Skocz do zawartości
Azrael

LPG w Subaru

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 8.08.2017 o 18:16, Adek83ak napisał:

Bodajże w tym wątku był opisany jeden z objawów niewłaściwych luzów zaworowych polegający na tym, że przy dojeżdżaniu do świateł i wysprzęglaniu auta (oczywiście z odpowiednim wyprzedzeniem)obroty spadały prawie do zera. Taki objaw miałem kiedyś w civicu. Po regulacji zaworów objaw znikł.

Mój Forester (2.0 NA DOHC) miał tak od momentu zakupu przeze mnie od poprzedniego właściciela (wtedy było to ok. 75 tys. przebiegu) i nic się nie zmieniło ani po założeniu LPG, ani po nabiciu przebiegu do 110 tys. km. W zasadzie montaż LPG problem pogłębił ;-( Nigdy jednak nie zgasł ;-) Regulacja luzów po 111 tys. km wykazała konieczność drobnej korekty na 2 cylindrach (oczywiście nie było żadnego podparcia zaworów czy coś), nic to jednak nie zmieniło w temacie opisanego spadania obrotów. Zauważyłem tylko, że po resecie ECU objaw ten jest intensywny i po jakimś czasie łagodnieje i pojawia się sporadycznie, powiedzmy 2x na godzinną jazdę po mieście (non stop korek i światła). Zaraz po resecie ECU jest praktycznie co 2-gie wysprzęglenie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Borykam się z identycznym problemem w moim foresterze. Problem był przed założeniem instalacji gazowej, po jej zamontowaniu objawy są identyczne. 

Jak do tej pory na kilka dni pomogło czyszczenie przepustnicy lecz nie rozwiązało to problemu. Przebiegu mam 97 000 w tym 7000 na gazie, może faktycznie należy już sprawdzić luzy zaworowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8/8/2017 o 18:16, Adek83ak napisał:

W każdym bądź razie sprawdzenie luzu zaworowego nie powinno być drogie. Bodajże w tym wątku był opisany jeden z objawów niewłaściwych luzów zaworowych polegający na tym, że przy dojeżdżaniu do świateł i wysprzęglaniu auta (oczywiście z odpowiednim wyprzedzeniem)obroty spadały prawie do zera. Taki objaw miałem kiedyś w civicu. Po regulacji zaworów objaw znikł. Ponadto powyżej 130-140 potrafiło szarpać mi silnikiem. Nie wiem czy taki objaw w tym silniku występuje. Jeszcze nie regulowałem zaworów u siebie. Inny objaw wywalonych zaworów to podobno bujanie budą od silnika.

To szarpanie na gazie przy wyższej prędkości to może być zwyczajnie kiepska regulacja / uboga mieszanka (lub walnięte wtryskiwacze) - silnik nie dostaje wystarczającej ilości paliwa i przerywa / szarpie. Najpierw proponuję dobrego gaziarza do przegladu/regulacji instalacji, a dopiero potem brać się za zawory...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, jaro555 napisał:

To szarpanie na gazie przy wyższej prędkości to może być zwyczajnie kiepska regulacja / uboga mieszanka (lub walnięte wtryskiwacze) - silnik nie dostaje wystarczającej ilości paliwa i przerywa / szarpie. Najpierw proponuję dobrego gaziarza do przegladu/regulacji instalacji, a dopiero potem brać się za zawory...

Dokładnie. Kiedyś w Outbacku takie objawy robiły mi tandetne wtryskiwacze D.T. Gas System, co ostatecznie doprowadziło do rozklekotania głowic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tym bardziej, że na PB nie ma problemu i auto jedzie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam lovato (nie wiem czy smart czy cos innego, moge sprawdzic wieczorme) od 9kkm ale w 2.0 158km. Jak narazie bez szarpania i innych objawów niedomagań

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lovato Smart to tylko sterownik LPG. W wolnossaku w zasadzie każdy sterownik da radę. Ważniejsze są reduktor, wtryskiwacze oraz jakość samego montażu - zdjęcie reduktora do nawiercenia, poprawność nawiertów, itd., wystrojenie.

Sam silnik z racji małej mocy nie jest jakiś super wymagający, ważne by wtryskiwacze były pojedyncze lub na 2 listwach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, dr.elich napisał:

zdjęcie reduktora do nawiercenia

 

Kolektora :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, 555marcin napisał:

 

Kolektora :D

Oczywiście kolektora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, jaro555 napisał:

To szarpanie na gazie przy wyższej prędkości to może być zwyczajnie kiepska regulacja / uboga mieszanka (lub walnięte wtryskiwacze) - silnik nie dostaje wystarczającej ilości paliwa i przerywa / szarpie. Najpierw proponuję dobrego gaziarza do przegladu/regulacji instalacji, a dopiero potem brać się za zawory...

Szarpanie w civicu ustało też po regulacji zaworów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

To może ja opiszę, jak kwestie instalacji gazowej i jej używania przez 3.5 roku wyglądały u mnie. Gaz został założony przy przebiegu 75100 km, z lubryfikacją. Przed założeniem instalacji gazowej luzy zaworowe nie były weryfikowane. Auto oczywiście jeździło idealnie i nie zdradzało żadnych objawów czy to nieprawidłowych luzów zaworowych, czy jakiejkolwiek błędnej pracy silnika.  Pierwsze sprawdzenie luzów zaworowych zostało wykonane przy przebiegu 111000 km, chociaż fabryka przewidywała sprawdzenie  przy - jeżeli dobrze pamiętam - 105000 km. Oczywiście silnik był wyjmowany, ale przy okazji przynajmniej mi go umyli ;-) Dwa zawory wymagały regulacji, choć oczywiście o żadnym podparciu zaworów nie było jeszcze mowy. Nie stwierdziłem żadnych różnic w pracy silnika, może subiektywne wrażenie minimalnie większej mocy, ale może to być efekt placebo ;-) Jedyna różnica, ale być może też nieobiektywna, to jakby uczucie gorszego zbierania się w granicach dwóch tysięcy obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.08.2017 o 21:04, Tichy napisał:

to jakby uczucie gorszego zbierania się w granicach dwóch tysięcy obrotów.

Ale tylko na gazie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8.05.2017 o 20:34, Szymon Sajmon napisał:

Zbliża mi się wymiana świec, pytanie jakie montować?  Irydowe zimniejsze, laser platinum? dedyki do wrx'a czy z racji remapa szukać oem STi? Dodam jeszcze, że warto by były odporniejsze na wyższe temperatury, niebawem montaż lpg - tak mi to auto pasuje że chciałbym z nim zostać na dłużej, a przy spalaniu 16L w mieście gdzie jezdze spokojnie bo korki niestety to mus. Ale nie o tym, pytanie moje dotyczy świec, ma ktoś doświadczenie? W poprzednich 2.0 montowałem NGK Laser Platinum Premium PFR6B . Jednak EJ25 ma zalecane inne, długości skoków też mają wpływ 0 -0.6  czy 0.8? Auto po remapie jak w opisie.

Hmm :-)

Szymon, jakie w końcu założyłeś swiece do Subarki? Mam wrx'a 2.0l, zmapowanego na 270 km, z instalacją gazową STAG i podobny dylemat, zastanawiam się nad NGK laser platinum PFR6B? Możesz coś doradzić w temacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szymon, jakie w końcu założyłeś swiece do Subarki? Mam wrx'a 2.0l, zmapowanego na 270 km, z instalacją gazową STAG i podobny dylemat, zastanawiam się nad NGK laser platinum PFR6B? Możesz coś doradzić w temacie?
DENSO vkh22. Ale drogo wychodzi...
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
56 minut temu, TomaszK napisał:

Szymon, jakie w końcu założyłeś swiece do Subarki? Mam wrx'a 2.0l, zmapowanego na 270 km, z instalacją gazową STAG i podobny dylemat, zastanawiam się nad NGK laser platinum PFR6B? Możesz coś doradzić w temacie?

I to jest słuszny wybór. To auto zawsze na takich jeździło i wszystko było ok. ;)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet byłbym skłonny wydać te parę groszy więcej na świece irydowe. lecz zastanawia mnie pewna informacja znaleziona w sieci

Świece irydowe nie są też zalecane na zimę. Przy temperaturach ujemnych, gdy silnik dostaje bogatą mieszankę, dużo łatwiej je zalać.."

Ktoś się jeszcze wypowie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zamontowałem świece irydowe do Forestera XT z LPG. Wziąłem o ile dobrze pamiętam o jeden "stopień" zimniejsze niż zalecane - NGK PFR7B zamiast 6B. Wszystko śmiga. Auto po mapie.

 

Tym tematem się sugerowałem. 

 

 

Edytowane przez dr.elich
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, co robić:  kumpel kupił Forka 2004 z US, spod Radomia.

Gaz to jakiś chyba ulep tzn. - cytuję sms'a:

Bigas, na module jest napisane Nova sgis...

 Gdzie to w Warszawie przejrzeć, ustawić, wyregulować - miewa kłopoty z pracą na lpg, na benzynie raczej OK.

 Dziękuję!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Fala napisał:

Pytanie, co robić:  kumpel kupił Forka 2004 z US, spod Radomia.

Gaz to jakiś chyba ulep tzn. - cytuję sms'a:

Bigas, na module jest napisane Nova sgis...

 Gdzie to w Warszawie przejrzeć, ustawić, wyregulować - miewa kłopoty z pracą na lpg, na benzynie raczej OK.

 Dziękuję!

Jako

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Paulus napisał:

Jako

...też miałem takie pierwsze skojarzenie :)

thx.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2017 o 09:56, Fala napisał:

Pytanie, co robić:  kumpel kupił Forka 2004 z US, spod Radomia.

Gaz to jakiś chyba ulep tzn. - cytuję sms'a:

Bigas, na module jest napisane Nova sgis...

 Gdzie to w Warszawie przejrzeć, ustawić, wyregulować - miewa kłopoty z pracą na lpg, na benzynie raczej OK.

 Dziękuję!

 

Bigas to nie ulep. To sterownik z rodziny AEB - one bardzo dobrze radzą sobie z Subaru. Jako także wkłada Bigas z tego co się orientuję.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.08.2017 o 14:27, uxon napisał:

Ale tylko na gazie?

Tak, tylko na gazie. Ale może to kwestia "ułożenia się" map komputera i instalacji, bo teraz już tego nie odczuwam (ale może też przyzwyczaiłem się). Po regulacji luzów zaworowych mam też wrażenie (na benzynie i LPG) ciut głośniejszej pracy silnika i takiej bardziej "chropowatej". Ale za to na wolnych obrotach pracuje ciut kulturalniej.

Edytowane przez Tichy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Proszę o info jakie powinny być/polecacie świece do mojego forka LPG

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś tam było pisane parę postów wstecz. Standard lub o jeden "zimniejsze". Dobra firma (NGK, Denso czy co kto lubi) i raczej coś trwalszego (platyny, irydy).

W żadnym wypadku świece wieloiskrowe.

 

Są teorie o zmniejszaniu skoku na  świecy albo o świecach dedykowanych do LPG. Ale tu nie mam zielonego pojęcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...