Skocz do zawartości

uxon

Użytkownik
  • Zawartość

    216
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O uxon

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    PPP WRX Wagon

Ostatnie wizyty

326 wyświetleń profilu
  1. IMPREZA WRX 2004 PODNIESIENIE MOCY REMONT SILNIKA

    Chyba w ej255... Seryjne tloki ej205 (HBR) wystarcza do 300KM.
  2. pomoc w doborze panewek! ej20 wrx 04r ACL race, czy Clevite77?

    Jak tam sie spisuja ACLe po dluzszym przebiegu? Ktore panewki sa lepsze do ulicznego WRXa (pod moce nie przekraczajace 300-320KM), zwlaszcza jesli chodzi o dlugowiecznosc: - ACL Race - opcja budzetowa; Jak sie maja te ACL do panewek seryjnych? - OEM; - korbowodowe Spec C; - korbowodowe Mahle WRC - te sa najdrozsze, ale z paru zrodel wyczytalem, ze tez zdecydowanie najlepsze. Ktos sie orientuje z czego wynika ich zajebistosc? I czy przeklada sie to na ich dlugowiecznosc, czy raczej sa super pod duze moce, ale na krotkie dystanse?
  3. WRX swap na ej207

    Przypuszczam, ze jest tu ktos, kto robil takiego swapa. Co jest potrzebne, zeby wlozyc silnik z sti do wrxa gd?
  4. Co powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?

    Podepne sie pod temat, bo w najlblizszym czasie tez mnie chyba czeka remont ej205. Samochod obecnie o mocy 260KM, docelowo 300-320KM, na pewno nie wiecej, uzywany na codzien. Powiedzcie mi co koniecznie trzeba kupic OEM, a co mozna zalozyc w zamienniku przy skladaniu silnika, jesli chodzi o: - Pierscienie tlokowe. Popularny sklep z czesciami do subarakow ma w ofercie tylko pierscienie NPR i reklamuje je jako o wyzszej wytrzymalosci niz OEM.Ma ktos z nimi doswiadczenie? - Uszczelki silnika. OEM to wydatek rzedu 1800-2000, zamiennik Athena albo Elring kosztuje ok 1200. Warto je brac pod uwage? - Panewki korbowodowe: OEM 500-600zl (Spec C chyba podobnie), Mahle WRC 900zl, ACL RACE i king Racing 200-300zl. Czy warto dolozyc tu do panewek Mahle? Ew. czym Spec-C roznia sie od zwyklych OEM i czy warto je rozwazac dozwyklego walu (nie specowy). Co do ACL slyszalem opinie, ze sa dobre, ale robia mniejsze przebeigi niz OEM, moze ktos potwierdzic? - Panewki glowne. Te nie sa chyba tak krytycznym elementem, wiec mozna by smialo pojsc w ACL RACE? Silnik nie obrocil panewki, tylko dostal w tloka. Dlatego raczej zostanie oryginalny wal (oczywiscie, jesli trzyma wymiary), korby tez po sprawdzeniu (chyba, ze zaleca sie inaczej?). Czy pompa oleju powinna byc wymieniona, jesli nie panewka byla problemem? Jesli tak, to czy warto do seryjnego walu zakladac mocniejsza?
  5. Kiedys spostkalem sie z informacja, ze jednym z ulepszen silnika EJ255 wzgledem wczesniejszego EJ205, jest dodanie jakiegos usztywnienia na mocowaniu od siebie polowek bloku silnika. Dzieki temu polowki silnika EJ255 mniej wzgledem siebie pracuja pod obciazeniem, co ma bezposredni wplyw na dluzsza zywotnosc panewek. Niestety, nie pamietam zrodla tych informacji. Czy ktos z was moze to potwierdzic? Dodatkowo, chyba w tym samym wpisie, przeczytalem ze niektore warsztaty, robiac remont silnika EJ205 dorabiaja podobne usztywnienie. Spotkal sie ktos z takim usprawnieniem silnika? EDIT: Tutaj o tym pisza: Chodzi chyba o dolozenie tulejek ustalajacych. Ktos ma o tym wiedze? Czy warto sie nad tym w ogole zastanawiac i czy ktos to w praktyce stosuje?
  6. Turbo VF pęknięcie

    Mysle, ze to jednak troche inny przypadek niz peknieta szyba czy uzywane klocki hamulcowe . Ciezko o niespekana turbine VF, wiec ludzie w wiekszosci maja w autach te z peknieciami. Nie jest to tragedia, takie turbo bedzie dzialac, ale niekoniecznie w pelni swoich mozliwosci. Wedlug mnie nie musisz sie obawiac braku niezawodnosci takiej turbiny (przez to pekniecie olej nie bedzie uciekal ), ale tak jak pisalem, jest jakies ryzyko, ze turbo bedzie troche slabiej dmuchalo (przez niedomkniety wasetgate). Mysle ze boosta takie turbo nabije ile trzeba, ale moze pozniej wstac i wczesniej opasc. Najlepiej zaloz, wystroj, i pokaz nam wykres
  7. Turbo VF pęknięcie

    Nie mam doswiadczenia praktycznego, ale slyszalem, ze pod wplywem temperatury takie pekniecie sie poglebia i rozszczelnia wastegate, przez co turbo moze gorzej wstawac i gorzej trzymac doladowanie (ale nie musi, jak pekniecie jest niegrozne). Alternatywa dla takiego popekanego/zuzytego VF moze byc regeneracja i ulepszenie (hybryda) seryjnego turbo z wrx. Koszt bedzie podobny, a kupujac z dobrego warsztatu, przynajmniej masz gwarancje i swiezy podzespol. Na dobrej hybrydzie td04 w WRXie mozna ugrac 290-320KM
  8. Azotowanie wału korbowego - Jakie firmy polecacie ?

    @Picasek jak tam Twoj azotowany wal?
  9. Kiepskie hamulce WRX Blob '05

    @nyndz Ja ostatecznie tez zamowilem dzis te OMP R&T. O ktorych drozszych kockach nie czytalem, to kazdy ma swoje minusy do codziennej jazdy. Tyly wlasnie zregenerowalem, pol roku temu wymienialem tarcze i klocki (Galfer Sport). Teraz wymienie przody na te OMP, przy okazji nowe gladkie tarcze, sprawdze stan przednich zaciskow i zaleje swiezy plyn ATE 200. Sam za jakis czas opisze jak mi sie to w daily spisuje.
  10. Zakup Imprezy WRX, obawy

    Tak jakby jedno zero za duzo
  11. Kiepskie hamulce WRX Blob '05

    Czyli HP+ wydaja sie byc klockiem idealnym Tylko powiedzie mi, czy mozna je gdzies kupic taniej niz za 600PLN? Moze byc na priv. A macie jakies doswiadczenia w WRX z klockami lepszymi niz seryjne, ale z nizszej polki cenowej tj. OMP R&T, Ferrodo DS, Galfer FDT1055, ew. Hawk Ceramic? Natknalem sie tez na klocki Stoptech w mieszankach 308 i 309, czy ktos sie z nimi zetknal?
  12. Zakup Imprezy WRX, obawy

    S3 idzie na sniegu bokiem bez problemu, chyba nie jezdziliscie nigdy mocniejszym autem z haldexem. Mam w tym momencie zarowno S3 jak i WRXa i do amatorskiego polatania bokiem po sniegu nie widze jakiejs wyzszosci napedu subaru. Ja w takim budzecie celowalbym wlasnie miedzy dwiema opcjami: albo jesli jak pisales zalezy Ci na wygladzie, to ladna z wygladu wolnossaca impreza (WRX-look) albo jak chcesz wiekszych wrazen w rozsadniejszej cenie, to wlasnie w S3, bo do jezdzenia po miescie ten samochod w niczym poza dzwiekiem wydechu nie ustepuje seryjnemu WRXowi. GTek w budzecie moze sie i znajdzie, ale jak Ci sie cos wysypie, to bedzie placz ze Cie nie stac na naprawe (z 20tys. wiele nie zostanie, a jakis pakiet startowy pare tysiecy by sie przydal i pakiet na nieprzewidziana skrzynie/panewke :P).
  13. Kiepskie hamulce WRX Blob '05

    @Dottoree, co bys polecil na przod do wrxa troche mocniejszego niz seria, ale jezdzonego tylko "po bulki i wokol trzepaka"? Najlepiej zeby hamowalo lepiej niz seria (mocniejszy bite, wieksza odpornosc na przegrzanie), ale nie zabijalo cena i nie bylo zbyt glosne i nie wymagalo dogrzewania (obawiam sie, ze klocki typu CL5+, DS2500 czy HP+ moga nie spelniac tych kryteriow). Tylne zaciski wlasnie przechodza regeneracje, i sa w nich swieze klocki Galfer FDT1055. Przod sie powoli konczy i zastanawiam sie, co tam zalozyc.
  14. WRX GD Cieknace zaciski tylne

    Panowie gadalem wlasnie z gosciem z warsztatu i powiedzial mi, ze wyglada jakby zacisk ciekl nie na tloczkach, tylko na "polowkach" - cokolwiek to znaczy, i ze zaden zestaw reperaturek nie ma w sobie elementow ktore tam by mialy wejsc. Ma zaciski wyciagnac na stol, zeby to jeszcze potwierdzic. Co o tym myslicie? Rzeczywiscie moga tam byc jakies uszczelnieniea nie do dostania?
  15. WRX GD Wymiana przewodow odmy/podcisnienia - na jakie

    @SOpEL a czy 10 i 5 to nie sa te elementy: oraz czy ten element: to nie jest 6?
×