Jump to content
Azrael

LPG w Subaru

Recommended Posts

A masz jakieś doswiadczenie :)  szukam jak najwiecej info.  Jaka lpg wstawic i jaki jest koszt takiej instalacji ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 11.04.2017 o 01:14, jarek-malopolska napisał:

Panowie nadal poszukuje..

Zakład LPG w Małopolsce, który ogarnie instalacje TELEFLEX (przegląd, regulacja).. coś godnego polecenia - gdzie nie dzwonię lipa :(

Autogaz Holandia Bibice czy jakoś tak

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, 555marcin napisał:

 

Warto :)

Dzieki za utwierdzeniu mnie w przekonaniu ze warto,

Gdybys mi jeszcze podpowiedzial , ze swojego lub innych wlascicieli tego dokladnie modelu jaka instalacje lpg to bede bardzo wdzieczny za pomoc:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kupiłem '08 Tribeca 3.6l z przebiegiem 210kkm, od razu zagazowałem BRC, przejechane 10kkm i jak narazie jest OK

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, areksail napisał:

Dzieki za utwierdzeniu mnie w przekonaniu ze warto,

Gdybys mi jeszcze podpowiedzial , ze swojego lub innych wlascicieli tego dokladnie modelu jaka instalacje lpg to bede bardzo wdzieczny za pomoc:)

 

Instalację pośredniego wtrysku bym Ci polecił. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, areksail napisał:

Gdybys mi jeszcze podpowiedzial , ze swojego lub innych wlascicieli tego dokladnie modelu jaka instalacje lpg to bede bardzo wdzieczny za pomoc:)

Wszystko jest na poprzednich stronach w tym temacie. Jak widać jest tego dużo i nie da się napisać krótkiej, jednoznacznej odpowiedzi.

Większość z nas tutaj piszących mniej lub bardziej "przekopała" ten wątek i pewnie każdy doszedł do jakiegoś konsensusu. Chcesz informacji to czytaj i pytaj ale nie oczekuj podania na tacy.

Ja mam założoną u Jako sekwencję.

Edited by Kambol

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 5/9/2017 o 11:49, areksail napisał:

Czy warto kupić outbacka z 2010r 3.6H6 z przebiegiem 190kkm i wstawić LPG?  no i jaką?

 

Jasne, że warto. :) Moją instalację ogarniał @jako, zaproponował mi taki setup: komputer AEB, wtryski Hana, reduktor Twin, butla 75l. Na razie działa bezproblemowo od 15 kkm.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Montował może ktoś Zenit Pro na OBD??  Jak to się sprawuje w rzeczistosci. Bo miał bym możliwość założenia za 2700 z lubryfikacją, OBD i wtryskarki Hercules blue 192km. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Sammael napisał:

 

Jasne, że warto. :) Moją instalację ogarniał @jako, zaproponował mi taki setup: komputer AEB, wtryski Hana, reduktor Twin, butla 75l. Na razie działa bezproblemowo od 15 kkm.

 

super, dzieki za info.  małeś w miedzyczasie jakies reg zaworow?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a ja mam takie pytanie. Zastanawiam się ostatnio. Bo tylko przy zapaleniu i tylko na zimnym silniku autko mi puszcza takiego solidnego kopciuszka. Dymek jest taki szaro błękitny burawy, i po chwili już leci normalnie tylko para. Do tego tylko ten początkowy dymek śmierdzi, później już normalnie. I zastanawiam się czy to nie przypadkiem Lubryfikacja daje taki motyw..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam poszukuje ogarniętego gaziarza okolice Rzeszowa może być i dalej , autko impreza 2007 silnik EJ20F 2.0  instalacja Teleflex (AG) .Ktoś coś kojarzy ....hmmmmm

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Veguis napisał:

Witam poszukuje ogarniętego gaziarza okolice Rzeszowa może być i dalej , autko impreza 2007 silnik EJ20F 2.0  instalacja Teleflex (AG) .Ktoś coś kojarzy ....hmmmmm

 

Chciabym polecic pana Pawla - do niedawna ul Ametystowa 11 w Rzeszowie - obecnie pod nowym adresem: 
Pogwizdów 563A. K Rzeszowa. (S19 kierunek na Lublin) Numer bez zmian 0608863892 

- Cytat z lpg-forum. Z lektury (całego) wątku wywnioskowałem, że to jeden z lepszych zakładów.

Edited by Kambol

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, areksail napisał:

super, dzieki za info.  małeś w miedzyczasie jakies reg zaworow?

 

Nie. Po 15 kkm? Chyba mało opłacalna byłaby taka instalacja. ;)

 

 

BTW, muszę zrobić przegląd - jest ktoś w stanie polecić gazownika z Gdańska? Ktoś tu wcześniej polecał Ptaka, ale u nich wolne terminy są dopiero za 3 tygodnie. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli mapy sie nie rozjechaly (dlaczego mialyby to zrobic?), to wymiana filtrow faz lotnej i cieklej jest do zrobienia samemu przewaznie w 10 minut ;) Nie wiem, jak z miejscem pod maska w 3.6. Gdybys mial Staga, to mozna by rzucic okiem na mape. Z AEB niestety nie pomoge.

T.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Kambol napisał:

 


Chciabym polecic pana Pawla - do niedawna ul Ametystowa 11 w Rzeszowie - obecnie pod nowym adresem: 
Pogwizdów 563A. K Rzeszowa. (S19 kierunek na Lublin) Numer bez zmian 0608863892 

- Cytat z lpg-forum. Z lektury (całego) wątku wywnioskowałem, że to jeden z lepszych zakładów.

Dzięki za info ... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Wszystkich

Mam pytania odnoście użytkowania silników boxer na gazie. Myślę nad zakupem subaru i włożeniu gazu ale wyczytałem gdzieś że trzeba wtedy sprawdzać i regulować zawory ręcznie (chodzi o płyki), i tutaj moje pytanie czy jest to konieczne we wszystkich silnikach subaru ? Czy może w nowszych problem został wyeliminowany lub zastosowano hydrauliczne popychacze ? Wiele czytałem ale nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi, wiem że podstawa to dobra instalacja i najlepiej 4 gen. ale jeżeli mam do tego regulować zawory i za każdym razem wyciągać silnik lub mieć inne problemy np. z głowicą to jednak zdecydował bym się na coś innego np. r6 od bmw.

Prosił bym aby mógł mi ktoś wyjaśnić ten problem.

2 Pytanie jak wygląda serwis, wymiana świec nie jest jakoś tragiczna a jak wyglądają inne sprawy ?

Edited by krystian333

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam Wszystkich
Mam pytania odnoście użytkowania silników boxer na gazie. Myślę nad zakupem subaru i włożeniu gazu ale wyczytałem gdzieś że trzeba wtedy sprawdzać i regulować zawory ręcznie (chodzi o płyki), i tutaj moje pytanie czy jest to konieczne we wszystkich silnikach subaru ? Czy może w nowszych problem został wyeliminowany lub zastosowano hydrauliczne popychacze ? Wiele czytałem ale nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi, wiem że podstawa to dobra instalacja i najlepiej 4 gen. ale jeżeli mam do tego regulować zawory i za każdym razem wyciągać silnik lub mieć inne problemy np. z głowicą to jednak zdecydował bym się na coś innego np. r6 od bmw.
Prosił bym aby mógł mi ktoś wyjaśnić ten problem.
2 Pytanie jak wygląda serwis, wymiana świec nie jest jakoś tragiczna a jak wyglądają inne sprawy ?

Kto powiedział że będziesz miał płytki?
DOHC masz szklanki, regulacja odbywa się przez wyciągnięcie silnika. Świece są umiejscowione w ciekawym miejscu, sprawiają lekkie problemy przy wymianie. Wymiana zajęła mi około godziny czasu na spokojnie pracując. Jakie inne sprawy? Zanim napiszesz poczytaj w odpowiednich działach, zanim zaczniesz poruszać temat gazu

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, akir napisał:


Kto powiedział że będziesz miał płytki?
DOHC masz szklanki, regulacja odbywa się przez wyciągnięcie silnika. Świece są umiejscowione w ciekawym miejscu, sprawiają lekkie problemy przy wymianie. Wymiana zajęła mi około godziny czasu na spokojnie pracując. Jakie inne sprawy? Zanim napiszesz poczytaj w odpowiednich działach, zanim zaczniesz poruszać temat gazu

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

 

Więc w silnikach dohc też elementem niezbędnym jest regulacja a co za tym idzie wyciąganie silnika ? Ogólnie reasumując gaz w subaru wiąże się z wyciąganiem silnika co jakiś czas ?

Wymiana świec i poświęcenie temu godziny to żaden problem lecz wyciąganie silnika to inna bajka.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, krystian333 napisał:

Witam Wszystkich

Mam pytania odnoście użytkowania silników boxer na gazie. Myślę nad zakupem subaru i włożeniu gazu ale wyczytałem gdzieś że trzeba wtedy sprawdzać i regulować zawory ręcznie (chodzi o płyki), i tutaj moje pytanie czy jest to konieczne we wszystkich silnikach subaru ? Czy może w nowszych problem został wyeliminowany lub zastosowano hydrauliczne popychacze ? Wiele czytałem ale nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi, wiem że podstawa to dobra instalacja i najlepiej 4 gen. ale jeżeli mam do tego regulować zawory i za każdym razem wyciągać silnik lub mieć inne problemy np. z głowicą to jednak zdecydował bym się na coś innego np. r6 od bmw.

Prosił bym aby mógł mi ktoś wyjaśnić ten problem.

2 Pytanie jak wygląda serwis, wymiana świec nie jest jakoś tragiczna a jak wyglądają inne sprawy ?

Moim skromnym zdaniem Subaru, zwłaszcza turbo DOHC z gazem to auto DLA PASJONATA MARKI, który do tego chce nim jeździć tanio na co dzień (spore przebiegi). W innym przypadku doradzałbym jednak inną markę albo pozostać przy benzynie bez gazu. Forek to moje trzecie Subaru w życiu i jedynie z Imprezą 2,0 turbo nie miałem większych kłopotów, choć poprzedni właściciel remontował w niej silnik z przekręconą panewką ;) Jak chcesz Subaru, to musisz się jednak liczyć z niemałymi kosztami. Zwłaszcza wersje 2,5 turbo są "kłopotliwe" delikatnie mówiąc, zwłaszcza zagazowane. Chwila nieuwagi przy serwisowaniu albo trochę pecha i masz remont głowic (a co najmniej wymianę uszczelek pod głowicami), albo nawet remont układu korbowo-tłokowego = najczęściej wymiana silnika. Sama regulacja zaworów w DOHC wymaga wyjęcia silnika, a zalecana jest co ok. 40-50 tkm. Części też do najtańszych nie należą. Jednak jak już się uprzesz i kupisz takie auto, radość z jazdy wynagradza kłopoty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Nie. Po 15 kkm? Chyba mało opłacalna byłaby taka instalacja.
 
 
BTW, muszę zrobić przegląd - jest ktoś w stanie polecić gazownika z Gdańska? Ktoś tu wcześniej polecał Ptaka, ale u nich wolne terminy są dopiero za 3 tygodnie.

Ptaka bym Ci odradzał - koleżanka miała bardzo niemiłe doświadczenia - padła głowica po ok. 15 kkm na gazie, prosty silnik Mazdy, przebieg poniżej 100 kkm. Większość Subaru jeździ do 4x4 Autogaztechnik. U mnie w Imprezie było OK. W Forku XT były przeboje.
W Bytowie masz dobrego fachowca - Scantel. Pasjonat, ale słabo z dostępnością. Generalnie na sam przegląd nie warto. Jakby co to mam interfejs do AEB - swojego Forka musiałem sam dopieszczać, także już trochę potrafię. Mogę Ci softowo sprawdzić co i jak. Wtedy sobie pojedziesz gdzie chcesz na wymianę filtrów.
Generalnie uważam, że przegląd z jazdą pod obciążeniem trzeba czasami zrobić - zwłaszcza w autach o dużej mocy.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 3-mieście jeszcze Barabasz jest chwalony, ale nie tani. Vitarę V6 mi całkiem przyzwoicie zrobił i serwisował. No i nie wiem jak Technologic, bo lpg to raczej ich poboczna działalność. Sam chciałbym wiedzieć kto w naszym regionie jest guru od gazu w mocnych Subarakach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za podpowiedzi, zrobiłem już przegląd w Gascarze na Chełmie (w zasadzie tylko wymianę filtrów) - widziałem że też mają dobre opinie i w sumie chyba kiedyś coś u nich robiłem w moim poprzednim Legacy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, rydzada napisał:

Moim skromnym zdaniem Subaru, zwłaszcza turbo DOHC z gazem to auto DLA PASJONATA MARKI, który do tego chce nim jeździć tanio na co dzień (spore przebiegi). W innym przypadku doradzałbym jednak inną markę albo pozostać przy benzynie bez gazu. Forek to moje trzecie Subaru w życiu i jedynie z Imprezą 2,0 turbo nie miałem większych kłopotów, choć poprzedni właściciel remontował w niej silnik z przekręconą panewką ;) Jak chcesz Subaru, to musisz się jednak liczyć z niemałymi kosztami. Zwłaszcza wersje 2,5 turbo są "kłopotliwe" delikatnie mówiąc, zwłaszcza zagazowane. Chwila nieuwagi przy serwisowaniu albo trochę pecha i masz remont głowic (a co najmniej wymianę uszczelek pod głowicami), albo nawet remont układu korbowo-tłokowego = najczęściej wymiana silnika. Sama regulacja zaworów w DOHC wymaga wyjęcia silnika, a zalecana jest co ok. 40-50 tkm. Części też do najtańszych nie należą. Jednak jak już się uprzesz i kupisz takie auto, radość z jazdy wynagradza kłopoty.

 

 

Dziękuję za odpowiedź, tego chyba szukałem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dzięki za podpowiedzi, zrobiłem już przegląd w Gascarze na Chełmie (w zasadzie tylko wymianę filtrów) - widziałem że też mają dobre opinie i w sumie chyba kiedyś coś u nich robiłem w moim poprzednim Legacy.

Wymiana filtrów bez podłączenia do kompa to żaden przegląd. Optymalnie próba drogowa, ale to mało komu chce się robić.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...