Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Zakrec zawór na butli i pojezdzij. Napisz co z missfire


Parę dni temu wywaliło mi instalację całkowicie, problemem okazał się być bezpiecznik ze zbyt małą opornością. Wtedy jeździłem tylko na benzynie, problem wypadania zapłonu był, a jego przyczyną - padnięta cewka. Po jej wymianie problem na benzynie zniknął, obecnie jest tylko na LPG.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Parę dni temu wywaliło mi instalację całkowicie, problemem okazał się być bezpiecznik ze zbyt małą opornością. Wtedy jeździłem tylko na benzynie, problem wypadania zapłonu był, a jego przyczyną - padnięta cewka. Po jej wymianie problem na benzynie zniknął, obecnie jest tylko na LPG.
Hmmmm. Wazne że działa.
Ile kim na reduktor? Wygląda że membrana popuszcza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm. Wazne że działa.
Ile kim na reduktor? Wygląda że membrana popuszcza


Nie posiadam żadnej informacji o jego wymianie, w książce wpisy są jedynie o wymianie filtrów fazy ciekłej i lotnej, więc zakładam, że jego przebieg jest taki, jak całej instalacji - 69 tys. km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Nie posiadam żadnej informacji o jego wymianie, w książce wpisy są jedynie o wymianie filtrów fazy ciekłej i lotnej, więc zakładam, że jego przebieg jest taki, jak całej instalacji - 69 tys. km
Odczysc reduktor i wymień uszczelki w nim- pewnie usuniesz problem z odpalaniem. Potem można dalej sprawdzać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po takim przebiegu byłem już po regeneracji reduktora - kompletnie zaklejony, "zalakowany" i wymianie kilku wtrysków lpg. Missfire u mnie oznaczał niedomaganie konkretnego wtrysku lpg. Natomiast kiedy przy pełnym "butowaniu" przełącza na benzynę, zaczyna wcześniej poszarpywać, to zwróć uwagę, czy nie masz mało lpg w butli oraz jaka jest temperatura na zewnętrzna. U mnie takie przypadki zdarzały się jak było mało gazu w butli i przy gwałtowny wciśnięciu gazu było za małe ciśnienie.

Dostałem taką radę od mojego gazownika - "do normalnego przemieszczania się używaj lpg, jednak do "ostrej zabawy" lepiej/bezpieczniej używać benzyny".

Edytowane przez karol76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po takim przebiegu byłem już po regeneracji reduktora - kompletnie zaklejony, "zalakowany" i wymianie kilku wtrysków lpg. Missfire u mnie oznaczał niedomaganie konkretnego wtrysku lpg. Natomiast kiedy przy pełnym "butowaniu" przełącza na benzynę, zaczyna wcześniej poszarpywać, to zwróć uwagę, czy nie masz mało lpg w butli oraz jaka jest temperatura na zewnętrzna. U mnie takie przypadki zdarzały się jak było mało gazu w butli i przy gwałtowny wciśnięciu gazu było za małe ciśnienie.
Dostałem taką radę od mojego gazownika - "do normalnego przemieszczania się używaj lpg, jednak do "ostrej zabawy" lepiej/bezpieczniej używać benzyny".
Dobrze dobrane graty powinny dawać radę nawet przy zabawie. Oczywiście butla nie może być na dnie. Często zapomina się że nawet filtr fc potrafi zwezyc przy mocach rzędu 200 i więcej. Ja mam w 2.0 sohc czyli tylko 137 hp i brc- filtr uniwersalny dławi pod obciążeniem powyżej 4k RPM. Ten brcowy- gruba berta - i dławienia brak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobny problem pojawił się przy zmianie wtryskiwaczy hana na barracudy - strasznie szarpie przy dodawaniu gazu w okolicach 3000 - 4000 rpm, oczywiście tylko na LPG, na benzynie wszystko jest OK.  Dodam że mechanik sprawdził cewki oraz zmieniłem świece na NGK Platinum  PFR7B. Nie wiem czego to jest wina, wtryskiwaczy barracuda?

 

@piotreg

- jeśli masz problem przy ponownym uruchomieniu samochodu, to prawdopodobnie masz do wymiany wtryskiwacze (miałem ten sam problem)

Edytowane przez TomaszK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów

 

czy spotkał się ktoś z Was z następującym problemem ? Impreza GH , 2008 r , 1.5 z fabryczna holenderską instalacją gazową . Auto jak jest mróz nie odpala , po włożeniu kluczyka kręci i kręci ale nie odpali , a czasem odpali od strzała , w baku zawsze 1/2 minimum paliwa , problem pojawia się przy minusowych temp , mieszkam w górach więc w sumie uciążliwe , ma ktoś pomysł co to może być ? Akumulator sprawny , komputer nie pokazuje błędów ? Będę wdzięczny za podpowiedzi , pozdrawiam , Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, w najbliższym tygodniu postaram się wybrać do gazownika, sprawdzę wszystko, co trzeba i w razie czego będę tutaj dawał znać i pytał się dalej ;) a mapa myślę, że jest do zrobienia i tak swoją drogą, bardziej ze względu na wydech niż samo LPG


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja obserwacja jest taka , rozruch działa poprawnie przy dodatnich temperaturach i nie działa przy ujemnych ( nie ma znaczenia czy na gazie czy na benzynie ) instalacja LPG jest fabryczna i w marcu 2017 przechodziła przegląd i było niby wszystko OK , pytanie do bardziej doświadczonych - czy jest jakiś czujnik ,który "decyduje" o przełączaniu z benz na gaz automatycznym w zależności od temperatury zewnętrznej ? i pytanie nr 2 - o co pytać diagnostę przy podpinaniu do kompa samochodu ?

 

Pozdrawiam

BK

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób jak koledzy wyżej piszą - zakręć gaz, ewentualnie wyjeździj do końca i zobacz czy będzie lepiej. Od tego musisz zacząć. Jeśli to nie pomoże - do sprawdzenia akumulator, przewody WN, świece - czy nie zużyte, ukruszone, itp. Podłączenie pod kompa auta czy korekty nie rozjechane itd.

 

O przełączeniu się instalacji decyduje jej komputer. Zwykle ustawia się temp. minimalną temp reduktora lub samego gazu powyżej której przełączenie jest możliwe. U mnie np 40 st.C Wynika to z zasady działania reduktora - płyn chłodniczy podgrzewa gaz co powoduje jego przejście z fazy ciekłej w lotną. Ale takie oczywistości to chyba każdy wie. Temp zewnętrzna nie ma tu nic do rzeczy.

Dobrego diagnostę powinieneś zapytać dlaczego nie działa.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ECU LPG ZENIT PRO OBD 

Wtryski Herkules 

REDUKTOR MAGIC 3 400hp lub Domański 

Chciałbym zaczerpnąć opinii czy owy zestaw, zaproponowany przez monter jest w porządku? I czy widzicie sens w lepszym reduktorze Domański, czy MAGIC 3 podejdzie do tego motoru? 

Subaru Outback H6 2005 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magic to kiedyś były bardzo kłopotliwe reduktory - potrafiły puścić gaz w układ chłodzenia. Ten drugi to zdaje się Niko?

Poczytaj na forum LPG - widzę tam długi wątek gdzie już w pierwszych postach chcą go upgradeowac. Ja bym poszedł w coś sprawdzonego - KME Gold GT, KME TWIN, może jakiś AC...

 

W zasadzie co do wtryskiwaczy to też poczytaj - ktoś się tu żalił na Herkulesy. To są bardzo wydajne wtryski - nie wiem czy nie zbyt wydajne do H6. Pewnie bym wybrał barakudy na Twoim miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie wygląda ciekawie ten Niko. Zarejestruj się na forum LPG i napisz do Piotr_K jeśli chcesz fachowej porady. Faktycznie wygląda ciekawie ten Niko. Zarejestruj się na forum LPG i napisz do Piotr_K jeśli chcesz fachowej porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego, że nie mam wystarczającej wiedzy i chcę zweryfikować poczynania gazownika, którego też w zasadzie nie znam, pytanie: jakie ciśnienie należy ustawić śrubą w reduktorze BRC Max, żeby ogarniały to pomarańczowe wtryski BRC? 2000-2200mb to nie jest za dużo? Instalacja - Sequent 24 starego typu. Drugie pytanie: czy po kalibracji automatycznej, tej po zmianie ciśnienia reduktora, trzeba wykonać dodatkową regulację/kalibrację "na drodze"?

Nadmienię, że reduktor właśnie został zregenerowany, po 160 tys. przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie powinno się ustawić takie, by mnożnik  na pełnym bucie był bliski 1. Jaka to liczba w przypadku tych konkretnych podzespołów tego Ci nie powiem.

Co do kalibracji:

1 etap - autokalibracja (w wielu instalacjach nie wychodzi dobrze w turbo)

2 etap - korekta mapy ręcznie, na drodze. Tu należy zwrócić uwagę na następujące rzeczy:

- korekty długo- i krótkoterminowe - głównie w zakresie małych i średnich obciążeń, czyli kiedy auto pracuje w closed loop. Powinne one być takie jak na benzynie. a na benzynie korekta długoterminowa powinna być jednocyfrowa, optymalnie w zakresie -5% do %5%. 

- AFR - głównie w zakresie dużych obciążeń, czyli w open loop. Tu auto korzysta z korekt dla closed loop i nie koryguje dawki po AFR, więc Ty musisz sprawdzić czy AFR się zgadza. Powinien być jak na benzynie, wg niektórych gazowników może być wyższy niż na benzynie - mówią o 0,5 wyższym, niektórzy więcej. Argumentują to wyższą liczbą oktanową LPG, mniejszą szansą na spalanie stukowe. Jeśli nie masz na ten temat dużej wiedzy strój jak na benzynie, na bogato.

Optymalnie jest użyć sondy zewnętrznej, ale można też na sondzie na aucie. Pamiętać należy, że sonda szerokopasmowa na aucie ma węższy zakres odczytów, min,. w moim Forku to 11,02. Czyli jeśli będziesz przelewał do AFR 10 to nie masz jak tego zobaczyć. Sonda ta ma też jeszcze jeden feler - ponoć gdy AFR spadnie do 11,02 odczyt potrafi się przywieśić na chwilę i nie zobaczysz wzrostu AFR po spadku do 11,02 przy dalszym przyspieszaniu.

 

Co do ciśnień - rozumiem, że to ciśnienie względne te 2,2 bara, a nie bezwzględne. Jeśli tak to jest to dużo. Wpływa to na żywotność komponentów, zwłaszcza wtryskiwaczy, a także na precyzję ich dawkowania. Ponoć komponenty BRC i Prinsa znoszą względnie lepiej wysokie ciśnienia. Z tego jednak co widziałem na forum LPG to w autach doładowanych ciśnienia na reduktorze zawierają się w zakresach 1,3-1,7. W wolnossących zwykle ciut mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, dr.elich napisał:

Ciśnienie powinno się ustawić takie, by mnożnik  na pełnym bucie był bliski 1. Jaka to liczba w przypadku tych konkretnych podzespołów tego Ci nie powiem.

Co do kalibracji:

1 etap - autokalibracja (w wielu instalacjach nie wychodzi dobrze w turbo)

2 etap - korekta mapy ręcznie, na drodze. Tu należy zwrócić uwagę na następujące rzeczy:

- korekty długo- i krótkoterminowe - głównie w zakresie małych i średnich obciążeń, czyli kiedy auto pracuje w closed loop. Powinne one być takie jak na benzynie. a na benzynie korekta długoterminowa powinna być jednocyfrowa, optymalnie w zakresie -5% do %5%. 

- AFR - głównie w zakresie dużych obciążeń, czyli w open loop. Tu auto korzysta z korekt dla closed loop i nie koryguje dawki po AFR, więc Ty musisz sprawdzić czy AFR się zgadza. Powinien być jak na benzynie, wg niektórych gazowników może być wyższy niż na benzynie - mówią o 0,5 wyższym, niektórzy więcej. Argumentują to wyższą liczbą oktanową LPG, mniejszą szansą na spalanie stukowe. Jeśli nie masz na ten temat dużej wiedzy strój jak na benzynie, na bogato.

Optymalnie jest użyć sondy zewnętrznej, ale można też na sondzie na aucie. Pamiętać należy, że sonda szerokopasmowa na aucie ma węższy zakres odczytów, min,. w moim Forku to 11,02. Czyli jeśli będziesz przelewał do AFR 10 to nie masz jak tego zobaczyć. Sonda ta ma też jeszcze jeden feler - ponoć gdy AFR spadnie do 11,02 odczyt potrafi się przywieśić na chwilę i nie zobaczysz wzrostu AFR po spadku do 11,02 przy dalszym przyspieszaniu.

 

Co do ciśnień - rozumiem, że to ciśnienie względne te 2,2 bara, a nie bezwzględne. Jeśli tak to jest to dużo. Wpływa to na żywotność komponentów, zwłaszcza wtryskiwaczy, a także na precyzję ich dawkowania. Ponoć komponenty BRC i Prinsa znoszą względnie lepiej wysokie ciśnienia. Z tego jednak co widziałem na forum LPG to w autach doładowanych ciśnienia na reduktorze zawierają się w zakresach 1,3-1,7. W wolnossących zwykle ciut mniej.

Wielkie dzięki za konkretne info. Niestety takich szczegółów nie ogarniam. Widzę że muszę jednak odwiedzić speców na Cementowej, bo gość w Kartuzach jest spoko i niedrogi, ale jak nie widzi potrzeby strojenia podczas jazdy i bazuje tylko na autokorekcie na postoju to oddam auto w ręce lepszych fachowców. Przynajmniej w zakresie strojenia instalacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...