Skocz do zawartości

massera

Nowy
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Lublin
  • Auto
    Subaru Forester SH 2.0 MY2010
    Ford Focus mkII 1.6 TDCi MY2005

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia massera

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

1

Reputacja

  1. Dzień dobry, poszukuję informacji jakie zmiany wprowadził producent w zawieszeniu w poliftowym Foresterze SH w stosunku do modelu pierwotnego. Posiadam ten drugi, rocznik 2010, i doczytałem się, że w polifcie częściowo udało się zniwelować bujanie się / pływanie auta przy bardziej dynamicznej jeździe. A zaczyna mi to coraz bardziej doskwierać. Pomijając zużycie gum stabilizatorów, tulei wahaczy i samego wózka z tyłu i co za tym idzie ich wymianę, na OEM, rozważam wymianę stabilizatorów z Imprezy WRX STI 2008-2014, przy czym nie mam pojęcia w jakim stopniu poprawi to zachowanie auta, a co za tym idzie czy jest sens inwestować w taki manewr.
  2. Proponuję dać auto na podnośnik i osłuchać łożyska kół i w napędzie stetoskopem. To powinno wyjaśnić wszelkie wątpliwości.
  3. Potrzebuję informacji co konkretnie zmieniono w zawieszeniu Forestera SH w ramach liftingu. Same amortyzatory czy owe w komplecie że sprężynami? A może coś jeszcze? I czy faktycznie różnica w prowadzeniu jest zauważalna, na+?
  4. Sprawdź w pierwszej kolejności układ wydechowy. U mnie również wydawało się, że blaszane osłony wydechu mocno się trzymają ale to jednak one halasowały, najbardziej w zakresie ~2500 - 2000 rpm po puszczeniu gazu. Szczególnie jesli piszesz, że halas pojawaia się po rozgrzaniu silnika. Jakkolwiek osprzęt silnika, np. dolot równiez weź pod uwagę.
  5. Bagażnik na klapę to pomyłka. Przeciążony bądź chociażby granicznie obciążony potrafi uszkodzić klapę, skrzywić zawiasy, co przy wiotkim nadwoziu w tylnej jego części może powodować problemy z prawidłowym zamykaniem klapy. Rowery najlepiej przewozić: 1. wewnątrz, 2. na bagażniku montowanym na hak, 3. na bagażniku dachowym.
  6. Cześć, Po prostu przyjrzyj się obudowie rozrządu przy głowicach, po jej kształcie ewidentnie będzie widać ilość wałków. Poszukaj w necie zdjęć gołego silnika, chociażby różnic pomiędzy ej 25 sohc a dohc, wtedy zobaczysz o co chodzi. FB25 jest na łańcuchu, którego obudowa jest z metalu ale ewentualne różnice będą analogiczne.
  7. massera

    Nawiew na tył forester

    O tym samym pomyslałem podczas demontażu foteli przednich w celu malowania szyn mocujących do nadwozia - skorodowały po zimie. Przyjrzałem się tematowi i jest to teoretycznie prosta sprawa ponieważ zabudowa na tunelu środkowym od strony kanapy jest niezagospodarowana. Tzn jest tam połać gołego plastiku. Poza portami usb można by dobrać kratki nawiewne z innego auta i podciągnąć do nich kanały z nawiewu na stopy, w sensie "ukraść" trochę powietrza spod foteli. Pozostaje kwestia regulacji hydraulicznej przepływu powietrza i ogólnie tego jak to będzie działać, bo nadmuch będzie ale o jakich parametrach ?
  8. Tak, nie ma potrzeby wymiany żadnej wiązki przy kierownicy. Kierownica musi być z wersji SH ale przed liftem (2010), ewentualnie z lanosa z tego okresu. Czujnik pedału hamulca może być z Diesla SH, sam taki mam. Też mam wersję active ale halogeny już miałem fabryczne.
  9. Witam kolegę. Podpowiem ze swojej strony w dwóch punktach: - kierownica wielofunkcyjna jest typu plug&play, do uruchomienia tempomatu potrzebny jest jednak czujnik położenia pedału hamulca w wersji na 4-pinowy, odpowiednia wtyczka powinna tam już być. Czujnik albo z ASO albo szukaj w necie. Co do sterowania radiem kup kierownicę z wersji właściwej do auta, przed albo poliftowej, ja kupiłem od wersji po lifcie a mam auto sprzed i sterowanie nie działa :) Muszę kupić starszą kierę. - wymieniłem też klamki na srebrne, nie trzeba sciągać tapicerki ani rozbierać drzwi, wszystko da się opanować przez otwory w drzwiach, nad ryglem. Powodzenia !
  10. Witamy, przerabiałem to samo. Mój SH również w wersji Active, czyli golas do tej pory otrzymał srebrne klamki zewnętrzne, gałkę dźwigni zmiany biegów z Imprezy oraz kierownicę wielofunkcyjną. Początkowo chodziło mi w niej o obszycie skórą ale trafiła się z SH z bogatej wersji z rocznika 2012 ze sterowaniem radia, tempomatu i telefonu. Po wymianie kierownicy radio i tempomat działają plug&play, tylko do tempomatu trzeba wymienić czujnik pedału hamulca na 4 piny. Teraz przymierzam się do wymiany radia na oryginał z bluetoothem co będzie się wiązało z wymianą zwijaka pod kierownicą i dodatkową wiązką do radia. Wymiana kierownicy i czujnika pedału hamulca to proste czynności. A z podłokietnikiem faktycznie słabo, jest nieprzydatny.
  11. Witam wszystkich ! Zawsze chciałem mieć Subaru i w końcu je mam. Z perspektywy czasu szukałbym mocniejszej wersji ale nie jest źle. Ta również ma swoje zalety. Urzeklo mnie podejście producenta do spraw technicznych, jednocześnie niezby przykładając się do kwestii np. jakości wnętrza i wykończenia. Radość z jazdy i korzystanie z możliwości tego napędu rekompensuje wszystko , nawet w wersji wolnossącej 2.0.
  12. massera

    awaria wspomagania

    Jakby kogoś to zainteresowało to przypadłośc ustapiła... samoistnie. Podejrzewam charakter elektroniczny tego wydarzenia. Niedawno pojawił się błąd sondy lambda, a dokladnie obwodu grzejnego sondy. Zakupiłem nową sondę lecz elektronika znów mnie ubiegła podobnie jak ze wspomaganiem. Więc mam teraz sondę na zapas.
  13. Sprawdź blaszane osłony układu wydechowego w rejonie silnika. U mnie było podobnie, z tym że akurat w okolicach 2000 rpm. Poluzowała się osłonka termiczna i rezonując wytwarzała dość dziwny i upierdliwy dźwięk.
  14. massera

    awaria wspomagania

    Witam wszystkich! W styczniu br. zakupiłem Forestera SH MY2010 2.0 benzyna. Pojawiło się kilka problemów. Najważniejszy to wyłączanie się wspomagania kierownicy w czasie jazdy. Nie ma żadnej reguły i powtarzalności. Zapala się kontroka STEERING i jednocześnie zanika wspomaganie kierownicy. Może się to zdarzyć co minutę albo co kilka dni. Nie ma znaczenia pogoda, wilgotność, jazda po wybojach. Zupełna loteria. Co dziwne diagnostyka komputerowa nie wykazała błędu z tym związanego. Był może jeden błąd, jakaś pierdoła typu błąd światła stopu. Druga kwestia to przy zimnym silniku do momentu osiągnięcia temperatury czyli zgaśnięcia niebieskiej kontrolki "termometru" samochód nie jedzie. Nie mówię o pałowaniu go do 4000 obrotów/min tylko o normalnym przyspieszaniu. Auto ma wtedy dynamikę malucha. Przebieg 103 000km. Proszę o pomoc. Grzegorz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...