Skocz do zawartości

Paulus

Użytkownik
  • Postów

    431
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana Paulus w dniu 15 Listopada 2015

Użytkownicy przyznają Paulus punkty reputacji!

O Paulus

  • Urodziny 10.08.1976

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.interauto-sc.com.pl

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Chorzów
  • Auto
    Type RA MY95 / WRX MY04 PPP/ Forester 2.5 XT/ Outback 2.5 CVT MY15
  • Zainteresowania
    Szeroko rozumiana motoryzacja

Ostatnie wizyty

2181 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Paulus

..:: Bywalec :..

..:: Bywalec :.. (3/13)

129

Reputacja

  1. Ja mam takiego Outbacka tyle, że MY15. Też jestem ze śląska więc nie widzę problemu by się spotkać i posłuchać.
  2. "Skórowanie jest o wiele prostsze. Możesz sobie to wymodelować włóknem szklanym i sam wierzch położyć czarny żelkot a na to włókno węglowe. Potem tylko żywica na górę i szlifowanko do połysku . Powodzenia.
  3. Najpierw wykonaj model zabudowy. Model musi być dokładny i jak najlepiej wykończony. Potem kup żelkot, żywicę i włókno szklane. Grubość włókna trzeba dobrać do geometrii modelu. Jeżeli będzie dużo zakamarków, zagięć i różnych płaszczyzn weź cienkie włókno. Trzeba będzie położyć więcej warstw na formie ale wyjdzie dokładniej. Model pokryj woskiem lub inną substancją do rozdzielania form. Na model połóż kilka warstw włókna przesączając każdą warstwę żywicą. Poczekaj aż forma wyschnie, potem rozdziel model i formę. Formę wypoleruj i znów pokryj woskiem lub inną substancją do rozdzielania form. Potem dopiero możesz wykonać element stosując włókno węglowe. Dobierz odpowiednią gramaturę włókna. Jako metodę przesycania żywicą, w warunkach domowych, można zastosować worki na ubrania (próżniowe). można też zrobić także że tylko warstwa wierzchnia jest z "węgla" a warstwy pośrednie z włókna szklanego - to ograniczy koszty. To tak w telegraficznym skrócie.
  4. Byłem, oglądałem - fajny, podoba mnie się. Od sprzedawcy w MM Cars otrzymałem informację, że do lipca wszystkie modele są sprzedane. Czyli są ludzie, którym to auto pasuje .
  5. Gratuluję nabytku. Fajnie, że to H6, to chyba najsensowniejszy silnik w Outbacku.
  6. ... czyli musi sam stworzyć krzywą regresji wartości pojazdu w oparciu o oferty rynkowe. Zdarza mi się taka robota i nie jest to nic trudnego - jedynie upierdliwego, bo trzeba posiedzieć i zbudować materiał do analizy (szukanie ofert itd.)
  7. Paulus

    Legacy 200 mikronów

    Abstrahując od wieku samochodu, bo to temat rzeka, 200 mikronów to nie ma czego się przyczepiać. Producent, w tym Subaru, bardzo często dokonujje ponownego lakierowania nadwozia jeżeli po inspekcji wychodzą babole. To powszechna praktyka. Nie ma się czym przejmować tym bardziej że powłoka jest równa na całym aucie. Choć zdarzają się auta gdzie producent maluje tylko pojedyncze elementy. Tylko kto idzie do salonu odebrać nowe auto z miernikiem lakieru? Brałbym to auto jeżeli mechanicznie jest ok.
  8. Pisałem ju z o tym wielokrotnie ale napiszę jeszcze raz. Wycena wartości pojazdu opiera się o bazy danych zbierane przez Eurotax lub Info Eksperta te są zaniżone w stosunku do oferty rynkowej. W takim przypadku trzeba skorzystać z usług rzeczoznawcy, który wyceni pojazd zgodnie z panującymi wartościami rynkowymi. To nie jest "roket sajens", to się da zrobić ale to musi być kumaty rzeczoznawca. Rzeczoznawca oceni rynek oraz dokona oględzin pojazdu i wyceni go według obecnych realiów. Szacunkowa wartość tego samochodu waha się w granicach pomiędzy 30.000 a 38.000 zł, więc wycena powinna opiewać na taki przedział kwot. Trzeba pamiętać, że wycena wartości rynkowa pojazdu określenie jakie pieniądze trzeba wyłożyć by zakupić taki pojazd, przy uwzględnieniu szeregu warunków (rocznik, przebieg, stan utrzymania, konieczne naprawy itd.).
  9. Był gdzieś w sieci artykuł gdzie pisano, że ma być silnik 2.4 o mocy ok 400KM O tu cos piszą: https://www.autoevolution.com/news/2022-subaru-wrx-sti-expected-with-fa24-24-liter-turbo-boxer-engine-400-hp-141325.html
  10. My również odwiedzamy Karpacz i okolice. Mam książki z tur-ter i będę je miał ze sobą. poniżej roadbook Łomnica dzień 1 i dzień 2 Tur-ter dzień 1.pdf Tur-ter dzień 2.pdf
  11. Sama czynność polerowania jest niestety niewystarczająca. Zazwyczaj po krótkim czasie (ok 3 miesięcy) szkło reflektora znów zaczyna matowieć. Po polerowaniu powinno się szkło pokryć lakierem bezbarwnym. To pozwoli na powstrzymanie procesu matowienia na dłuższy czas (ja tak zrobiłem). Cherusek! Regenerację szkła reflektora zrobisz de facto w każdym serwisie regenerującym reflektory (Piekary śląskie, Katowice itd.). niestety najczęściej regeneracja polega tylko na polerowaniu szkła. lakierowanie nie jest wówczas wykonywane - a szkoda. mogę dać Ci numer kto poleruje i lakieruje szkła reflektora, niestety ta osoba nie regeneruje odbłyśników.
  12. To ja parę słów ... Po pierwsze primo ultimo - sprawa uszkodzeń silników Subaru na autostradzie - w tym przypadku niestety winna jest specyficzna konstrukcja silnika. W silnikach bokser panewki główne i korbowodowe są mniej więcej o 1/4 węższe niż analogiczne panewki klasycznego silnika rzędowego. To powoduje, że muszą przenosić znacznie większe obciążenia (naciski jednostkowe - dla inżynierów) niż w klasycznej konstrukcji silnika. W przypadku jazdy autostradowej dodatkowo dochodzi czynnik długoterminowego obciążenia termicznego w wyniku podwyższonych obciążeń silnika. To powoduje obniżenie lepkości oleju i pogorszenie warunków smarowania. Rozbieraliśmy już ... trochę silników i zawsze w przypadku silnika "autostradowego" w najlepszym przypadku, dochodziło do złuszczania panewek. Pewnym wyjściem z sytuacji jest założenie dodatkowej chłodnicy oleju. Ona faktycznie pomaga w odprowadzeniu znacznych ilości ciepła z oleju co poprawia warunki smarowania silnika. Po drugie primo ultimo - hamulce. Temat ... rzeka ... każdy ma jakieś lepsze klub gorsze doświadczenia. W przypadku drogowych zestawów najbardziej trwałe wydają się jednak klocki i tracze TRW (nie wchodząc w polemiką na temat skuteczności). W zasadzie to nie mieliśmy jeszcze żadnej reklamacji. Prawda jest taka, że znając przypadłości hamulców Subaru, przy wymianie szczególną uwagę zwraca się na stan tłoczków i ich osłon, prowadników i osadzenia tarczy na piaście. Pomimo tego wystarczy w cywilnym Subaru jedno ostre hamowanie ze 160 km/h do np 60 km/h i ... tarcza się gną jak żyto przy letnim wietrze. pomimo tego są to najlepsze (w naszej subiektywnej ocenie) zamienniki oryginałów, a do tego w przyzwoitej cenie. Modyfikacje hamulców to jest kwestia większego lub mniejszego kompromisu. Kompromisu finansowego lub komfortu. Z moich prywatnych obserwacji wynika, że jednak klocki HPS 5.0 są najlepszym wyborem jeżeli życzymy sobie poprawę warunków hamowania przy względnej ciszy. Mam u siebie drugi komplet (przód i tył) tych klocków i złego słowa nie powiem. Zdarzy mi się je usłyszeć przy hamowaniu ale tylko przy cofaniu (dziwne ale prawdziwe). Co do wspomnianych przez Tomka OMP to jednak mam odmienne odczucia. Miałem te klocki na przedniej i tylnej osi. Po wymianie nie czułem różnicy w stosunku do tradycyjnych klocków TRW, a przejechałem na nich 10.000 km (wymieniałem bo się zużyły). Obecnie dość ciekawym klockiem jest DBA Xtreme Performance (pomarańczowe). Dyskutowałem z Szociem o nich i Szociu twierdzi, że to bardzo dobre zamienniki HPS. Cena nieco niższa ale skuteczność przynajmniej na takim samym poziomie. Montowaliśmy je klientowi do STI MY15 i póki co jest zadowolony.
  13. Paulus

    LPG w Subaru

    XV 2018 to może jeszcze być MPi. To jest przedliftowy XV czy już poliftowy?
  14. Paulus

    LPG w Subaru

    30.000 km nie mam, mam dopiero 20.000 przy zasilaniu gazowym i jak na razie wsio ok. Mam FB25 2015 EU .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...