Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, lojszczyk napisał:

Może mi ktoś powiedzieć jakie modele subaru nie nadają się do zagazowania?

Mam zamiar odmłodzić auto do jazdy do pracy. Wolę mieć LPG niż na mazut

... i jeszcze Levorg, BRZ

Za to do Forestera SJ już nie ma problemu, niezleżenie od silników :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! 

 

Zastanawiam sie nad pewnym problemem który mam/nie mam w swoim Forku MY06.

Żeby rzucić troche światła na problem/nieproblem - swojego Forka opisałem tutaj: 

 

1. W momencie zakupu, Forester miał zainstalowana ale nie używaną instalację gazową, montowaną u Jako jakiś czas temu (BIGAS)

2. Po spotkaniu się tłoka z z zaworami na jednym cylindrze właściciel zrobił generalny remont w 4motors

3. Po dotarciu silnika, przeprowadził częśc modyfikacji w 4motors (pompa STI + downpipe z kwasowki + remap na 275KM, 420NM)

4. Przejeździł tak ok 15tys km - BEZ LPG (auto bylo strojone tylko pod benzyne)

5. W momencie zakupu, postanowiłem uruchomić instalację, więc wybrałem się do Jako na nowe strojenie i wymiane wtrysków (hana) 

6. Przy odbiorze, Robert poinformował mnie, że turbina przeładowuje, bodajże o 0.2 bara i warto zmienić restryktor.

7. W warsztacie nie-ASO w którym serwisuje Forka we Wrocławiu panowie stwierdzili że skoro została zrobiona mapa to tak ma jeździć. 

 

I tutaj pojawia sie pytanie: zmienić restryktor tak żeby ładowało poprawnie (0.9?) czy zostawić tak jak jest (zgodnie z mapa)? 

Oraz pytanie pomocnicze - jakie są zagrożenia przeładowywania? 

 

Z góry dziękuje za sugestie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja z mniejszego kalibru niż mój przedmówca ;) oraz że pytanie o charakterze otwartym:

Forek 98 sturbo, 190tkm, gaz od 5000km. Na wolnych obrotach - gaz trzęsie i TYLKO TROCHĘ większy piston slap, na benz. - równa praca i ciszej. TTTM czy jakaś regulacja? Czy olać?

 

setup:

WP_20170405_23_31_17_Pro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.03.2017 o 04:05, Miałki napisał:

I tak właśnie ma być. Aby bilans energetyczny sie zgadzał a przede wszystkim aby utrzymać odpowiednią mieszankę paliwowo powietrzną, spalanie gazu powinno być 25-30% wyższe niż benzyny. Przy tak pracującej instalacji temperatura w komorze spalania przy zasilaniu LPG jest tylko o 30 stopni wyższa niż na benzynie co nie stanowi zagrożenia dla gniazd zaworowych jak i nie powoduje wydlużania się samych trzonów zaworowych czyli utraty luzu pomiędzy trzonem a dźwignią zaworową.

Zbyt niska różnica pomiędzy obydwoma rodzajam paliw nie jest powodem do radości. wszyscy wiemy jak opłakana w skutkach jest eksploatacja silnika na zbyt ubogiej mieszance.

Poza tym osiągi auta zasilanego LPG przy dobrej instalacji powinny być lepsze niż na benzynie a nie tylko że "nie ma różnicy".

 

Miałem LPG w latach "90 w V6 Hyundai Galloper. Oczywiście inna generacja iip. Nawet nie pamiętam jaka instalacja była. Zbiornik 90l (wielki z tyłu), jeździłem na fajne narty i ciepłe morze. Na autobanie ponad 20l Pb na 100 km brał bez problemu.

Zagazowałem. Jeździłem. Ale do czasu. Potem coś padło i auto stawało w najmniej spodziewanych momentach. Wówczas tylko laweta albo odczekanie, przewietrzenie i zdarzało się, że następnego dnia odpalił i kawałek przejechał. Albo i nie. Obiecałem sobie wówczas, że nigdy więcej. 

Ale mam wielu znajomych co sobie chwalą nie mniej niż na tym forum. Zakładają LPG do S klas, ML, Range Rover. Raz widziałem na blachach NL Cayenne. Ameryka także na LPG

Mój znajomy w S klasie 500 AMG zachwycony, że jeździ za kopiejki. Tylko musi pilnować przeglądów bo jak przejedzie to muli.

Ja na razie się wstrzymam. Gwarancja, Leasing. No i stare obawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Fala napisał:

To ja z mniejszego kalibru niż mój przedmówca ;) oraz że pytanie o charakterze otwartym:

Forek 98 sturbo, 190tkm, gaz od 5000km. Na wolnych obrotach - gaz trzęsie i TYLKO TROCHĘ większy piston slap, na benz. - równa praca i ciszej. TTTM czy jakaś regulacja? Czy olać?

Nie olewać. Skoro u innych jest dobrze, to i u ciebie powinno być dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Michus napisał:

Potrzebuje namiary na profesjonalny warsztat zajmujący się układami wydechowymi najlepiej Śląsk ewentualnie małopolska. Pomożecie?



edyta
-------------------------
pomerdało  mnie  sie :) 

w  siemianowicach  dobrze  robią :ok: 


https://www.facebook.com/search/top/?q=MGmotorsport&init=mag_glass&ref=ss_see_more_button&tas=search_preload&search_first_focus=1491630259734

Edytowane przez Patryk Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Montował może ktoś LPG w Rzeszowie? Chodzi orientacyjne jak cenowo wychodzi?  Brać lubryfikacje czy nie? Oraz który warsztat polecacie. 

Auto to Impreza 160konia z 2005roku. 

Z góry dzięki za informacje. :)

Edytowane przez Banzai97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.03.2017 o 06:59, Miałki napisał:

Szukałem literatury tego pana na temat współczesnych rozwiązań w zaktesie zasilania paliwami alternatywnymi ale ciężko w sieci natrafić. Odwiedzię Politechnikę Śląska po drodze. Mają tam swoją księgarnię. Warto ho poczytać.

Dla uzupełnienia danych o DLM, przez 2500 km popijał po kropelce benzyny i wyszło że razem z minimalnym odparowywaniem uszło 8 litrów. Podczas zerowego przeglądu monter pytał ile ubywa Pb ale w tym czasie niczego nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jarek-malopolska napisał:

Panowie nadal poszukuje..

Zakład LPG w Małopolsce, który ogarnie instalacje TELEFLEX (przegląd, regulacja).. coś godnego polecenia - gdzie nie dzwonię lipa :(

O ile tego jeszcze nie zrobiłeś, puść temat na forach "gazowników". Pewnie pomogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jarek-malopolska napisał:

Jeszcze nie, liczylem ze tu ktos np. z Krakowa ma ogarnietego gazownika..

Nie myślałeś przerobić na STAG-a ,wiem ,że początkowo koszty są ,ale gwarancja i możliwość serwisu na miejscu to duży atut, w dalszej eksploatacji jak myślisz autem jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.04.2017 o 08:45, limeryk napisał:

Dla uzupełnienia danych o DLM, przez 2500 km popijał po kropelce benzyny i wyszło że razem z minimalnym odparowywaniem uszło 8 litrów. Podczas zerowego przeglądu monter pytał ile ubywa Pb ale w tym czasie niczego nie zauważyłem.

 

DLM Prins ma tak i to przeczytałem na forum Opla, a żaden "gazownik" nie wiedział że system sam się "płucze" czyli po wyjeżdżeniu do końca gazu komputer przechodzi na Pb i po około 20-30 km od zatankowania gazu sam przełącza się na LPG. I potwierdzam, że tak jest ponieważ ubywa troszeczkę Pb w baku.  

Edytowane przez Mikes91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.04.2017 o 19:33, tedimy99 napisał:

Nie myślałeś przerobić na STAG-a ,wiem ,że początkowo koszty są ,ale gwarancja i możliwość serwisu na miejscu to duży atut, w dalszej eksploatacji jak myślisz autem jeździć.

Kurde najgorsze to ze auto robi w tym momencie 100km/miesiecznie bo jest 3 pojazdem (a wliczajac moto to i 4) wiec predzej by wypadalo ten gaz wywalic niz przerabiac/dokladac do niego, ale dopoki dziala niech bedzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Czy do instalacji teleflex gfi w foresterze III 2008 rok silnik 2.0 150km można zamontować reduktor kme silver ??? Rozebrałem oryginalny  reduktor teleflex ag sgi 600.009 i niestety membrana po złożeniu przepuszcza. Auto ma przebieg 270 000 od nowości na gazie, w tej chwili nie pracuje dobrze na gazie tzn, trzęsie na wolnych obrotach  i szarpie w okolicy 2000-2500 obrotów

 

 

 

odp.

Tak można. Właśnie jestem po testach, instalacja po wymianie reduktora działa dobrze , reduktor jest z odzysku więc zamierzam kupić  stag 250. Pytanie jaka powinna być wartość DelP dla teleflex 3

Edytowane przez vit-ek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zbliża mi się wymiana świec, pytanie jakie montować?  Irydowe zimniejsze, laser platinum? dedyki do wrx'a czy z racji remapa szukać oem STi? Dodam jeszcze, że warto by były odporniejsze na wyższe temperatury, niebawem montaż lpg - tak mi to auto pasuje że chciałbym z nim zostać na dłużej, a przy spalaniu 16L w mieście gdzie jezdze spokojnie bo korki niestety to mus. Ale nie o tym, pytanie moje dotyczy świec, ma ktoś doświadczenie? W poprzednich 2.0 montowałem NGK Laser Platinum Premium PFR6B . Jednak EJ25 ma zalecane inne, długości skoków też mają wpływ 0 -0.6  czy 0.8? Auto po remapie jak w opisie.

Hmm :-)

Edytowane przez Szymon Sajmon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

19 minut temu, Szymon Sajmon napisał:

Zbliża mi się wymiana świec, pytanie jakie montować?  Irydowe zimniejsze, laser platinum? dedyki do wrx'a czy z racji remapa szukać oem STi? Dodam jeszcze, że warto by były odporniejsze na wyższe temperatury, niebawem montaż lpg - tak mi to auto pasuje że chciałbym z nim zostać na dłużej, a przy spalaniu 16L w mieście gdzie jezdze spokojnie bo korki niestety to mus. Ale nie o tym, pytanie moje dotyczy świec, ma ktoś doświadczenie? W poprzednich 2.0 montowałem NGK Laser Platinum Premium PFR6B . Jednak EJ25 ma zalecane inne, długości skoków też mają wpływ 0 -0.6  czy 0.8? Auto po remapie jak w opisie.

Hmm :-)

 Standardowe ILFR6B, bez udziwnień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Paulus napisał:

 

 Standardowe ILFR6B, bez udziwnień.

Ja kupiłem właśnie takie tydzień temu. Jutro wkręcają. Dlatego pytam przy okazji - czy przy LPG ustawia się niestandardową przerwę, czy montuje takie, jak sprzedają ? Bez udziwnień?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy irydach/platynach nie ma konieczności zmniejszania odstępu elektrod. Zostawiasz wszystko jak fabryka zadała. Co najwyżej można skontrolować prawidłowość odstępu, żeby mieć pewność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do świec które poleca Paulus, znalazłem przed chwila taki wpis na tym forum " Jak cos to mam takie do sprzedania za 100zl. Praktycznie nowki, kupilem ale sie okazalo ze przy zwiekszonym doladowaniu potrzebuje 7. Przejechaly max 200km "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...