Skocz do zawartości

Paulus

Użytkownik
  • Zawartość

    352
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Paulus

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..
  • Urodziny 10.08.1976

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Chorzów
  • Auto
    Type RA MY95 / WRX MY04 PPP/ Forester 2.5 XT
  • Zainteresowania
    Szeroko rozumiana motoryzacja

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.interauto-sc.com.pl

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Paulus

    [Katowice] Śląskie spotkania

    A jeździsz tym autem na jakichś pojeźdżawkach czy tylko na ulicy? Do jazdy na ulicy nie widzę większego sensu stosowania oleju 5W/50. 5W30 i 5W/40 spokojnie wystarczają w naszych warunkach klimatycznych. Zazwyczaj wlewamy olej taki jaki Klient ma zalany. U Grzecha był olej 5W/40 więc taki zalaliśmy u Ciebie był 5W/30 więc taki masz. Generalnie nie zaleca się schodzenia z gradacja oleju 5W/40 -> 5W/30 ze względu na możliwości pojawienia się wycieków silnika. Jeżeli silnik nie zużywa nadmiernie oleju 5W/30 to się go nie zmienia na 5W/40. W przeciwnej sytuacji już taki ruch może być wykonany. Całość sprowadza się do lepkości oleju w określonym zakresie temperatury, przy 5W/30 lepkość tego oleju zaczyna mocno spadać powyżej temperatury 20 st C. Natomiast olej 5W/40, jego lepkość zaczyna drastycznie spadać powyżej temperatury 35 stC. Mowa oczywiście o temperaturze otoczenia.
  2. Paulus

    Pilny temat przed urlopem. Luzy zaworowe?

    Ok. Ustalenie nieszczelności jest dość proste, wystarczy wszystkie podciśnienia przyłączone do kolektora spryskać np. zmywaczem do hamulców. Przy nieszczelności powinny delikatnie podnieść się obroty biegu jałowego. Ahg, sprawdzamy nieszczelność przy uruchomionym silniku. Każde Subaru ma czujnik podciśnienia.
  3. Paulus

    Pilny temat przed urlopem. Luzy zaworowe?

    A czy czasem nie ma jakiejś drobnej nieszczelności w kolektorze dolotowym? Wówczas też podciśnienie będzie nieco wyższe. Może jakieś podciśnienie spadło/sparciało. Twój Legaś ma skrzynię AT czy MT? Przy AT również podciśnienie jest nieco wyższe.
  4. Paulus

    LPG w Subaru

    Kontrolować można na podstawie pośrednich odczytów podciśnienia w układzie dolotowym (pod warunkiem że jest on szczelny). Takie odczyty można dokonywać przy każdym przeglądzie instalacji LPG czyli co 10.000 lub 15.000 km. Regulacja jest zazwyczaj konieczna po ok 50.000 - 60.000 km czyli tak ja w podobnym, silniku EJ204.
  5. Paulus

    LPG w Subaru

    Ad. 1. Dotrysk benzyny odsuwa nieco to co nieuniknione. Przesuniesz regulacje dzięki temu trikowi o ok 10.000 km. Ad. 2. Tak, spotkałem się. Nawet sie zdarzała że również takie głowice dawałem do utwardzania. Prze ładnych parę lat był problem z odpowiednim materiałem na gniazda i szczerze trzeba powiedzieć, że do dzisiaj większość szlifierzy ma z tym problem. Słyszałem (ale nie próbowałem) pozytywne opinie o szlifierzu z okolic Poznania, który opanował technologię i materiały na głowie do silników LPG. niestety cena takiej modyfikacji jest porażająca, ok 2500 zł za głowicę do silnika 4 cylindrowego. Niestety nie kontaktowałem się z nim w sprawie głowicy z Subaru, zatem niewiele mogę w tym temacie powiedzieć. Ad. 3. Trochę się tego nazbierało przez lata
  6. Paulus

    LPG w Subaru

    Panowie, aby ujednolicić fakty. Silnik EJ20F ma utwardzone gniazda zaworowe ze względu na możliwość zabudowy instalacji gazowej. Jednakże jak w każdym subarowym silniku i tutaj jest konieczna okresowa regulacja luzów zaworowych. Producent przewidział tę czynność po przebiegu każdych 105.000 km. Z doświadczenia wiem, że te silniki bez regulacji luzów zaworowych osiągają przebiegi nierzadko 150.000 - 160.000 km, nawet przy zasilaniu gazowym. Pozostałe silniki (EJ204, EJ205, EJ207, EJ255, EJ257 itd.) nie maja utwardzonych gniazd zaworowych i tutaj wymagana jest nieco częstsza regulacja (w przypadku zasilania silników paliwem LPG). Przy czym czas tej regulacji jest zależny od warunków eksploatacji, producenta instalacji LPG, jakości obsługi instalacji LPG. Zdarza się że te silniki przejadą nawet 70.000 km bez regulacji ale również zdarzają sdię egzemplarze w których następuje konieczność regulacji po przebiegu 40.000 km. Z moich obserwacji wynika, że użytkowanie samochodu w większym zakresie w warunkach ruchu miejskiego powoduje wydłużenie resursu regulacji luzów, zaś w przypadku samochodów użytkowanych w większości na trasach (zwłaszcza autostradach) powoduje, że ten dystans się skraca. Według mojej opinii, powodem takiego faktu są większe obciążenia cieplne silnika przy jeździe autostradowej. Jeżdżąc w warunkach miejskich obciążenia te sa jednak nieco mniejsze a przynajmniej są krótkotrwałe.
  7. Paulus

    LPG w Subaru

    Niestety te silniki nie maja utwardzanych gniazd zaworowych. regulacja zaworów przy zasilaniu LPG co ok. 50.000 - 60.000 km. Mamy na koncie takiego Bloba. Jak większość Subaru również i ten dobrze sie zachowuje na LPG. Warunek - zawsze ten sam - poprawny montaż i dobry dobór komponentów.
  8. Paulus

    [Katowice] Śląskie spotkania

    Powiem/napiszę tyle i tego sie trzymaj: Nie były przerabiane punkty mocowania silnika i skrzyni biegów. W Subaru nie zmieniają się punkty mocowań zespołu napędowego bez względu na zastosowany silnik.
  9. Paulus

    LPG w Subaru

    komponenty ok. teraz pytanie jak to jest zestrojone. Niestety bez podglądu jak wyglądają mapy nie można pomóc. Z tego co piszesz, wskazuje to na niewłaściwą regulacje instalacji. Czy była robiona kalibracja instalacji w trakcie próby drogowej?
  10. Paulus

    LPG w Subaru

    Jakie komponenty są zabudowane? możesz wrzucić screen map?
  11. Paulus

    LPG w Subaru

    Przyjacielu, w niczym mnie nie zaskoczyłeś . Złącze OBD masz ale nie masz OBD - i tu ja Cie zaskoczę.
  12. Paulus

    LPG w Subaru

    Premium w Twoim aucie jest bez sensu. Twoje auto nie ma OBD. Do tego silnika w zupełności wystarczy 200 GoFast lub Qbox basic (ze wskazaniem na ten drugi). Poza tym linia sterowników 300 jest już przestarzała i powoli wycofywana z rynku.
  13. Paulus

    [Katowice] Śląskie spotkania

    O ile dotrą uszczelki pompy wspomagania
  14. Paulus

    [Katowice] Śląskie spotkania

    Czy ktoś się wybiera w niedzielę na track day na Jastrzębiu?
  15. Paulus

    XV Zlot Plejad AD 2018

    lista list 1. Obecność na Plejadach 2. Impreza wcześniaków 3. Szosowa 4. Terenowa 5. Turystyczna szosowa 6. Turystyczna terenowa 7. Apacze 8. Imprezowicze 9. Lista teamow 10. Przydasie 1. Obecność na plejadach Aga Michał Krupa B-52 MM555 kriskristoffers przemekka i Justi Oleńka i Paulus + Chłopaki 2. Impreza wcześniaków Aga B-52 chyba raczej tak kriskristoffers przemekka i Justi 3. Szosowa 1XX 101 115 MM555 15? 1XX 4. Terenowa 210 220 przemekka i Justi 222 Oleńka i Paulus (plus Chłopaki) 2xx 2XX 2XX 5. Turystyczna szosowa 3XX 3XX 3XX 303 @Michał Krupa i Spółka 313 B-52, Olga i Anka 344 MDsuperstar 345 KERAM 6. Turystyczna terenowa 4XX 4XX 411 4XX 7. Apacze 8. imprezowicze 7. lista teamow Silesia Team 10. Przydasie W tym roku tylko jedziemy terenową. Żona nie ma pilota i musiałem zrezygnować z szosowej. Ale dzięki takiemu rozwojowi sytuacji macie jedno miejsce na szosowej więcej
×