Skocz do zawartości

uxon

Użytkownik
  • Zawartość

    240
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O uxon

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    PPP WRX Wagon

Ostatnie wizyty

370 wyświetleń profilu
  1. Mam taki przyklad z zycia. W mojej bylej rajdowce, poprzedni wlasciciel jezdzil z odpietym serwem. Jak kupowalem od niego auto, to bylem zdziwiony, po co taki patent. Powiedzial mi, ze ma duzo lepsze czucie hamulca i duzo rzadziej blokuje kola na dohamowaniach, kwestia tylko wyrobienia nogi Ja tak probowalem jezdzic, ale na kazdym dohamowaniu mialem wrazenie, ze brakuje mi hamulca i ostatecznie serwo podpialem i tak mi bylo lepiej/wygodniej, ale rzeczywiscie duzo czesciej zaczalem blokowac kola na dohamowaniach. Na potwierdzenie jego teorii dodam, ze gosc potrafil wykorzystywac potencjal samochodu lepiej ode mnie, bo zwykle wygrywal klase. Jesli masz sprawne hamulce (niezapieczone tloczki itd.), i zalezy Ci na jezdzie na czas, a jezdzisz raczej po krotkich, kretych odcinkach (nie przegrzewasz hamulca), to ja bym Ci mimo wszystko radzil opanowac to co masz. Wedlug mnie do jazdy na czas lepszy lagodny (tepy?), dobrze dozowalny hamulec, niz subiektywnie lepszy, ostrzejszy, ktory ciezej jest dozowac. Zawsze mozesz pocwiczyc silowo noge
  2. Dlatego chcialem, zebys napisal w jakich warunkach jezdzisz. Co innego hamowanie z 50km/h a co innego z 200 na sliku. Nie spotkalem sie jeszcze z opinia, zeby ktos pisal, ze na oponach UHP czy semislick ma problem ze zblokowaniem kol. Glowny problem tych hamulcow to slabe chlodzenie i mala pojemnosc cieplna (glownie za male, za cienkie tarcze) - ale u Ciebie tego problemu nie ma. Piszesz, ze "masz wrazenie". Ale co innego wrazenie, a co innego rzeczywiste mozliwosci. To o czym piszesz swiadczy wedlug mnie tylko o dobrej dozowalnosci / progresywnosci Twoich hamulcow. Oraz o tym, ze masz psychiczne (albo fizyczne?) opory, zeby mocno deptac hamulec. Po prostu chcesz, zeby wkladajac mniejsza sile Twojej nogi otrzymac wieksza sile hamowania. Wedlug mnie, zwlaszcza w jezdzie na czas, dobry hamulec, to taki, ktory daje sie dobrze dozowac, a nie taki ktory ledwo musniety blokuje kola..
  3. Mowisz, ze brakuje Ci sily hamowania? Czyli co, w warunkach w jakich jezdzisz, nie jestes w stanie zablokowac kol, chocbys mocno sie staral?
  4. Co to znaczy mocniej? Jak nie przegrzewasz hamulcow, to wiekszy zestaw niewiele da. Zalezy ci zeby hamulce braly agresywniej? To zmien klocki albo zaloz wieksze serwo
  5. uxon

    Turbo VF pęknięcie

    Ryzyko zakupu uzywanych czesci.. Spytaj sprzedajacego o gwarancje rozruchowa. I zamiast jechac 300km nie lepiej to wyslac? Na pewno taniej
  6. uxon

    Blob kombi zawieszenie

    Ja mam w wagonie zawias z sti. Wszystko pasuje, ale z mala roznica. W sedanie sa dluzsze wahacze aluminiowe, w kombi krotsze stalowe. Kolumny amortyzatorow sa dostosowane pod te roznice. Jak zalozysz kolumny z sedana do kombi to stracisz negatywy. Poza tym u mnie wszystko pasowalo, rowniez z tylu. Z tylu nawet stab jest taki sam (z przodu dluzszy w sedanie i inne laczniki). Jak masz zmienione tylko kolumny, to seryjne podejdzie bez problemu.
  7. uxon

    Poszukuję Turbine wrx sti 300km

    Seria td05h ma opinie niezniszczalnej w poroenaniu do vf, ale pewnie w oryginale, a nie chinskie repliki.
  8. uxon

    Sprzęgło - problem?

    Podepne sie pod temat. Mialem slizgajce sprzeglo. Nabilem tarcze kevlarem i niby zostal sprawdzony docisk (przez firme nabijajaca). Wszystko fajnie dziala, tylko czasem przy ruszaniu na zimno telepie skrzynia Powiedziano mo ze powinno sie ulizyc nowe sprzeglo i będzie lepiej. Przejechane ponad 1000km i nadal na zimnym silniku zdarza sie szarpanie przy ruszaniu. Co moze byc przyczyna? Na starej oladzinie tego nie bylo.
  9. uxon

    Impreza Wrx 2006 US, hamulce przód

    Jak dla mnie to wlasnie do jazdy wokol komina takie k-sporty, przynajmniej w wersji osmiotloczkowej (jakiej srednicy tam jest tarcza? pewnie zadne 17" sie nie mieszcza), to przerost formy nad trescia. Pytanie tez, jak takie aftermarketowe zaciski zniosa nasz klimat i sol na drodze? Do normalnej jazdy w niemodyfikowanym WRXie seryjne hamulce sa wystarczajace. Nie kazdy katuje samochod na Ulezu albo z seryjnego WRXa chce zbudowac WRC. Jezdzac w miare przepisowo na drodze, to nawet na zwyklych klockach hamulca jest wystarczajaco. Jak komus malo, auto po remapie, itp., to mozna zalozyc lepsze klocki. Koszt 4pot na przod: zaciski ok. 1000zl (z regeneracja), tarcze 400, klocki 200-600zl. Sumarycznie wyjdzie w porywach 2000, a tyle wezmiesz pewnie za swoje k-sporty, wiec wyjdziesz na 0 No i potem koszty serwisowania juz duzo nizsze. Oczywiscie wszystko rozbija sie tu o koszty i zastosowanie auta. Czy dla tych k-sportow sa w ogole jakies "zwykle" klocki? I ile kosztuja w porownaniu do seryjnych hamulcow? A zestawy naprawcze ile kosztuja? Na pewno warto sie nad takim hamulcem zastanowic do upalania i to po szybkich torach. Ale do seryjnego auta tylko na ulice?
  10. uxon

    WRX skrzynia SWAP pomoc w doborze

    Generalna opinia jest taka, ze skrzynie od wolnossakow sa slabsze niz te od turbo, wiec zalcalbym raczej montaz takiej od turbo. Niestety w Twoim roczniku skrzynia rozni sie od tych z lat poprzednich. Teoretycznie jest mocniejsza i nieco krotsza niz poprzednie oraz uzywa sprzegla o innej konstrukcji (chyba "push type", takiego samego lub podobnego jak przy skrzyniach z wolnossakow), przez co bez wymiany sprzegla nie obejdzie sie jesli bys chcial pakowac skrzynie z wczesniejszych rocznikow. Nie wiem jak z kompatybilnoscia skrzyn z nowszych rocznikow. Skrzynie z forestera xt z podobnych rocznikow powinny byc kompatybilne, nie wiem jak z legacy gt
  11. uxon

    EJ205 wytrzymałość

    Czy ty w ogole przeczytales o co zapytal autor tematu? Czy z automatu masz jedna odpowiedz na kazde pytanie? Wiadomo, ze najlepiej kupic STI i generalnie modzenie WRXa sie w ogole nie oplaca, z reszta zaden tuning sie nie oplaca i tu pelna racja, finansowo zawsze lepiej wyjdziesz kupujac STI, bo za nawet porzadne mody WRXa przy odsprzedazy odzyskasz tylko ulamek nakladow. Ale z tego co pisze autor, jego WRX jest juz znacznie poprawiony wzgledem serii: Jak juz wczesniej pisalem, najdrozszy element ukladanki, a zarazem najslabsze ogniwo zostalo juz wyeliminowane. Majac skrzynie, hamulce i zawias z sti, dlaczego nie mialby wrzucic turbo z sti? Oczywiscie zawsze trzeba miec w pogotowiu kase na remont silnika w razie jakby zastukala panewka. Ale jesli autor jest w miare pewny swojego motoru, to ryzyko jest niewielkie. Ja nie doradzam, ze ma celowac w takie kreski i jak pisalem, sa to informacje wyczytane (numerki z pewniejszych zrodel podalem kawalek wczesniej) i nie namawiam, zeby w takie celowac, ale chce pokazac, ze nie wszyscy sa tak paranoicznie nastawieni do tych silnikow jak np. ty. Wystarczy spojrzec po tematach na forum, jak ludzie laduja "kucizne" w aucie do jazdy po bulki - przeciez kazdy pisze, ze te subarowe silniki takie slabe, to kazdy chce je "wzmacniac", zeby nie bac sie miec ogromnej mocy 280KM... Wedlug mnie: - oplaca sie zrobic decat, pompe i remap na 270KM - bo to sa niewielkie koszty i jest bezpiecznie dla skrzyni; - jak chce sie wiecej to turbo, wtryski, ic STI i mozna uderzac w 320-330KM (ew. hybrydowe turbo i 300-310KM)- na seryjnej skrzyni to juz proszenie sie o problemy; ale to autor juz ma mocniejsza skrzynie; - 350+ w WRX nie ma sensu, chocby z tego wzledu, ze tak duze turbo bedzie juz strasznie pozno wstawalo, silnik jest juz gdzies poza bezpiecznym limitem, itd.
  12. uxon

    WRX Wagon - jakie koła zmieściliście w tylnych nadkolach

    Autor pytal o Wagona, czyli wersje kombi, a tam takie kola jak piszesz nie maja szans sie zmiescic (chyba ze et na poziomie 70+). Ja probowalem zmiescic 225/45/17 et35/7,5 i minimalnie prycieralo w zakretach. Z drugiej strony mam takie same opony na felgach et 48 / 7 cali i sie spokojnie mieszcza. Wydaje mi sie, ze przy tej szerokosci opony et 40 to jest absolutny maks. bez rolowania nadkoli.
  13. uxon

    EJ205 wytrzymałość

    Nie wiem czemu tak straszycie kolege, macie jakies wlasne doswiadczenia z eksplodujacymi ej205? Ja ostatnio skladam silnik w popularnym na tym forum warsztacie i ich opinia byla taka, ze do 320KM nie ma sensu ruszac nic w silniku (w sensie wymiany na mocniejsze), bo seria spokojnie podola - o ile jest w dobrym stanie. W zajechanym silniku zawsze jest ryzyko obrocenia panewki. Turbo, wtryski i IC z STI i dobrze zroiony remap i ej205 spokojnie ma dac rade. W przypadku ej205 nalezy raczej ograniczac moment (korby najslabszym ogniwem), ale 400Nm powinny przyjac bez problemu. W UK mowi sie o bezpiecznych limitach silnika ej205 na poziomie 350KM/450Nm. Najslabszym ogniwem w przypadku WRXa jest skrzynia. Kolega ten problem juz rozwiazal, wiec nie wiem czemu mialby nie zakladac wiekszego turbo. Frog91 popytaj w miejscach gdzie buduja i stroja te silniki. A jak dowiesz sie czegos, to napisz tutaj i podziel sie z nami Przeciez kolega pisze, ze chce zmienic turbo na wieksze.. Seryjny ej255 jak Twoj lubi kleknac i przy seryjnej mocy (co innego po "drobnych" usprawnieniach), ale kolega pyta o ej205..
  14. uxon

    Jaki rozmiar felg na tor?

    A co im sie stalo?
  15. uxon

    Swap na złote Brembo a osłony tarcz

    A czy tych oslon nie mozna sie pozbyc? Nie da to nawet lepszej wentylacji?
×