisałem Ci na priw. Te wiązki zostawiasz na miejscu a resztę instalacji obracasz.
  6. Masz dwa wyjscia : jezdzic tak jak jest aż się rozleci, albo szukac kolejnej skrzyni, ewentualnie "atakuj" sprzedawcę żeby zwrócił pieniądze, skoro sprzedał wadliwy towar. Gdybyś zdecydował się szukać kolejnej skrzyni to mam taką sprawną ( została mi z dawcy części do przekładki na lhd mojego B4 RSK ).
  7. Tak chodzi o ten przewód. Jest tylko jeden idacy od serwa do kolektora. Serwo poprzez ten przewód dostaje podciśnienie, które jest niezbedne do jego działania. Spróbuj podmienić przewód. W sklepach motoryzacyjnych czy rolniczych są przewody sprzedawane na metry, za niewiwlkie pieniadze możesz dokupić kawałek. Jeśli wymiana przewodu nie pomoże to najprawdopodobniej jest coś nie tak z serwem.
  8. Jeżeli to diesel to sprawdź vacum pompę, w dieslu to ona wytwarza podciśnienie.
  9. Niezupełnie. Polska bardzo się wzbraniala przed samochodami z kierownicą po prawej stronie. Pod naciskiem EU nasi ustąpili, i wprowadzili możliwość rejestracji aut RHD, ale tylko tych, które były wcześniej zarejestrowane w EU ( EU zarzucała nam, że brak możliwości rejestracji samochodów RHD stoi w sprzeczności z zasadą swobodnego przepływu towarów pomiedzy krajami EU ). Wiem, że jest sporo aut z Japonii, ktore zostały zarejestrowane jako RHD, sam się zastanawiam w jaki sposób ich właścicielom się to udało. Możliwe, że te auta przechodziły odprawę celną w Niemczech lub w UK a może poprostu na początku kiedy wprowadzono możliwość rejestracji aut RHD urzędnicy nie doczytali dokładnie przepisów i udzielali odstepstw na krótki vin dla samochodów sprowadzonych bezpośrednio z Japonii, potem się połapali i przestali udzielać odstepstw dla japończyków. " Mały " podesłal zdjęcia swojego Blitzena Dopiero teraz zauważyłem, że nie ma spoilera.
  10. Na tą chwilę Ministerstwo Transportu nie wydaje odstępstw od warunków technicznych dla samochodów sprowadzonych bezposrednio z JP, jeśli nie zostały one przebudowane na LHD. Gdybyś sprowadził auto z kierownicą po prawej stronie z któregoś kraju będącego członkiem EU, dostałbys odstepstwo, ale z JP już nie. Bez przebudowy na lhd nie zarejestrujesz auta w Polsc . Blitzen należy do mojego brata, nie mam jego zdjęć. Obecnie jestem w UK, jak wrócę to wrzucimy jakieś zdjęcia. Jest to standardowy Blitzen ze spoilerem na tylnej klapie, wersja z manualną skrzynią biegów, kolor czerwony, felgi takie jak u Ciebie, tyle że srebrne.
  11. Mój brat myślał, że jest jedynym posiadaczem Blitzena w Polsce. W garażu naszego ojca czeka Blitzen mojego brata, też czerwony, manual z 2006 roku. Wiosną ruszamy w jego przeróbką na LHD. Przeróbka Legacy to żaden problem. Ps. Bryka robi wrażenie, nie dość że Blitzen to jeszcze z dokładkami zderzaków.
  12. Ze zmianą danych nie powinno być wiekszych problemów, do tego powinna wystarczyć opinia rzeczoznawcy. Jeśli chodzi o wartość pojazdu po swapie to tak jak już pisałem, wszystko zależy od tego co i jak swapujesz. Ja wybrałem 2.0 GT bo uważam, że ze względów ekonomicznych taki swap ma sens. W moim przypadku wymienione będzie wszystko. Z diesla pozostanie tylko nadwozie. Nie obawiam się o późniejszą odsprzedaż auta bo wszystko bedzie zrobione profi a biorąc pod uwagę fakt, że 2.0 GT opuszczał fabrykę tylko z kierownicą po prawej stronie, mój egzemplarz może być atrakcyjny dla fana marki, który chce mieć auto w niespotykanej u nas specyfikacji. Pozatym samochód z 2008 roku z przebiegiem 65.000, zakładając że cena nie jest kosmiczna nie powinien długo czekać na klienta.
  13. Od biedy możesz wrzucić sam silnik, podobno podejdzie pod dieslowska skrzynie, ale z komfortem jazdy w takiej konfiguracji może być różnie. Kiedyś będąc w UK padła mi skrzynia w Peugeocie, pojechałem na szrot i kupiłem skrzynię, która z wyglądu była identyczna, po założeniu okazało się, skrzynia jest od diesla. Jeździło się trochę dziwnie i niezbyt komfortowo. Jeździłem tak z pół roku, po powrocie do Polski wymieniłem skrzynię na taką jak trzeba. Wracając do tematu, przy wymianie silnika i skrzyni potrzeba też wymienić tylny most i najprawdopodobniej półosie. Wiązka kabli też musi zostać wymieniona lub zmodyfikowana do nowego silnika. Przewody paliwowe też trzeba wymienic, trzeba zamontować pompę paliwowa ( nie wiem czy podejdzie do dieslowskoego baku ). Krótko mówiąc najlepiej mieć cały samochód jako dawce. Zlecenie wykonania całego swapa z ekonomicznego punktu widzenia moim zdaniem jest nieopłacalne, ale jeśli wszystkie, lub większość prac wykonasz sam i kupisz dawce w dobrych pieniadzach, ma to sens. Wszystko zależy od tego jaki silnik swapujesz. Wiadomo, że auto z silnikiem H6 cz JDM 2.0 GT ma dużo większą wartość niż zwykłe 2.0 benzyna, dlatego z ekonomicznego punktu widzenia ma sens swap na H6 lub 2.0 GT
  14. Za drugim razem z instalacją jest o wiele łatwiej. Spójrz na zdjęcie instalacji, które wrzuciłem. Jak widzisz wiązki, które wchodzą do kabiny zostały oddzielone od reszty. Teraz wystarczy obrócić instalację. Oczywiście bedzie z nią jeszcze trochę pracy. Potrzeba przedłużyć wiązke skrzyni, dołożyć wiązke poduszek z wersji EU, przerobić wiązki idące po progach ( wtykę z prawego progu dac na lewy a tą z lewego na prawy ). Jak dla mnie praca przy wiązce to sama przyjemność. Za pierwszym razem było trudno bo robiłem wiązke na samochodzie i nie obróciłem jej tylko zawinalem w połowie. Kiedy ukończę wiązke opiszę dokładnie co i jak.
  15. Wszystko zależy od lampy. Żeby podmienić przesłony, musiałbyś je dorobić a to nie zawsze jest łatwe, pozatym wymiana przesłon wiąże się z wyjęciem soczewek bo przesłony są w środku . Czasem przesłony są łukowato wygięte lub zawierają dodatkowe elementy i jest problem z ich dorobieniem. W niektórych lampach dało się odwrócić przesłony, ale w ksenonach i ledach raczej nie da się tego zrobić. Wyjmij żarnik i zobacz jak wygląda przesłona. Jeżeli przesłona jest płaska i nie zawiera dodatkowych zgrzanych do niej elementów, można ją obrócić, tak czy inaczej wiąże się to z wymontowaniem soczewek.
×
×
  • Create New...