Skocz do zawartości

Paulus

Użytkownik
  • Zawartość

    360
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Paulus

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..
  • Urodziny 10.08.1976

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Chorzów
  • Auto
    Type RA MY95 / WRX MY04 PPP/ Forester 2.5 XT
  • Zainteresowania
    Szeroko rozumiana motoryzacja

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.interauto-sc.com.pl

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Paulus

    LPG w Subaru

    Na chwilę obecną w żadnym jeszcze nie regulowałem luzów zaworowych. Przebiegi przy zasilaniu LPG tych samochodów to max 40 - 50 tyś km, zatem jeszcze jest trochę czasu. Wtrysk w fazie ciekłej to moim zdaniem przerost treści nad formą. Mam taką instalację w moim WRX'ie i tak w zasadzie to trochę "pluję sobie w twarz" za ten wybryk. Nie wiedzę w tej instalacji żadnej, absolutnie żadnej przewagi nad klasyczną sekwencją a różnica cenowa jest naprawdę spora.
  2. Paulus

    LPG w Subaru

    Gazowałem i obsługuję kilka samochodów z FB20 z zasilaniem LPG.
  3. Jaki jest przebieg samochodu? Hmm, nie za bardzo widzę tutaj powiązanie. Zawory zazwyczaj nie są demontowane i w żaden sposób nie są powiązane z instalacja LPG. Trzeba również mieć ana uwadze, że te zawory oraz pompa powietrza wtórnego są elementami dość zawodnymi. Stąd tok myślenia prowadzi do wniosku, że jest to zbieg okoliczności.
  4. Paulus

    LPG w Subaru

    Jesteś pewien, że ACR01 wystarczy? Tak wystarczy. Niejednokrotnie zostało to przetestowane.
  5. Paulus

    LPG w Subaru

    Zapytanie czy będzie "hulał na stagu" jest dość nieprecyzyjne. W 2.0 miałeś 4 cylindry w H6 masz ich 6, więc będziesz musiał wymienić sterownik cała wiązkę elektryczną instalacji. Jedynie przełącznik może zostać. Do H6'ki polecam Qmaxa, może być nawet w wersji Basic, do tego reduktor (np. ACR01 250 KM) i oczywiście dwa dodatkowe wtryskiwacze .
  6. Paulus

    LPG w Subaru

    Jeżeli nie ma zewnętrznego źródła ciepła to faktycznie płomień pochodzący oda wydostającego się paliwa gazowego będzie niewielki. Jest to także spowodowane tym, że ciśnienie wewnątrz zbiornika zaczyna spadać. Generalnie to przy braku zewnętrznego źródła płomienia zawór nadciśnieniowy powinien się zamknąć i uszczelnić zbiornik. Zapewne na tych filmikach na YT były jakieś badziewia.
  7. Paulus

    LPG w Subaru

    Panowie, oboje piszecie bzdury (przynajmniej częściowo), tym samym wprowadzacie ludzi w błąd. Gaz LPG w zbiorniku nigdy nie ulegnie zapłonowi, ponieważ występuje tam zbyt mało tlenu koniecznego do stworzenia wybuchowej mieszaniny gazowo-powietrznej. Zapłon paliwa gazowego może nastąpić po opuszczeniu zbiornika, gdzie nastąpi wymieszanie z powietrzem i stworzenie palnej mieszanki. Nawet gwałtowna deformacja zbiornika (bez dostarczenia energii zdolnej do zapalania mieszaniny gazowo-powietrznej) nie spowoduje zapłonu gazu LPG. Co najwyżej taka deformacja może doprowadzić do wzrostu ciśnienia gazu w zbiorniku i spowodować otwarcie zaworu bezpieczeństwa i wyrzut nadmiaru gazu poza zbiornik. Mówimy tutaj o przypadku deformacji zbiornika bez jego uszkodzenia (!!!). Inaczej będzie się miała sprawa w przypadku uszkodzenia powłoki zbiornika, to zupełnie inny przypadek, tutaj faktycznie może powstać energia, która zapali uchodzący ze zbiornika gaz (choć nie zawsze). Polecam przejrzeć wyniki prób na przestrzelenie zbiornika. takie próby co prawda wykonuje się tylko dla zbiorników CNG, ale były także próby przeprowadzone dla zbiorników LPG. Proszę pamiętać że cały czas piszę i mam na myśli zbiorniki samochodowe. W przypadku zbiorników przemysłowych stosowane są zupełnie inne zabezpieczenia. Samochodowy zbiornik LPG jest zabezpieczony w dwojaki sposób: 1. Zawór nadciśnieniowy, którego otwarcie jest przepisami wymagane na poziomie 27 bar, 2. Zawór topikowy, którego otwarcie jest możliwe kiedy korpus zaworu rozgrzeje się do temperatury 110 stC. Zawór nadciśnieniowy (tzw. PRV) to zazwyczaj zawór sprężynowy, który będzie się cyklicznie otwierał i zamykał w takt wzrostów i spadków ciśnienia w zbiorniku. Konstrukcja zaworu zapewnia wyrzut fazy ciekłej poza zbiornik. Zatem ta faza musi odparować w powietrzu i dopiero wówczas stworzy palną mieszankę paliwową. Wówczas jest konieczne źródło energii które podgrzeje mieszankę do temperatury 420 - 440 st C żeby ją zapalić. W praktyce wygląda to tak, że paliwo gazowe spala się poza zbiornikiem w odległości ok 1 - 1,5m, pod warunkiem istnienia źródła zapłonu np. płomień z palącego się samochodu. W przypadku zaworu topikowego jego otwarcie jest jednorazowe, ponieważ jego konstrukcja opiera się o wykorzystanie korka cynowego ( w uproszczeniu), który w odpowiedniej temperaturze ulegnie stopieniu i uwolni gaz. Zapłon paliwa gazowego (wraz z tlenem oczywiście) w takim przypadku może się dobywać w pewnej odległości od zbiornika lub nie. Wszystko zależ od usytuowania wylotu zaworu topikowego. Kolejna sprawa to opróżnianie zbiornika. W celu doprowadzenia do całkowitego zatrzymania procesu parowania ciekłej mieszaniny LPG trzeba schłodzić nie tylko zbiornik ale również atmosferę wokół zbiornika. Temperatura parowania propanu (w warunkach normalnych) to -16 stC, butanu ok 0 stC, zatem zgromadzona w samochodowym zbiorniku mieszanina LPG (przy założeniu proporcji propanu i butanu 50/50) to -8 stC. Dostarczenie niewielkiej energii momentalnie powoduje odparowanie paliwa gazowego. Nie zgodzę się również z twierdzeniem, że opróżnienie zbiornika trwa kilka minut. Opróżnienie zbiornika o pojemności ok 40 litrów gazu może trwać kilka godzin. Niestety odparowanie tak dużej ilości paliwa jest czasochłonne.
  8. Paulus

    EJ20G 97' Przewody Zapłonowe

    Albo zrobić konwersję na cztery cewki z WRX'a . Problem przewodów WN rozwiązany raz na całe życie ... auta
  9. Paulus

    [Katowice] Śląskie spotkania

    A jeździsz tym autem na jakichś pojeźdżawkach czy tylko na ulicy? Do jazdy na ulicy nie widzę większego sensu stosowania oleju 5W/50. 5W30 i 5W/40 spokojnie wystarczają w naszych warunkach klimatycznych. Zazwyczaj wlewamy olej taki jaki Klient ma zalany. U Grzecha był olej 5W/40 więc taki zalaliśmy u Ciebie był 5W/30 więc taki masz. Generalnie nie zaleca się schodzenia z gradacja oleju 5W/40 -> 5W/30 ze względu na możliwości pojawienia się wycieków silnika. Jeżeli silnik nie zużywa nadmiernie oleju 5W/30 to się go nie zmienia na 5W/40. W przeciwnej sytuacji już taki ruch może być wykonany. Całość sprowadza się do lepkości oleju w określonym zakresie temperatury, przy 5W/30 lepkość tego oleju zaczyna mocno spadać powyżej temperatury 20 st C. Natomiast olej 5W/40, jego lepkość zaczyna drastycznie spadać powyżej temperatury 35 stC. Mowa oczywiście o temperaturze otoczenia.
  10. Paulus

    Pilny temat przed urlopem. Luzy zaworowe?

    Ok. Ustalenie nieszczelności jest dość proste, wystarczy wszystkie podciśnienia przyłączone do kolektora spryskać np. zmywaczem do hamulców. Przy nieszczelności powinny delikatnie podnieść się obroty biegu jałowego. Ahg, sprawdzamy nieszczelność przy uruchomionym silniku. Każde Subaru ma czujnik podciśnienia.
  11. Paulus

    Pilny temat przed urlopem. Luzy zaworowe?

    A czy czasem nie ma jakiejś drobnej nieszczelności w kolektorze dolotowym? Wówczas też podciśnienie będzie nieco wyższe. Może jakieś podciśnienie spadło/sparciało. Twój Legaś ma skrzynię AT czy MT? Przy AT również podciśnienie jest nieco wyższe.
  12. Paulus

    LPG w Subaru

    Kontrolować można na podstawie pośrednich odczytów podciśnienia w układzie dolotowym (pod warunkiem że jest on szczelny). Takie odczyty można dokonywać przy każdym przeglądzie instalacji LPG czyli co 10.000 lub 15.000 km. Regulacja jest zazwyczaj konieczna po ok 50.000 - 60.000 km czyli tak ja w podobnym, silniku EJ204.
  13. Paulus

    LPG w Subaru

    Ad. 1. Dotrysk benzyny odsuwa nieco to co nieuniknione. Przesuniesz regulacje dzięki temu trikowi o ok 10.000 km. Ad. 2. Tak, spotkałem się. Nawet sie zdarzała że również takie głowice dawałem do utwardzania. Prze ładnych parę lat był problem z odpowiednim materiałem na gniazda i szczerze trzeba powiedzieć, że do dzisiaj większość szlifierzy ma z tym problem. Słyszałem (ale nie próbowałem) pozytywne opinie o szlifierzu z okolic Poznania, który opanował technologię i materiały na głowie do silników LPG. niestety cena takiej modyfikacji jest porażająca, ok 2500 zł za głowicę do silnika 4 cylindrowego. Niestety nie kontaktowałem się z nim w sprawie głowicy z Subaru, zatem niewiele mogę w tym temacie powiedzieć. Ad. 3. Trochę się tego nazbierało przez lata
  14. Paulus

    LPG w Subaru

    Panowie, aby ujednolicić fakty. Silnik EJ20F ma utwardzone gniazda zaworowe ze względu na możliwość zabudowy instalacji gazowej. Jednakże jak w każdym subarowym silniku i tutaj jest konieczna okresowa regulacja luzów zaworowych. Producent przewidział tę czynność po przebiegu każdych 105.000 km. Z doświadczenia wiem, że te silniki bez regulacji luzów zaworowych osiągają przebiegi nierzadko 150.000 - 160.000 km, nawet przy zasilaniu gazowym. Pozostałe silniki (EJ204, EJ205, EJ207, EJ255, EJ257 itd.) nie maja utwardzonych gniazd zaworowych i tutaj wymagana jest nieco częstsza regulacja (w przypadku zasilania silników paliwem LPG). Przy czym czas tej regulacji jest zależny od warunków eksploatacji, producenta instalacji LPG, jakości obsługi instalacji LPG. Zdarza się że te silniki przejadą nawet 70.000 km bez regulacji ale również zdarzają sdię egzemplarze w których następuje konieczność regulacji po przebiegu 40.000 km. Z moich obserwacji wynika, że użytkowanie samochodu w większym zakresie w warunkach ruchu miejskiego powoduje wydłużenie resursu regulacji luzów, zaś w przypadku samochodów użytkowanych w większości na trasach (zwłaszcza autostradach) powoduje, że ten dystans się skraca. Według mojej opinii, powodem takiego faktu są większe obciążenia cieplne silnika przy jeździe autostradowej. Jeżdżąc w warunkach miejskich obciążenia te sa jednak nieco mniejsze a przynajmniej są krótkotrwałe.
  15. Paulus

    LPG w Subaru

    Niestety te silniki nie maja utwardzanych gniazd zaworowych. regulacja zaworów przy zasilaniu LPG co ok. 50.000 - 60.000 km. Mamy na koncie takiego Bloba. Jak większość Subaru również i ten dobrze sie zachowuje na LPG. Warunek - zawsze ten sam - poprawny montaż i dobry dobór komponentów.
×