akir Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 Panowie Subarowcy mam taki problem, otóż noszę się z zamiarem montażu w moim Legacy 2007 rok 2.0 benzyna instalacji ciekłego wtrysku vialle. Dlatego zeby sie zorientowac o szczegóły i cene napisałem to energy gaz polska (wiecie ci co chwalili sie filmikami jak montuja do Subaru ciekly wtrysk) i otrzymałem od nich odpowiedź że odradzaja vialle w moim modelu z powodu skomplikowanego montażu wtryskiwaczy w kolektorze. Podobno zacierają się pompy zawieszaja elektrozawory a nawet pala sterowniki tylko co to ma do skomplikowanego kolektora. Moje pytanie czy ktoś posiada V generację lpg u siebie, jak się sprawdza i co w ogóle o tym sądzicie co napisali? Pomóżcie Tak jak kolega napisał, bierz IV nie kombinuj to starsze auto w którym świetnie się sprawdza Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marivip Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 @Michus ja ostatnio założyłem w swoim legacy 2006 instalacje stag q box next plus do tego reduktor zabij mnie nie pamiętam czyj, wiem że jest czerwony i mocowo do 250KM wtryskiwacze Baracuda, elektroniczna lubryfikacja, większa butla-59l w koło, wlew pod klapkę. Schludnie zamontowane 3400 nie moje, pali Maks do litra więcej niż Pb. Na niemieckiej autostradzie leci do 199 na LPG, Wszystko cacy, ostatnio na Kielcach na sjs 1st. Byłem, tez ogarnelo... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michus Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 Najbardziej boje się tego w IV generacji ze z benzyny na gaz będzie mi się przełączał zbyt późno ponieważ do pracy mam 13 km to trochę zdążę przejechać nim auto łapnie temperaturę w przeciwieństwie do vialle. Czy to poprostu bedzie mi sie opłacało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 2 godziny temu, Michus napisał: Panowie Subarowcy mam taki problem, otóż noszę się z zamiarem montażu w moim Legacy 2007 rok 2.0 benzyna instalacji ciekłego wtrysku vialle. Dlatego zeby sie zorientowac o szczegóły i cene napisałem to energy gaz polska (wiecie ci co chwalili sie filmikami jak montuja do Subaru ciekly wtrysk) i otrzymałem od nich odpowiedź że odradzaja vialle w moim modelu z powodu skomplikowanego montażu wtryskiwaczy w kolektorze. Podobno zacierają się pompy zawieszaja elektrozawory a nawet pala sterowniki tylko co to ma do skomplikowanego kolektora. Moje pytanie czy ktoś posiada V generację lpg u siebie, jak się sprawdza i co w ogóle o tym sądzicie co napisali? Pomóżcie Również rozważałem Vialle, ale po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw wybrałem dobrą sekwencję ze strojeniem z sondą AFR w wydechu i jak na razie jestem bardzo zadowolony. Instalacja już dawno się zwróciła, a auto jeździ tak samo na gazie jak i na benzynie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michus Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 Możesz bardziej rozwinąć tą myśł sondy AFR. Rozumie ze chodzi tu o osiągniecie lepszych warunków spalania mieszanki poprzez zmianę map ecu za pomocą tej specjalnej sony tak? Jakie sa koszty takiego zabiegu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 Bez AFR było za ubogo na LPG, teraz jest ok. Sprawdzanie AFR było w cenie instalacji (3400zł za czerwonego AC r01, barrakudy, faro, techa 224 i duży zbiornik 67 litrów). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 2 godziny temu, Michus napisał: Najbardziej boje się tego w IV generacji ze z benzyny na gaz będzie mi się przełączał zbyt późno ponieważ do pracy mam 13 km to trochę zdążę przejechać nim auto łapnie temperaturę w przeciwieństwie do vialle. Czy to poprostu bedzie mi sie opłacało? Po około 20-25 tkm powinno Ci się zwrócić, tak na oko, więc sam sobie przelicz, ile będziesz jeździł, bo jak np. tylko te 26km dziennie - to raczej słabo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 Po około kilometrze - 2,będzie już na lpg. W lecie to sekundy od uruchomienia silnika 30s i będzie odpowiednia temperatura Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paulus Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 5 godzin temu, Michus napisał: Panowie Subarowcy mam taki problem, otóż noszę się z zamiarem montażu w moim Legacy 2007 rok 2.0 benzyna instalacji ciekłego wtrysku vialle. Dlatego zeby sie zorientowac o szczegóły i cene napisałem to energy gaz polska (wiecie ci co chwalili sie filmikami jak montuja do Subaru ciekly wtrysk) i otrzymałem od nich odpowiedź że odradzaja vialle w moim modelu z powodu skomplikowanego montażu wtryskiwaczy w kolektorze. Podobno zacierają się pompy zawieszaja elektrozawory a nawet pala sterowniki tylko co to ma do skomplikowanego kolektora. Moje pytanie czy ktoś posiada V generację lpg u siebie, jak się sprawdza i co w ogóle o tym sądzicie co napisali? Pomóżcie Mam w WRX'ie założoną instalację Vialle LiquidSi. Powiem tak przerost treści nad formą, instalacja parszywie droga w zakupie i montażu, pali tyle samo ile na zwykłej sekwencji, późno się przełącza na LPG gdy silnik jest ciepły (musi być wykonywany każdorazowo test pompy). Nie warto. Żona ma w Foresterze XT instalację sekwencyjną klasyczną o konfiguracji Qbox/ACR01 czerwony/Hana to zdecydowanie lepszy zestaw. Przede wszystkim tańszy a tak samo dobry jak nie lepszy. Zapraszam do pooglądania obu tych instalacji (szczegóły na priv), jak będziesz chciał to możemy się przejechać, zwłaszcza Foresterem i nie odczujesz różnicy. A skoro nie widać różnicy ... 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 1 godzinę temu, Paulus napisał: pali tyle samo ile na zwykłej sekwencji LPG czy jest wtryskiwane w fazie lotnej czy ciekłej, musi byc podane w takiej samej ilości żeby zapewnić odpowiednią mieszankę paliwowo powietrzną. Jeśli myślałeś że jak zamontujesz LPi i będzie mniejsze zużycie gazu, to ktoś wprowadził Cię w bład. Miałem kiedyś Voyagera z Vialle LPi i w porównaniu z sekwencją palił więcej o 1-2l LPG, korekty byly mocno bogate, ale tłumaczyłm sobie to tym że wtryski po przejechaniu 200kk nie dawkuja już tak precyzyjnie i zalewają silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 I tak właśnie ma być. Aby bilans energetyczny sie zgadzał a przede wszystkim aby utrzymać odpowiednią mieszankę paliwowo powietrzną, spalanie gazu powinno być 25-30% wyższe niż benzyny. Przy tak pracującej instalacji temperatura w komorze spalania przy zasilaniu LPG jest tylko o 30 stopni wyższa niż na benzynie co nie stanowi zagrożenia dla gniazd zaworowych jak i nie powoduje wydlużania się samych trzonów zaworowych czyli utraty luzu pomiędzy trzonem a dźwignią zaworową. Zbyt niska różnica pomiędzy obydwoma rodzajam paliw nie jest powodem do radości. wszyscy wiemy jak opłakana w skutkach jest eksploatacja silnika na zbyt ubogiej mieszance. Poza tym osiągi auta zasilanego LPG przy dobrej instalacji powinny być lepsze niż na benzynie a nie tylko że "nie ma różnicy". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Dokładnie. LPG ma dużo mniejszą gęstość (jest lżejszy) od beny, siłą rzeczy auto musi go zużywać więcej. Wartość opałowa litra benzyny teoretycznie jest o 19-21% większa od wartości opałowej litra gazu, więc nawet przy idealnie stechiometrycznych mieszankach, gazu musi schodzić przykładowo 12 litrów, a beny 10. Jak auto spala tylko 5-10% więcej gazu od beny, to jest po prostu źle wyregulowane lub np.wtryski gazowe do wymiany, reduktor nie wydala, itp. W konsekwencji - głowice do remontu, dziura w tłoku albo inne paskudztwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 No tak. Jeśli z kolei policzysz wartość opałową w kilogramach obu paliw (jednostka MJ/kg) to wyjdzie że gaz ma troszkę większą wartość opałową od benzyny. Znowu różnica w gęstościach się kłania :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Dlatego właśnie przeliczyłem na MJ/litr, a nie na kilogram A dla tych, co nie do końca w temacie: litr beny waży około 0,74 kg, a litr gazu TYLKO 0,58 kg. ...a na stacji paliw płacimy przecież za litry, a nie kilogramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paulus Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 14 godzin temu, Miałki napisał: No tak. Jeśli z kolei policzysz wartość opałową w kilogramach obu paliw (jednostka MJ/kg) to wyjdzie że gaz ma troszkę większą wartość opałową od benzyny. Znowu różnica w gęstościach się kłania :-) Przykro mi, ale nie jest to prawdą.LPG (przy składzie 50/50) ma wartość opałową równą 3,66 MJ/kg zaś benzyna (w zależności jeszcze od rodzaju ma wartość 3,7 MJ/kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 (edytowane) 30 minut temu, Paulus napisał: Przykro mi, ale nie jest to prawdą.LPG (przy składzie 50/50) ma wartość opałową równą 3,66 MJ/kg zaś benzyna (w zależności jeszcze od rodzaju ma wartość 3,7 MJ/kg. Niestety nie. Coś źle doczytałeś ;) Edytowane 28 Marca 2017 przez rydzada 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Hmm, 3.7 MJ/kg. Nie byłby w stanie ruszyć z miejsca na takim paliwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paulus Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Sorry, pomyłka 3,7 MJ/m3 i 3,66 MJ/m3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Wciąż niedobrze. Wartości opałowej paliw nie podaje się na m3. To jednostka objętości. Na m3 podaje wartość opałową gazu ziemnego (stan lotny) dostarczanego do domostw do kuchenek. I tutaj dużo zależy od ciśnienia. Dla paliw płynnych i stałych wartość opałową podaje się w mega Dżulach (MJ) lub kilo kaloriach (kCal) na kilogram (kg) masy. Kilogram jest zawsze kilogramem, jest stały czyli miarodajny. Jednostka objętości (litr czy m3) nie jest miarodajna ponieważ ciecze zmieniają swoją objętość pod wpływem temperatury, rozszerzaja się i to znacznie. Ten sam kilogram paliwa będzie zajmował różną objętość w zależności od temperatury. Innymi słowy w zimie będziesz miał więcej paliwa w baku ( masowo ) niż w lecie bo my tankujemy w litrach. :-) Wartość opałowa benzyny to 42.6 - 44 MJ/kg, wartość opałowa LPG (50/50) to 45.9 - 47.3 MJ/kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paulus Opublikowano 29 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 Dobrze, dobrze Wartości, które podałem obowiązują dla paliwa odparowanych, czyli takich jakie są fizycznie spalane w cylindrze. Podstawa literaturowa: Marek Flekiewicz" Samochodowe instalacje alternatywnego zasilania paliwami gazowymi" 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 29 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 Reasumując gazu w litrach kupowanych na stacji auto MUSI zużywać 20% więcej. Co i tak daje nam połowę kosztów beny. I za to właśnie lubię kuchenkę na 4 kołach Forek to mój 6 samochód z lpg przez ostatnie ok.20 lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 30 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2017 Szukałem literatury tego pana na temat współczesnych rozwiązań w zaktesie zasilania paliwami alternatywnymi ale ciężko w sieci natrafić. Odwiedzię Politechnikę Śląska po drodze. Mają tam swoją księgarnię. Warto ho poczytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Może mi ktoś powiedzieć jakie modele subaru nie nadają się do zagazowania? Mam zamiar odmłodzić auto do jazdy do pracy. Wolę mieć LPG niż na mazut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 43 minuty temu, lojszczyk napisał: Może mi ktoś powiedzieć jakie modele subaru nie nadają się do zagazowania? Diesle Dla ogarniętego gazownika każdy się nadaje, kwestia doboru odpowiednich komponentów oraz wystrojenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 1 godzinę temu, 555marcin napisał: Diesle Dla ogarniętego gazownika każdy się nadaje, kwestia doboru odpowiednich komponentów oraz wystrojenia. To mnie uspokoiłeś. Rozglądam się za OTB 3.6 po 2010r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się