marivip Opublikowano 2 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 Posiada może ktoś Zenita pro OBD? Potrzebuję zdjęcie, bo zakładałem go ostatnio i chyba dali mi sterownik bez OBD.... Ale chce się upewnić, poniżej na zdj jest ten co mi go założyli. Dodatkowo rozumiem że OBD ma mieć wtyczkę wpiętą w OBD pod kierownica? Moim zdaniem to wystarczy, że wpieli Ci się w wiazke gdzieś w okolicach silnika ale nie mam więc tak tylko sugeruję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 2 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 Pytanie nr dwa: Czy przy wymianie Stako 630x225 na Stako 680x240 trzeba wymienić również wielozawór? Ze względu na większą wysokość zbiornika? Czy nie ma to znaczenia i zadziała prawidłowo, ten co jest w starym, mniejszym Stako? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 2 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 (edytowane) Jak dasz radę wymienić sam to działaj, na PT musisz mieć tylko legalizację. Pasowałoby dać dłuższą rurkę zaciągajaca. Edytowane 2 Lipca 2017 przez hugo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paulus Opublikowano 2 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 4 godziny temu, rydzada napisał: Pytanie nr dwa: Czy przy wymianie Stako 630x225 na Stako 680x240 trzeba wymienić również wielozawór? Ze względu na większą wysokość zbiornika? Czy nie ma to znaczenia i zadziała prawidłowo, ten co jest w starym, mniejszym Stako? Niestety trzeba wymienić wielozawór. Po pierwsze (teoretycznie) nie zatankujesz wymaganej ilości paliwa, chyba, że podegniesz pływak. po drugie podczas przeglądu rejestracyjnego diagnosta ma prawo odmówić podbicia przeglądu ze względu na niedostosowany wielozawór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 2 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 (edytowane) 14 minut temu, Paulus napisał: Niestety trzeba wymienić wielozawór. Po pierwsze (teoretycznie) nie zatankujesz wymaganej ilości paliwa, chyba, że podegniesz pływak. po drugie podczas przeglądu rejestracyjnego diagnosta ma prawo odmówić podbicia przeglądu ze względu na niedostosowany wielozawór. Dzięki za info. W takim razie komplet z wielozaworem. Trudno. Muszę to sobie przeliczyć. Pływak i tak miałem lekko podgiąć, oczywiście w granicach rozsądku. Jak mnie napadnie jakaś jesienno-zimowa depresja to wymienię zbiornik samodzielnie. Hugo,dzięki za poradę. Ma to sens, ale nie będę raczej rzeźbił. Zawór to w końcu nie majątek. Edytowane 2 Lipca 2017 przez rydzada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QbaqBA Opublikowano 25 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 (edytowane) Edit Edytowane 25 Lipca 2017 przez QbaqBA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klemens89 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Hej! Chcę podłączyć się pod wątek w sprawie mojego Subaru Impreza. Czy do tych aut montuje się LPG? Jak to wygląda w praktyce? Co powinienem wiedzieć zanim podejmę ostateczną decyzję? Autem jeżdżę bardzo dużo i pomyślałem o oszczędnościach. Samochód to Subaru Impreza 2.0 T 260 KM 2003 rok Pomożecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2017 35 minut temu, klemens89 napisał: Hej! Chcę podłączyć się pod wątek w sprawie mojego Subaru Impreza. Czy do tych aut montuje się LPG? Jak to wygląda w praktyce? Co powinienem wiedzieć zanim podejmę ostateczną decyzję? Autem jeżdżę bardzo dużo i pomyślałem o oszczędnościach. Samochód to Subaru Impreza 2.0 T 260 KM 2003 rok Pomożecie? Da się. Gazuje się Subaru nawet grubo ponad 300-konne. Musi to jednak zrobić ktoś mądry a nie warsztat który nie ma doświadczenia w takich autach. Po założeniu gazu wskazana, a wręcz wymagana jest regulacja zaworów co max. 40-50 tkm. W wielu modelach boksera wiąże się to z wyjęciem silnika. 1 minutę temu, rydzada napisał: Da się. Gazuje się Subaru nawet grubo ponad 300-konne. Musi to jednak zrobić ktoś mądry a nie warsztat który nie ma doświadczenia w takich autach. Po założeniu gazu wskazana, a wręcz wymagana jest regulacja zaworów co max. 40-50 tkm. W wielu modelach boksera wiąże się to z wyjęciem silnika. Na Allegro jest aktualnie fajna zakuta czarna Impreza prawie 400 koni. Zagazowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klemens89 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Możesz podrzucić linka, chętnie bym zerknął jak to pod maską wygląda;) A regulacje powinienem wykonać także przed montażem LPG, czy dopiero jak zrobię te 40-50 tyś.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brunon Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Zawory reguluje się zawsze, czy to na LPG czy benzynie. Po prostu interwały na LPG są częstsze. Jeśli tego dawno nie robiłeś to polecam od razu przy zakładaniu zrobić regulację. Będziesz miał pewnośc na te kilkadziesią tys km. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tummi Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 To ja kolejny raz sprostuje - najpierw robi sie SPRAWDZENIE LUZOW (bez wyciagania silnika), a dopiero potem, jesli trzeba, robi sie regulacje (zazwyczaj, ale nie zawsze, trzeba zrzucac silnik). Mam juz prawie 250k przejechane, sprawdzalem luzy 3x, tylko raz musialem regulowac i to tylko na jednym zaworze. T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adek83ak Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 27 minut temu, Tummi napisał: To ja kolejny raz sprostuje - najpierw robi sie SPRAWDZENIE LUZOW (bez wyciagania silnika), a dopiero potem, jesli trzeba, robi sie regulacje (zazwyczaj, ale nie zawsze, trzeba zrzucac silnik). Mam juz prawie 250k przejechane, sprawdzalem luzy 3x, tylko raz musialem regulowac i to tylko na jednym zaworze. T. Jeżeli przekonany jesteś, że luzy zaworowe są właściwe to zakładaj gaz. Porządny gazownik po założeniu instalacji winien sprawdzić pracę takiej instalacji w pełnym zakresie pracy silnika, zarówno podczas spokojnej i bardziej agresywnej jazdy. Wtedy powinny wyjść wszelkie niedomagania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Wątpię, by gazownik luzy wykrył po założeniu instalacji w jakiś magiczny sposób. No bo niby jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tummi Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 2 godziny temu, Adek83ak napisał: Jeżeli przekonany jesteś, że luzy zaworowe są właściwe to zakładaj gaz. "Przekonanie" nie ma tu nic do rzeczy Trzeba sprawdzac luzy co jakis czas, ale regulowac tylko, gdy jest potrzeba. T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 19 minut temu, Tummi napisał: "Przekonanie" nie ma tu nic do rzeczy Trzeba sprawdzac luzy co jakis czas, ale regulowac tylko, gdy jest potrzeba. T. Pełna zgoda z powyższym. Wiem z autopsji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adek83ak Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Godzinę temu, rydzada napisał: Pełna zgoda z powyższym. Wiem z autopsji W każdym bądź razie sprawdzenie luzu zaworowego nie powinno być drogie. Bodajże w tym wątku był opisany jeden z objawów niewłaściwych luzów zaworowych polegający na tym, że przy dojeżdżaniu do świateł i wysprzęglaniu auta (oczywiście z odpowiednim wyprzedzeniem)obroty spadały prawie do zera. Taki objaw miałem kiedyś w civicu. Po regulacji zaworów objaw znikł. Ponadto powyżej 130-140 potrafiło szarpać mi silnikiem. Nie wiem czy taki objaw w tym silniku występuje. Jeszcze nie regulowałem zaworów u siebie. Inny objaw wywalonych zaworów to podobno bujanie budą od silnika. Jeśli się mylę to proszę o korektę. W 2.0 n/a dohc są szklanki, więc jeżeli jedna ze szklanek utraciła parametry powodując niewłaściwy luz zaworowy to i tak trzeba wyjmować silnik lub jeżeli ktoś da radę zrobić to na samochodzie. Z tego wnoszę, że sprawdzenie luzów zaworowych powinno nastąpić po stwierdzeniu objawów, które wymieniłem wcześniej lub innych opisanych w tym wątku (sorki, że nie wymieniłem ale nie znam tego wątku na pamięć). Ma na uwadze zalecenia producenta w tym temacie ale po mimo to obstaję przy swoim. Jestem zdania, że są pewne elementy serwisowe, które można usuwać dopiero po stwierdzeniu niewłaściwej pracy danego układu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uxon Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 W porownaniu do regulacji (uwzgledniajacej wyciaganie silnika) koszt samego sprawdzenia bedzie nizszy, ale nie jest to groszowa sprawa, bo powinno sie przy okazji wymienic uszczelki pod deklami (i mozliwe, ze pod swiecami), ktore kosztuja w granicach 300PLN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Andrzej Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 20 godzin temu, Adek83ak napisał: Ponadto powyżej 130-140 potrafiło szarpać mi silnikiem. Nie wiem czy taki objaw w tym silniku występuje. Jeszcze nie regulowałem zaworów u siebie. Inny objaw wywalonych zaworów to podobno bujanie budą od silnika. o pacz pan wystepuje u mnie tyle tylko ze objaw zanika po przełączeniu na noPb wiec nijak ma sie do teorii 10 minut temu, uxon napisał: ktore kosztuja w granicach 300PLN. 160 pln na znanym sklepie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uxon Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Nie wiem, ktory popularny sklep masz na mysli, ale w tym ktory jako pierwszy skojarzylem jest cena 320PLN za "KOMPLET ORYGINALNYCH USZCZELEK POKRYW ZAWORÓW DO SUBARU IMPREZA / FORESTER / LEGACY Z SILNIKAMI EJ205" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Andrzej Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 2 minuty temu, uxon napisał: Nie wiem, ktory popularny sklep masz na mysli, ale w tym ktory jako pierwszy skojarzylem jest cena 320PLN za "KOMPLET ORYGINALNYCH USZCZELEK POKRYW ZAWORÓW DO SUBARU IMPREZA / FORESTER / LEGACY Z SILNIKAMI EJ205" Spoiler http://www.subarak.pl/silnik/517-komplet-uszczelek-pokrywy-zaworow-do-subaru-dohc-od-2003r.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uxon Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Pierwsza roznica, to Ty podlinkowales zamiennik - mi kazdy polecal uszczelki dac oryginalne. Druga ja mam turbo, a Ty nie (do turbo sa delikatnie drozsze, zamiennik w tym samym sklepie 190PLN). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adek83ak Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 6 godzin temu, uxon napisał: W porownaniu do regulacji (uwzgledniajacej wyciaganie silnika) koszt samego sprawdzenia bedzie nizszy, ale nie jest to groszowa sprawa, bo powinno sie przy okazji wymienic uszczelki pod deklami (i mozliwe, ze pod swiecami), ktore kosztuja w granicach 300PLN. Teoretycznie zgadzam się z tą wymianą ale pod jednym warunkiem, że uszczelkom bliżej już do plastiku niż do gumy. 6 godzin temu, Patryk Andrzej napisał: o pacz pan wystepuje u mnie tyle tylko ze objaw zanika po przełączeniu na noPb wiec nijak ma sie do teorii 160 pln na znanym sklepie Opisałem dwa przypadki szarpania i bujania. Nie wiem, o którym pisałeś. W hondzie szarpało tylko na gazie i błąd na szafie wyskakiwał na pb było oka. Co do bujania to nie wiem jak reaguje 2.0 n/a dohc ale wydaje mi się, że na podtlenku i pb będzie bujało podobnie patrząc na pracę tłoków, tj. na boki. Szarpie przodem a tył pozostaje nieruchomy. Stąd pewno efekt bujania jest bardziej odczuwalny niż w hondzie gdzie tłoki chodzą góra - dół. Wiem, że praca tłoków równoważy się inaczej szarpałoby cały czas ale jeżeli mamy wywalone zawory to ta równowaga jest trochę zachwiana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Andrzej Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 17 godzin temu, Adek83ak napisał: Opisałem dwa przypadki szarpania i bujania. Nie wiem, o którym pisałeś oba przypadki i tak jak napisałem tylko na lpg :confused: ale spoko, sie ogarnie - to auto ma u mnie dożywocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adek83ak Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 42 minuty temu, Patryk Andrzej napisał: oba przypadki i tak jak napisałem tylko na lpg :confused: ale spoko, sie ogarnie - to auto ma u mnie dożywocie Honda to też japońska myśl techniczna, więc regulacja zaworów powinna pomóc w przypadku Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maras07 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 (edytowane) Co do uszczelek dekli to jeśli są w dobrym stanie, nie sparciałe i nie twarde jak kamień to śmiało można je zakładać ponownie, u siebie tak zrobiłem przy regulacji zaworów i nic nie cieknie, nic nie poci. Lecz moje mogły bać niedawno zmieniane bo były w idealnym stanie. Edytowane 10 Sierpnia 2017 przez STomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się