Skocz do zawartości

uxon

Użytkownik
  • Zawartość

    252
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O uxon

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    PPP WRX Wagon

Ostatnie wizyty

415 wyświetleń profilu
  1. uxon

    wlot (kurnik) STI do WRX'a

    Pytasz pewnie o STIjowy. Chyba z bloba. I wydaje mi sie, ze w bugu sti byl ten sam?
  2. uxon

    Sportowy wydech impreza 225km gd 2.0t.

    Jesli zalezy Ci tylko na wydobyciu dzwieku, to wystarczy wymiana koncowego tlumika na glosniejszy, ew. tak jak kolega wczesniej pisal koncowego i srodkowego (czyli calego catbacka). Jesli chcesz zrobic od razu kompletny wydech na zamowienie (co moim zdaniem, w przypadku Imprezy, gdzie jest ogromny wybor wydechow z drugiej reki, srednio sie oplaca), to powinienes od razu, a nie za rok zrobic remap. Inaczej prosisz sie o klopoty.
  3. uxon

    UPPIPE usunięcie precata

    Jak zdejmiesz oslone, to zrobi Ci sie cieplej pod maska. Jak nie jest przerdzewiala, a tylko sie gdzies poluzowala, to mozesz sprobowac jak chwycic migomatem. A jak nie ma juz czego chwytac, to moze warto czyms owinac? Uszczelki bym dal nowe, ale remapem bym sie nie przejmowal (jesli downpipe masz seryjny) - obserwuj tylko czy nie przeladowuje turbo.
  4. uxon

    wlot (kurnik) STI do WRX'a

    Mam u siebie kurnik STI i splitter oraz IC WRX, bez doginania. Da sie tak jezdzic i nie ma z tym jakiegos problemu, tylko pewnie jest niepotrzebnie troche wiekszy opor powietrza. Mam tez w garazu splitter STI (ale go jnie zakladalem) i na oko bez sensu jest zakladac spliter STI do ICa WRX. Spliter jest pod dluzszy i szerszy IC i nie bedzie dobrze nakierunkowywal powietrza. Uszczelka bedzie wychodzila poza obszar ICa i cisnienie powietrza napierajacego na IC spadnie. Jak nie masz zamiaru zakladac wiekszego ICa, to ja bym ni szukal splitera STI. Sprobuj zmodyfikowac swoj obecny i tyle.
  5. uxon

    Pytanie o chłodnice TurboWorks

    Heh, jak wskaznik temperatuy cieczy Ci sie podniesie, to znaczy ze juz najpewniej cos przegrzales.. Niestety sa one tak zrobione, zeby uzytkownik nie widzial jak zmienia sie rzeczywsiat temperatura cieczy. Podepnij sie pod obd i tam popatrz jak zmienia sie rzeczywisty odczyt.
  6. Mam taki przyklad z zycia. W mojej bylej rajdowce, poprzedni wlasciciel jezdzil z odpietym serwem. Jak kupowalem od niego auto, to bylem zdziwiony, po co taki patent. Powiedzial mi, ze ma duzo lepsze czucie hamulca i duzo rzadziej blokuje kola na dohamowaniach, kwestia tylko wyrobienia nogi Ja tak probowalem jezdzic, ale na kazdym dohamowaniu mialem wrazenie, ze brakuje mi hamulca i ostatecznie serwo podpialem i tak mi bylo lepiej/wygodniej, ale rzeczywiscie duzo czesciej zaczalem blokowac kola na dohamowaniach. Na potwierdzenie jego teorii dodam, ze gosc potrafil wykorzystywac potencjal samochodu lepiej ode mnie, bo zwykle wygrywal klase. Jesli masz sprawne hamulce (niezapieczone tloczki itd.), i zalezy Ci na jezdzie na czas, a jezdzisz raczej po krotkich, kretych odcinkach (nie przegrzewasz hamulca), to ja bym Ci mimo wszystko radzil opanowac to co masz. Wedlug mnie do jazdy na czas lepszy lagodny (tepy?), dobrze dozowalny hamulec, niz subiektywnie lepszy, ostrzejszy, ktory ciezej jest dozowac. Zawsze mozesz pocwiczyc silowo noge
  7. Dlatego chcialem, zebys napisal w jakich warunkach jezdzisz. Co innego hamowanie z 50km/h a co innego z 200 na sliku. Nie spotkalem sie jeszcze z opinia, zeby ktos pisal, ze na oponach UHP czy semislick ma problem ze zblokowaniem kol. Glowny problem tych hamulcow to slabe chlodzenie i mala pojemnosc cieplna (glownie za male, za cienkie tarcze) - ale u Ciebie tego problemu nie ma. Piszesz, ze "masz wrazenie". Ale co innego wrazenie, a co innego rzeczywiste mozliwosci. To o czym piszesz swiadczy wedlug mnie tylko o dobrej dozowalnosci / progresywnosci Twoich hamulcow. Oraz o tym, ze masz psychiczne (albo fizyczne?) opory, zeby mocno deptac hamulec. Po prostu chcesz, zeby wkladajac mniejsza sile Twojej nogi otrzymac wieksza sile hamowania. Wedlug mnie, zwlaszcza w jezdzie na czas, dobry hamulec, to taki, ktory daje sie dobrze dozowac, a nie taki ktory ledwo musniety blokuje kola..
  8. Mowisz, ze brakuje Ci sily hamowania? Czyli co, w warunkach w jakich jezdzisz, nie jestes w stanie zablokowac kol, chocbys mocno sie staral?
  9. Co to znaczy mocniej? Jak nie przegrzewasz hamulcow, to wiekszy zestaw niewiele da. Zalezy ci zeby hamulce braly agresywniej? To zmien klocki albo zaloz wieksze serwo
  10. uxon

    Turbo VF pęknięcie

    Ryzyko zakupu uzywanych czesci.. Spytaj sprzedajacego o gwarancje rozruchowa. I zamiast jechac 300km nie lepiej to wyslac? Na pewno taniej
  11. uxon

    Blob kombi zawieszenie

    Ja mam w wagonie zawias z sti. Wszystko pasuje, ale z mala roznica. W sedanie sa dluzsze wahacze aluminiowe, w kombi krotsze stalowe. Kolumny amortyzatorow sa dostosowane pod te roznice. Jak zalozysz kolumny z sedana do kombi to stracisz negatywy. Poza tym u mnie wszystko pasowalo, rowniez z tylu. Z tylu nawet stab jest taki sam (z przodu dluzszy w sedanie i inne laczniki). Jak masz zmienione tylko kolumny, to seryjne podejdzie bez problemu.
  12. uxon

    Poszukuję Turbine wrx sti 300km

    Seria td05h ma opinie niezniszczalnej w poroenaniu do vf, ale pewnie w oryginale, a nie chinskie repliki.
  13. uxon

    Sprzęgło - problem?

    Podepne sie pod temat. Mialem slizgajce sprzeglo. Nabilem tarcze kevlarem i niby zostal sprawdzony docisk (przez firme nabijajaca). Wszystko fajnie dziala, tylko czasem przy ruszaniu na zimno telepie skrzynia Powiedziano mo ze powinno sie ulizyc nowe sprzeglo i będzie lepiej. Przejechane ponad 1000km i nadal na zimnym silniku zdarza sie szarpanie przy ruszaniu. Co moze byc przyczyna? Na starej oladzinie tego nie bylo.
  14. uxon

    Impreza Wrx 2006 US, hamulce przód

    Jak dla mnie to wlasnie do jazdy wokol komina takie k-sporty, przynajmniej w wersji osmiotloczkowej (jakiej srednicy tam jest tarcza? pewnie zadne 17" sie nie mieszcza), to przerost formy nad trescia. Pytanie tez, jak takie aftermarketowe zaciski zniosa nasz klimat i sol na drodze? Do normalnej jazdy w niemodyfikowanym WRXie seryjne hamulce sa wystarczajace. Nie kazdy katuje samochod na Ulezu albo z seryjnego WRXa chce zbudowac WRC. Jezdzac w miare przepisowo na drodze, to nawet na zwyklych klockach hamulca jest wystarczajaco. Jak komus malo, auto po remapie, itp., to mozna zalozyc lepsze klocki. Koszt 4pot na przod: zaciski ok. 1000zl (z regeneracja), tarcze 400, klocki 200-600zl. Sumarycznie wyjdzie w porywach 2000, a tyle wezmiesz pewnie za swoje k-sporty, wiec wyjdziesz na 0 No i potem koszty serwisowania juz duzo nizsze. Oczywiscie wszystko rozbija sie tu o koszty i zastosowanie auta. Czy dla tych k-sportow sa w ogole jakies "zwykle" klocki? I ile kosztuja w porownaniu do seryjnych hamulcow? A zestawy naprawcze ile kosztuja? Na pewno warto sie nad takim hamulcem zastanowic do upalania i to po szybkich torach. Ale do seryjnego auta tylko na ulice?
  15. uxon

    WRX skrzynia SWAP pomoc w doborze

    Generalna opinia jest taka, ze skrzynie od wolnossakow sa slabsze niz te od turbo, wiec zalcalbym raczej montaz takiej od turbo. Niestety w Twoim roczniku skrzynia rozni sie od tych z lat poprzednich. Teoretycznie jest mocniejsza i nieco krotsza niz poprzednie oraz uzywa sprzegla o innej konstrukcji (chyba "push type", takiego samego lub podobnego jak przy skrzyniach z wolnossakow), przez co bez wymiany sprzegla nie obejdzie sie jesli bys chcial pakowac skrzynie z wczesniejszych rocznikow. Nie wiem jak z kompatybilnoscia skrzyn z nowszych rocznikow. Skrzynie z forestera xt z podobnych rocznikow powinny byc kompatybilne, nie wiem jak z legacy gt
×