Skocz do zawartości

Paulus

Użytkownik
  • Zawartość

    376
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Paulus

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..
  • Urodziny 10.08.1976

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Chorzów
  • Auto
    Type RA MY95 / WRX MY04 PPP/ Forester 2.5 XT
  • Zainteresowania
    Szeroko rozumiana motoryzacja

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.interauto-sc.com.pl

Ostatnie wizyty

1136 wyświetleń profilu
  1. Paulus

    SG 2.5 XT - ujemne korekty

    Tu pojawia się problem, ponieważ masz sondę szerokopasmową. Niestety nie jest to prosty czujnik do sprawdzenia, najlepiej zweryfikować jego działanie poprzez zewnętrzny AFR. Warunek jednak jest taki, że układ wydechowy jest absolutnie szczelny. 4g/s to górna wartość wskazania więc nie ma tak źle, ale trzeba brać pod uwagę, że jest podany zakres wskazania przepływu (jak dobrze pamiętam 3 - 4 g/s). W tym przypadku ten wynik może być powodem ujemnej korekty.
  2. Paulus

    SG 2.5 XT - ujemne korekty

    Jaki jest przebieg samochodu, silnika i jego osprzętu? Przy przebiegach powyżej 170 tyś zaczyna się pojawiać problem z pierwszą sondą. Stąd może być powiększona korekta na "-".
  3. Paulus

    [Katowice] Śląskie spotkania

    Dziękuję i odpozdrawiam! Antikos, gdzie Cię tam wywiało? A o tej kochance to ciiii , bo się Żona dowie . Wiesz co @Grzecho, nie chcę Cię martwić ale wszelki kleje, silikony i inne masy mogą się tu na nic nie zdać. Najlepiej byłoby to odstawić do blacharza i zrobić raz i do porządku.
  4. Paulus

    Wymiana świec XT

    Przy wymianie świec nie ma konieczności wymiany żadnych uszczelek. chyba, że w grę wchodzi uszczelnienie pokryw zaworów ze względu na wyciek w okolicach świec - to już inna para kaloszy.
  5. Paulus

    ile może kosztować pełna renowacja i czy w ASO ?

    Raczej wątpię aby ASO podjęło się takiej usługi. W takim przypadku musiałbyś poszukać firmy zajmującej się restauracją samochodów. Tam, za odpowiednią opłatą, zostaną wykonane wszelkie zlecone przez Ciebie prace.
  6. Paulus

    Forester 2.0 sh błąd p0172

    Sprawdź czy ten sam błąd pojawi się przy zasilaniu benzyną. Jeżeli nie to oznacza że podcieka jeden wtryskiwacz gazowy. Jak masz Torqua to możesz to sprawdzić nawet w jeździe miejskiej, wystarczy poobserwować korekty STFT i LTFT.
  7. Paulus

    [Katowice] Śląskie spotkania

    1. Tomasz_555 2. Cherusek1 3. niebieskiultras 4. Paulus
  8. Paulus

    [Katowice] Śląskie spotkania

    Zwykły DOT4 wystarczy. Chyba, że upalasz Hawka na torze to wówczas Eneos Racing DOT4
  9. Silnik EJ204 czy EJ20F? Jaki był przebieg od ostatniej regulacji zaworów?
  10. Tak sobie czytam i czytam i widzę jaki jest bunt w narodzie. Ok, do rzeczy, czy możesz mi odpowiedzieć na pytanie dlaczego były ścigane głowice do regulacji zaworów? Czy ściąganie głowic miało jeszcze jakiś inny cel? Np. duże zużycie oleju lub brak ciśnienia w cylindrach? To nie są złośliwe pytania lecz pozwolą na udzielenie odpowiedzi czy warsztat wykonał poprawnie swoją pracę. Odnośnie cen części to sprawa podlega dyskusji tylko pomiędzy usługodawcą a usługobiorcą. jeżeli obie strony akceptują wzajemne roszczenia i oczekiwania to niema rozmowy o poziomach cen. Inna jest sprawa gdy ów cennik części nie był przedmiotem ustaleń, wówczas należy zgłosić uwagi do otrzymanego cennika. Jednakże ceny części nie powinny dla Klienta indywidualnego schodzić poniżej poziomu cen detalicznych. Obniżkę taką można by uzyskać przy długookresowej współpracy z warsztatem. Nikogo wówczas nie powinny interesować rabaty jakie warsztat uzyskuje na zakupy części, ponieważ ta kwestia jest w istocie objęta umową pomiędzy dostawcą części a warsztatem je nabywającym.
  11. Paulus

    [Katowice] Śląskie spotkania

    Mnie nie będzie, ale życzę Wam miłego wieczoru
  12. Paulus

    LPG w Subaru

    Mam instalacje Vialle LiquidSi, czyli paliwo podawane w fazie ciekłej poprzez dodatkowe wtryskiwacze. To oznacza, że w forumowej nomenklaturze to jest V generacja. Na razie sprawuje się bez zarzutów ale ... właśnie zawsze jest jakieś ale. Większość z nich przedstawił kolega Wredne Osaczysko. Generalnie największą wadą jest czas przełączania, gdzie niezależnie od temperatury silnika trwa to wspomniane kilkadziesiąt sekund. Przy zimnym silniku trochę się zyskuje ale traci się z nawiązka przy przełączaniu ciepłego silnika. Jak zdarzy się taka sytuacja, że musisz kilka razy zatrzymywać się w mieście (tu po gazetkę tam po bułki a siam jeszcze dzieciątko ze szkoły odebrać) to okazuje się że 4 km zrobiłeś na benzynie bo instalacja nie zdarzyła się przełączyć. Producent deklaruje zmniejszenie zużycia paliwa gazowego ale to należy między bajki włożyć. Mój WRX pali w granicach ok 13,5 - 14,5 l/100km, czyli podobnie jak w przypadku klasycznej sekwencji. Co do parametrów silnika to faktycznie wtrysk fazy ciekłej daje niewielki zysk momentu obrotowego ale tu też d..y nie urywa. Przy czym ten zysk to raczej obniżenie prędkości obrotowej maksymalnego momentu. Co do luzów zaworowych to niestety nie mogę nic powiedzieć, bo za mały jest przebieg. Na chwilę obecną przejechałem ok 30 tyś km.
  13. Paulus

    LPG w Subaru

    Na chwilę obecną w żadnym jeszcze nie regulowałem luzów zaworowych. Przebiegi przy zasilaniu LPG tych samochodów to max 40 - 50 tyś km, zatem jeszcze jest trochę czasu. Wtrysk w fazie ciekłej to moim zdaniem przerost treści nad formą. Mam taką instalację w moim WRX'ie i tak w zasadzie to trochę "pluję sobie w twarz" za ten wybryk. Nie wiedzę w tej instalacji żadnej, absolutnie żadnej przewagi nad klasyczną sekwencją a różnica cenowa jest naprawdę spora.
  14. Paulus

    LPG w Subaru

    Gazowałem i obsługuję kilka samochodów z FB20 z zasilaniem LPG.
  15. Jaki jest przebieg samochodu? Hmm, nie za bardzo widzę tutaj powiązanie. Zawory zazwyczaj nie są demontowane i w żaden sposób nie są powiązane z instalacja LPG. Trzeba również mieć ana uwadze, że te zawory oraz pompa powietrza wtórnego są elementami dość zawodnymi. Stąd tok myślenia prowadzi do wniosku, że jest to zbieg okoliczności.
×