Jump to content

przemyslawn

Użytkownik
  • Content Count

    131
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About przemyslawn

  • Rank
    ..:: Bywalec :..
  • Birthday 10/27/1979

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Lublin
  • Auto
    Subaru Legacy B4 RSK LHD

Recent Profile Visitors

274 profile views
  1. Myślałeś o oryginalnych nakładkach takich jak te ? :
  2. Witam Jeśli chodzi o maglownicę to najlepiej będzie jeśli kupisz magiel i przewody od wersji EU. Nie wiem czy byłaby możliwość pozostawienia maglownicy elektrycznej. Silnik benzynowy może nie pasować do belki z diesla i potrzeba będzie zamontować belkę z dawcy. Maglownica z diesla może z kolei nie pasować do nowej belki. Nie jestem w stanie odpowiedzieć na pytanie, czy szybciej będzie przerobić wiązkę diesla czy przerobić tą z anglika. Musisz bardzo dokładnie przejżeć schematy obu wiązek i sam podjąć decyzję czy przerobić ori wiązkę czy tą z anglika. Przeróbkę wiązki anglika w sposób, który opisałem możesz dokonać praktycznie bez schematów. Oczywiście jeśli chcesz dorzucić jakieś dodatkowe opcje schematy na pewno się przydadzą. Jeśli bedziesz przerabiał ori wiązkę, będziesz musiał wiele czasu spędzić nad schematami. Wez pod uwagę fakt, że wiązka diesla jest na CANie a dawcy zapewne bez niego. Jeszcze nie wymontowałem wiązki diesla, więc ciężko jest mi stwierdzić czy jej przeróbka byłaby łatwiejsza niż przeróbka tej z anglika, zresztą to można stwierdzić dopiero po dogłębnym przestudiowaniu schematów obu wiązek. Ja w moim dawcy miałem skrzynię AT, więc zdecydowanie łatwiej będzie mi przerobić wiązkę JDMa niż kombinować z przeróbką wiązki diesla i dokładaniem do niej wiązki skrzyni AT. Jeżeli zdecydujesz się na przeróbkę oryginalnej wiązki, wpisz w wyszukiwarkę hasło : Subaru wireing merge. Pod tym hasłem znajdziesz wiele opisów i zdjęć z przeróbek wiązek podczas swapów silników. Jeśli znasz angielski, uzyskasz sporo cennych informacji.
  3. Na koniec przerób wiązkę silnika tak, żeby wtyka poszła na drugą stronę. Te kable które będą za długie możesz zawinąć a te za krótkie przedłuż, dotyczy to przeróbki całej wiązki. Jeśli w którymś miejscu kable są za długie i jest miejsce, żeby je zawinąć to nie skracaj ich tylko zawiń, tylko nie rób tzw. ptasich gniazd, przy tak zawiniętych kablach podobno może powstawać pole elektromagnetyczne.
  4. Tak, wiązkę z dawcy też wymontuj całą, pójdzie ci szybciej niż za pierwszym razem. Po wymontowaniu wiązki rozwiń ją z taśmy, tak jak na moich zdjęciach. Najlepiej żebyś zostawił wiązkę z diesla tak jak jest, będziesz miał wzór do przeróbki wiązki z anglika. Po wyjęciu wiązki z anglika proponuję od razu wyjąć puszkę bezpieczników ( tą pod maską ) wraz z pozostałymi wiązkami ( z tego co pamiętam od puszki na pewno wychodzą kable do świateł, możliwe że gdzieś jeszcze, dokładnie nie pamiętam ). Ta wiązka powinna być identyczna w autach LHD i RHD więc wystarczy, że wyrzucisz tą z diesla i zamontujesz z anglika. Po rozwinięciu wiązki, oddziel od siebie poszczególne jej częśći, tak jak na moich zdjęciach, będziesz wiedział o co chodzi kiedy rozwiniesz wiązkę. Żeby rozdzielić od siebie poszczególne sekcje wiązki potrzeba przeciąć kilkadziesiąt kabli, niektóre z nich w celu ich wyplątania a niektóre w celu ich przedłużenia lub skrócenia. Kiedy już rozdzielisz wiązkę tak jak na moich zdjęciach, zacznij ją układać na wzór tej z diesla. Tak jak pisałem Ci na priw. te wiązki które idą do nadkoli pozostaw na swoich miejscach a resztę wiązki obróć tak, żeby puszka bezpieczników znalazła się po lewej stronie a wiązka ecu silnika po prawej. Po ułożeniu wiązki na wzór tej z diesla rozwiń z taśmy wiązkę diesla. Na początku porównaj jakie są różnice w wiązkach idących do modółu ABS ( piasłeś, że chciałbyś żeby po swapie pozostał system kontroli trakcji, który był w dieslu ). Bardzo możliwe, że modół ABS diesla jest inny niż ten w angliku ( tak jest w moim przypadku, modół diesla i jdma różni się od siebie wtykami ). Jeśli wtyki przy modółach są inne to wytnij z wiązki anglika jej fragment idący do modółu ABS i wlutuj wiązkę z diesla, różnice między wiązkami ABS zapewne będą niewielkie i nie powinno być z tym problemu. Jeśli chodzi o klimę dwu strefową to najpierw zajżyj do schematów. Najprawdopodobniej w przypadku klimy dwustrefowej będzie więcej czujników. Jeśli chcesz zachować klimę dwustrefową musisz zlokalizować po schematach gdzie wpiąć dodatkowe czujniki i wszystko powinno być ok. Następnym krokiem w przeróbce wiązki będzie polutowanie kabli, które wcześniej przeciąłeś. Do przedłużania kabli wykożystaj te z wiązki diesla. Pamiętaj, żeby do przedłużania nie używać cieńszych kabli, grubsze mogą być. Po obróceniu wiązki ecu będzie wpięte do góry nogami. Teoretycznie można by tak zostawić, ale nie ma pewności czy tak zamontowane ecu nie będzie się przegrzewać. Proponuję rozwinąć wiązkę ecu z taśmy i pozamieniać wtyczki tak, żeby dało się zamontować ecu tak jak potrzeba, oczywiście będzie się to wiązało z przedłużaniem/skracaniem kabli. Możliwe, że po rozwinięci wiązki da się tak wszystko ułożyć, żę nie będzie dużo cięcia. Jeśli chodzi o system airbag to w moim dieslu mam 6 lub 8 poduszek powietrznych a w jdmie tylko 2. Zamierzam pozostawić wiązkę oraz sterownik airbag z diesla, tym sposobem wszystkie poduszki będą sprawne. Oczywiście wiązkę z diesla trzeba oddzielić od reszty wiązki. Kiedy już ogarniesz wszystko tak jak opisałem, zawiń wiązkę w taśmę i to wszystko, jeśli chodzi o wiązkę główną. Wiązkę z pod deski obrócisz i zepnie się z główną, wiązki idące po progach albo wymieniasz na te z anglika, albo te z diesla przepinowujesz według schematów tak, żeby były jak te z anglika. Potrzeba też zamienić miejscami wiązki przednich drzwi.
  5. przemyslawn

    LPG w Subaru

    Moje pytanie dotyczyło instalacji ciekłego wtrysku lpg. Jestem ciekaw czy sterownik takiej instalacji umożliwia strojenie z poziomu komputera i jak szerokie daje on możliwości.
  6. przemyslawn

    LPG w Subaru

    Nie ma problemow ze zubożeniem mieszanki przy wyższych obrotach ? Jest możliwość ustawienia dotrysku pb ? Mógłbyś opisać plusy i minusy tej instalacji ?
  7. przemyslawn

    LPG w Subaru

    Masz rację, przejęzyczyłem się, oczywiście miałem na myśli wtrysk w fazie ciekłej. Dokładnie to samo powiedział mój gazownik, szału nie ma, plusem tego systemu jest brak reduktora. Masz po 2 wtryskiwacze na cylinder ?
  8. przemyslawn

    LPG w Subaru

    Też chodził mi po głowie bezposredni wtrysk lpg, ale mój master od lpg, który montuje między innymi instalacje vialle, stwierdził, że te instalacje szału nie robią i lepiej zamontować standardową instalację.
  9. przemyslawn

    LPG w Subaru

    Instalacji LPG z wtryskiem w fazie ciekłej do STI nie zamontujesz. Nie ma tak wydajnych wtryskiwaczy, chyba że dało by radę dać po dwa wtryskiwacze na cylinder.
  10. Nie rozwijaj z taśmy wiązki z anglika na samochodzie. Najpierw ją wymontuj, potem rozwijaj. Tak będzie o wiele łatwiej.
  11. Po odkręceniu plastikowych nadkoli będzie dostęp do tych wiązek. Na zdjęciach, które wysłałem Ci na priw. te wiązki są oznaczone jako nr. 1 i nr. 2. Wiązka króra wchodzi w prawe nadkole idzie da modółu abs, natomiast prawa, tak jak pisał kol. Waldek Wozny - do puszki bezpieczników. Te wiązki w wersji lhd i rhd wchodzą do tych samych nadkoli, więc przy przeróbce wiązki z anglika nie zamieniaj ich miejscami. Właśnie dlatego, że te wiązki muszą zostać na swoich miejscach trzeba odwinąć z taśmy wiązkę z anglika i oddzielić je od reszty wsiązki. Tak jak pisałem Ci na priw. Te wiązki zostawiasz na miejscu a resztę instalacji obracasz.
  12. Masz dwa wyjscia : jezdzic tak jak jest aż się rozleci, albo szukac kolejnej skrzyni, ewentualnie "atakuj" sprzedawcę żeby zwrócił pieniądze, skoro sprzedał wadliwy towar. Gdybyś zdecydował się szukać kolejnej skrzyni to mam taką sprawną ( została mi z dawcy części do przekładki na lhd mojego B4 RSK ).
  13. Tak chodzi o ten przewód. Jest tylko jeden idacy od serwa do kolektora. Serwo poprzez ten przewód dostaje podciśnienie, które jest niezbedne do jego działania. Spróbuj podmienić przewód. W sklepach motoryzacyjnych czy rolniczych są przewody sprzedawane na metry, za niewiwlkie pieniadze możesz dokupić kawałek. Jeśli wymiana przewodu nie pomoże to najprawdopodobniej jest coś nie tak z serwem.
  14. Jeżeli to diesel to sprawdź vacum pompę, w dieslu to ona wytwarza podciśnienie.
  15. Niezupełnie. Polska bardzo się wzbraniala przed samochodami z kierownicą po prawej stronie. Pod naciskiem EU nasi ustąpili, i wprowadzili możliwość rejestracji aut RHD, ale tylko tych, które były wcześniej zarejestrowane w EU ( EU zarzucała nam, że brak możliwości rejestracji samochodów RHD stoi w sprzeczności z zasadą swobodnego przepływu towarów pomiedzy krajami EU ). Wiem, że jest sporo aut z Japonii, ktore zostały zarejestrowane jako RHD, sam się zastanawiam w jaki sposób ich właścicielom się to udało. Możliwe, że te auta przechodziły odprawę celną w Niemczech lub w UK a może poprostu na początku kiedy wprowadzono możliwość rejestracji aut RHD urzędnicy nie doczytali dokładnie przepisów i udzielali odstepstw na krótki vin dla samochodów sprowadzonych bezpośrednio z Japonii, potem się połapali i przestali udzielać odstepstw dla japończyków. " Mały " podesłal zdjęcia swojego Blitzena Dopiero teraz zauważyłem, że nie ma spoilera.
×
×
  • Create New...