Jump to content

przemyslawn

Użytkownik
  • Content Count

    149
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About przemyslawn

  • Rank
    ..:: Bywalec :..
  • Birthday 10/27/1979

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Lublin
  • Auto
    Subaru Legacy B4 RSK LHD

Recent Profile Visitors

371 profile views
  1. Z odstępstwem na krótki vin dla motocykla nie będzie problemu, tak samo jak dla samochodu z kierownicą po prawej stronie, który WCZEŚNIEJ BYŁ ZAREJESTROWANY NA TERYTORIUM UNII EUROPEJSKIEJ. Dla takich pojazdów odstępstwa są udzielane. Ministerstwo nie udziela odstępstw jedynie dla pojazdów z kierownicą po prawej stronie, które nie były wcześniej zarejestrowane na terytorium Unii Europejskiej. Dla motocykla najprawdopodobniej udzielą odstępstwa, nawet gdyby był sprowadzony bezpośrednio z Japonii.
  2. Nie zamieniłeś miejscami przewodów od podciśnien kiedy zakladales intercooler ? Wpisz w wyszukiwarkę hasło subaru twin turbo vacum lines, znajdziesz schematy podłączeń tych węży od podcisnien.
  3. Skoro zamówiłes przepływomierz to poczekaj aż przyjdzie, wymień go i bedzie wiadomo czy tu tkwił problem. Nie za bardzo rozumiem twojej wypowiedzi, podejrzewasz nieszczelność w dolocie ?
  4. Ja rozrząd do swojego kupiłem przez Internet u znanego sprzedawcy z Nowego Sącza, mają program do dekodowania krótkich vinow, więc nie było żadnego problemu z doborem części. Myślę, że ASO też bez problemu ściagnie do tego części. Uszczelki wydechu i turbosprężarek dostaniesz od ręki na brytyjskim Ebayu. Elementy układu hamulcowego są zamienne z innymi modelami Subaru. Typowe usterki będą podobne jak w Imprezach WRX czyli przy większych przebiegać mogą paść panewki ze względu na duże obciążenia w u kładzie korbowo-tlokowym, co jest normalna rzeczą w silnikach o tej mocy. Teoretycznie remont silnika nie powinien sprawić problemu bo części takie jak wał czy panewki powinny być identyczne jak w Imprezie WRX, inne są najprawdopodobniej tylko głowice. Generalnie o części nie ma się co martwić.
  5. Żeby wyjąć krzyżak potrzeba zdemontować plastik pod kierownicą i odkręcić kolumnę kierowniczą, albo tak jak piszesz odkręcić i lekko opuścić magiel. Za stuki najprawdopodobniej odpowiedzialny jest magiel. W moim JDMie też stukał magiel, pomimo przebiegu 110.000km, dodam, że żadnych wycieków z magla nie było. Po wymianie maglownicy podczas przeróbki na LHD ( najpierw została zregenerowana ) stuki ustały. Subaru ma dość słabe maglownice i stuki to częsta przypadłość.
  6. Sprawdz puszkę bezpieczników. Skoro polutowałeś kable i napięcie nie dochodzi do kabiny to najprawdopodobniej tam leży problem. Bardzo prawdopodobne, że pod wpływem wstrząsu uszkodzeniu uległ któryś z przekazników i dlatego prąd nie dochodzi do kabiny. Najlepiej ściągnij z internetu service manual do USDMa, znajdziesz tam schematy, na których będzie dokładnie rozrysowany system zasilania. Ewentualnie podjedz do jakiegoś elektryka samochodowego to posprawdza czy przekazniki są ok. Ja niestety nie wiem jak sprawdzić przekazniki, więc nie pomogę.
  7. Dokładnie. Polutuj kable, luty zabezpiecz koszulkami termokurczliwymi, dodatkowo owiń potem wiązkę taśmą izolacyjną, włóż w peszel i będzie gitara. Najważniejsze to zabezpieczyć porządnie przed wilgocią, czyli rurki termokurczliwe, plastikowa taśma izolacyjna, peszel i znowu taśma.
  8. przemyslawn

    LPG w Subaru

    Możliwe, że wtryskiwacze LPG są za mało wydajne i przy większych obrotach nie wyrabiają, mieszanka jest za uboga i wyskakuje check engine. Podjedz to gazownika, powinien znalezć usterkę
  9. Myślałeś o oryginalnych nakładkach takich jak te ? :
  10. Witam Jeśli chodzi o maglownicę to najlepiej będzie jeśli kupisz magiel i przewody od wersji EU. Nie wiem czy byłaby możliwość pozostawienia maglownicy elektrycznej. Silnik benzynowy może nie pasować do belki z diesla i potrzeba będzie zamontować belkę z dawcy. Maglownica z diesla może z kolei nie pasować do nowej belki. Nie jestem w stanie odpowiedzieć na pytanie, czy szybciej będzie przerobić wiązkę diesla czy przerobić tą z anglika. Musisz bardzo dokładnie przejżeć schematy obu wiązek i sam podjąć decyzję czy przerobić ori wiązkę czy tą z anglika. Przeróbkę wiązki anglika w sposób, który opisałem możesz dokonać praktycznie bez schematów. Oczywiście jeśli chcesz dorzucić jakieś dodatkowe opcje schematy na pewno się przydadzą. Jeśli bedziesz przerabiał ori wiązkę, będziesz musiał wiele czasu spędzić nad schematami. Wez pod uwagę fakt, że wiązka diesla jest na CANie a dawcy zapewne bez niego. Jeszcze nie wymontowałem wiązki diesla, więc ciężko jest mi stwierdzić czy jej przeróbka byłaby łatwiejsza niż przeróbka tej z anglika, zresztą to można stwierdzić dopiero po dogłębnym przestudiowaniu schematów obu wiązek. Ja w moim dawcy miałem skrzynię AT, więc zdecydowanie łatwiej będzie mi przerobić wiązkę JDMa niż kombinować z przeróbką wiązki diesla i dokładaniem do niej wiązki skrzyni AT. Jeżeli zdecydujesz się na przeróbkę oryginalnej wiązki, wpisz w wyszukiwarkę hasło : Subaru wireing merge. Pod tym hasłem znajdziesz wiele opisów i zdjęć z przeróbek wiązek podczas swapów silników. Jeśli znasz angielski, uzyskasz sporo cennych informacji.
  11. Na koniec przerób wiązkę silnika tak, żeby wtyka poszła na drugą stronę. Te kable które będą za długie możesz zawinąć a te za krótkie przedłuż, dotyczy to przeróbki całej wiązki. Jeśli w którymś miejscu kable są za długie i jest miejsce, żeby je zawinąć to nie skracaj ich tylko zawiń, tylko nie rób tzw. ptasich gniazd, przy tak zawiniętych kablach podobno może powstawać pole elektromagnetyczne.
  12. Tak, wiązkę z dawcy też wymontuj całą, pójdzie ci szybciej niż za pierwszym razem. Po wymontowaniu wiązki rozwiń ją z taśmy, tak jak na moich zdjęciach. Najlepiej żebyś zostawił wiązkę z diesla tak jak jest, będziesz miał wzór do przeróbki wiązki z anglika. Po wyjęciu wiązki z anglika proponuję od razu wyjąć puszkę bezpieczników ( tą pod maską ) wraz z pozostałymi wiązkami ( z tego co pamiętam od puszki na pewno wychodzą kable do świateł, możliwe że gdzieś jeszcze, dokładnie nie pamiętam ). Ta wiązka powinna być identyczna w autach LHD i RHD więc wystarczy, że wyrzucisz tą z diesla i zamontujesz z anglika. Po rozwinięciu wiązki, oddziel od siebie poszczególne jej częśći, tak jak na moich zdjęciach, będziesz wiedział o co chodzi kiedy rozwiniesz wiązkę. Żeby rozdzielić od siebie poszczególne sekcje wiązki potrzeba przeciąć kilkadziesiąt kabli, niektóre z nich w celu ich wyplątania a niektóre w celu ich przedłużenia lub skrócenia. Kiedy już rozdzielisz wiązkę tak jak na moich zdjęciach, zacznij ją układać na wzór tej z diesla. Tak jak pisałem Ci na priw. te wiązki które idą do nadkoli pozostaw na swoich miejscach a resztę wiązki obróć tak, żeby puszka bezpieczników znalazła się po lewej stronie a wiązka ecu silnika po prawej. Po ułożeniu wiązki na wzór tej z diesla rozwiń z taśmy wiązkę diesla. Na początku porównaj jakie są różnice w wiązkach idących do modółu ABS ( piasłeś, że chciałbyś żeby po swapie pozostał system kontroli trakcji, który był w dieslu ). Bardzo możliwe, że modół ABS diesla jest inny niż ten w angliku ( tak jest w moim przypadku, modół diesla i jdma różni się od siebie wtykami ). Jeśli wtyki przy modółach są inne to wytnij z wiązki anglika jej fragment idący do modółu ABS i wlutuj wiązkę z diesla, różnice między wiązkami ABS zapewne będą niewielkie i nie powinno być z tym problemu. Jeśli chodzi o klimę dwu strefową to najpierw zajżyj do schematów. Najprawdopodobniej w przypadku klimy dwustrefowej będzie więcej czujników. Jeśli chcesz zachować klimę dwustrefową musisz zlokalizować po schematach gdzie wpiąć dodatkowe czujniki i wszystko powinno być ok. Następnym krokiem w przeróbce wiązki będzie polutowanie kabli, które wcześniej przeciąłeś. Do przedłużania kabli wykożystaj te z wiązki diesla. Pamiętaj, żeby do przedłużania nie używać cieńszych kabli, grubsze mogą być. Po obróceniu wiązki ecu będzie wpięte do góry nogami. Teoretycznie można by tak zostawić, ale nie ma pewności czy tak zamontowane ecu nie będzie się przegrzewać. Proponuję rozwinąć wiązkę ecu z taśmy i pozamieniać wtyczki tak, żeby dało się zamontować ecu tak jak potrzeba, oczywiście będzie się to wiązało z przedłużaniem/skracaniem kabli. Możliwe, że po rozwinięci wiązki da się tak wszystko ułożyć, żę nie będzie dużo cięcia. Jeśli chodzi o system airbag to w moim dieslu mam 6 lub 8 poduszek powietrznych a w jdmie tylko 2. Zamierzam pozostawić wiązkę oraz sterownik airbag z diesla, tym sposobem wszystkie poduszki będą sprawne. Oczywiście wiązkę z diesla trzeba oddzielić od reszty wiązki. Kiedy już ogarniesz wszystko tak jak opisałem, zawiń wiązkę w taśmę i to wszystko, jeśli chodzi o wiązkę główną. Wiązkę z pod deski obrócisz i zepnie się z główną, wiązki idące po progach albo wymieniasz na te z anglika, albo te z diesla przepinowujesz według schematów tak, żeby były jak te z anglika. Potrzeba też zamienić miejscami wiązki przednich drzwi.
  13. przemyslawn

    LPG w Subaru

    Moje pytanie dotyczyło instalacji ciekłego wtrysku lpg. Jestem ciekaw czy sterownik takiej instalacji umożliwia strojenie z poziomu komputera i jak szerokie daje on możliwości.
  14. przemyslawn

    LPG w Subaru

    Nie ma problemow ze zubożeniem mieszanki przy wyższych obrotach ? Jest możliwość ustawienia dotrysku pb ? Mógłbyś opisać plusy i minusy tej instalacji ?
  15. przemyslawn

    LPG w Subaru

    Masz rację, przejęzyczyłem się, oczywiście miałem na myśli wtrysk w fazie ciekłej. Dokładnie to samo powiedział mój gazownik, szału nie ma, plusem tego systemu jest brak reduktora. Masz po 2 wtryskiwacze na cylinder ?
×
×
  • Create New...