Jump to content

uxon

Użytkownik
  • Content Count

    261
  • Joined

  • Last visited

About uxon

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    PPP WRX Wagon

Recent Profile Visitors

467 profile views
  1. Czy ktos sie orientuje ktore z tych zarowek odpowiadaja za podswietlenie wskazowek (konkretnie chodzi mi i wskazowke stanu paliwa)?
  2. Wykrzykniki (brak wykrycia przez system) przy kablu zdarzaja sie sporadycznie, ale wtedy RomRaider nie ma do wyboru zadnych urzadzen (lista portow COM jest pusta). W moim przypadku urzadzenie jest poprawnie wykryte (brak wykrzyknikow), RomRaider ma je na liscie urzadzen i probuje sie laczyc. Ale w logach dostaje najczesciej, ze urzadzenie jest niedostepne. Mialem identycznie wygladajaca kostke ELM (nie wiem ktora wersja) i nie bylem sie nia wcale w stanie polaczyc, nawet w czasach, gdy po kablu wszystko mi smigalo. Po kilku nieudanych probach podarowalem ja komus. Ten VGATE powinien dzialac lepiej, celowo go kupilem, bo takie urzadzenia uzywal gosc, ktory stroil mi gaz (zeby czytac korekty) i jego urzadzenie u mnie dzialalo.
  3. Postaram sie skolowac inny multimetr, ale tak jak mowilem zarowno w innych samochodach, jak i u mnie przy wylaczonym silniku, ten konkretny wskazuje stabilne napięcie. Czyli co, bylby uszkodzony tylko w moim aucie? Sprawdzilem innym, bardziej zaawansowanym miernikiem i nie pokazuje on zadnych wahan. Wyglada na to, ze to falszywy trop w poszukiwaniach zrodla problemow w komunikacji z obd. Macie jakies pomysly, co moge jeszcze posprawdzac? Problem jest taki, ze nie moge sie polaczyc poprzez gniazdo obd. Uzywam dwoch roznych urzadzen: kabel VAG-COM dobrej jakosci w polaczeniu z romraiderem oraz kostka na BT VGATE + torque lite. W obu przypadkach zachowanie jest podobne. Zwykle nie ma problemu z polaczenie sie na wylaczonym silniku. Natomiast przy wlaczonym, bardzo rzadko udaje mi sie polaczyc, a nawet jesli, to po sekundzie albo kilku sekundach polaczenie sie urywa (stad powiazalem to ze spadkami napiecia odczytanymi na moim multimetrze, ktore sa co pare sekund). Kiedys komunikacja dzialal dobrze, tzn. przy uzyciu kabla i Romraidera bylem w stanie robic logi dynamiczne. Potem zaczelo to dzialac troche gorzej. Teraz nie jestem w ogole nic zalogowac. W miedzyczasie samochod dlugo stal (prawie pol roku) i mial wyciagany silnik. Mozliwe, ze to po tym komunikacja calkiem sie pogorszyla, ale to tylko przypuszczenie, nie pamietam dokladnie jak bylo przed postojem. Ostatnio podociskalem piny w gniazdku (te, ktorych uzywa kabel). Mozliwe, ze po tym zabiegu zaczal lepiej laczyc sie na wylaczonym silniku (wtedy zauwazylem dopiero te prawidlowosc). Niestety przy wlaczonym silniku nadal obd dziala bardzo sporadycznie.
  4. Sprawdzilem dzis, tak. Trzymajac np. 3-4 . obr. wyglada to tak samo. A propos regulatora napiecia, to gdzies tu na forum wyczytalem, ze on odpowiada tylko za obcinanie napiecia powyzej 14,4v. Jakies pomysly?
  5. Szukam przyczyny problemow z komunikacja obd w imprezie wrx z 2004 roku. Przy pomiarach napiecia natknalem sie na taki problem, ze przy włączonym silniku na multimetrze obserwuje losowe spadki napiecia, np trzyma napiecie ok. 13,8v, a co pare sekund pojawiaja sie chwilowe wartosci typu 9v, 3v itp. To chyba niemozliwe, zeby byly spadki do takich wartosci, a samochod normalnie pracowal? Cosjednak jest na rzeczy bo obd duzo lepiej dziala przy wylaczonym silniku. Multimetr jest raczej przecietny, ale przy wylaczonym silniku oraz w innych autach przy wlaczonym silniku pokazuje napiecia bez skokow wiekszych niz 0,1v. Na co moga wskazywac takie objawy, gdzie szukac przyczyny? VID_20190323_130519.mp4
  6. Ale Aguri nie ma chyba dedykowanych ani do GF ani do GG.
  7. Poszukaj na nasioc pod haslem hybrid engine build. Sam nie mam zadnego doswiadczenia w tym temacie, ale z tego, co kiedys wyczytalem: - bierzesz dol z ej255 i dokladasz glowice z ej205; ale albo potrzebujesz specjalnych tlokow, albo musisz odpowiednio obrobic glowice (ksztalt komory spalania, dopasowanie do nowej srednicy cylindra); bez tego nie bedzie dobrze jezdzic; - wtryski stykna bez problemu, bo mocy nie zrobisz wiecej niz w ej205 (ogranicza cie to samo turbo); - komp powinien bez problemu zadzialac ten od ej205, nie wiem jak to by wygladalo w Twoim przypadku, skoro masz wolnossaka; - skrzynia moze nie zniesc i seryjnego momentu ej205; zalezy w jakim jest aktualnie stanie i jak bedziesz sie z nia odbchodzil, ale w tych rocznikach 5b nalezy do tych slabszych; - no uszczelka na pewno nie pod ej205.. - na taka moc na jaka pozwala to turbo, czyli taka sama jak w seryjnym ej205/ej255 - +-270KM; roznic sie bedzie tylko charakterystyka momentu. A, wtryski bez problemu ogarna te moc.
  8. Niekoniecznie, przeciez w pewnych zakresach obciazen silnik chodzi w Closed Loop. I w tych zakresach sterownik powinien sobie na styk radzic. Na pewno dobrze by bylo zresetowac ECU po takiej wymianie.
  9. Pytasz pewnie o STIjowy. Chyba z bloba. I wydaje mi sie, ze w bugu sti byl ten sam?
  10. Jesli zalezy Ci tylko na wydobyciu dzwieku, to wystarczy wymiana koncowego tlumika na glosniejszy, ew. tak jak kolega wczesniej pisal koncowego i srodkowego (czyli calego catbacka). Jesli chcesz zrobic od razu kompletny wydech na zamowienie (co moim zdaniem, w przypadku Imprezy, gdzie jest ogromny wybor wydechow z drugiej reki, srednio sie oplaca), to powinienes od razu, a nie za rok zrobic remap. Inaczej prosisz sie o klopoty.
  11. Jak zdejmiesz oslone, to zrobi Ci sie cieplej pod maska. Jak nie jest przerdzewiala, a tylko sie gdzies poluzowala, to mozesz sprobowac jak chwycic migomatem. A jak nie ma juz czego chwytac, to moze warto czyms owinac? Uszczelki bym dal nowe, ale remapem bym sie nie przejmowal (jesli downpipe masz seryjny) - obserwuj tylko czy nie przeladowuje turbo.
  12. Mam u siebie kurnik STI i splitter oraz IC WRX, bez doginania. Da sie tak jezdzic i nie ma z tym jakiegos problemu, tylko pewnie jest niepotrzebnie troche wiekszy opor powietrza. Mam tez w garazu splitter STI (ale go jnie zakladalem) i na oko bez sensu jest zakladac spliter STI do ICa WRX. Spliter jest pod dluzszy i szerszy IC i nie bedzie dobrze nakierunkowywal powietrza. Uszczelka bedzie wychodzila poza obszar ICa i cisnienie powietrza napierajacego na IC spadnie. Jak nie masz zamiaru zakladac wiekszego ICa, to ja bym ni szukal splitera STI. Sprobuj zmodyfikowac swoj obecny i tyle.
  13. Heh, jak wskaznik temperatuy cieczy Ci sie podniesie, to znaczy ze juz najpewniej cos przegrzales.. Niestety sa one tak zrobione, zeby uzytkownik nie widzial jak zmienia sie rzeczywsiat temperatura cieczy. Podepnij sie pod obd i tam popatrz jak zmienia sie rzeczywisty odczyt.
  14. Mam taki przyklad z zycia. W mojej bylej rajdowce, poprzedni wlasciciel jezdzil z odpietym serwem. Jak kupowalem od niego auto, to bylem zdziwiony, po co taki patent. Powiedzial mi, ze ma duzo lepsze czucie hamulca i duzo rzadziej blokuje kola na dohamowaniach, kwestia tylko wyrobienia nogi Ja tak probowalem jezdzic, ale na kazdym dohamowaniu mialem wrazenie, ze brakuje mi hamulca i ostatecznie serwo podpialem i tak mi bylo lepiej/wygodniej, ale rzeczywiscie duzo czesciej zaczalem blokowac kola na dohamowaniach. Na potwierdzenie jego teorii dodam, ze gosc potrafil wykorzystywac potencjal samochodu lepiej ode mnie, bo zwykle wygrywal klase. Jesli masz sprawne hamulce (niezapieczone tloczki itd.), i zalezy Ci na jezdzie na czas, a jezdzisz raczej po krotkich, kretych odcinkach (nie przegrzewasz hamulca), to ja bym Ci mimo wszystko radzil opanowac to co masz. Wedlug mnie do jazdy na czas lepszy lagodny (tepy?), dobrze dozowalny hamulec, niz subiektywnie lepszy, ostrzejszy, ktory ciezej jest dozowac. Zawsze mozesz pocwiczyc silowo noge
  15. Dlatego chcialem, zebys napisal w jakich warunkach jezdzisz. Co innego hamowanie z 50km/h a co innego z 200 na sliku. Nie spotkalem sie jeszcze z opinia, zeby ktos pisal, ze na oponach UHP czy semislick ma problem ze zblokowaniem kol. Glowny problem tych hamulcow to slabe chlodzenie i mala pojemnosc cieplna (glownie za male, za cienkie tarcze) - ale u Ciebie tego problemu nie ma. Piszesz, ze "masz wrazenie". Ale co innego wrazenie, a co innego rzeczywiste mozliwosci. To o czym piszesz swiadczy wedlug mnie tylko o dobrej dozowalnosci / progresywnosci Twoich hamulcow. Oraz o tym, ze masz psychiczne (albo fizyczne?) opory, zeby mocno deptac hamulec. Po prostu chcesz, zeby wkladajac mniejsza sile Twojej nogi otrzymac wieksza sile hamowania. Wedlug mnie, zwlaszcza w jezdzie na czas, dobry hamulec, to taki, ktory daje sie dobrze dozowac, a nie taki ktory ledwo musniety blokuje kola..
×
×
  • Create New...