Skocz do zawartości

Paulus

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    382
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Paulus

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..
  • Urodziny 10.08.1976

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Chorzów
  • Auto
    Type RA MY95 / WRX MY04 PPP/ Forester 2.5 XT
  • Zainteresowania
    Szeroko rozumiana motoryzacja

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.interauto-sc.com.pl

Ostatnie wizyty

1191 wyświetleń profilu
  1. Paulus

    LPG w Subaru

    Kiedy były wymieniane świece zapłonowe i kiedy wymieniane były (jeżeli są) przewody wysokiego napięcia?
  2. Niestety Panowie, na spot nie dotrę. Przykro mi ...
  3. Czwartek piszecie , może i ja bym podjechał. Sie zobaczy ...
  4. Paulus

    E-Boxer

    Jest jeszcze na rynku US dostępny Crosstrek PHEV, czyli klasyczna hybryda typu Plug in. Ten rodzaj napędu jest bardziej akceptowalny, choć tutaj jednak dopatrywałbym się ingerencji Toyoty. Silnik spalinowy pracujący w cyklu Atkinsona, dwa silniki elektryczne w przekładni i (nie wiem czy dobrze słyszałem) baterie z poprzedniej wersji Priusa. Dla mnie osobiście to nie jest żadna ujma, że Crosstrek powstał przy współpracy z Toyotą. W końcu Toyota ma chyba największe, a z pewnością najdłuższe doświadczenie w projektowaniu hybryd. Poza tym samochód ma wszelkie cechy klasycznego Subaru - napęd AWD, Eye side itd. Szkoda tylko, że ten samochód jest oferowany tylko (na razie) na rynku Kalifornii. Wobec dzisiejszej polityki Subaru raczej nie widzę możliwości oferty tego modelu a rynku europejskim, ale kto wie ... Jeżeli tak się stanie będę pierwszy przed drzwiami najbliższego dealera Subaru .
  5. Generalnie algorytm weryfikacji wypadającego zapłonu jest relatywnie dość prosty, ale od początku. Producenci stosują dwie metody weryfikacji wypadających zapłonów: 1. Poprzez analizę chwilowej prędkości obrotowej wału korbowego, 2. Poprzez analizę chwilowego momentu obrotowego generowanego przez każdy cylinder osobno. Najczęściej używany jest ten pierwszy. Algorytm polega na analizie przemieszczania koła fonicznego (lub zębatego - rożnie to nazywają) w określonym przedziale kątowym. Innymi słowy, ECU dzieli sobie koło foniczne na sektory. Sektorów jest tyle ile cylindrów w silniku. Potem wystarczy tylko mierzyć czas przemieszania kolejnego sektora, jeżeli czas przemieszania dowolnego sektora (odpowiadającego odpowiedniemu cylindrowi) jest dłuższy od pozostałych, to ECU interpretuje to jako wypadający zapłon. ma to oczywiście wymiar fizyczny ponieważ jeżeli nie odbył sioę proces spalania w cylindrze (z różnych przyczyn) to wydłuża się czas przemieszczenia danego sektora. Druga metoda w zasadzie też odnosi się do analizy prędkości obrotowej silnika. W cyklu roboczym silnika mamy cztery suwy: ssanie-sprężanie-praca-wydech. Największe zmiany prędkości uzyskuje się przy sprężaniu - wówczas prędkość obrotowa spada najbardziej oraz przy rozprężaniu kiedy uzyskuje się największe przyspieszenie kąta obrotu wału korbowego. jeżeli proces spalania się nie odbędzie w danym cylindrze to spadek prędkości przy rozprężaniu będzie mniejszy niż przy pozostałych cylindrach. Wówczas ECU także interpretuje takie zjawisko jako wypadające zapłony.
  6. Paulus

    SG 2.5 XT - ujemne korekty

    Tu pojawia się problem, ponieważ masz sondę szerokopasmową. Niestety nie jest to prosty czujnik do sprawdzenia, najlepiej zweryfikować jego działanie poprzez zewnętrzny AFR. Warunek jednak jest taki, że układ wydechowy jest absolutnie szczelny. 4g/s to górna wartość wskazania więc nie ma tak źle, ale trzeba brać pod uwagę, że jest podany zakres wskazania przepływu (jak dobrze pamiętam 3 - 4 g/s). W tym przypadku ten wynik może być powodem ujemnej korekty.
  7. Paulus

    SG 2.5 XT - ujemne korekty

    Jaki jest przebieg samochodu, silnika i jego osprzętu? Przy przebiegach powyżej 170 tyś zaczyna się pojawiać problem z pierwszą sondą. Stąd może być powiększona korekta na "-".
  8. Dziękuję i odpozdrawiam! Antikos, gdzie Cię tam wywiało? A o tej kochance to ciiii , bo się Żona dowie . Wiesz co @Grzecho, nie chcę Cię martwić ale wszelki kleje, silikony i inne masy mogą się tu na nic nie zdać. Najlepiej byłoby to odstawić do blacharza i zrobić raz i do porządku.
  9. Paulus

    Wymiana świec XT

    Przy wymianie świec nie ma konieczności wymiany żadnych uszczelek. chyba, że w grę wchodzi uszczelnienie pokryw zaworów ze względu na wyciek w okolicach świec - to już inna para kaloszy.
  10. Raczej wątpię aby ASO podjęło się takiej usługi. W takim przypadku musiałbyś poszukać firmy zajmującej się restauracją samochodów. Tam, za odpowiednią opłatą, zostaną wykonane wszelkie zlecone przez Ciebie prace.
  11. Paulus

    Forester 2.0 sh błąd p0172

    Sprawdź czy ten sam błąd pojawi się przy zasilaniu benzyną. Jeżeli nie to oznacza że podcieka jeden wtryskiwacz gazowy. Jak masz Torqua to możesz to sprawdzić nawet w jeździe miejskiej, wystarczy poobserwować korekty STFT i LTFT.
  12. 1. Tomasz_555 2. Cherusek1 3. niebieskiultras 4. Paulus
  13. Zwykły DOT4 wystarczy. Chyba, że upalasz Hawka na torze to wówczas Eneos Racing DOT4
  14. Silnik EJ204 czy EJ20F? Jaki był przebieg od ostatniej regulacji zaworów?
  15. Tak sobie czytam i czytam i widzę jaki jest bunt w narodzie. Ok, do rzeczy, czy możesz mi odpowiedzieć na pytanie dlaczego były ścigane głowice do regulacji zaworów? Czy ściąganie głowic miało jeszcze jakiś inny cel? Np. duże zużycie oleju lub brak ciśnienia w cylindrach? To nie są złośliwe pytania lecz pozwolą na udzielenie odpowiedzi czy warsztat wykonał poprawnie swoją pracę. Odnośnie cen części to sprawa podlega dyskusji tylko pomiędzy usługodawcą a usługobiorcą. jeżeli obie strony akceptują wzajemne roszczenia i oczekiwania to niema rozmowy o poziomach cen. Inna jest sprawa gdy ów cennik części nie był przedmiotem ustaleń, wówczas należy zgłosić uwagi do otrzymanego cennika. Jednakże ceny części nie powinny dla Klienta indywidualnego schodzić poniżej poziomu cen detalicznych. Obniżkę taką można by uzyskać przy długookresowej współpracy z warsztatem. Nikogo wówczas nie powinny interesować rabaty jakie warsztat uzyskuje na zakupy części, ponieważ ta kwestia jest w istocie objęta umową pomiędzy dostawcą części a warsztatem je nabywającym.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...