Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie Subarowcy mam taki problem, otóż noszę się z zamiarem montażu w moim Legacy 2007 rok 2.0 benzyna instalacji ciekłego wtrysku vialle. Dlatego zeby sie zorientowac o szczegóły i cene napisałem to energy gaz polska (wiecie ci co chwalili sie filmikami jak montuja do Subaru ciekly wtrysk) i otrzymałem od nich odpowiedź że odradzaja vialle w moim modelu z powodu skomplikowanego montażu wtryskiwaczy w kolektorze. Podobno zacierają się pompy zawieszaja elektrozawory a nawet pala sterowniki tylko co to ma do skomplikowanego kolektora. Moje pytanie czy ktoś posiada V generację lpg u siebie, jak się sprawdza i co w ogóle o tym sądzicie co napisali? Pomóżcie

Tak jak kolega napisał, bierz IV nie kombinuj to starsze auto w którym świetnie się sprawdza

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michus ja ostatnio założyłem w swoim legacy 2006 instalacje stag q box next plus do tego reduktor zabij mnie nie pamiętam czyj, wiem że jest czerwony i mocowo do 250KM wtryskiwacze Baracuda, elektroniczna lubryfikacja, większa butla-59l w koło, wlew pod klapkę. Schludnie zamontowane 3400 nie moje, pali Maks do litra więcej niż Pb.
Na niemieckiej autostradzie leci do 199 na LPG,
Wszystko cacy, ostatnio na Kielcach na sjs 1st. Byłem, tez ogarnelo...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej boje się tego w IV generacji ze z benzyny na gaz będzie mi się przełączał zbyt późno ponieważ do pracy mam 13 km to trochę zdążę przejechać nim auto łapnie temperaturę w przeciwieństwie do vialle. Czy to poprostu bedzie mi sie opłacało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Michus napisał:

Panowie Subarowcy mam taki problem, otóż noszę się z zamiarem montażu w moim Legacy 2007 rok 2.0 benzyna instalacji ciekłego wtrysku vialle. Dlatego zeby sie zorientowac o szczegóły i cene napisałem to energy gaz polska (wiecie ci co chwalili sie filmikami jak montuja do Subaru ciekly wtrysk) i otrzymałem od nich odpowiedź że odradzaja vialle w moim modelu z powodu skomplikowanego montażu wtryskiwaczy w kolektorze. Podobno zacierają się pompy zawieszaja elektrozawory a nawet pala sterowniki tylko co to ma do skomplikowanego kolektora. Moje pytanie czy ktoś posiada V generację lpg u siebie, jak się sprawdza i co w ogóle o tym sądzicie co napisali? Pomóżcie

Również rozważałem Vialle, ale po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw wybrałem dobrą sekwencję ze strojeniem z sondą AFR w wydechu i jak na razie jestem bardzo zadowolony. Instalacja już dawno się zwróciła, a auto jeździ tak samo na gazie jak i na benzynie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Michus napisał:

Najbardziej boje się tego w IV generacji ze z benzyny na gaz będzie mi się przełączał zbyt późno ponieważ do pracy mam 13 km to trochę zdążę przejechać nim auto łapnie temperaturę w przeciwieństwie do vialle. Czy to poprostu bedzie mi sie opłacało?

Po około 20-25 tkm powinno Ci się zwrócić, tak na oko, więc sam sobie przelicz, ile będziesz jeździł, bo jak np. tylko te 26km dziennie - to raczej słabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Michus napisał:

Panowie Subarowcy mam taki problem, otóż noszę się z zamiarem montażu w moim Legacy 2007 rok 2.0 benzyna instalacji ciekłego wtrysku vialle. Dlatego zeby sie zorientowac o szczegóły i cene napisałem to energy gaz polska (wiecie ci co chwalili sie filmikami jak montuja do Subaru ciekly wtrysk) i otrzymałem od nich odpowiedź że odradzaja vialle w moim modelu z powodu skomplikowanego montażu wtryskiwaczy w kolektorze. Podobno zacierają się pompy zawieszaja elektrozawory a nawet pala sterowniki tylko co to ma do skomplikowanego kolektora. Moje pytanie czy ktoś posiada V generację lpg u siebie, jak się sprawdza i co w ogóle o tym sądzicie co napisali? Pomóżcie

Mam w WRX'ie założoną instalację Vialle LiquidSi. Powiem tak przerost treści nad formą, instalacja parszywie droga w zakupie i montażu, pali tyle samo ile na zwykłej sekwencji, późno się przełącza na LPG gdy silnik jest ciepły (musi być wykonywany każdorazowo test pompy). Nie warto.

Żona ma w Foresterze XT instalację sekwencyjną klasyczną o konfiguracji Qbox/ACR01 czerwony/Hana to zdecydowanie lepszy zestaw. Przede wszystkim tańszy a tak samo dobry jak nie lepszy.

Zapraszam do pooglądania obu tych instalacji (szczegóły na priv), jak będziesz chciał to możemy się przejechać, zwłaszcza Foresterem i nie odczujesz różnicy. A skoro nie widać różnicy ...

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Paulus napisał:

pali tyle samo ile na zwykłej sekwencji

 

 

LPG czy jest wtryskiwane w fazie lotnej czy ciekłej, musi byc podane w takiej samej ilości żeby zapewnić odpowiednią mieszankę paliwowo powietrzną. Jeśli myślałeś że jak zamontujesz LPi i będzie mniejsze zużycie gazu, to ktoś wprowadził Cię w bład. Miałem kiedyś Voyagera z Vialle LPi i w porównaniu z sekwencją palił więcej o 1-2l LPG, korekty byly mocno bogate, ale tłumaczyłm sobie to tym że wtryski po przejechaniu 200kk nie dawkuja już tak precyzyjnie i zalewają silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak właśnie ma być. Aby bilans energetyczny sie zgadzał a przede wszystkim aby utrzymać odpowiednią mieszankę paliwowo powietrzną, spalanie gazu powinno być 25-30% wyższe niż benzyny. Przy tak pracującej instalacji temperatura w komorze spalania przy zasilaniu LPG jest tylko o 30 stopni wyższa niż na benzynie co nie stanowi zagrożenia dla gniazd zaworowych jak i nie powoduje wydlużania się samych trzonów zaworowych czyli utraty luzu pomiędzy trzonem a dźwignią zaworową.

Zbyt niska różnica pomiędzy obydwoma rodzajam paliw nie jest powodem do radości. wszyscy wiemy jak opłakana w skutkach jest eksploatacja silnika na zbyt ubogiej mieszance.

Poza tym osiągi auta zasilanego LPG przy dobrej instalacji powinny być lepsze niż na benzynie a nie tylko że "nie ma różnicy".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. LPG ma dużo mniejszą gęstość (jest lżejszy) od beny, siłą rzeczy auto musi go zużywać więcej. Wartość opałowa litra benzyny teoretycznie jest o 19-21% większa od wartości opałowej litra gazu, więc nawet przy idealnie stechiometrycznych mieszankach, gazu musi schodzić przykładowo 12 litrów, a beny 10. Jak auto spala tylko 5-10% więcej gazu od beny, to jest po prostu źle wyregulowane lub np.wtryski gazowe do wymiany, reduktor nie wydala, itp. W konsekwencji - głowice do remontu, dziura w tłoku albo inne paskudztwo :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego właśnie przeliczyłem na MJ/litr, a nie na kilogram :) A dla tych, co nie do końca w temacie: litr beny waży około 0,74 kg, a litr gazu TYLKO 0,58 kg.  ...a na stacji paliw płacimy przecież za litry, a nie kilogramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Miałki napisał:

No tak. Jeśli z kolei policzysz wartość opałową w kilogramach obu paliw (jednostka MJ/kg) to wyjdzie że gaz ma troszkę większą wartość opałową od benzyny. Znowu różnica w gęstościach się kłania :-)

Przykro mi, ale nie jest to prawdą.LPG (przy składzie 50/50) ma wartość opałową równą 3,66 MJ/kg zaś benzyna (w zależności jeszcze od rodzaju ma wartość 3,7 MJ/kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Paulus napisał:

Przykro mi, ale nie jest to prawdą.LPG (przy składzie 50/50) ma wartość opałową równą 3,66 MJ/kg zaś benzyna (w zależności jeszcze od rodzaju ma wartość 3,7 MJ/kg.

Niestety nie. Coś źle doczytałeś ;)

Edytowane przez rydzada
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciąż niedobrze. Wartości opałowej paliw nie podaje się na m3. To jednostka objętości. Na m3 podaje wartość opałową gazu ziemnego (stan lotny) dostarczanego do domostw do kuchenek. I tutaj dużo zależy od ciśnienia.

Dla paliw płynnych i stałych wartość opałową podaje się w mega Dżulach (MJ) lub kilo kaloriach (kCal) na kilogram (kg) masy.

Kilogram jest zawsze kilogramem,  jest stały czyli miarodajny. Jednostka objętości (litr czy m3) nie jest miarodajna ponieważ ciecze zmieniają swoją objętość pod wpływem temperatury, rozszerzaja się i to znacznie. Ten sam kilogram paliwa będzie zajmował różną objętość w zależności od temperatury.

Innymi słowy w zimie będziesz miał więcej paliwa w baku ( masowo ) niż w lecie bo my tankujemy w litrach. :-)

 

Wartość opałowa benzyny to 42.6 - 44 MJ/kg, wartość opałowa LPG (50/50) to 45.9 - 47.3 MJ/kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, dobrze :)

Wartości, które podałem obowiązują dla paliwa odparowanych, czyli takich jakie są fizycznie spalane w cylindrze.

Podstawa literaturowa:

Marek Flekiewicz" Samochodowe instalacje alternatywnego zasilania paliwami gazowymi"

Wartość opałowa.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując gazu w litrach kupowanych na stacji auto MUSI zużywać 20% więcej. Co i tak daje nam połowę kosztów beny. I za to właśnie lubię kuchenkę na 4 kołach :) Forek to mój 6 samochód z lpg przez ostatnie ok.20 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem literatury tego pana na temat współczesnych rozwiązań w zaktesie zasilania paliwami alternatywnymi ale ciężko w sieci natrafić. Odwiedzię Politechnikę Śląska po drodze. Mają tam swoją księgarnię. Warto ho poczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...