Jump to content

Paulus

Użytkownik
  • Content Count

    427
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Paulus last won the day on November 15 2015

Paulus had the most liked content!

Community Reputation

123 Wspaniały

About Paulus

  • Rank
    ..:: Bywalec :..
  • Birthday 08/10/1976

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Chorzów
  • Auto
    Type RA MY95 / WRX MY04 PPP/ Forester 2.5 XT/ Outback 2.5 CVT MY15
  • Zainteresowania
    Szeroko rozumiana motoryzacja

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.interauto-sc.com.pl

Recent Profile Visitors

1789 profile views
  1. Gratuluję nabytku. Fajnie, że to H6, to chyba najsensowniejszy silnik w Outbacku.
  2. ... czyli musi sam stworzyć krzywą regresji wartości pojazdu w oparciu o oferty rynkowe. Zdarza mi się taka robota i nie jest to nic trudnego - jedynie upierdliwego, bo trzeba posiedzieć i zbudować materiał do analizy (szukanie ofert itd.)
  3. Abstrahując od wieku samochodu, bo to temat rzeka, 200 mikronów to nie ma czego się przyczepiać. Producent, w tym Subaru, bardzo często dokonujje ponownego lakierowania nadwozia jeżeli po inspekcji wychodzą babole. To powszechna praktyka. Nie ma się czym przejmować tym bardziej że powłoka jest równa na całym aucie. Choć zdarzają się auta gdzie producent maluje tylko pojedyncze elementy. Tylko kto idzie do salonu odebrać nowe auto z miernikiem lakieru? Brałbym to auto jeżeli mechanicznie jest ok.
  4. Pisałem ju z o tym wielokrotnie ale napiszę jeszcze raz. Wycena wartości pojazdu opiera się o bazy danych zbierane przez Eurotax lub Info Eksperta te są zaniżone w stosunku do oferty rynkowej. W takim przypadku trzeba skorzystać z usług rzeczoznawcy, który wyceni pojazd zgodnie z panującymi wartościami rynkowymi. To nie jest "roket sajens", to się da zrobić ale to musi być kumaty rzeczoznawca. Rzeczoznawca oceni rynek oraz dokona oględzin pojazdu i wyceni go według obecnych realiów. Szacunkowa wartość tego samochodu waha się w granicach pomiędzy 30.000 a 38.000 zł, więc wycena powinna opi
  5. Był gdzieś w sieci artykuł gdzie pisano, że ma być silnik 2.4 o mocy ok 400KM O tu cos piszą: https://www.autoevolution.com/news/2022-subaru-wrx-sti-expected-with-fa24-24-liter-turbo-boxer-engine-400-hp-141325.html
  6. My również odwiedzamy Karpacz i okolice. Mam książki z tur-ter i będę je miał ze sobą. poniżej roadbook Łomnica dzień 1 i dzień 2 Tur-ter dzień 1.pdf Tur-ter dzień 2.pdf
  7. Sama czynność polerowania jest niestety niewystarczająca. Zazwyczaj po krótkim czasie (ok 3 miesięcy) szkło reflektora znów zaczyna matowieć. Po polerowaniu powinno się szkło pokryć lakierem bezbarwnym. To pozwoli na powstrzymanie procesu matowienia na dłuższy czas (ja tak zrobiłem). Cherusek! Regenerację szkła reflektora zrobisz de facto w każdym serwisie regenerującym reflektory (Piekary śląskie, Katowice itd.). niestety najczęściej regeneracja polega tylko na polerowaniu szkła. lakierowanie nie jest wówczas wykonywane - a szkoda. mogę dać Ci numer kto poleruje i lakieruje szkła re
  8. To ja parę słów ... Po pierwsze primo ultimo - sprawa uszkodzeń silników Subaru na autostradzie - w tym przypadku niestety winna jest specyficzna konstrukcja silnika. W silnikach bokser panewki główne i korbowodowe są mniej więcej o 1/4 węższe niż analogiczne panewki klasycznego silnika rzędowego. To powoduje, że muszą przenosić znacznie większe obciążenia (naciski jednostkowe - dla inżynierów) niż w klasycznej konstrukcji silnika. W przypadku jazdy autostradowej dodatkowo dochodzi czynnik długoterminowego obciążenia termicznego w wyniku podwyższonych obciążeń silnika. To powoduje obniżen
  9. Paulus

    LPG w Subaru

    XV 2018 to może jeszcze być MPi. To jest przedliftowy XV czy już poliftowy?
  10. Paulus

    LPG w Subaru

    30.000 km nie mam, mam dopiero 20.000 przy zasilaniu gazowym i jak na razie wsio ok. Mam FB25 2015 EU .
  11. Z Boxer diesel to jest niestety loteria. Ta loteria niestety jest niezależna od rocznika. Prawda jest taka, że od 2011 (tak mówią, że była zmiana silnika) nie ma już problemów z silnikiem, ponieważ wówczas nastąpiła zmiana silnika. niestety prawda jest połowiczna, zamian nastąpiła - fakt ale dotyczyła dostosowania silnika do normy EURO 5 i nie wprowadziła żadnych istotnych zmian w mechanice silnika. Jedyna sensowna zmiana to poprawa oprogramowania sterującego, co spowodowało zmniejszenie przyrostu momentu obrotowego i dzięki temu silnik ma trochę większe szanse na przeżycie. Nie zmienia to fak
  12. Rozważałem taką konwersję. Niestety na rynku są ( raczej w tym czasie gdy ją rozważałem - były) dostępne tylko zestawy renomowanych firma albo chińskie podróbki. Generalnie wszystko przemawia za taką zmianą: pełna dowolność wydajności wtryskiwaczy, zwiększenie przepływów układu doprowadzającego paliwo itd, tylko te koszty .
  13. Paulus

    LPG w Subaru

    Montowaliśmy instalacje do Forestera SJ i Outbacka BS, oba z silnikami FB25 ale z wtryskiem pośrednim. Jeżeli wtrysk bezpośredni to w grę wchodzi tylko KME Direct, ale w tym przypadku jest duże zagrożenie błędów pompy wysokiego ciśnienia. To tyle.
  14. A procedurę po wymianie oleju zrobiłeś? Tzn. czy uruchomiłeś silnik i powachlowałeś selektorem P->R->N->D i z powrotem? Jak sprawdzałeś poziom oleju w skrzyni, przy uruchomionym silniku?
×
×
  • Create New...